Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
601/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä kesä, lämpö ja helle ihan parhautta. Ennen kun huomaattekaan on sateet ja pimeä syksy ja pitkä pakkas talvi. Mä ainakin nautin!

No miten nautit? Sitä tässä kysyttiin.

Vierailija
602/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin just sääennustetta, jonka mukaan maanantaina pitäis pudota lämpötila jonnekin +21 asteeseen ja vois vettäkin välillä ripauttaa. Ihan parasta! Toivottavasti pitäis paikkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pas ka helle. Satais vettä. Ois kivempaa.

Vierailija
604/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun in vielä tähän aikaan 26 lämmintä ja voi olla pihalla ilman takkia. Kylmää riittää taas ihan tarpeeksi, nyt nautitaan.

Vierailija
605/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä yhtään ihmisiä jotka tykkäävät vanhanajan kesistä? Siis esim. 70-, 80- ja 90- luvun kesistä jolloin oli enimmäkseen 20-25 asteisia päiviä ja välillä satoi ja välillä paistoi, helteitä oli vain muutama päivä kerrallaan. Silloin oli vaihtelua säässä viikoittain. Nykyisin kesät ovat joko hellettä viikkotolkulla tai sadetta.

Ennen oli kivaa käydä kavereiden kanssa esim. Lintsillä ja Korkeasaaressa ja viettää koko päivä siellä. Terasseilla istuttiin illat pitkät eikä ollut tukahduttava olo. Nyt kun on viikkokaudet 30 asteen helteet ei jaksa edes ajatella lähtevänsä yhtään mihinkään ja kuitenkin kunto minulla on parempi kuin nuorempana. Olen laihtunut 20 kiloa ja normaalisti lenkkeilen 3-4 kertaa viikossa, nyt ei meinaa jaksaa muuten kuin hyvin aikaisin aamulla ja silloinkin se on rasittavaa. Minä olen kuitenkin aina ennen ollut kesäihminen, mutta nykyään tykkään enemmän syksystä. Se on nykyään sitä mitä kesä oli ennen.

tässäon yksi, joka kaipaa bn oita vanhanajan kesiä erilaisine säineen, Mistähän tää johtuu, ettei sellaisia ilmoja enää ole, vaan ain jos jotainb on, niin sitä sitten on viikkotolkulla, Luontokin kärsii, puut kuolee pystyyn, sekö on hyvä, kyllä luonto kaipaa vettä jossakin vaiheessa, mutta kun sitä ei tule. 

Vierailija
606/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin nauramalla vahingoniloisena ihmisille jotka aina valittavat säästä. Kesällä liian kuumaa, talvella liian kylmää, sateella liian märkää jne... 😂

Millaisen ihmisen nautinto on nauraa vahingoniloisesti niille, jotka kärsivät???

Vierailija
607/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nautinko erikseen mutta ei mua yhtään haittaa nää helteet! Teen työtä kotihoidossa, jossa tää keli on aika raskas.. mutta oikealla asenteella ja varustuksella pärjää 👍🏻 Tärkein on kotona kunnon viilennyslaitteet että yöllä saa nukuttua. Päivät voi sitten nauttia vaikka järvessä uimisesta. Talvella saa Suomessa palella ihan tarpeeksi! Joten en valita. Kesä on ihanaa aikaa.

Vierailija
608/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä yhtään ihmisiä jotka tykkäävät vanhanajan kesistä? Siis esim. 70-, 80- ja 90- luvun kesistä jolloin oli enimmäkseen 20-25 asteisia päiviä ja välillä satoi ja välillä paistoi, helteitä oli vain muutama päivä kerrallaan. Silloin oli vaihtelua säässä viikoittain. Nykyisin kesät ovat joko hellettä viikkotolkulla tai sadetta.

Ennen oli kivaa käydä kavereiden kanssa esim. Lintsillä ja Korkeasaaressa ja viettää koko päivä siellä. Terasseilla istuttiin illat pitkät eikä ollut tukahduttava olo. Nyt kun on viikkokaudet 30 asteen helteet ei jaksa edes ajatella lähtevänsä yhtään mihinkään ja kuitenkin kunto minulla on parempi kuin nuorempana. Olen laihtunut 20 kiloa ja normaalisti lenkkeilen 3-4 kertaa viikossa, nyt ei meinaa jaksaa muuten kuin hyvin aikaisin aamulla ja silloinkin se on rasittavaa. Minä olen kuitenkin aina ennen ollut kesäihminen, mutta nykyään tykkään enemmän syksystä. Se on nykyään sitä mitä kesä oli ennen.

tässäon yksi, joka kaipaa bn oita vanhanajan kesiä erilaisine säineen, Mistähän tää johtuu, ettei sellaisia ilmoja enää ole, vaan ain jos jotainb on, niin sitä sitten on viikkotolkulla, Luontokin kärsii, puut kuolee pystyyn, sekö on hyvä, kyllä luonto kaipaa vettä jossakin vaiheessa, mutta kun sitä ei tule. 

Ai mistä johtuu? Oiskohan ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta. 

Vierailija
609/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, ei tarvitse hampaat irvessä vedellä villasukkia, talvikenkiä, toppahousuja sun muita päällensä eikä palella vetoisassa talossa maksaen sairaankalliita sähkölaskuja. Saa nauttia auringosta ja olla vaan! Tuttuja pistäytyy pihalla moikkaamassa, voi miten kivaa. Kun uuvuttaa, käy unosille.

Vierailija
610/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta miksi pitää olla se 30 astetta? noi jututhan voi tehdä 25 asteessakin tai vähemmässä!

Tämähän se eniten ärsyttää näissä ilmalämpöpumppunsa viileydestä hellettä hehkuttavissa. Ymmärrän että voi tykätä lämpimistä keleistä nutta ne kaikki lämpimän kelin hyödyt saa kyllä jo 20 asteessakin niin vaikea ymmärtää miksi pitää toivoa 30 astetta, varsinkaan kun tietää että siihen ihan oikeasti kuolee vanhuksia ja heikkokuntoisia.

20 asteessa minua ei saa vielä uimaan eikä silloin tarkene istua pitkälle yöhön ilman pitkähihaista ja pitkiä housuja. Voin kuitenkin lohduttaa että minun mieltymyksilläni tuskin on kovinkaan suurta vaikutusta tuleviin lämpötiloihin.

Vierailija
611/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kotona etätöissä, istun ja työskentelen koneella. Mulla on aika viileä talo. Tätä samaa on etähommaa tehty jo yli vuoden verran. Kiva kun ulkona on lämmintä, niin voi tauon aikana käydä pihalla jaloittelemassa eikä tarvii pukea ulkovaatteita. Toki ilmaston lämpeneminen silti huolettaa. Onneksi kohta on loma!

Vierailija
612/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta miksi pitää olla se 30 astetta? noi jututhan voi tehdä 25 asteessakin tai vähemmässä!

Tämähän se eniten ärsyttää näissä ilmalämpöpumppunsa viileydestä hellettä hehkuttavissa. Ymmärrän että voi tykätä lämpimistä keleistä nutta ne kaikki lämpimän kelin hyödyt saa kyllä jo 20 asteessakin niin vaikea ymmärtää miksi pitää toivoa 30 astetta, varsinkaan kun tietää että siihen ihan oikeasti kuolee vanhuksia ja heikkokuntoisia.

20 asteessa minua ei saa vielä uimaan eikä silloin tarkene istua pitkälle yöhön ilman pitkähihaista ja pitkiä housuja. Voin kuitenkin lohduttaa että minun mieltymyksilläni tuskin on kovinkaan suurta vaikutusta tuleviin lämpötiloihin.

Joo, olen miettinyt että jokohan siellä kohta tarkenisi uida? Minulle ei riitä, että ulkona on 30 astetta, vaan vesikin saisi olla mielellään 27-28-asteista. 27 tuntuu vilpoiselta, mutta juuri ja juuri pystyn siinä uimaan kun totuttelee. Sen alle ei kannata edes yrittää. Ongelma vaan, että Suomessa tulee sinilevää heti kun vedet lämpenee. 

Vierailija
613/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä mä teen? No olen lomalla, joten aamukahvit juon ensin pihalla, sitten käyn ehkä kaupassa (en nyt joka päivä), jos ei ole menoa minnekään, niin laitan ruokaa, syödään ulkona, sitten teen pihatöitä tai vaan lojun auringossa ja luen kirjoja tms. Illalla laitan illallista, teen kotihommia, yöllä nukun (on aika lämmin, ei ole ilmastointia tai mitään tuulettimia). Jos on jotain menoa jonnekin, menen ihan normaalisti. Ei tämä helle mitään muuta, ainoastaan pihaa on pitänyt kastella, sitä ei aina kesäisin ole tarvinnut. 

Vierailija
614/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että suomalaisia on hemmoteltu etelän lämmöllä ihan kotimaan kamaralla. Toivottavasti saamme nauttia tästä lämmöstä vielä elokuunkin ajan.

Vierailija
615/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu nauttia helteistä. Toivottavasti helteet kestävät mahdollisimman pitkään. Pitää nauttia nyt, talvella ei helteitä ole.

Tseesus, vai KUULUU nauttia helteistä? PITÄÄ nauttia helteistä? Tämä oli paras perustelu. Mä en nauti hirmuhelteistä, vaikka laissa niin käskettäisiin.

Vierailija
616/1004 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin, kun voin mennä kaupungille katsomaan vähäpukeisia naisia ihan ajan kanssa. Teitä on ennätysmäärä liikkeellä näin helteillä :) 

Vierailija
617/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä kymmenen kuukautta kestävää ydintalvea, joka meillä vallitsee. #talveksiThaimaahan

Vierailija
618/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu nauttia helteistä. Toivottavasti helteet kestävät mahdollisimman pitkään. Pitää nauttia nyt, talvella ei helteitä ole.

Tseesus, vai KUULUU nauttia helteistä? PITÄÄ nauttia helteistä? Tämä oli paras perustelu. Mä en nauti hirmuhelteistä, vaikka laissa niin käskettäisiin.

Lankesit trolliin

Vierailija
619/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin helteistä. Ajelen prätkällä, käyn uimassa, teen pihatöitä. Talo löytyy, sekä piha, grilli, terassi, palju yms. Talossa on siis mukavaa, kerrostalossa elämä on pelkkä kärvistelyä. Syksy talvi on pimeää ja kylmää 8 kk putkeen. Helle on tosi lyhyt jakso suomessa. Eli nautin helteistä täysin.

Vierailija
620/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 6 vesijuoksemassa ja kohta suppaamaan:) Keskipäivä menee autossa ja ip ja ilta sitten seuraavassa lomakohteessa. Illalla laivaristeilylle

On tää ihanaa, järvivedet 27 astetta jo pari viikkoa eikä sinilevää vielä. Sehän ei johdu kuumuudesta vaan saasteista ja hapettomuudesta vedessä. Muutenhan kaikki etelä-Euroopan, Aasian ja Karibian jne vedet olis levän vallassa aina!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän