Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?
Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.
Kommentit (1004)
Kärvistelen sisällä ja lämpöä näyttää olevan +26, ulkona +27. Ne vähät vaatteet mitä on liimautuu ihoon kiinni ja hiukset kokoajan kuin kuttu olisi nuollut. En tykkää nukkua nakuna, mutta viime aikoina on ollut pakko. Ilmalämpöpumppu olisi ihana tai jos saisi edes ristivedon. Ihan sama vaikka ulkona olisi kuuma, mutta kun sisälläkin on niin pirun kuuma 😡
Vierailija kirjoitti:
Peppuseksiä edelleen!
Terveisin Reijo ja Veijo.
Taidatte vain pönkittää heterouttanne?
Ihana, että näin korona-aikana suomalaisia ihan hemmotellaan etelänsäillä. Ei tarvitse lähteä "aurinkoon", kun sitä on omasta takaa täälläkin. Saisi jatkua pitkään tämä etelänsää.
Uimista, trippejä eri seuduille, ullkonasyömistä jne. ihan etelän malliin.
Tänään taas nautittu mattopyykillä helteestä ja sen päälle uimaan. Nyt paljon juotavaa korjaamaan nestetasapainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen ulkona varjossa, käyn uimassa, suppaamassa ja pyörälenkillä. Ihanaa, kun on niin lämmin, ettei tarvitse palella.
Ulla on katkuva paha olo kuumassa ja auringon kirkkaudesta tulee toisinaan helvetillinen päänsärky.
Mulla on myös pieniä lapsia eli en pysty tekemää mitää noista asioista. Joudun puhumaan älytötmiähiekkalaatikon reunalla enkä oysty tekemäN mitään normaaleja kesäasioita eli erilaisia retkiä, edes Lintsille en voi me mä, kun koko ajan paha olo.
Mikset mene pienten kanssa rannalle hiekkaleikkeihin? Kuka hullu sitä nyt hiekkalaatikolle menee näillä säillä?
Kärvennän pakaroitani auringon loimussa, jota varten ostanut narutangat muiden iloksi. Ohuempia en löytänyt!!!!
Vali-vali-vali, on liian kuuma, on liian kylmä... Kuulkaapas valittajat: Kukaan meistä ihmisistä ei helteille tai pakkasille voi mitään. Ei ole nappulaa, josta säätää, joten lopettakaa tuo ainainen kitinä.
Olen helteiden inhoaja mutta tuolla ulkona varjossa on ihan kiva olla883
Vierailija kirjoitti:
Nautin kun saan makoilla ilmastointikoneen viileydessä. Jos olisi kylmä kesä niin en nauttisi tästä yhtään.
siis täh..viilennät itteesi koneella ja et tykkäisi jos olisi normisti viilee kesä..
Vaikka tähän ei kenties saisi vastata, niin vastaan kuitenkin. En yhtään nauti helteistä.
Toivon ja odotan ennen kaikkea vesisateita ja niiden saapumista. Ja ilman viilenemistä lähes kymmenellä asteella alaspäin.
Jos joku vielä pitää helteistä, niin mitenkähän on sitten, jos ja kun nämä helteet kestävät vielä lähes kuukauden tästä eteenpäin? Kaikkialla on rutikuivaa. Luonto, kasvillisuus, eläimet ja viljelykset kärsivät.
Itse näen kaikessa vain tuhoa, kärsimystä, tuhoa ja kuolemaa. Viime viikollakin löysimme pihastamme kuolleen rastaanpoikasen.
Pitäisikö tällaisista tappohelteistä vielä nauttiakin?
Kuka ihmeessä voi tällaisista säistä pitää?
Nyt ymmärtää kuinka ihanaa olisi asua maassa jossa on ympärivuoden hellettä.
Vierailija kirjoitti:
Vali-vali-vali, on liian kuuma, on liian kylmä... Kuulkaapas valittajat: Kukaan meistä ihmisistä ei helteille tai pakkasille voi mitään. Ei ole nappulaa, josta säätää, joten lopettakaa tuo ainainen kitinä.
Ja ei ole nappulaa, josta voi säätää valittajien määrää, joten lopeta sinä tuo ainainen kitinä.
Mulle aurinko ja lämpö tuovat mielettömän määrän lisäenergiaa jostakin syystä. Muuten olen aika laiskanpulskea sohvaperuna, mutta helteiden aikaan jaksan koko ajan puuhastella jotain. Ja lenkkeilen siis oikeastaan vain silloin, kun on vähintään +25 astetta! :D Yöunetkin jäävät sellaiseen 5-6 tuntiin, muttei silti väsytä. Nyt jo ahdistaa ajatus syksystä/talvesta ja mulla onkin joskus diagnosoitu kaamosmasennus.
Onhan tää aika hupaisaa, että aika iso osa kommentoijista, jotka rakastavat hellettä, yleensä mainitsevat ilmastoidun asunnon, varjoiset terassit, kesäaamut ja kesäiset illat sekä yöt. Eli suurin osa kuitenkaan ei jaksa jatkuvaa hellettä, vaan ensisijaisesti hakeutuvat helteeltä pakoon ja pyrkivät jatkuvasti viilentymään joko uimalla, varjoa etsimällä, tekemisten sijoittamisella viileimpään aikaan ja ilmastoinnilla. Mutta itse se ison osa päivää kestävä 26+ ja selkeä taivas ilman mitään viilentymispyrkimyksiä ei näytä suurinta osaa kiinnostavan. Että kuinka paljon sitä hellettä sitten oikeen rakastaa?
Tänään siivosin autotallin ja vein kuusi säkillistä roinaa kierrätyskeskukseen. Sen jälkeen trimmeröin tontin reunat. Viimeksi tuossa äsken nostelin terassilla puntteja auringonpaisteessa ja nyt odottelen saunan lämpeamistä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää aika hupaisaa, että aika iso osa kommentoijista, jotka rakastavat hellettä, yleensä mainitsevat ilmastoidun asunnon, varjoiset terassit, kesäaamut ja kesäiset illat sekä yöt. Eli suurin osa kuitenkaan ei jaksa jatkuvaa hellettä, vaan ensisijaisesti hakeutuvat helteeltä pakoon ja pyrkivät jatkuvasti viilentymään joko uimalla, varjoa etsimällä, tekemisten sijoittamisella viileimpään aikaan ja ilmastoinnilla. Mutta itse se ison osa päivää kestävä 26+ ja selkeä taivas ilman mitään viilentymispyrkimyksiä ei näytä suurinta osaa kiinnostavan. Että kuinka paljon sitä hellettä sitten oikeen rakastaa?
Jos ihan toden teolla nauttii siitä kuumuudesta, niin silloin tietenkin menee uimarannalle makaamaan auringonpaahteeseen koko päiväksi ja tulee sieltä sitten vasta illalla pois. Tai juoksee, pyöräilee, ratsastaa, jumppaa puistossa keskellä päivää niin paljon kuin voi. Tai puuhailee omassa puutarhassaan aamusta iltaan. Tai menee kaverin kanssa terassille puoliltapäivin ja valitsee aurinkopaikan. Tai töissä ollessa työteho on huipussaan, koska on niin ihanan lämmintä. Näin toimisi todellinen helteen rakastaja.
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu
Ilppi! 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan toden teolla nauttii siitä kuumuudesta, niin silloin tietenkin menee uimarannalle makaamaan auringonpaahteeseen koko päiväksi ja tulee sieltä sitten vasta illalla pois. Tai juoksee, pyöräilee, ratsastaa, jumppaa puistossa keskellä päivää niin paljon kuin voi. Tai puuhailee omassa puutarhassaan aamusta iltaan. Tai menee kaverin kanssa terassille puoliltapäivin ja valitsee aurinkopaikan. Tai töissä ollessa työteho on huipussaan, koska on niin ihanan lämmintä. Näin toimisi todellinen helteen rakastaja.
No mä teen etätöitä tällä hetkellä +28 kämpässä, ihan ne samat hommat teen kuin talvellakin. Työajan jälkeen vasta ehtii urheilemaan tai jos laiskottaa niin jään parvekkeelle aurinkoon lueskelemaan, onneksi siihen paistaa vasta neljästä eteenpäin niin pääsee nauttimaan ne auringonsäteet mitä siihen osuu. Älkää nyt jaksako viljellä tuota että lämpimästä voisi nauttia vain jos on ilmastointi, moni kun täällä on jo teille kertonut ettei se pidä paikkansa.
Ulla on katkuva paha olo kuumassa ja auringon kirkkaudesta tulee toisinaan helvetillinen päänsärky.
Mulla on myös pieniä lapsia eli en pysty tekemää mitää noista asioista. Joudun puhumaan älytötmiähiekkalaatikon reunalla enkä oysty tekemäN mitään normaaleja kesäasioita eli erilaisia retkiä, edes Lintsille en voi me mä, kun koko ajan paha olo.