Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?
Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.
Kommentit (1004)
Ulkoilen, pyöräilen, retkeilen ja lenkkeilen ihan normaalisti. Joskus esimerkiksi käyn ulkoilmatapahtumissa, tapaan ystäviäni ulkona tai luen puistossa. Välillä virkistäydyn käymällä uimassa. Kehoni on tottunut hyvin tähän kuumuuteen. Rankimmat juoksulenkit pyrin kuitenkin ajoittamaan aamuun tai myöhäisiltaan, sillä niitä ei jaksa ihan päivän kuumimpana aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla aiemmin joku kysyi, mitä on se tekeminen, johon tarvitaan näitä helteitä. Monet helteen rakastajat kun aina sanovat, että kerrankin on kunnon kesä ja tarkenee. Mitä ovat ne asiat, joita ei tarkene tehdä 20-25 asteessa vaan pitää olla 32 astetta?
Jos päivälämpötila on +20 niin harvoin enää illalla tarkenee vaikka istuskella ulkona syömässä kesämekko päällä. Myöskään luonnonvesiin uimaan en tarkene mennä noin matalissa lämpötiloissa. Vähän yli 25 olisi minun ihanteeni, sen myönnän että yli kolmenkympin ei tarvitsisi mennä vaikka sekään ei vielä ole minulle liikaa.
No miksi pitää olla juuri se kesämekko? :D Jotain instakuvia varten vai?
Ihme tyyppejä täällä, miten tahansa vastaa niin tulee jotain ihme lällättelyä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopputulos=Hellefanit nauttii ilmastoinnista ja ihmettelee miksei kuumissa asunnoissa rakasteta hellettä.
Ei, vaan hellefanit on ulkona raikkaassa ilmassa ja viisaat pysyy varjossa eikä sisällä tukalan kuumissa asunnoissa mököttämässä!
Raikkaassa?
Kokeile.
Mene ulos shortseissa tai kesämekossa, mene varjoon veden äärelle tai nurmikolle tuulenvireeseen, ota hedelmiä tai jätskiä mukaan, nojaa vaikka puunrunkoon pehmeä viltti allasi
ja nauti raikkaasta ilmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla aiemmin joku kysyi, mitä on se tekeminen, johon tarvitaan näitä helteitä. Monet helteen rakastajat kun aina sanovat, että kerrankin on kunnon kesä ja tarkenee. Mitä ovat ne asiat, joita ei tarkene tehdä 20-25 asteessa vaan pitää olla 32 astetta?
Jos päivälämpötila on +20 niin harvoin enää illalla tarkenee vaikka istuskella ulkona syömässä kesämekko päällä. Myöskään luonnonvesiin uimaan en tarkene mennä noin matalissa lämpötiloissa. Vähän yli 25 olisi minun ihanteeni, sen myönnän että yli kolmenkympin ei tarvitsisi mennä vaikka sekään ei vielä ole minulle liikaa.
Niinkin radikaalista syystä, kuin että tykkään pitää mekkoja. En edes ole instassa.
Vierailija kirjoitti:
Eli kesä ei ole joidenkin mielestä kesä, ellei tarkene keskellä yötä hillua kesämekossa ja ilman sukkia ulkona?
Niin. Kysyttiin mitä ei voi tehdä +20 lämmössä ja nuo on niitä sellaisia asioita joista minä satun nauttimaan. Ihme vittuilua jos asiallisesti kertoo mielipiteensä esitettyyn kysymykseen. Ota vaikka kylmä suihku.
Teen ihan tavallisia juttuja, mutten ole mikään hikilenkki-urheilija muutenkaan. Teen puutarhatöitä, otan aurinkoa, nautin lämpimistä kesäilloista terassilla. Ihanaa, kun ei tarvitse palella eikä vetää villapaitaa päälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kesä ei ole joidenkin mielestä kesä, ellei tarkene keskellä yötä hillua kesämekossa ja ilman sukkia ulkona?
Vastattiin siihen miten näistä lämpimistä säistä nauttii
Minä siis kysyin tuolla, että mitä ne asiat ovat, mitä ei voi tehdä alle 25 asteessa ja minulle vastattiin, että olla kesämekossa illalla ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kysyttiin mitä ei voi tehdä +20 lämmössä ja nuo on niitä sellaisia asioita joista minä satun nauttimaan. Ihme vittuilua jos asiallisesti kertoo mielipiteensä esitettyyn kysymykseen. Ota vaikka kylmä suihku.
ota itse kylmä suihku. Ei tuo ollut mitään vittuilua. Minä kysyin, mitä tekemistä se kunnon kesä sitten pitää sisällään, kun kaikki muu on jotain sekundakesää. Ei kai se nyt minun syyni ole, kun tuota hoetaan joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme tyyppejä täällä, miten tahansa vastaa niin tulee jotain ihme lällättelyä.
Eri
ei se ole mitään lällättelyä vaan aitoa ihmettelyä. Mikset lukenut alkuperäistä kysymystäni. Siinä nimenomaan ihmettelin, miksi puhutaan "kunnon kesästä" ikään kuin mitään oikeita kesäjuttuja ei voisi tehdä alle 25 asteessa. Miksi oikean kesän määrittelyyn tarvitaan kesämekko illalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastattiin siihen miten näistä lämpimistä säistä nauttii
Minä siis kysyin tuolla, että mitä ne asiat ovat, mitä ei voi tehdä alle 25 asteessa ja minulle vastattiin, että olla kesämekossa illalla ulkona.
No ilmeisesti vastaaja ei tarkene olla viileämpinä kesäiltoina kevyissä vaatteissa ulkona. Eihän siinä mistään oikean kesän määritelmästä edes puhuttu.
Mä rakastan lämmintä. Olen vilukissa, eli todellakin 20 asteessa usein pitkissä vaatteissa ja tunnustan laittaneeni pitkät kalsarit ja paidan coretex-asun alle lenkille lähes 20 asteessa. Näin lämpimällä ilmalla urheilen huomattavasti enemmän kuin kylmällä. Lämpö ja aurinko houkuttavat lenkkeilemään. En koe vaikeksi vesipullo ja aurinkolasien mukaanottoa. Pisimmät lenkit teen aamulla tai illalla (kuten muutenkin) jolloin aurinkorasvaa ei tarvitse. Keskipäivä menee usein sisällä, koska auringon haitoista on varoiteltu. Ilman syöpä/rupsahdusvaaraa olisin varmaan silloinkin ulkona.
Kotona meillä on ilmastointi. Juuri olimme kuitenkin viikon mökillä, ilman ilmastointia. Nukuin erinomaisen hyvin, kun työstressi oli ohi.
Vierailija kirjoitti:
Hoikat nauttii helteestä, urheillaan, grillataan, nautitaan kesästä. Paras kesä.
Eivät kaikki hoikat nauti ollenkaan helteestä. Moni ylipainoinen sen sijaan nauttii täysillä. Lapsellinen näkemys sinulla.
Vierailija kirjoitti:
No onhan siinä oma tunnelmansa, että yölläkin on lämmin. Eksotiikkaa omilla kotikulmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!
Kyllä tästä ketjusta näkee, mikä ero siinä on että nauttii tai ei nauti. Ne jotka nauttii, asuu viileässä talossa tai sitten vaihtoehtoisesti elimistö sietää hyvin lämpöä.
Oon kateellinen :/
Niin no, noi kai ne vaihtoehdot on. Siitä saa kauhean vittuiluryöpyn niskaansa kun uskaltaa sanoa että nauttii näistä säistä, en tajua mitä se on joiltain pois jos joku tykkää.
Samaa voisi kysyä teiltä hellehulluilta...
eri
Ikipalelijana pidän lämpimästä säästä, käyn töissä, kävelen, tapaan ystäviäni, huolehdin kodista jne. Kotona on 30 astetta.
Töissä joudun toisinaan istumaan viltti ympärilläni, kun ilmastointi pauhaa ja lämpötila putoaa 23,5 asteeseen. Jalassani ovat villasukat. En ole asiakkaiden kanssa tekemisissä kasvotusten.
Sain vuosien syöpähoitojen jälkeen kilpirauhaslääkityksen ja toivon, että paleleminen helpottaa jossain vaiheessa.
Tiedän olevani etuoikeutettu, mutta omalla tuulisella rannalla olevalla mökillä ei helteet haittaa. Makaan rannassa olevassa riippumatossa, suppailen ja aamuisin pyöräilen. Jos välillä tuntuu tukalalta niin voi mennä sisälle ilmalämpöpumpun tuomaan viileyteen.
Ne, jotka nauttii näistä helteistä omaavat varmaankin hyvin huonon ääreisverenkierron tai ovat hyvin hoikkia. Tällaisena kuumaverisenä tavistallaajana hikoilen päästä varpaisiin aamusta lähtien ja viileä suihku suo hetken helpotusta. Onneksi vielä kesälomalla, en tiedä miten selviydyn töistäni mikäli elokuussa helteet jatkuu.
Kesä on ihmisen karseinta aikaa, sitä mieltä olen ollut mukulasta saakka. Kuumuus ja kärventävä säteily jota ei pääse mihinkään pakoon, yötä päivää puskee keho limaista hikeä eikä millään saa oloaan edes puhtaaksi kun heti suihkun jälkeen tulee uudestaan soija. Vaatteet ja lakanat pysyy puhtaana alle tunnin. Ällöttävät ötökät tulee iholle ja katu- sekä siitepöly tekee hengittämisestä vaikeata ja allergiaoireiden takia tekisi mieli kaivaa lusikalla silmät päästä irti jotta saisi sen helvetillisen kutinan loppumaan.
Syksy ja talvi ei voi tulla liian pian, nautin siitä kylmyydestä ja pimeiden iltojen tunnelmallisuudesta aina täysin rinnoin. Sitten kun en syksyllä käytä takkia ja talvisinkin riittää pelkkä huppari niin kaikki perheenjäsenet on aina että ”hyi luoja eikö sulla ole kylmä?” tai ”pistä nyt hyvä ihminen takki päälle ethän sä noin tarkene!” Kyllä minä tarkenen ja itse sen parhaiten tiedän, ja koska nautin siitä kylmyyden tunteesta niin minkä ihmeen takia paahtaisin itseni jonkin toppatakin sisällä.
Avautuminen ohi.
Täällä on nykyään paljon ihmisiä joilla ei ole älykkyyttä ominaisuutenaan ja siten nämä keskustelut lähtevät aivan muille raiteille ja reiteille.
Älykäs ihminen vastaa kysymykseen, kertoo näkemyksiään hyvillä mielin, ei provosoi eikä provosoidu epä-älykkääseen tyyliin eikä keskustele riidelläkseen.
Ikävä juttu.
" Sit mun naama on näin ja sit näin..." etkö osaa ilmaista itseäsi sanoin? Lukion äikkä jäi kesken?