Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
361/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeutumisella voi aika paljon vaikuttaa asiaan. Yllättävän monella on näillä keleillä pitkät housut jalassa tai legginsit mekon alla. Sitten kuljetaan tulipunaisena ja tuskaisen näköisenä ympäriinsä.

Siis tätä pyöräilyshortsit mekon alla -juttua olen miettinyt. Pointti on vissiin se, että voi olla vapaammin kun ei alkkarit vilku. Mutta eikö noiden kanssa vähän niin kuin mene mekon idea olla ilmavampi vaatekappale? Eikö vaan olisi sama asia laittaa paita ja shortsit? Niin tai sitten sen mittainen mekko, ettei tarvitse pelätä vilahtamista...

Olisi edes ne pyöräilyshortsit, vaan kun on ihan pitkälahkeiset legginsit! Jos kintut ei kestä esittelyä tai palaa helposti auringossa, niin pitkä hame olisi vilpoisampi vaihtoehto kuin tuo mekko + legginsit -yhdistelmä.

Vierailija
362/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä kysymys helteen rakastajille. Sellaisena kylmempänä kesänä laitatteko sisällä lämmitykset päälle siten, että saatte nauttia sisällä 32 asteen lämmöistä? 

Se ei olisi kovin energiatehokasta eli en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmössä parasta on se, ettei palele. Ihanaa kun voi lähteä ulos niin että vetää vain kengät jalkaan ja menee ilman, että pitää miettiä montako vaatekerrosta pitää lisätä että tarkenee. Pitääkö olla pipo, pitääkö olla hanskat, pitäisikö vetää sukkahousut housujen alle, onko tämä takki liian ohut, siellä tuulee, missä on mun huivi? Inhoan tuota jatkuvaa vaaterumbaa, ja sama kuinka paljon pukee, kylmä tulee silti heti jos ei liiku. Nyt kun on lämmin, voin vain lähteä shortseissa ja topissa miettimättä sen enempää ja voin vaikka maata nurtsilla/rannalla/kalliolla/pihakeinussa lukemassa koko päivän eikä siltikään palele. Ulkona olo on siis 1000x kertaa mukavampaa ja helpompaa kun on lämmin. Tykkään olla ulkona, mutta vihaan palelua. Ikävä kyllä palelen herkästi.

mutta kun se ei mene noi. ulosmenoa ennen pitää rasvata kaikki näkyvä iho aurinkorasvalla, etsiä hattu tai huivi ja aurinkolasit, täyttää kassit vesipulloilla, noin vähintäänkin!

Kyllä voi elämä olla vaikeaa:D

Mulla ei ole ikinä ollut vesipulloa repussa/kassissa tms. Juon vain ruuan kanssa lasillisen vettä ja näin kuumalla ehkä yhden suolavesilasillisen kun sopiva hetki tulee. Jos tulisi jano menisin vaikka kauppaan ostamaan vettä

Rasvaan itseni kerran aamuisin - kuten talvellakin, rasva vain on eri. Hattu, huivi tai vastaava - talvella pipo tai myssy tai vastaava - ihan yhtä "vaikeaa". 

Lasitkaan ei ole olleet ongelma, tosin mulla on ollut silmälasit 4v lähtien. Aina tulee jotkin mukaan, näin kesällä aurinkolasit;)

Täh? Miten tuo on mahdollista? Koko päivän painat tuolla menemään yhdellä lasillisella vettä? Onko sinun aineenvaihduntasi ihan kunnossa? 

Minä en teininä juonut viikossa kuin yhden vesilasillisen. Kaikkeen tottuu. Yhä edelleen saatan illalla tajuta, että en ole juonut koko päivänä mitään nestettä. Eri

Vierailija
364/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä kysymys helteen rakastajille. Sellaisena kylmempänä kesänä laitatteko sisällä lämmitykset päälle siten, että saatte nauttia sisällä 32 asteen lämmöistä? 

Se ei olisi kovin energiatehokasta eli en.

Mulla on sisällä talvella +25 astetta. Asunnon paras osuus on se.

Vierailija
365/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunon niin lujaa että kaikki muu tuntuu viileältä.

Vierailija
366/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin sitä, että eikö teitä helteistä nauttijoita häiritse jatkuva hikoilu, vai ettekö te sitten hikoile juurikaan? Vai onko hikoileminen nimenomaan se juttu, "tietääpä että kerrankin on lämmin"?

Minusta nimittäin hellehikoilu on inhottavaa, tosi likainen olo kun jatkuvasti paikat nihkeänä vähintään.

Hikoilen enemmän vain silloin kun ratsastan. Tallilla letkutan myös itseni päälle jääkylmää vettä. Kotona heti suihkuun ja uimaan. Hikoilu on normaalia ja kuuluu urheiluun. Jos et halua hikoilla niin ole uimassa tai ilmastoidussa tilassa 👌

Se tunne on muuten paras kun on festareilla +30 ja kaikki vaatteet hiestä märät. Ilta viilenee pikkuhiljaa ja hiki lentää ihmismassa tanssiessa. Aaah kesä!

Oudot on nautinnot sulla. Mä inhoan hikisiä kuteita, saati että heiluisin ihmismassassa, jossa hiet lentävät ympäriinsä. Mutta mä olen tietty jo kaksvitonen, ts. aikuinen.

Vierailija
367/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos=Hellefanit nauttii ilmastoinnista ja ihmettelee miksei kuumissa asunnoissa rakasteta hellettä.

Vierailija
368/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmössä parasta on se, ettei palele. Ihanaa kun voi lähteä ulos niin että vetää vain kengät jalkaan ja menee ilman, että pitää miettiä montako vaatekerrosta pitää lisätä että tarkenee. Pitääkö olla pipo, pitääkö olla hanskat, pitäisikö vetää sukkahousut housujen alle, onko tämä takki liian ohut, siellä tuulee, missä on mun huivi? Inhoan tuota jatkuvaa vaaterumbaa, ja sama kuinka paljon pukee, kylmä tulee silti heti jos ei liiku. Nyt kun on lämmin, voin vain lähteä shortseissa ja topissa miettimättä sen enempää ja voin vaikka maata nurtsilla/rannalla/kalliolla/pihakeinussa lukemassa koko päivän eikä siltikään palele. Ulkona olo on siis 1000x kertaa mukavampaa ja helpompaa kun on lämmin. Tykkään olla ulkona, mutta vihaan palelua. Ikävä kyllä palelen herkästi.

mutta kun se ei mene noi. ulosmenoa ennen pitää rasvata kaikki näkyvä iho aurinkorasvalla, etsiä hattu tai huivi ja aurinkolasit, täyttää kassit vesipulloilla, noin vähintäänkin!

Mulla ei ole ikinä ollut vesipulloa repussa/kassissa tms. Juon vain ruuan kanssa lasillisen vettä ja näin kuumalla ehkä yhden suolavesilasillisen kun sopiva hetki tulee. Jos tulisi jano menisin vaikka kauppaan ostamaan vettä

Rasvaan itseni kerran aamuisin - kuten talvellakin, rasva vain on eri. Hattu, huivi tai vastaava - talvella pipo tai myssy tai vastaava - ihan yhtä "vaikeaa". 

Lasitkaan ei ole olleet ongelma, tosin mulla on ollut silmälasit 4v lähtien. Aina tulee jotkin mukaan, näin kesällä aurinkolasit;)

Täh? Miten tuo on mahdollista? Koko päivän painat tuolla menemään yhdellä lasillisella vettä? Onko sinun aineenvaihduntasi ihan kunnossa? 

Minä en teininä juonut viikossa kuin yhden vesilasillisen. Kaikkeen tottuu. Yhä edelleen saatan illalla tajuta, että en ole juonut koko päivänä mitään nestettä. Eri

Mulla sama. Pakotan itseni juomaan edes pari kolme lasia päivässä vettä. Monesti illalla huomaan että ei ole tullut juotua kuin kahvia ja pikkupiraus vettä vitamiinien alas saamiseksi. Monesti en edes ruuan kanssa juo mitään.

Vierailija
369/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä ny vallan erikoisuus oot. Juot helteellä n 4dl vettä/ päivä. Ja " jos TULISI jano, menisit kauppaan. Et sä ainakaan nestettä tarvitse. Aurinkovoidetta yhden kerran, kun muilla se sulaa iholle parissa tunnissa. Ehkä hellehullujen keho toimii toisin kuin taviksilla?

En ole tuo, jolle vastaat, mutta itse en Suomessa yleensä käytä aurinkovoidetta. Ehkä silloin, jos tiedän joutuvani olemaan keskipäivällä suorassa auringonpaisteessa pitkään, mutta en muuten.

Vierailija
370/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin monta kertaa päivässä. Luen ja neulon varjossa.

Vierailija
371/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa no niin, sinä siis lipität jotain limsoja. 

Vierailija
372/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla aiemmin joku kysyi, mitä on se tekeminen, johon tarvitaan näitä helteitä. Monet helteen rakastajat kun aina sanovat, että kerrankin on kunnon kesä ja tarkenee. Mitä ovat ne asiat, joita ei tarkene tehdä 20-25 asteessa vaan pitää olla 32 astetta? 

Jos päivälämpötila on +20 niin harvoin enää illalla tarkenee vaikka istuskella ulkona syömässä kesämekko päällä. Myöskään luonnonvesiin uimaan en tarkene mennä noin matalissa lämpötiloissa. Vähän yli 25 olisi minun ihanteeni, sen myönnän että yli kolmenkympin ei tarvitsisi mennä vaikka sekään ei vielä ole minulle liikaa.

No miksi pitää olla juuri se kesämekko? :D Jotain instakuvia varten vai? 

Vierailija
373/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin keskustelussa näkee sen, että enimmäkseen vain taloudellisesti etuoikeutetut ihmiset nauttii helteestä.

Näillä kun on ilmastoitua omakotitaloa, pihalla on uima-allasta/paljua sekä useita terasseja jossa istuskella varjossakin, voivat grillailla ja lähteä vaikka prätkällä ajamaan tai veneilemään.

Ja turha tulla kenenkään viisastelemaan kuinka elämä on valintoja.

Teksteistä ja niiden tyylistä päätellen hellehullut ovat köyhiä, työttömiä, muuten vaan heikompia järjeltään. Ei heillä kaikilla suinkaan ole veneitä, huviloita, pitkää lomaa. Kunhan kehuskelevat.

Vierailija
374/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu nauttia helteistä. Toivottavasti helteet kestävät mahdollisimman pitkään. Pitää nauttia nyt, talvella ei helteitä ole.

Mitenniin 'kuuluu'?!? Onko pakko nauttia, jos ei nauti? Ei talvella tietenkään ole helteitä, eikä niitä tarvitse olla kesälläkään.

Ihmisten lämmönsieto on yksilöllistä. En käsitä, miksi pitäisi olla lämpimämpää kuin +22, jolloin varjossakin tarkenee sisävaatteilla ja auringonpaisteessa on kuuma? Mitä ihmettä tämä helteiden hehkutus oikein on?

Jotkut ihan oikeasti väittää, etteivät tarkene, ellei ole +25, tai mieluiten +30 astetta lämmintä. Heillä täytyy olla jokin tietty sairaus, joka aiheuttaa noin voimakasta palelemista. Ja ihmettelen, miten he pystyvät ylipäätään asumaan Suomessa. Moni päiväntasaajaa lähempänä oleva maa olisi paljon parempi paikka sellaiselle.

Mulla oli villasukat jalassa vielä siinä kohtaa kun sisälämpötila oli +25, nyt on jo riittävän lämmintä että tarkenen paljain jaloin. Ihan terve ja hyväkuntoinen kuitenkin olen, huono ääreisverenkierto taitaa vaan olla perinnöllinen ominaisuus kun isäni on valitellut samaa.

Miksi pitää tarjeta paljain jaloin? Mitä vikaa on sukissa ja kengissä? Itseäni inhottaa kävellä paljain jaloin ja nytkin on sukat jalassa.  

Viihdyn paremmin paljain jaloin, jotenkin vapaamman tuntuista ilman mitään puristavia sukkia. Eikä ole kiva tunne kun jalat paleltaa sukista huolimatta.

Puristavia? Miksi sinulla on vain puristavia sukkia? 

Vierailija
375/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on lämmin kesä!

Nyt tällä hetkellä ulkona on jo viileää. Voi laittaa pitkät housut ja paidan.

Päivällä pyöräilen, olen ulkona, mutta en ota aurinkoa.

Vierailija
376/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kesä ikinä ❤️ kirjoitti:

Nämä helteet ovat ihanat. Nautin kun ei tarvitse pukea pitkiä alusvaatteita ja core tex- vaatteita ulos mennessä. Voi pukeutua kevyesti ja käydä lenkillä ja pulahtaa uimaan lenkin päätteeksi. Pidän itse pyöräkorissa vesipulloa ja froteepyyhettä kun pyöräilen kotikaupungissani. Asun täällä rannikolla ja merenrannalla on hyviä pyöräilyreittejä. Tämä on oikeastaan ensimmäinen kesä kun ei tee mieli lähteä minnekään muualle. Lapset asuvat omillaan ja mitään aikatauluja ei ole. Ainoa rytmi on se, että illalla nukkumaan ja aamulla herätään. Siinä välissä on tunteja aikaa ulkoilla, tehdä arkiaskareita ja pistäytyä ex tempore vaikkapa jossain kesätapahtumassa. Urheilun seuraaminen on hyvää ajanvietettä ja kun pyöräilee kentän laidalle on niin helppoa kun ei tarvitse miettiä sadetta ja kylmää. Voi vain nauttia.

Siis oikeasti, keitä ovat nämä ihmiset, joiden pitää pukea pitkät alusvaatteet ja core tex -vaatteet 23 asteessa? Varsinkin jos liikutaan? 

Vierailija
377/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kesä ei ole joidenkin mielestä kesä, ellei tarkene keskellä yötä hillua kesämekossa ja ilman sukkia ulkona? 

Vierailija
378/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopputulos=Hellefanit nauttii ilmastoinnista ja ihmettelee miksei kuumissa asunnoissa rakasteta hellettä.

Ei, vaan hellefanit on ulkona raikkaassa ilmassa ja viisaat pysyy varjossa eikä sisällä tukalan kuumissa asunnoissa mököttämässä!

Vierailija
379/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hellefanit on ulkona raikkaassa ilmassa ja viisaat pysyy varjossa eikä sisällä tukalan kuumissa asunnoissa mököttämässä!

Raikkaassa? 

Vierailija
380/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kesä ei ole joidenkin mielestä kesä, ellei tarkene keskellä yötä hillua kesämekossa ja ilman sukkia ulkona? 

Vastattiin siihen miten näistä lämpimistä säistä nauttii