Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?
Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.
Kommentit (1004)
Mä en laittaudu, vaan menen ulos tasan sen näköisenä, kuin satun kulloinkin olemaan.
Kesässä on mahtavaa just se, että ei tarvitse erikseen pukeutua lähteäkseen ulos. Korkeintaan sujauttaa kengät jalkaan ja menoksi.
Vesisateella tuo ei onnistu, joten mieluiten sitten poutaa ja jos on pakko, niin myös sitä hellettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uin paljon, käpyttelen ulkona ja välillä istun varjoon lepäämään. Lasten kanssa kesä on huoletonta aikaa, kun ei ole sitä vaatesirkusta ulos lähtiessä. Todella iso plussa jo pelkästään se. Jos sisällä tulee liian kuuma, niin laittaa pöytätuulettimen puhaltamaan naamaan ja kaikki on taas hyvin. Ei ole mitään valitettavaa näissä keleissä. Vaikka raskaana olen. Toki liikaa rehkimistä kannattaa välttää ja pitää taukoja, mutta ihan hyvin saa kotityöt tehtyä sun muuta. Ihanaa syödä mansikoita, herneitä ja muita torilta ostettavia terveellisiä herkkuja. Ja tietysti jäätelöäkin. Kesä on vuoden parasta aikaa.
Lapset nyt eivät ainakaan nauti auringosta, kun heidät on pakko pitää varjossa. Hellehattu tiiviisti päässä. Pitkähihaista suojaamassa herkkää ihoa.
Rannalla uv uikkarit (ohuen ohuet, tottuneet jo vauvasta käyttämään) ja hattu, kotipihalla ohut kesämekko tai trikoopusero ja sortsit. Oikein hyvin ovat pärjänneet eikä meidän pihalla edes ole varjoa. Välillä tullaan sisälle (jäähdyttämättömään taloon) katsellaan hetki telkkaria tai syödään. Mutta äkkiä taas pihalle altaaseen tai mansikoita poimimaan. 2/3 on hyvin vaaleaihoisia mutta eivät ole palaneet kertaakaan tänä kesänä, ruskettuneet kyllä
kuulkaas hellehullut. ette puhuisi enää mitään helteistä. kun olisitte 8 tuntia töissä ulkona ja tekisitte todella töitä. kyllä sitä on helppo huudella. että on ihanaa kun on lämmin.
mene ulos työvaatteet päällä. niin katsotaan lähdetkö vielä 10 km pyörälenkille töiden jälkeen. epäilen.
jos sössötät jotain tauoista niin kuka ne työt sitten tekee. jos taukoja pidetään jatkuvasti. mene suoraan auringonpaisteeseen. kunnon vaatteet päällä ja ole siellä se 8 tuntia. niin katsotaan mitä sen jälkeen sanot.
hellehullu. nauttija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmössä parasta on se, ettei palele. Ihanaa kun voi lähteä ulos niin että vetää vain kengät jalkaan ja menee ilman, että pitää miettiä montako vaatekerrosta pitää lisätä että tarkenee. Pitääkö olla pipo, pitääkö olla hanskat, pitäisikö vetää sukkahousut housujen alle, onko tämä takki liian ohut, siellä tuulee, missä on mun huivi? Inhoan tuota jatkuvaa vaaterumbaa, ja sama kuinka paljon pukee, kylmä tulee silti heti jos ei liiku. Nyt kun on lämmin, voin vain lähteä shortseissa ja topissa miettimättä sen enempää ja voin vaikka maata nurtsilla/rannalla/kalliolla/pihakeinussa lukemassa koko päivän eikä siltikään palele. Ulkona olo on siis 1000x kertaa mukavampaa ja helpompaa kun on lämmin. Tykkään olla ulkona, mutta vihaan palelua. Ikävä kyllä palelen herkästi.
mutta kun se ei mene noi. ulosmenoa ennen pitää rasvata kaikki näkyvä iho aurinkorasvalla, etsiä hattu tai huivi ja aurinkolasit, täyttää kassit vesipulloilla, noin vähintäänkin!
Mutta kun se ei mene noin kaikilla.
toivottavasti tämä on provo ja suojaat ihoasi.
Vierailija kirjoitti:
1, mä tein 64km lenkin t:2
Mä tein 2-300km lenkin t. Meikä poika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmössä parasta on se, ettei palele. Ihanaa kun voi lähteä ulos niin että vetää vain kengät jalkaan ja menee ilman, että pitää miettiä montako vaatekerrosta pitää lisätä että tarkenee. Pitääkö olla pipo, pitääkö olla hanskat, pitäisikö vetää sukkahousut housujen alle, onko tämä takki liian ohut, siellä tuulee, missä on mun huivi? Inhoan tuota jatkuvaa vaaterumbaa, ja sama kuinka paljon pukee, kylmä tulee silti heti jos ei liiku. Nyt kun on lämmin, voin vain lähteä shortseissa ja topissa miettimättä sen enempää ja voin vaikka maata nurtsilla/rannalla/kalliolla/pihakeinussa lukemassa koko päivän eikä siltikään palele. Ulkona olo on siis 1000x kertaa mukavampaa ja helpompaa kun on lämmin. Tykkään olla ulkona, mutta vihaan palelua. Ikävä kyllä palelen herkästi.
mutta kun se ei mene noi. ulosmenoa ennen pitää rasvata kaikki näkyvä iho aurinkorasvalla, etsiä hattu tai huivi ja aurinkolasit, täyttää kassit vesipulloilla, noin vähintäänkin!
Kyllä voi elämä olla vaikeaa:D
Mulla ei ole ikinä ollut vesipulloa repussa/kassissa tms. Juon vain ruuan kanssa lasillisen vettä ja näin kuumalla ehkä yhden suolavesilasillisen kun sopiva hetki tulee. Jos tulisi jano menisin vaikka kauppaan ostamaan vettä
Rasvaan itseni kerran aamuisin - kuten talvellakin, rasva vain on eri. Hattu, huivi tai vastaava - talvella pipo tai myssy tai vastaava - ihan yhtä "vaikeaa".
Lasitkaan ei ole olleet ongelma, tosin mulla on ollut silmälasit 4v lähtien. Aina tulee jotkin mukaan, näin kesällä aurinkolasit;)
Täh? Miten tuo on mahdollista? Koko päivän painat tuolla menemään yhdellä lasillisella vettä? Onko sinun aineenvaihduntasi ihan kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ikinä ollut vesipulloa repussa/kassissa tms. Juon vain ruuan kanssa lasillisen vettä ja näin kuumalla ehkä yhden suolavesilasillisen kun sopiva hetki tulee. Jos tulisi jano menisin vaikka kauppaan ostamaan vettä
Rasvaan itseni kerran aamuisin - kuten talvellakin, rasva vain on eri. Hattu, huivi tai vastaava - talvella pipo tai myssy tai vastaava - ihan yhtä "vaikeaa".
Lasitkaan ei ole olleet ongelma, tosin mulla on ollut silmälasit 4v lähtien. Aina tulee jotkin mukaan, näin kesällä aurinkolasit;)
Niin kuule, tuliko neidille yllätyksenä, että ihmiset ovat erilaisia?
Normaalit ihmiset juo monta litraa nesteitä päivässä.
Eikä noita kauppoja ole ihan joka paikassa, paitsi sinun urbaanilegendassasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!
Ei, vaan alapeukut tulevat siksi ettei yksikään todella vastaa kysymykseen mikä helteissä on niin nautittavaa. Täällä luetellut ratsastamiset, grillaamiset jne, ja niiden tuottama ilo, eivät liity mitenkään säätilaan.
No minäpä teen suuren paljastuksen: helteillä on lämmintä ja ihmiskeho nauttii siitä tunteesta.
Tuolla aiemmin joku kysyi, mitä on se tekeminen, johon tarvitaan näitä helteitä. Monet helteen rakastajat kun aina sanovat, että kerrankin on kunnon kesä ja tarkenee. Mitä ovat ne asiat, joita ei tarkene tehdä 20-25 asteessa vaan pitää olla 32 astetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu nauttia helteistä. Toivottavasti helteet kestävät mahdollisimman pitkään. Pitää nauttia nyt, talvella ei helteitä ole.
Mitenniin 'kuuluu'?!? Onko pakko nauttia, jos ei nauti? Ei talvella tietenkään ole helteitä, eikä niitä tarvitse olla kesälläkään.
Ihmisten lämmönsieto on yksilöllistä. En käsitä, miksi pitäisi olla lämpimämpää kuin +22, jolloin varjossakin tarkenee sisävaatteilla ja auringonpaisteessa on kuuma? Mitä ihmettä tämä helteiden hehkutus oikein on?Jotkut ihan oikeasti väittää, etteivät tarkene, ellei ole +25, tai mieluiten +30 astetta lämmintä. Heillä täytyy olla jokin tietty sairaus, joka aiheuttaa noin voimakasta palelemista. Ja ihmettelen, miten he pystyvät ylipäätään asumaan Suomessa. Moni päiväntasaajaa lähempänä oleva maa olisi paljon parempi paikka sellaiselle.
Mulla oli villasukat jalassa vielä siinä kohtaa kun sisälämpötila oli +25, nyt on jo riittävän lämmintä että tarkenen paljain jaloin. Ihan terve ja hyväkuntoinen kuitenkin olen, huono ääreisverenkierto taitaa vaan olla perinnöllinen ominaisuus kun isäni on valitellut samaa.
Ja vielä kysymys helteen rakastajille. Sellaisena kylmempänä kesänä laitatteko sisällä lämmitykset päälle siten, että saatte nauttia sisällä 32 asteen lämmöistä?
Ei kai helteenrakastajat ilmastointia tarvitse, eikö se helle nyt olekaan ihanaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu nauttia helteistä. Toivottavasti helteet kestävät mahdollisimman pitkään. Pitää nauttia nyt, talvella ei helteitä ole.
Mitenniin 'kuuluu'?!? Onko pakko nauttia, jos ei nauti? Ei talvella tietenkään ole helteitä, eikä niitä tarvitse olla kesälläkään.
Ihmisten lämmönsieto on yksilöllistä. En käsitä, miksi pitäisi olla lämpimämpää kuin +22, jolloin varjossakin tarkenee sisävaatteilla ja auringonpaisteessa on kuuma? Mitä ihmettä tämä helteiden hehkutus oikein on?Jotkut ihan oikeasti väittää, etteivät tarkene, ellei ole +25, tai mieluiten +30 astetta lämmintä. Heillä täytyy olla jokin tietty sairaus, joka aiheuttaa noin voimakasta palelemista. Ja ihmettelen, miten he pystyvät ylipäätään asumaan Suomessa. Moni päiväntasaajaa lähempänä oleva maa olisi paljon parempi paikka sellaiselle.
Mulla oli villasukat jalassa vielä siinä kohtaa kun sisälämpötila oli +25, nyt on jo riittävän lämmintä että tarkenen paljain jaloin. Ihan terve ja hyväkuntoinen kuitenkin olen, huono ääreisverenkierto taitaa vaan olla perinnöllinen ominaisuus kun isäni on valitellut samaa.
Miksi pitää tarjeta paljain jaloin? Mitä vikaa on sukissa ja kengissä? Itseäni inhottaa kävellä paljain jaloin ja nytkin on sukat jalassa.
Uin, melon, oleskelen auringossa, uin lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla aiemmin joku kysyi, mitä on se tekeminen, johon tarvitaan näitä helteitä. Monet helteen rakastajat kun aina sanovat, että kerrankin on kunnon kesä ja tarkenee. Mitä ovat ne asiat, joita ei tarkene tehdä 20-25 asteessa vaan pitää olla 32 astetta?
Jos päivälämpötila on +20 niin harvoin enää illalla tarkenee vaikka istuskella ulkona syömässä kesämekko päällä. Myöskään luonnonvesiin uimaan en tarkene mennä noin matalissa lämpötiloissa. Vähän yli 25 olisi minun ihanteeni, sen myönnän että yli kolmenkympin ei tarvitsisi mennä vaikka sekään ei vielä ole minulle liikaa.
Nämä helteet ovat ihanat. Nautin kun ei tarvitse pukea pitkiä alusvaatteita ja core tex- vaatteita ulos mennessä. Voi pukeutua kevyesti ja käydä lenkillä ja pulahtaa uimaan lenkin päätteeksi. Pidän itse pyöräkorissa vesipulloa ja froteepyyhettä kun pyöräilen kotikaupungissani. Asun täällä rannikolla ja merenrannalla on hyviä pyöräilyreittejä. Tämä on oikeastaan ensimmäinen kesä kun ei tee mieli lähteä minnekään muualle. Lapset asuvat omillaan ja mitään aikatauluja ei ole. Ainoa rytmi on se, että illalla nukkumaan ja aamulla herätään. Siinä välissä on tunteja aikaa ulkoilla, tehdä arkiaskareita ja pistäytyä ex tempore vaikkapa jossain kesätapahtumassa. Urheilun seuraaminen on hyvää ajanvietettä ja kun pyöräilee kentän laidalle on niin helppoa kun ei tarvitse miettiä sadetta ja kylmää. Voi vain nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kysymys helteen rakastajille. Sellaisena kylmempänä kesänä laitatteko sisällä lämmitykset päälle siten, että saatte nauttia sisällä 32 asteen lämmöistä?
Viileän kelin ystävien kodeissa ei tietenkään ole enempää kuin 10 astetta lämmintä vai mitä😄 Ihan lapsellista tällainen nokittelu. Makuasioista ei kannata kiistellä eikä se tainnut olla ketjun aihekaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tarjeta paljain jaloin? Mitä vikaa on sukissa ja kengissä? Itseäni inhottaa kävellä paljain jaloin ja nytkin on sukat jalassa.
Viihdyn paremmin paljain jaloin, jotenkin vapaamman tuntuista ilman mitään puristavia sukkia. Eikä ole kiva tunne kun jalat paleltaa sukista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä ny vallan erikoisuus oot. Juot helteellä n 4dl vettä/ päivä. Ja " jos TULISI jano, menisit kauppaan. Et sä ainakaan nestettä tarvitse. Aurinkovoidetta yhden kerran, kun muilla se sulaa iholle parissa tunnissa. Ehkä hellehullujen keho toimii toisin kuin taviksilla?
Näytti kyllä olevan vanhemmat mukana joten ei ne aikuisetkaan lämpöä karttaneet