Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
321/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nam ah ja voi. Mä niin nautin kuumuudesta, mä oisin syntyny kuumuuteen, enkä tänne junttilan prsereiän kylymyyteen, mun kuuluis olla jenkkilässä, Californiassa. Joka siis ei niiku kirjoteta Kalifornia, tääl junttilassa ei osata ees kirjottaa, ollaan samalla tasolla jonkun trashanien kanssa, sen pitäs olla Cim tai Chloe Cartrashian. Se ei oo nimi eikä mikään, jossei siinä oo vähintään yhtä ceetä. Tai x, y, z ja w:kin käy hätätilassa. Kiara on hirmujuntti, melkein suomalainen, mut siis Cyara on siis niin paljo hienompi. Ja siis Isla on niin paljon hienompi ku joku vätyn Aila, buahhahahh.

Mut siis nam ah ja voi kuumuus, se on nii hottii ja seksikästä. Vähä ku tikkua raapaseis tuollakin Californiassa, niin oikein räjähtäis. Ei tartteis ootella Yellowstonen pumahtamista tai se toinen mitä ne siel oottaa, joku Big Bang, mä oon aina luullu et se jotenkin liittyy avaruuteen ja niiku jonkun universumin alkuun, mut se onki jotain mitä noi jenkit siäl Californiassa venaa. Siell Californiassa tuntuu siltä kuin olis koko ajan saunassa ---- mikä tietysti on hirmu junttia, kun se tuo mieleen suomalaisjuntit ja saunan. No nyt on pilalla tämäkin! Aina pitää junttien pilata ihan kaikki!

California kirjoitetaan Kalifornia.

Juuri niin. Ei ole koskaan liian myöhäistä suorittaa loppuun keskenjäänyttä peruskoulua.

Vierailija
322/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pelattiin kierros golfia, sitten suihkuun ja uimaan, jonka jälkeen syötiin ja minä otin pienet tirsat. Sitten kuppi kahvia ja jäätelöä, vielä ajattelin mennä alakertaan salille tekemään vähän venytyksiä ennen illan fudisottelua. Talo on ilmastoitu, joten no problem, olen sisällä, jos ulkona alkaa ahdistaa. Yleensä ei, koska yöt saa nukuttua +18 asteen lämpötilassa oikein mainiosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne tulee ihmisiä kertomaan miten kamalia helteet on? Sitäkö tässä kysyttiin?

Vierailija
324/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä on aivan mahtavat lämpötilat ja nautin erittäin paljon, talvella paleltaa jos lämpötila laskee vähääkään pakkasen puolelle vaikka laittaa paljon vaatetta t. laiheliini

Vierailija
325/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!

Taattua av- palstaa. Minä niin mieleni pahoitin. Mutta juu, täytyy varmaan vähentää täällä oloa, kun aiheet tätä tasoa. Ei kukaan ole mikään säätohtori, jolle valitus muuttaa sään. Siinä mielessä turha ruikuttaa mitään. Kärsitään sitten yhdessä naama nurinpäin, ettei vaan olisi kenelläkään kivaa.

Joo, en tiedä koska minä valitan vuoden ympäri. Kun ihmisellä ei ole hyvä olla, niin sitä on tapana valittaa. Kun on liian kylmä, kuuma, sataa liikaa tai liian vähän, ja valitan tästä eteenpäinkin vaikka ihmiset pyörittelisivät päätään. Tosin olen huomannut, että samat valituksen aiheet on muillakin, mutta mistäänhän ei ikinä saisi valittaa. :D

Vierailija
326/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin keskustelussa näkee sen, että enimmäkseen vain taloudellisesti etuoikeutetut ihmiset nauttii helteestä.

Näillä kun on ilmastoitua omakotitaloa, pihalla on uima-allasta/paljua sekä useita terasseja jossa istuskella varjossakin, voivat grillailla ja lähteä vaikka prätkällä ajamaan tai veneilemään.

Ja turha tulla kenenkään viisastelemaan kuinka elämä on valintoja.

Ennemminkin tuntuu että helteen vihaajat ovat lukittautuneet pimennysverhojen taakse sisätiloihin valittamaan kurjaa oloaan eivätkä edes yritä tehdä asialle mitään. Minä asun kerrostalossa jossa ei ole ilmastointia, mutta nautin silti suuresti näistä keleistä. Pyöräilen usein 10km päähän uimaan tai välillä käyn puistossa varjossa lueskelemassa. Kumpikaan ei vaadi minkäänlaista rahallista panostusta.

Kuvailit juuri minua. Täällä makaan jalka kipsissä verhot suljettuina kerrostalokämpässä jossa on 32 astetta lämmintä makuuhuoneessa juuri nyt eikä ole ilmastointia. Tuuletin on ainoa helpotus, mutta kun ei ole pystynyt siivoamaan viikkokausiin, niin pölyä lentelee ympäriinsä kun tuulettimen käynnistää. Eikä siitä ole kyllä paljoa apua kun on lämpöä yli 30 astetta.

Jalka on leikattu eikä sillä saa astua eikä varata painoa vielä pitkään aikaan, en pysty tekemään yhtään mitään, pelkkä matka vessaan on tuskallinen ja hiki virtaa ja pyörryttää.

Olishan se kiva käydä fillaroimassa jos jalka olisi kunnossa tai puistossa, jos sellainen löytyisi lähistöltä. Valitettavasti nyt vaan on vitsit vähissä kun on käytännössä rampa. Joo, elämä on valintoja. Mitäs menin kompuroimaan. 😞

Vierailija
327/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmalämpöpumppu kotona ja nautin. Aiemmin ei ole ollut ja kuumat kesät on olleet ihan tuskaa. Mun keho sietää kuumaa paljon paremmin kun säännöllisesti pääsee sisälle pakoon sitä.

Vierailija
328/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu nauttia helteistä. Toivottavasti helteet kestävät mahdollisimman pitkään. Pitää nauttia nyt, talvella ei helteitä ole.

Mitenniin 'kuuluu'?!? Onko pakko nauttia, jos ei nauti? Ei talvella tietenkään ole helteitä, eikä niitä tarvitse olla kesälläkään.

Ihmisten lämmönsieto on yksilöllistä. En käsitä, miksi pitäisi olla lämpimämpää kuin +22, jolloin varjossakin tarkenee sisävaatteilla ja auringonpaisteessa on kuuma? Mitä ihmettä tämä helteiden hehkutus oikein on?

Sama kuin sanois että persepanosta kuuluu nauttia. Kun se kuuluuuuuuuuuuu vaan niin.

Vierailija
329/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöä ja pitää tottua kuumaan kun Ilmestyskirja kertoo Tulikivi järvestä . Parasta alkaa totutella ....

Vierailija
330/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu nauttia helteistä. Toivottavasti helteet kestävät mahdollisimman pitkään. Pitää nauttia nyt, talvella ei helteitä ole.

Kuka niin määrää? Uskoisin,että suurin osa ihmisistä ei nauti helteistä.Silloin on tukala olla,tehdä töitä,on metsäpalovaara jne.Tavallinen kesäsää on paljon mukavampi.

Ainakin tässä meidän lähistöllä uimarannat on aamuysistä ilta ysiin kuin nuijalla lyödyt. Lapsiperheet tulee rantaan koko päiväksi eväät mukana jne. Eli näyttää noita muitakin helteen rakastajia olla kuin minä:D

Vierailija
331/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ku saunassa kirjoitti:

Jäätelöä ja pitää tottua kuumaan kun Ilmestyskirja kertoo Tulikivi järvestä . Parasta alkaa totutella ....

Helvetissä on aikaa totutella kuumuuteen.

Vierailija
332/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin määrää? Uskoisin,että suurin osa ihmisistä ei nauti helteistä.Silloin on tukala olla,tehdä töitä,on metsäpalovaara jne.Tavallinen kesäsää on paljon mukavampi.

Ainakin tässä meidän lähistöllä uimarannat on aamuysistä ilta ysiin kuin nuijalla lyödyt. Lapsiperheet tulee rantaan koko päiväksi eväät mukana jne. Eli näyttää noita muitakin helteen rakastajia olla kuin minä:D

Lapsena minäkin tykkäsin lämpimistä ilmoista, mutta silloin oli lähinnä siedettävät 25-27 astetta helteillä. Nyt on sairauksia jotka estää kuumuudesta nauttimisen ja lämpötilat pyörii 30 asteen tuntumassa.

Vierailija
333/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin paljon, käpyttelen ulkona ja välillä istun varjoon lepäämään. Lasten kanssa kesä on huoletonta aikaa, kun ei ole sitä vaatesirkusta ulos lähtiessä. Todella iso plussa jo pelkästään se. Jos sisällä tulee liian kuuma, niin laittaa pöytätuulettimen puhaltamaan naamaan ja kaikki on taas hyvin. Ei ole mitään valitettavaa näissä keleissä. Vaikka raskaana olen. Toki liikaa rehkimistä kannattaa välttää ja pitää taukoja, mutta ihan hyvin saa kotityöt tehtyä sun muuta. Ihanaa syödä mansikoita, herneitä ja muita torilta ostettavia terveellisiä herkkuja. Ja tietysti jäätelöäkin. Kesä on vuoden parasta aikaa.

Vierailija
334/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa yleinen ihmisten empatian puute kuumasta kärsiviä kohtaan. Tällaisissa erikoisoloissa ihmisten tulisi auttaa toisiaan. Kaikilla ei ihan oikeasti ole varaa mihinkään viilentimiin, eikä Suomessa todellakaan ole läheskään kaikissa työpaikoissakaan sellaisia. Itselläni on tuollainen tosi vanha siirrettävä laite ja se ei ole kovin hyvä, mutta kuitenkin parempi kuin ei mitään joten olen kiitollinen siitäkin. Olen monta vuotta harkinnut ilmalämpöpumppua, mutta aina tulee jotain muuta äkillistä rahanmenoa, enkä pienipalkkaisena yksineläjänä pysty ihan kaikkea hommaamaan heti kun tarvitsen. Minulla on nytkin iso sairaalamaksu maksettavana, juuri kun luulin että pystyisin vihdoinkin ostamaan uuden tiskikoneen, kun tuo vanha hajosi jo talvella. No onneksi tiskit voi sentään tiskata käsinkin. Seuraavaksi mulla varmaan on menossa pyykkikone vaihtoon, sekin on jo vanha ja oikuttelee. Samoin tämä vanha läppärini alkaa olla mennyttä kalua, joten ei tässä nyt ihan lähiaikoina ole varaa mihinkään ilppiin, taaskaan.

Sen päätin, että kun vihdoinkin saan sen ilpin ostettua niin annan tuon vanhan mölytoosan jollekin vähävaraiselle ilmaiseksi, jos se vielä silloin toimii. 

Miksei ihmiset voi olla iloisia että helteenrakastajat kerrankin saavat nauttia? Ihan yhtä hyvin voi kysyä noin.

No siinä on juuri se, että niillä helteen rakastajilla on aina mahdollisuus päästä viilentymään. Kaikilla ei sitä mahdollisuutta ole. Ei työpaikalla eikä kotona. En itse ainakaan tunne ketään, jolla olisi kotona tukalan kuuma yötä päivää ja sanoo nauttivansa siitä. 

Ei nää hellehullut sen varakkaampia ole kuin muutkaan. Kunhan kiusaavat.

Vierailija
335/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmössä parasta on se, ettei palele. Ihanaa kun voi lähteä ulos niin että vetää vain kengät jalkaan ja menee ilman, että pitää miettiä montako vaatekerrosta pitää lisätä että tarkenee. Pitääkö olla pipo, pitääkö olla hanskat, pitäisikö vetää sukkahousut housujen alle, onko tämä takki liian ohut, siellä tuulee, missä on mun huivi? Inhoan tuota jatkuvaa vaaterumbaa, ja sama kuinka paljon pukee, kylmä tulee silti heti jos ei liiku. Nyt kun on lämmin, voin vain lähteä shortseissa ja topissa miettimättä sen enempää ja voin vaikka maata nurtsilla/rannalla/kalliolla/pihakeinussa lukemassa koko päivän eikä siltikään palele. Ulkona olo on siis 1000x kertaa mukavampaa ja helpompaa kun on lämmin. Tykkään olla ulkona, mutta vihaan palelua. Ikävä kyllä palelen herkästi.

mutta kun se ei mene noi. ulosmenoa ennen pitää rasvata kaikki näkyvä iho aurinkorasvalla, etsiä hattu tai huivi ja aurinkolasit, täyttää kassit vesipulloilla, noin vähintäänkin!

Kyllä voi elämä olla vaikeaa:D

Mulla ei ole ikinä ollut vesipulloa repussa/kassissa tms. Juon vain ruuan kanssa lasillisen vettä ja näin kuumalla ehkä yhden suolavesilasillisen kun sopiva hetki tulee. Jos tulisi jano menisin vaikka kauppaan ostamaan vettä

Rasvaan itseni kerran aamuisin - kuten talvellakin, rasva vain on eri. Hattu, huivi tai vastaava - talvella pipo tai myssy tai vastaava - ihan yhtä "vaikeaa". 

Lasitkaan ei ole olleet ongelma, tosin mulla on ollut silmälasit 4v lähtien. Aina tulee jotkin mukaan, näin kesällä aurinkolasit;)

Vierailija
336/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät ja syksy on parasta aikaa, talvikin menettelee, jos ei olisi liukasta,

mutta kesät on liian kuumia, ei vain viihdy, alkaa liikaa muistuttaa etelän maita monelta muultakin osaa, ja sitä taas ei halua kuin korkeintaan lomaviikoilla, nykyään ei edes sitäkään.

Raikkaus, tuuli, kesäiset sateet, aamuinen usva, pehmeä, kostea sumu iltaisin, mehevä vihreä luonto. Ei kuivuuttaan ratiseva  ruskea tai keltainen loppuunnäännytetty naisen iho, eikä kun siis luonto.

Vierailija
337/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uin paljon, käpyttelen ulkona ja välillä istun varjoon lepäämään. Lasten kanssa kesä on huoletonta aikaa, kun ei ole sitä vaatesirkusta ulos lähtiessä. Todella iso plussa jo pelkästään se. Jos sisällä tulee liian kuuma, niin laittaa pöytätuulettimen puhaltamaan naamaan ja kaikki on taas hyvin. Ei ole mitään valitettavaa näissä keleissä. Vaikka raskaana olen. Toki liikaa rehkimistä kannattaa välttää ja pitää taukoja, mutta ihan hyvin saa kotityöt tehtyä sun muuta. Ihanaa syödä mansikoita, herneitä ja muita torilta ostettavia terveellisiä herkkuja. Ja tietysti jäätelöäkin. Kesä on vuoden parasta aikaa.

Lapset nyt eivät ainakaan nauti auringosta, kun heidät on pakko pitää varjossa. Hellehattu tiiviisti päässä. Pitkähihaista suojaamassa herkkää ihoa.

Vierailija
338/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa asua lämpimissä maissa. 

Et ole tainnut huomata, kuinka kova hinku Afrikasta on Eurooppaan, myös Skandinavian viileisiin maihin.

Moniko niistä tulee säiden takia?? Ainakin ne joihin olen joutunut tutustumaan tulevat kyllä ihan eläteiksi ja vihaavat kylmyyttä

Vierailija
339/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin keskustelussa näkee sen, että enimmäkseen vain taloudellisesti etuoikeutetut ihmiset nauttii helteestä.

Näillä kun on ilmastoitua omakotitaloa, pihalla on uima-allasta/paljua sekä useita terasseja jossa istuskella varjossakin, voivat grillailla ja lähteä vaikka prätkällä ajamaan tai veneilemään.

Ja turha tulla kenenkään viisastelemaan kuinka elämä on valintoja.

Ennemminkin tuntuu että helteen vihaajat ovat lukittautuneet pimennysverhojen taakse sisätiloihin valittamaan kurjaa oloaan eivätkä edes yritä tehdä asialle mitään. Minä asun kerrostalossa jossa ei ole ilmastointia, mutta nautin silti suuresti näistä keleistä. Pyöräilen usein 10km päähän uimaan tai välillä käyn puistossa varjossa lueskelemassa. Kumpikaan ei vaadi minkäänlaista rahallista panostusta.

Kuvailit juuri minua. Täällä makaan jalka kipsissä verhot suljettuina kerrostalokämpässä jossa on 32 astetta lämmintä makuuhuoneessa juuri nyt eikä ole ilmastointia. Tuuletin on ainoa helpotus, mutta kun ei ole pystynyt siivoamaan viikkokausiin, niin pölyä lentelee ympäriinsä kun tuulettimen käynnistää. Eikä siitä ole kyllä paljoa apua kun on lämpöä yli 30 astetta.

Jalka on leikattu eikä sillä saa astua eikä varata painoa vielä pitkään aikaan, en pysty tekemään yhtään mitään, pelkkä matka vessaan on tuskallinen ja hiki virtaa ja pyörryttää.

Olishan se kiva käydä fillaroimassa jos jalka olisi kunnossa tai puistossa, jos sellainen löytyisi lähistöltä. Valitettavasti nyt vaan on vitsit vähissä kun on käytännössä rampa. Joo, elämä on valintoja. Mitäs menin kompuroimaan. 😞

Ikävä kuulla, mutta ikävä tilanteesi taitaa olla ennemminkin kiinni jalan kipsistä kuin helteistä. Toki ymmärrän että helle vielä kurjistaa oloa entisestään. Tilanteesi on kuitenkin eri kuin mitä tarkoitin, lähinnä ajattelin terveitä ihmisiä joille sisälle jääminen on oma valinta. Tsemppiä sinulle.

Vierailija
340/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenniin 'kuuluu'?!? Onko pakko nauttia, jos ei nauti? Ei talvella tietenkään ole helteitä, eikä niitä tarvitse olla kesälläkään.

Ihmisten lämmönsieto on yksilöllistä. En käsitä, miksi pitäisi olla lämpimämpää kuin +22, jolloin varjossakin tarkenee sisävaatteilla ja auringonpaisteessa on kuuma? Mitä ihmettä tämä helteiden hehkutus oikein on?

Sama kuin sanois että persepanosta kuuluu nauttia. Kun se kuuluuuuuuuuuuu vaan niin.

Tai talvesta hrrrr....