Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?
Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.
Kommentit (1004)
Ymmärrän, että monille tämä on kärsimystä, mutta itseen ei ole juuri vaikuttanut.
Tänään kävin aikaisin aamulla juoksemassa ja uimassa. Sen jälkeen tallille ja hevosen kanssa metsään kävelylle.
Kotiin kun pääsin, noin taas uimaan ja juuri söin ruuan ulkona.
Ainut mitä näillä keleillä toivoisin, olisi viileämpi koti. Meillä pieni kerrostalokaksio ja täällä on kyllä kuuma 😅
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se hellefanien harrastama vähättely ja pakotus muille.
"Nyt pitää kerrankin nauttia perkelee!!!!!!11"
"Kuule se on vaan asennekysymys"
"Ei se nyt niin pahaa voi tehdä, sen kuin suojaudut ja ulos lenkille"
"Ootte jotain sairaita läskejä tai vanhuksia"
"Täällä on aina kylmä, joten valitus pois ja nauttimaan!"
"Eihän tämä nyt ole kauaa kestänyt, itse kyllä olen jaksanut loistavasti"
Sen kuin nautitte, mutta lopettakaa noiden ja vastaavien fraasien viljely.
Ja ainiin, tästä ketjustakin poimittua:
"On niin pienet murheet, kun jostain helteestä pitää valittaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!
Kyllä tästä ketjusta näkee, mikä ero siinä on että nauttii tai ei nauti. Ne jotka nauttii, asuu viileässä talossa tai sitten vaihtoehtoisesti elimistö sietää hyvin lämpöä.
Oon kateellinen :/
Niin no, noi kai ne vaihtoehdot on. Siitä saa kauhean vittuiluryöpyn niskaansa kun uskaltaa sanoa että nauttii näistä säistä, en tajua mitä se on joiltain pois jos joku tykkää.
Ärsyttävää että helteistä nauttuvat tulevat kärsivien vertaistukiketjuihin neuvomaan että älkää valittako, vaan nauttikaa ja samalla muistuttaa kuinka itse nauttii. Se on V I T T U I L U A! Mäkin voisin mennä lapsettomuudesta kärsivien keskusteluun kehuskelemaan miten itse tulin samantien raskaaksi kun jätin ehkäisyn ja kaikki on mennyt hyvin. En tajua teitä valittajia, perhe elämä on vaan niin ihanaa ja raskaaksi tulo helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi helteistä ei saisi valittaa, mutta sitten hellefanit kuitenkin saavat valittaa talvesta.
Tai tätä hellefanien uhriutumista kuinka pitää sitten olla matalalla profiililla ja nauttia "salaa"..
Kai näille tuli ihan yllätyksenä se, että se on ennenkin ollut vain pieni ja äänekäs vähemmistö joka on kitissyt helteiden perään toukokuusta syyskuuhun eikä kovinkaan moni ole ennenkään samaistunut uutisankkureidenkaan voihkimiseen siitä kuinka kauan joudutaan odottamaan helteitä tai kuinka kauan näistä helteistä saadaan nauttia.
Hassua muutenkin kuinka nuo on oikein tivanneet meteorologeilta, että koska tulee helle, miksi ei ole helle, tuleeko vielä helle ja miksi sääkartoilla ei näy hellettä.. Ja samaan aikaan on oikeinkin normikesäsää eli +20 astetta ja puolipilvistä.[
Kehtaan ilmoittaa mielipiteeni, vaikka olenkin kurja kerrostaloasukki vzilla uimantaa tai uma-allöasta, ilman kesäpaikkaas tms, AInoa viilennin on tuuletin kotona. En voi käydä ulk,ona nyt päivällä, vaan ajoitan sen iltapäivään tai iltaan. Sorry,että tällainen mitään omistamaton tänne kirjoittaa, kumma juttu, etten ,kuitenkaan pidä itseäni muita huonompana. Tuntuu jotenkin silti, että kaikki täjhän kantaa ottaneet ovat niitä ihmisiiä, keillä on vaikka mitä.
Hei! Minulla ei ole vaikka mitä. Olen ulkona ja se ei maksa mitään. Järvessä uiminen ja metsässä telttailu ei maksa mitään. Minulla ei ole taloa, autoa tai mökkiä. Käyn halvimmissa kesäkahviloissa. Ostan hedelmiä ja pähkinöitä ja täytän vesipulloani. Luen kirjaston kirjoja puiden varjossa. Lämmin kesä on ihanaa aikaa! Voi vapaasti olla ulkona aamusta iltaan. Riippumaton voi ripustaa minne vaan ja nukkua vaikka päiväunet. Ja onneksi riippumatto maksaa alle kaksikymppiä!
Mä en saa nukuttua noissa lämpötiloissa ulkona, etenkin kun aurinko lämmittää helposti riipparin tai teltan kuumaksi ellei löydä sopivan varjoista paikkaa. Sitten jos hetken istuu ulkona, iskee paarma- ja itikka-armeija. Peittävästi pitää pukeutua ja miettiä, ettei vaan jää ihoa näkyviin paarmojen ja itikoiden varalta ja sitten tietysti levittää siihen aurinkorasvaa ja itikkamyrkkyä, koska palan herkästi. Vesipullo lämpenee äkkiä ulkona lämpimäksi maidoksi, joten sitä pitä päästä täyttämään usein jonnekin.. Kaikki ei asu järven lähellä, vaan uimapaikalle voi olla pidempi matka tai sinilevän tuhoama, jota tämä kuumuus edistää.
Pulikoidaan omassa altaassa. Paljon seksiä. Ihanaa.
Itse kuulun niihin jotka nauttivat helteistä. Olen palelevaa sorttia ja inhoan kylmää ja talvea. Kesällä herään eloon. Reumasairauteni myös oireilee vähemmän lämpimällä joten kesäisin voin paremmin ja siten jaksankin tehdä enemmän. En myöskään hikoile kovasti. Kotona on ilmastointi joten talon saa viileäksi eli sekin helpottaa. Kävin äsken tunnin lenkillä eikä se tuntunut yhtään rankemmalta kuin viileämmälläkään. En tykkää makoilla auringossa enkä juurikaan ota aurinkoa, enkä harrasta rantalomia, olen aktiivisempaa sorttia. Meitä on monenlaista ihmistä, joku tykkää talvesta ja joku helteistä, turhaa siitä alkaa tappelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis nam ah ja voi. Mä niin nautin kuumuudesta, mä oisin syntyny kuumuuteen, enkä tänne junttilan prsereiän kylymyyteen, mun kuuluis olla jenkkilässä, Californiassa. Joka siis ei niiku kirjoteta Kalifornia, tääl junttilassa ei osata ees kirjottaa, ollaan samalla tasolla jonkun trashanien kanssa, sen pitäs olla Cim tai Chloe Cartrashian. Se ei oo nimi eikä mikään, jossei siinä oo vähintään yhtä ceetä. Tai x, y, z ja w:kin käy hätätilassa. Kiara on hirmujuntti, melkein suomalainen, mut siis Cyara on siis niin paljo hienompi. Ja siis Isla on niin paljon hienompi ku joku vätyn Aila, buahhahahh.
Mut siis nam ah ja voi kuumuus, se on nii hottii ja seksikästä. Vähä ku tikkua raapaseis tuollakin Californiassa, niin oikein räjähtäis. Ei tartteis ootella Yellowstonen pumahtamista tai se toinen mitä ne siel oottaa, joku Big Bang, mä oon aina luullu et se jotenkin liittyy avaruuteen ja niiku jonkun universumin alkuun, mut se onki jotain mitä noi jenkit siäl Californiassa venaa. Siell Californiassa tuntuu siltä kuin olis koko ajan saunassa ---- mikä tietysti on hirmu junttia, kun se tuo mieleen suomalaisjuntit ja saunan. No nyt on pilalla tämäkin! Aina pitää junttien pilata ihan kaikki!
Jossain Nevadassahan on pian 54 astetta. Enjoy.
Toivottavasti et saa ihosyöpää.
Ai niin, älä sytytä tulitikkuja metsässä 💣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan aurinkoa patiolla, uin uima-altaassa, syön jäätelöä, mansikoita ja salaattia, leikin lasten kanssa, käyn miehen kanssa vuorotellen lenkillä. Kauppaanhan on kiva lähteä, kun autossa on ilmastointi ja kaupassa viileää.
Sinisellä vai punaisella lenkillä?
No hyi yök, en ymmärrä kuka pystyy syömään jotain makkaraa kesällä (tai milloinkaan:D), sehän on vain lisäaineita ja suolaa, turvotus ja huono olo on taattu!
Syökää suolaa, sano juuri lääkärikin. Ja sehän juuri ei turvota. T: karppi
Vierailija kirjoitti:
Lämmössä parasta on se, ettei palele. Ihanaa kun voi lähteä ulos niin että vetää vain kengät jalkaan ja menee ilman, että pitää miettiä montako vaatekerrosta pitää lisätä että tarkenee. Pitääkö olla pipo, pitääkö olla hanskat, pitäisikö vetää sukkahousut housujen alle, onko tämä takki liian ohut, siellä tuulee, missä on mun huivi? Inhoan tuota jatkuvaa vaaterumbaa, ja sama kuinka paljon pukee, kylmä tulee silti heti jos ei liiku. Nyt kun on lämmin, voin vain lähteä shortseissa ja topissa miettimättä sen enempää ja voin vaikka maata nurtsilla/rannalla/kalliolla/pihakeinussa lukemassa koko päivän eikä siltikään palele. Ulkona olo on siis 1000x kertaa mukavampaa ja helpompaa kun on lämmin. Tykkään olla ulkona, mutta vihaan palelua. Ikävä kyllä palelen herkästi.
Mä en voi todellakaan lähteä näillä säillä ulos miettimättä pukeutumista. Mulla täytyy olla tarpeeksi iso päähine, että se suojaa auringonpistokselta, jonka saan herkästi. Aurinkorasvaa täytyy laittaa joka paikkaan, ettei iho pala tai vaihtoehtoisesti laittaa tarpeeksi peittävät vaatteet. Hyttyshattu on usein myös tarpeen tai itikkamyrkyt, mutta paarmoiltahan myrkyt ei oikein suojaa. Vesipullon täytyy olla täynnä ja miettiä, missä sitä voi täyttää, jos lähtee vähän pidemmälle palvelujen ääreltä. Jos on käynyt uimassa, niin sen jälkeen täytyy taas rasvata keho. Ilmeisesti sitten osa ei pala ollenkaan auringossa ja ovat löytäneet paarma- ja itikkavapaat paikat. Vaatteet ovat usein hikiset ja nihkeät, joten pyykkiä kertyy äkkiä ja se onkin sitten oma numeronsa kerrostalokämpän pätsissä. Käy vähän kateeksi kieltämättä.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin keskustelussa näkee sen, että enimmäkseen vain taloudellisesti etuoikeutetut ihmiset nauttii helteestä.
Näillä kun on ilmastoitua omakotitaloa, pihalla on uima-allasta/paljua sekä useita terasseja jossa istuskella varjossakin, voivat grillailla ja lähteä vaikka prätkällä ajamaan tai veneilemään.
Ja turha tulla kenenkään viisastelemaan kuinka elämä on valintoja.
Ennemminkin tuntuu että helteen vihaajat ovat lukittautuneet pimennysverhojen taakse sisätiloihin valittamaan kurjaa oloaan eivätkä edes yritä tehdä asialle mitään. Minä asun kerrostalossa jossa ei ole ilmastointia, mutta nautin silti suuresti näistä keleistä. Pyöräilen usein 10km päähän uimaan tai välillä käyn puistossa varjossa lueskelemassa. Kumpikaan ei vaadi minkäänlaista rahallista panostusta.
Teen niin paljon kun on ihanan lämmintä.
Pesen lattiat, tamppaan matot, kuuraan vessan, ajan oman ja naapurin nurmikon, käyn juoksemassa maratonin ja jos jää aikaa niin triathlonin vielä siihen päälle.
Kyllä Suomen kesä on nykyään ihana. Syksyn tullessa ei pysty tekemään paljon kun pitää pukeutua toppahaalariin ja spacebootseihin sisälläkin että tarkenee.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihmisiä joille sää on jotenkin merkityksellinen ja elämää suurempi aihe ja kiistakapula. Satoi tai paistoi, kylmä tai kuuma, minulle ihan sama, kaikki säät ovat ihan OK.
😁
Hengailin joskus Englannissa, Skotlannissa ja Irlannisssa. Ihmiset puhui aina säästä, mikä hassuinta, kun lähes aina satoi, syksyllä, talvella, keväällä ja kesälläkin.
Suomessa minulle säästä puhuvat ovat usein vanhuksia, keski-ikäisiä miehiä ja maanviljelijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!
Kyllä tästä ketjusta näkee, mikä ero siinä on että nauttii tai ei nauti. Ne jotka nauttii, asuu viileässä talossa tai sitten vaihtoehtoisesti elimistö sietää hyvin lämpöä.
Oon kateellinen :/
Niin no, noi kai ne vaihtoehdot on. Siitä saa kauhean vittuiluryöpyn niskaansa kun uskaltaa sanoa että nauttii näistä säistä, en tajua mitä se on joiltain pois jos joku tykkää.
Ärsyttävää että helteistä nauttuvat tulevat kärsivien vertaistukiketjuihin neuvomaan että älkää valittako, vaan nauttikaa ja samalla muistuttaa kuinka itse nauttii. Se on V I T T U I L U A! Mäkin voisin mennä lapsettomuudesta kärsivien keskusteluun kehuskelemaan miten itse tulin samantien raskaaksi kun jätin ehkäisyn ja kaikki on mennyt hyvin. En tajua teitä valittajia, perhe elämä on vaan niin ihanaa ja raskaaksi tulo helppoa.
No itse olet kitisemässä ketjussa jonka aiheena on miten nautit helteistä😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin keskustelussa näkee sen, että enimmäkseen vain taloudellisesti etuoikeutetut ihmiset nauttii helteestä.
Näillä kun on ilmastoitua omakotitaloa, pihalla on uima-allasta/paljua sekä useita terasseja jossa istuskella varjossakin, voivat grillailla ja lähteä vaikka prätkällä ajamaan tai veneilemään.
Ennemminkin tuntuu että helteen vihaajat ovat lukittautuneet pimennysverhojen taakse sisätiloihin valittamaan kurjaa oloaan eivätkä edes yritä tehdä asialle mitään. Minä asun kerrostalossa jossa ei ole ilmastointia, mutta nautin silti suuresti näistä keleistä. Pyöräilen usein 10km päähän uimaan tai välillä käyn puistossa varjossa lueskelemassa. Kumpikaan ei vaadi minkäänlaista rahallista panostusta.
Ne, jotka intoilevat nyt helteistä, taitavat olla suurelta osin niitä, jotka toivat Pietarista uuden koronaepidemian Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu nauttia helteistä. Toivottavasti helteet kestävät mahdollisimman pitkään. Pitää nauttia nyt, talvella ei helteitä ole.
Kuka niin määrää? Uskoisin,että suurin osa ihmisistä ei nauti helteistä.Silloin on tukala olla,tehdä töitä,on metsäpalovaara jne.Tavallinen kesäsää on paljon mukavampi.
Suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa asua lämpimissä maissa.
Et ole tainnut huomata, kuinka kova hinku Afrikasta on Eurooppaan, myös Skandinavian viileisiin maihin.
Kuule, ei ne taida sään perässä olla…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka intoilevat nyt helteistä, taitavat olla suurelta osin niitä, jotka toivat Pietarista uuden koronaepidemian Suomeen.
Perustelut?
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan oikeasti näistä keleistä nauti. Kusipäiset ihmiset vaan tykkää ärsyttää teitä helteistä valittajia sanomalla miten "ihanaa" tämä paahde on.
Sun on näköjään hyväksyä erilaisia ihmisiä.
Ihan rehellisesti pidän helteistä, kunhan pysyy alle 31°C.
Onneksi, onneksi täällä Suomessa on suurin osa ajasta viileää! Tervetuloa sitten syksy ja talvi. Mä en valita kylmästä, mutta nyt kyllä narisen joka päivä. Taas särkee päätä helteen takia ja olen kyllä muistanut juoda. Otin äsken kaksi päänsärkylääkettä, auttoi vähän. Ei ihme, kun yöllä heräilin kuumuuden takia ja mulle 25 astetta yöllä on liikaa.
Ennen kesä tuntui kivalta, nyt alkaa tympiä oikeasti. Marjasatokin jää varmaan niukaksi helteen takia. Käyn ilta-ja yöuinnilla, ei pysty aiemmin, ei ennen kuin aurinko on laskenut edes jonkin verran. Luonnon vesissä uinti on parasta kesällä, nyt saisivat vedet olla pari astetta viileämmät. Ajatus kulkee sata kertaa paremmin viileällä säällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan alapeukut tulevat siksi ettei yksikään todella vastaa kysymykseen mikä helteissä on niin nautittavaa. Täällä luetellut ratsastamiset, grillaamiset jne, ja niiden tuottama ilo, eivät liity mitenkään säätilaan.
No ilmeisesti ne on ihan nautittavia asioita että edes pystyy niitä tekemään, koska suurin osa valittajista tuntuu invalidisoituvan täysin neljän seinän sisään makaamaan verhot ikkunoiden edessä.
Niin. Betonikuutiossa asuvallahan onkin tosi usein varaa harrastaa ratsastusta, moottoripyöräilyä, veneilyä ym saati mahdollisuus grillaamiseen..
Normikesänä voi sentään istua omalla partsilla mutta nyt ei tarvitse tehdä sitäkään.
Eihän helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni. Aika hassuja piirteitä alkaa saamaan tää keskustelu :D
Onko betonikuutiossa asuvalla mahdollisuus paljuun? Tai omaan uima-altaaseen? Terassiin? Veneeseen? Prätkään? Vesijettiin? Ilmastointiin? Grillaamiseen?
Näitä helteestä nauttivien elämään vaikuttaa kuuluvan. On rahaa ostella jätskejä ja marjoja ja käydä terassilla.
Itse asun kerrostalossa ja toissapäivänä ostin pari mansikka rasiaa. Niitä nautiskelin sitten kotiterassilla. Eilen matkasin mökille ja söin perunaa, kasvisvartaita,pihvejä ja olutta päälle. Helle säillä, kun itselleni maittaa tuollainen ruoka. Kyllä sitä rahaa riittää, kunhan fiksusti osaa sijoittaa rahansa ja osaa säästää.
kerrostalossa terassi?
Ainakin minä asun kerrostalossa, jossa ykköskerroksen asunnoissa on terassi. Ylemmissä kerroksessa sitten parvekkeet. Itsellä parveke joka on pätsi💥, onneksi sisällä viileää.
Eri jolta kysyit
Mua ärsyttää se hellefanien harrastama vähättely ja pakotus muille.
"Nyt pitää kerrankin nauttia perkelee!!!!!!11"
"Kuule se on vaan asennekysymys"
"Ei se nyt niin pahaa voi tehdä, sen kuin suojaudut ja ulos lenkille"
"Ootte jotain sairaita läskejä tai vanhuksia"
"Täällä on aina kylmä, joten valitus pois ja nauttimaan!"
"Eihän tämä nyt ole kauaa kestänyt, itse kyllä olen jaksanut loistavasti"
Sen kuin nautitte, mutta lopettakaa noiden ja vastaavien fraasien viljely.