Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
281/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautin ökun saan makoilla ilmastointikoneen viileydessä. Jos olisi kylmä kesä niin en nauttisi tästä yhtään.

Eikö se ole hieman ristiriitaista, että nauttii helteistä sisällä ilmastointikoneen viileydessä (ja sitten nillittää niille, jotka eivät nauti helteistä, koska joutuvat sekä töissä että kotona kärsimään helteestä)?

Kuka on nillittänyt? Ei se että toteaa nauttivansa helteistä, tarkoita että nillittää.

Vierailija
282/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu nauttia helteistä. Toivottavasti helteet kestävät mahdollisimman pitkään. Pitää nauttia nyt, talvella ei helteitä ole.

Kuka niin määrää? Uskoisin,että suurin osa ihmisistä ei nauti helteistä.Silloin on tukala olla,tehdä töitä,on metsäpalovaara jne.Tavallinen kesäsää on paljon mukavampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmössä parasta on se, ettei palele. Ihanaa kun voi lähteä ulos niin että vetää vain kengät jalkaan ja menee ilman, että pitää miettiä montako vaatekerrosta pitää lisätä että tarkenee. Pitääkö olla pipo, pitääkö olla hanskat, pitäisikö vetää sukkahousut housujen alle, onko tämä takki liian ohut, siellä tuulee, missä on mun huivi? Inhoan tuota jatkuvaa vaaterumbaa, ja sama kuinka paljon pukee, kylmä tulee silti heti jos ei liiku. Nyt kun on lämmin, voin vain lähteä shortseissa ja topissa miettimättä sen enempää ja voin vaikka maata nurtsilla/rannalla/kalliolla/pihakeinussa lukemassa koko päivän eikä siltikään palele. Ulkona olo on siis 1000x kertaa mukavampaa ja helpompaa kun on lämmin. Tykkään olla ulkona, mutta vihaan palelua. Ikävä kyllä palelen herkästi.

Vierailija
284/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä kävimme suppailemassa. Sitten haimme eväät kaupasta ja menimme rannalle syömään ja kävimme myös uimassa. Nyt touhuilua omassa pihassa ja liian kuuma ei ole ollut vielä yhtään. Kohta grillataan ruokaa ja illemmalla kun vähän viilenee menemme pyöräilemään. Jos olisi viileämpää, jäisi näistä moni juttu tekemättä ja katsoisimme varmaan sisällä Netflixiä kuten usein talvella. Todellakin siis nautin näistä keleistä.

Vierailija
285/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon matkustamiseni, vain kahtena päivänä on ollut yli 25 astetta koko päivän. Alle 25 on ihan hyvä lämpötila, ja jos on lyhyen aikaa kuumempaa, sekin on siedettävää. Pyykit pystyy ripustamaan hikoilematta, uuniruokien tekemiseen on liian kuuma. En erityisesti "vietä aikaa" nauttimalla helteistä, mutta olen kyllä nauttinut elämästä ihan normaalisti tänä aikana.

Vierailija
286/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina kylmä ja helteet on minusta ihmisen parasta aikaa. Ääreisverenkiertokin pelittää näillä lämmöillä.

Itse olen kyllä parhaillaan ulkomailla jossa päivälämpötilat on ±50 ja yölämpötila vastaa suomen hellelukemia. Minulle mieluisin sisälämpötilan on Suomessa n. 25. Täällä vähän korkeampi n. +27 koska huone tuntuu alkuun todellä kylmältä kun viidestäkympistäastuu sisään.

Nautin kyllä kuumasta, mutta lämpökuormaa on hyvä keventää välillä viileämmissä tloissa. Ei edes kovinkaan helleintoilija pelkkää kuumaa kestä. Mutta lämpöön totuttautuminen on tärkeää, muuten lähtee toimintakyky. Noin pari viikkoa se ottaa että keho sopeutuu, veri lisääntyy, syke kohoaa yms. Ulkolämpötilan ja sisälämpötilan ero kannattaa pitää niin pienenä kuin pystyy.

Vierailija
287/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeutumisella voi aika paljon vaikuttaa asiaan. Yllättävän monella on näillä keleillä pitkät housut jalassa tai legginsit mekon alla. Sitten kuljetaan tulipunaisena ja tuskaisen näköisenä ympäriinsä.

Osa ihmisistä haluaa suojata ihoaan auringolta vaatteilla. Siksi pitkät hihat ja lahkeet. Tai vartalo ei ole sellainen, että sitä haluaisi minivaatetuksella esitellä. Tällä kelillä ei toki ihonmyötäiset vaatteet, esim. ne tiukat legginsit, ole mitkään vilpoisat, vaan liehuvalahkeiset ja -helmaiset olisi vähemmän tukalia.

Vierailija
288/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulahdan uimaan. Uimasta tullessa ei tarvitse pyyhettä, eikä kylmä tule silloinkaan kun on käynyt jo pari kertaa pulahtamassa. Se on ihanaa!

huoh. taas yksi pulahtaja. on niitä muitakin sanoja..

Vierailija
289/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole hieman ristiriitaista, että nauttii helteistä sisällä ilmastointikoneen viileydessä (ja sitten nillittää niille, jotka eivät nauti helteistä, koska joutuvat sekä töissä että kotona kärsimään helteestä)?

Olen kirjoittanut tämän jo useampaa ketjuun, mutta kertaus on opintojen äiti:

Ne, jotka väittävät pitävänsä viileästä tai kylmästä, eivät oikeasti tykkää viileästä tai kylmästä. He aina kertovat, kuinka kiva on kääriytyä vilttiin ja juoda kuumaa kaakaota takkatulen loimussa. 

Toisin sanoen, he tykkäävät lämpimästä. 

Ristiriitaista, eikö? Täysin tekopyhää. Eivät he kulje talvella shortseissa ja t-paidassa hehkuttaen kuinka ihanaa kun on kylmää.

Vierailija
290/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin, meillä on talo sisältä viileä ja katettuja terasseja joihin käy tuulenvire. Pyöräilen, uin, otan aurinkoa , paljuilen, teen pihahommia jne. Ihanaa mä nautin!!!

Arvaanko oikein, että kuulut ihmisiin, jotka kokevat, ettei talvikaan ole mitään, ellei ole lumi maassa ja - 30 C pakkasta?

Vierailija
291/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmössä parasta on se, ettei palele. Ihanaa kun voi lähteä ulos niin että vetää vain kengät jalkaan ja menee ilman, että pitää miettiä montako vaatekerrosta pitää lisätä että tarkenee. Pitääkö olla pipo, pitääkö olla hanskat, pitäisikö vetää sukkahousut housujen alle, onko tämä takki liian ohut, siellä tuulee, missä on mun huivi? Inhoan tuota jatkuvaa vaaterumbaa, ja sama kuinka paljon pukee, kylmä tulee silti heti jos ei liiku. Nyt kun on lämmin, voin vain lähteä shortseissa ja topissa miettimättä sen enempää ja voin vaikka maata nurtsilla/rannalla/kalliolla/pihakeinussa lukemassa koko päivän eikä siltikään palele. Ulkona olo on siis 1000x kertaa mukavampaa ja helpompaa kun on lämmin. Tykkään olla ulkona, mutta vihaan palelua. Ikävä kyllä palelen herkästi.

mutta kun se ei mene noi. ulosmenoa ennen pitää rasvata kaikki näkyvä iho aurinkorasvalla, etsiä hattu tai huivi ja aurinkolasit, täyttää kassit vesipulloilla, noin vähintäänkin!

Vierailija
292/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu nauttia helteistä. Toivottavasti helteet kestävät mahdollisimman pitkään. Pitää nauttia nyt, talvella ei helteitä ole.

Kuka niin määrää? Uskoisin,että suurin osa ihmisistä ei nauti helteistä.Silloin on tukala olla,tehdä töitä,on metsäpalovaara jne.Tavallinen kesäsää on paljon mukavampi.

Suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa asua lämpimissä maissa. 

Vierailija
293/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä mitään sanoa Kaikki mitä teen niin Sukulaiseni mielestä ne on väärin jopa ukon ilmalla on turvallista pyöräillä!

Vierailija
294/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeutumisella voi aika paljon vaikuttaa asiaan. Yllättävän monella on näillä keleillä pitkät housut jalassa tai legginsit mekon alla. Sitten kuljetaan tulipunaisena ja tuskaisen näköisenä ympäriinsä.

Siis tätä pyöräilyshortsit mekon alla -juttua olen miettinyt. Pointti on vissiin se, että voi olla vapaammin kun ei alkkarit vilku. Mutta eikö noiden kanssa vähän niin kuin mene mekon idea olla ilmavampi vaatekappale? Eikö vaan olisi sama asia laittaa paita ja shortsit? Niin tai sitten sen mittainen mekko, ettei tarvitse pelätä vilahtamista...

Vierailija
295/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta kun se ei mene noi. ulosmenoa ennen pitää rasvata kaikki näkyvä iho aurinkorasvalla, etsiä hattu tai huivi ja aurinkolasit, täyttää kassit vesipulloilla, noin vähintäänkin!

Mutta kun se ei mene noin kaikilla. 

Vierailija
296/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät housut on aikuisen miehen asusta - vain pikkupojat kulkevat shortseissa.

Vierailija
297/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa asua lämpimissä maissa. 

Et ole tainnut huomata, kuinka kova hinku Afrikasta on Eurooppaan, myös Skandinavian viileisiin maihin.

Vierailija
298/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kukaan oikeasti näistä keleistä nauti. Kusipäiset ihmiset vaan tykkää ärsyttää teitä helteistä valittajia sanomalla miten "ihanaa" tämä paahde on. 

Vierailija
299/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nam ah ja voi. Mä niin nautin kuumuudesta, mä oisin syntyny kuumuuteen, enkä tänne junttilan prsereiän kylymyyteen, mun kuuluis olla jenkkilässä, Californiassa. Joka siis ei niiku kirjoteta Kalifornia, tääl junttilassa ei osata ees kirjottaa, ollaan samalla tasolla jonkun trashanien kanssa, sen pitäs olla Cim tai Chloe Cartrashian. Se ei oo nimi eikä mikään, jossei siinä oo vähintään yhtä ceetä. Tai x, y, z ja w:kin käy hätätilassa. Kiara on hirmujuntti, melkein suomalainen, mut siis Cyara on siis niin paljo hienompi. Ja siis Isla on niin paljon hienompi ku joku vätyn Aila, buahhahahh.

Mut siis nam ah ja voi kuumuus, se on nii hottii ja seksikästä. Vähä ku tikkua raapaseis tuollakin Californiassa, niin oikein räjähtäis. Ei tartteis ootella Yellowstonen pumahtamista tai se toinen mitä ne siel oottaa, joku Big Bang, mä oon aina luullu et se jotenkin liittyy avaruuteen ja niiku jonkun universumin alkuun, mut se onki jotain mitä noi jenkit siäl Californiassa venaa. Siell Californiassa tuntuu siltä kuin olis koko ajan saunassa ---- mikä tietysti on hirmu junttia, kun se tuo mieleen suomalaisjuntit ja saunan. No nyt on pilalla tämäkin! Aina pitää junttien pilata ihan kaikki!

California kirjoitetaan Kalifornia.

Vierailija
300/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän teen kuin normaalisti.

Käyn ulkoilemassa ja uimassa, urheilenkin enemmän (no se koska on enemmän aikaa.)

Ihanaa kun on lämmintä ja tarkenee shortseilla ja topilla!