Rippilahja töykeälle teinille
Siskoni tyttö siis, ja ihan uskomattoman röyhkeä.
Kelpuutri minut vieraaksi, koska olen hyvätuloinen sinkku.
Syntymäpäivillään olen myös joka vuosi käynyt, ja antanut lahjaksi lahjakortteja tai käteistä 50- 100€.
Milloi.kaan, ei siis kertaakaan rytöltä ei ole kiitosta kuulunut.
Tytön kummi en ole, kummi on vanhin sisaremme. Kuulemma tyttö ei olisi halunnut tätä kummia kirkkoo., koska siskomme on köyhä, eikä hänellä ole koskaan ollut mahdollisuutta ostaa kalliita lahjoja.
Ovatko kaikki teinit tällaisia, että arvotetaan omat sukulaisuudet sen mukaan, paljonko heistä hyötyy?'
Antakaa ideoita lahjaksi, raha- automaatti en enää aio olla. Vuohi kehitysmaahan....?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
eipä ole aloittajallakaan käytöstapoja.
Eikä taitoa kirjoittaa, eikä taitoa kehitellä vetävää provoa.
Ei jatkoon tämmöinen tekele.
🖕
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin urpo, että kertoo sinulle nämä siskontytön sanomisiksi väitetyt tarinat?
Sama tuli mieleen, "kuulemma" sitä ja tätä, voi olla jonkun pahansuovan ihmisen värittämää.
Rippukouluikäinen (14v.?) on vielä lapsi, töykeys ja se ettei henkilökohtaisesti kiitä voi mennä ujoudenkin piikkiin. Vanhempiin katsoisin tässä kohtaa, heidän asiansa on opettaa lapselle käytöstapoja. Ei teini-ikäiselle tule itselleen välttämättä tuollainen asia mieleen.
Ja joo, muistan kyllä omasta nuoruudesta, että kyllähän niitä lahjoja osattiin itsekin odottaa.
Äidin äidillä oli tapana antaa rahaa syntymäpäivinä, ja kummit lahjoitti koruja ja muuta mukavaa.
Mutta me osasimme kiittää niistä lahjoista, eikä vain siepata niitä kuin haaskalintu.
Ap
Jätä rippijuhlat kokonaan väliin ja osta töykeälle teinille Käytösopas-kirja. Alennusmyynneistä ja kirpputoreilta löytyy edullisia kirjoja. EI missään nimessä kalliita lahjaa, rahaa tai lahjakorttia.
Vanhemmille olisi pitänyt kustantaa 15 vuotta sitten joku Marttojen tai MLL:n lapsenkasvatuskurssi. Onko töykeällä teinillä sisaruksia ja ovatko sisaruksetkin jo pilalla? Osa vanhemmista ei vaan osaa kasvattaa lapsiaan, vaan lapset kasvavat pahasti kieroon.
Monessa perheessä laiska teini makaa kesälomalla kotona puoleenpäivään ja iltapäivään asti. Teini pelaa illat ja yöt tietokoneella ja vahtaa älypuhelinta. Energiajuomia kuluu päivässä litrakaupalla. Teini kiusaa sisaruksia, ei tee kotitöitä, ei hae eikä tee kesätöitä. Tytöillä on rakennekynnet ja hiuspidennykset. Isukin ostamalla mopoautolla ajellaan yötä päivää rallia kuulokkeet päässä.
Vanhemmissa on vika, kun lapset ovat pilalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin urpo, että kertoo sinulle nämä siskontytön sanomisiksi väitetyt tarinat?
Sama tuli mieleen, "kuulemma" sitä ja tätä, voi olla jonkun pahansuovan ihmisen värittämää.
Rippukouluikäinen (14v.?) on vielä lapsi, töykeys ja se ettei henkilökohtaisesti kiitä voi mennä ujoudenkin piikkiin. Vanhempiin katsoisin tässä kohtaa, heidän asiansa on opettaa lapselle käytöstapoja. Ei teini-ikäiselle tule itselleen välttämättä tuollainen asia mieleen.
Täytyy olla aika yksinkertainen teini, jos ei osaa sanoa kiitos, kun saa lahjan!
Minulla on hirmuisen ujo 6- vuotias tyttö, joka ei oma-aloitteisesti vieraille puhu, mutta osaa tervehtiä ja kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteletko vähän?
Jos aikuisen pitää vittuilla teinille yhtenä sen suurista päivistä, niin onko se mielestäsi oikein?
Sen vittuilunkin voi hoitaa muulloin.
"Suurista pävistä" :D
Kakara käynyt viikon kesäleirin.
itse kyllä muistan rippijuhlani edelleenkin, vaikka olen eronnut kirkostakin jo aikoja sitten.
koetko olevasi oikeasti aikuinen?
Sanooko tyttö kaiken suoraan sinulle vai kuuletko ne rumat puheet muuta kautta? KÄytit kirjoituksessasi sanaa kuulemma ja jolloin siitä myös mietin, että kuka on niin tyhmä ja viitsii toistaa kotonaan kiukuttelevan teinilapsen ajattelemattomia mielipiteitä? Vai missä se lapsi kimittää? Tuollaisiahan suurin osa on murrosiässä, , että uhoaa kaikenlaista ja heittää vaikka mitä juttua oman perheen sisällä. Rajojaan saa ja pitääkin kokeilla, joten onko lapsen läheisellä (vanhemmalla?) kasvatusongelmia?
MIksi ottaa teinilapsen joka rääkäisyä tosissaan? Paremminkin antaa niiden olla omassa arvossaan ja neuvoo sekä samallatoivoo, että teinilapsi myös ymmärtäisi miten tyhmät puheet eivät ainakaan häntä paremmaksi ihmiseksi tee, Arvimaailmaahan siinä opetellaan ja miten rahan lisäksi sukulaisten kanssa kannattaa olla väleissä. Joskus jokin muu apu on tärkeämpää kuin saada rahaa.
Kun nyt oikein mietit siellä rooliasi tätinä., niin pidä nyt jonkinmoinen ryhti aikuisena ihmisenä ja vältä provosoitumasta liikaa. Viime kädessä tytön vanhemmat vastaavat ja kustantavat koko bileet, joten heidän hommansa on myös huolehtia että kaikki sujuu hyvien ja ystävällisten tapojen mukaisesti.
Aina voit tätinä jotakin tiukkaa tekstiä tytölle heittää ja nimenomaan tädin oikeuksin. Sinullakin on oikeus kasvattaa tyttöä siltä osin, että käyttäytyy kauniisti ja kohteliaasti sinua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteletko vähän?
Jos aikuisen pitää vittuilla teinille yhtenä sen suurista päivistä, niin onko se mielestäsi oikein?
Onko se vittuilua, jos ei enää suostu olemaan raha- automaatti teinille, joka ei ennenkään ole kiittänyt lahjoista mutta tulee huoneestastaan käsi ojossa odottaen taas saavansa rahaa?
Tällainen ahne paskiainen voisi kyllä vittuilua ansaitakin...
sanoinko että sille pitää kantaa rahaa?
ihan oikeastiko rippijuhla on se päivä, jolloin aikuinen vittuilee teinille?
mutta tämähän on naisten tapa toimia, paskaa vaan niskaan kaikille, ei mitään väliä silläkään miten muut pyörittelee silmiään aloittajan "näpäyttelylle"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteletko vähän?
itse kyllä muistan rippijuhlani edelleenkin, vaikka olen eronnut kirkostakin jo aikoja sitten.
Koen, kävin myös vaikka mitä leirejä lapsena. Mikä oli pointtisi?
Vierailija kirjoitti:
On aivan ymmärrettävää että teinit ovat tyytyväisiä jostain rahalahjoista, nykypäivänä kun sitä rahaa menee heillä ihan hirveästi.
Mutta sitä en voi hyväksuä, että yhtä kiitoksen sanaa ei suusta tule.
Keväällä, kun olin tämän tytön syntymäpäiväkahvilla, hän ei puhunut minulle sanaakaan. Tuli pöytään ja vaivautuneesti siinä vääntelehti kännykkää pläräten.
Annoin sitten kirjekuoren, jossa oli kortti ja seteli. Tyttö ynähti jotain ja ampaisi omaan huoneeseensa.
Ap.
Sun pitää kouluttaa sitä. Et laske irti lahjakuoresta ennen kuin kiitos tulee. Kysyt vaikka että "miten sanotaan?"
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin saanut kutsuja joidenkin hyvänpäiväntuttujen lasten rippijuhliin ja yo juhliin.
Kilometrien päähän on haissut vain motiivi hyötyä.
Lyulisi ettävanhempia edes hävertäisi moinen lokkeilu.
Meillä on vietetty 4 rippijuhlat ja 2 yo juhlat.
Kaikissa juhlissa ollaan jääty miinuksen puolelle ja pahasti.
Jos perhe 2-2 tuo 20 e lahjan, selvää on juhlien pitäjä jää miinukselle. Valtaosa tuo kukan ja kortin, ei niitä voi jälleenmyydä.
Me pyydetään juhliin ihmisiä, koska halutaan. Voittoa ei niistä tietenkään saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin saanut kutsuja joidenkin hyvänpäiväntuttujen lasten rippijuhliin ja yo juhliin.
Kilometrien päähän on haissut vain motiivi hyötyä.
Lyulisi ettävanhempia edes hävertäisi moinen lokkeilu.Meillä on vietetty 4 rippijuhlat ja 2 yo juhlat.
Kaikissa juhlissa ollaan jääty miinuksen puolelle ja pahasti.
Jos perhe 2-2 tuo 20 e lahjan, selvää on juhlien pitäjä jää miinukselle. Valtaosa tuo kukan ja kortin, ei niitä voi jälleenmyydä.
Me pyydetään juhliin ihmisiä, koska halutaan. Voittoa ei niistä tietenkään saa.
Niinpä! Mekin pidettiin just yo-juhlat ja varmaan tonni meni ruokiin ym. juhliin liittyviin kuluihin. Halvemmalla oltaisi päästy kun oltais annettu vaikka 500€ suoraan tuolle juhlakalulle. Vaikka eihän ne lahjarahat vanhemmille tulekaan..
No onpas tästä aiheesta mielipiteitä virinnyt, kiitos niistä, poislukien nuo mauttomat vibraattorijutut.
Ihmetyttää vähän, miksi jotkut ketjuun kommenrtoineet loukkaantuivat tytön puolesta, ja syyttivät minua jostain vittuilusta tyttöä kohtaan. Missään kohtaa en maininnut, että aikomuksena olisi jotenkin nöyryyttää tyttöä.
Olen myös sitä mieltä, että tämän ikäisen pitäisi hallita alkeellisimmat käytöstavat, ja vähän myös peitellä ahneuttaan.
Siskoni itse minulle kertoi, että tytön kummitäti ei ole kirkkoon kutsuttujen listalla, tyttö on aktiivisesti halunnut osallistua vieraslistan laatimiseen, koronarajoitusten takia sitä pitää rajoittaa.
Olenko nyt kuitenkin itse väärässä, kun olen harmissani tytön käytöksestä?
Itse olen lapseton, ja siksi kai jäävi arvostelemaan, mutta jokin vaisto sanoo, ettei tytön käytös ole hyväksyttävää.Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteletko vähän?
Koen, kävin myös vaikka mitä leirejä lapsena. Mikä oli pointtisi?
olet pelkkä lapsellinen pelle
Sinkut velatädit tuntuvat vihaavan teinejä?
Miehen keski-ikäinen sisko arvostelee toisen veljensä lapsia ihan estoitta äidilleen, joka sitten kertoo toiselle pojalleen (puolisolleni) nämä sanomiset. Ihmettelen molempien käytöstä. Teinit on vielä keskeneräisiä ihmisiä, antakaa nyt vähän armoa. Tuntuu, että moni aikuinen tipahtaa itsekin teini-ikäisen tasolle.
Vierailija kirjoitti:
No onpas tästä aiheesta mielipiteitä virinnyt, kiitos niistä, poislukien nuo mauttomat vibraattorijutut.
Ihmetyttää vähän, miksi jotkut ketjuun kommenrtoineet loukkaantuivat tytön puolesta, ja syyttivät minua jostain vittuilusta tyttöä kohtaan. Missään kohtaa en maininnut, että aikomuksena olisi jotenkin nöyryyttää tyttöä.
Olen myös sitä mieltä, että tämän ikäisen pitäisi hallita alkeellisimmat käytöstavat, ja vähän myös peitellä ahneuttaan.
Siskoni itse minulle kertoi, että tytön kummitäti ei ole kirkkoon kutsuttujen listalla, tyttö on aktiivisesti halunnut osallistua vieraslistan laatimiseen, koronarajoitusten takia sitä pitää rajoittaa.
Itse olen lapseton, ja siksi kai jäävi arvostelemaan, mutta jokin vaisto sanoo, ettei tytön käytös ole hyväksyttävää.Ap
trolololloooooooooooooooooooo
Vierailija kirjoitti:
Olet siis itse täydentänyt omassa mielessäsi nämä köyhä kummitäti ilkeilyt? Miksi? Sinustako ei ole mitään muuta kiinnostavaa ja pidettävää kuin raha?
Outoa että lahjot ihmistä josta et pidä, vieläpä noin suurella summalla.
Taitaa nämä loukkaantujat itse olla niitä vanhempia, jotka miettii muista hyötymistä, esim.häissä lahjalistat ja sitten lasketaan otsasuoni sykkien, että jäädään plussan puolelle. Ei ihme jos kakaroista kasvaa samanlaisia
Mä syyttäisin enemmän tytön vanhempia, siis siskoasi ja hänen puolisoaan. Eivätkö he ole ollenkaan kasvattaneet lastaan?