Rippilahja töykeälle teinille
Siskoni tyttö siis, ja ihan uskomattoman röyhkeä.
Kelpuutri minut vieraaksi, koska olen hyvätuloinen sinkku.
Syntymäpäivillään olen myös joka vuosi käynyt, ja antanut lahjaksi lahjakortteja tai käteistä 50- 100€.
Milloi.kaan, ei siis kertaakaan rytöltä ei ole kiitosta kuulunut.
Tytön kummi en ole, kummi on vanhin sisaremme. Kuulemma tyttö ei olisi halunnut tätä kummia kirkkoo., koska siskomme on köyhä, eikä hänellä ole koskaan ollut mahdollisuutta ostaa kalliita lahjoja.
Ovatko kaikki teinit tällaisia, että arvotetaan omat sukulaisuudet sen mukaan, paljonko heistä hyötyy?'
Antakaa ideoita lahjaksi, raha- automaatti en enää aio olla. Vuohi kehitysmaahan....?
Kommentit (73)
Vuohi kehittyvään maahan on tosi hyvä idea. Tai kana tai puu. Itse ostaisin sen vuohen esim. Senegaliin ja sitten matkustaisin sinne paikanpäälle moikkaamaan sitä vuohta ja lähettäisin siitä söpöjä kuvia.
Vierailija kirjoitti:
eipä ole aloittajallakaan käytöstapoja.
Perusteletko vähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteletko vähän?
Jos aikuisen pitää vittuilla teinille yhtenä sen suurista päivistä, niin onko se mielestäsi oikein?
Sen vittuilunkin voi hoitaa muulloin.
Kuka on niin urpo, että kertoo sinulle nämä siskontytön sanomisiksi väitetyt tarinat?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nää teinit semmoisia on. Kaikki on kallista nykyään. Iphonet, läppärit, meikit, kynnet, kampaajat, mopoautot, merkkivaatteet ja kengät eivät todellakaan ole ilmaisia. Rahaa palaa myös ulkona syömiseen, hengailuun ja ties mihin. Nykyteini kuluttaa varmaan 10x enemmän kuin me, joten siinä meille riitti 50mk, niin nämä nyrpistelevät, jos saavat "vain" 50e. Mitään vastikkeellista sen eteen ei haluta tehdä. Satanen se olla pitää, jos meinaat juhliin mennä.
Puhu kuule omien tuttujesi lapsista vaan.. itsellä kolme teini-ikäistä lasta eli noita kavereita on aika paljon, joiden juhlissa jne käydään (nyt oli keväällä mm kuudet lakkaiset, ihan vaan tuttujen lapsia, ei sukulaisia). Joka kerta kiitetään lahjasta todella kauniisti ja usein vielä myöhemminkin kun tavataan, eikä se lahja koskaan ole yli 50€. Ja ihan hyvin toimeentulkevissa piireissä pyöritään.
Tunnen valitettavasti suvun, jossa lasten eno jostain syystä mollaa sisarensa lapsia. En ymmärrä miksi. Lapsissa ei ole mitään vikaa, enossa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteletko vähän?
Jos aikuisen pitää vittuilla teinille yhtenä sen suurista päivistä, niin onko se mielestäsi oikein?
Onko se vittuilua, jos ei enää suostu olemaan raha- automaatti teinille, joka ei ennenkään ole kiittänyt lahjoista mutta tulee huoneestastaan käsi ojossa odottaen taas saavansa rahaa?
Tällainen ahne paskiainen voisi kyllä vittuilua ansaitakin...
Lähetä kortti mihin runoilet jotain nasevaa teinin ahneudesta ja huonoista käytöstavoista. Älä osta tuollaiselle kakaralle enää koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
https://www.booky.fi/tuote/lassila_sirkka/uusi_kaytoksen_kultainen_kirj…
Näitä saa usein esim. Kontista muutamalla eurolla:)
Semmonen muki missä lukee Mulkku vuodesta xxxx.
Saa ihan tilattua, toki itsekin voi painattaa.
Kultasepän liikkeestä ostat semmosen hienon rippikuvakehyksen. Teinille turha, mutta kuitenkin vanhemmille tarpeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin saanut kutsuja joidenkin hyvänpäiväntuttujen lasten rippijuhliin ja yo juhliin.
Kilometrien päähän on haissut vain motiivi hyötyä.
Lyulisi ettävanhempia edes hävertäisi moinen lokkeilu.
Ap on sentään sukua. Meillä on pieni suku ja rippijuhliin on kutsuttu lähisuku. Osallistujia noin 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteletko vähän?
"Suurista pävistä" :D
Kakara käynyt viikon kesäleirin.
On aivan ymmärrettävää että teinit ovat tyytyväisiä jostain rahalahjoista, nykypäivänä kun sitä rahaa menee heillä ihan hirveästi.
Mutta sitä en voi hyväksuä, että yhtä kiitoksen sanaa ei suusta tule.
Keväällä, kun olin tämän tytön syntymäpäiväkahvilla, hän ei puhunut minulle sanaakaan. Tuli pöytään ja vaivautuneesti siinä vääntelehti kännykkää pläräten.
Annoin sitten kirjekuoren, jossa oli kortti ja seteli. Tyttö ynähti jotain ja ampaisi omaan huoneeseensa.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Hopearisti, halpa
Kirppikseltä vaikka
Itse olisin ostanut omalle teinille 100 € rippiristin, mutta halusikin halpisversion, kun kaikilla havereillakin on tällainen. Onneksi kysyin etukäteen 😳
Vierailija kirjoitti:
On aivan ymmärrettävää että teinit ovat tyytyväisiä jostain rahalahjoista, nykypäivänä kun sitä rahaa menee heillä ihan hirveästi.
Mutta sitä en voi hyväksuä, että yhtä kiitoksen sanaa ei suusta tule.
Keväällä, kun olin tämän tytön syntymäpäiväkahvilla, hän ei puhunut minulle sanaakaan. Tuli pöytään ja vaivautuneesti siinä vääntelehti kännykkää pläräten.
Annoin sitten kirjekuoren, jossa oli kortti ja seteli. Tyttö ynähti jotain ja ampaisi omaan huoneeseensa.
Ap.
Jutteletko itse teinille?