Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Ärsyttääkö sinua vauvan tai pienen lapsen itku?

Vierailija
14.07.2014 |

Tuosta painajaismaisesta lentoketjusta tuli mieleen tällainen gallup?

Kun kuulet vauvan tai pienen lapsen itkua, mikä on tunteesi? Ärsyttääkö ja kuinka paljon?

Oma vastaus: Minua ei ärsytä, ei ärsytä nyt eikä ärsyttänyt ennen omia lapsiakaan. Ei ärsytä vieraiden eikä ärsyttänyt omienkaan (nyt jo aikuisia) Kun jossain kuulee lapsen tai vauva itkua niin ensimmäinen tunne on myötätunto, empatia. Ja tunnistan kyllä kiukkuitkun väsymysitkusta tai kipuitkusta. Mikään itkuista ei käy hermoon, vaan tulee enemmänkin sellainen herkkisfiilis.

Pakko myöntää että minua vastaavasti ärsyttää asiattomasti käyttäytyvät teinit, jotka saavat paljon enemmän häiriötä aikaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu tilanteesta kuten muutkin on sanoneet, ei pienen vauvan itku kun tietää että vanhempi tekee parhaansa rauhoittaakseen lapsensa, toki se ärsyttää jos jatkuu ja jatkuu esim. junassa. Vaikka tietää että kukaan ei sille mitään voi, ei lapsi eikä vanhempi, jos joku vaan on hätänä, mutta kyllähän se alkaa korvia raastaa väkisinkin.

Ja isomman lapsen marina on ärsyttävää, se ärsyttää omissa lapsissa, ja yleensäkin kaikissa ihmisissä.

Ja täytyy myöntää, että joskus toisten ihmisten lapset itkee vaan niin korviaviiltävällä äänellä että se ärsyttää, siis ottaa ihan korviin. En käsitä miten joillakin voi olla niin kimeä ääni.

Vierailija
22/22 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 16:33"]

Ärsyttää! Aion kuitenkin hankkia omia lapsia jossain vaiheessa, täytyy sitten toivoa ettei pää räjähdä :D Mihinkään päiväkotiin ym. musta ei oo työskentelemään..

[/quote]  ei ärsytä, oon päiväkodissa työssä, yksi lapsi ja kohta aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla