Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla piti alkaa työt, mutta kun soitin työnantajalle..

Vierailija
14.07.2014 |

Tiedetään, sain suullisen sopimuksen n. pari viikkoa sitten, että tänään olisi alkanut työt. Sanottiin, että soittavat ja voin tulla sitten tekemään työsopimuksen. No, ei kuulunut mitään, joten päätin soittaa ja kysyä. Sieltä vastattiin, että ei töitä ole ja ovat unohtaaneet ilmoittaa minulle aikaisemmin.

Te-toimisto ei antanut minun aloittaa työharjoittelua, koska minulle oli palkka töitä tiedossa ja olen ollut kuukauden nyt tekemättä mitään sen vuoksi. Kyllä harmittaa :/ 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suullinen on yhtä pätevä kuin kirjallinen joten nyt liittoon yhteyttä! 

Vierailija
2/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä olen vaan tämän kevään ylioppilas, enkä ole liitossa. Eniten tässä nyt harmitti, kun eivät edes ilmoittaneet mitään. Puhelimessa oli selvästi kiusaantuneen oloinen. Odotin töitä innolla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suullinenkin sopimus on sitova. Harmi vain, että sitä on hankala riitauttaa liiton kautta...

Vierailija
4/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko se suulliseksi sopimukseksi, kun kävin työpaikalla ja kysyin töitä. Sieltä sanottiin, että kyllä on ja he ottavat yhteyttä, kun työt alkaa ja voin tulla kirjoittamaan sopimuksen. Ja sitten sanotaankin että töitä ei ole.

t. tyhmä ap

Vierailija
5/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasketaan. jos joku sinulle sanoo kasvokkain tai puhelimessa että töitä on, se on suullinen sopimus.

Vierailija
6/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat noin sanoneet, niin varmaan ottavat sitten yhteyttä kun töitä on. Nyt näköjään niitä ei ole. Tällöin eivät ole rikkoneet sopimusta.

Jos sinulle on sanottu "Kyllä on töitä, tule maanantaina töihin niin allekirjoitetaan työpäivän aluksi sopimus", niin silloin rikkovat sopimusta.

Eli jos sinun kanssasi on sovittu, että saavut tiettynä päivänä töihin ja nyt töitä ei yhtäkkiä olekkaan, riitauta asia. Jos tarkkaa päivämäärää ei ole sovittu, joudut vain odottelemaan että he ottavat yhteyttä kun töitä on tarjolla.

Vierailija
7/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ymmärrän. Silloin kuin sovimme asiasta sanottiin, että töitä on vaan tietylle ajalle ja ne alkaisivat tänään. Eli töitä ei ole kyseisestä paikasta ollenkaan enää tarjolla, ainakaan minulle. 

ap

Vierailija
8/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat luvanneet sinulle töitä esim. ajankohdalle 14.-21.7 ja nyt ilmoittavat ettei niitä ole, työnantaja rikkoo sopimusta.

Vierailija
9/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyttääkö valittaminen mitään?

ap

Vierailija
10/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita työnantajalle takaisin ja nimenomaan sille, joka töitä lupasi. Sano, että teitte suullisen sopimuksen joten vois keksiä sulle niitä töitä, ettei sun tarvi ottaa yhteyttä liittoon.

Justhan oli lehdessä juttua, että kesätöitä purettu ta lopetettu koeajalla normaalia enemmän, monet laittomasti ja juttelemalla työnantaja tajunnut (että työntekijä tietää heidän) rikkovan lakia ja ovat ottaneet takaisin töihin.

Vierailija
11/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin työnantajalta, että mikä on muuttunut ihan uteliaisuutta, mutta ovat vaan kuulema päättäneet, ettei tarvikkaan apua. Varmaan ihan oikea syy sitten, mutta tuntui silti vähän huijatulta ja nololta. Olisin kuitenkin voinut olla edes työharjoittelussa jos olisin tiennyt. 

ap

Vierailija
12/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 16:51"]

Kysyin työnantajalta, että mikä on muuttunut ihan uteliaisuutta, mutta ovat vaan kuulema päättäneet, ettei tarvikkaan apua. Varmaan ihan oikea syy sitten, mutta tuntui silti vähän huijatulta ja nololta. Olisin kuitenkin voinut olla edes työharjoittelussa jos olisin tiennyt. 

ap

[/quote]

Miksi Suomessa ollaan noin moukkia?

Eikö nuoria arvosteta ollenkaan?

En tajua!!

Vierailija
13/14 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et mitenkään pysty todistamaan, että tämä keskustelu meni just siten että sinulle tarjottiin työtä, niin aika hankala tuota on viedä eteenpäin mitään kautta. Voit tietty kysyä neuvoa liitosta tai jostain.

Vierailija
14/14 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Oli pakko vielä tulla tänne tilittämään. Kerroin työkkäriin tästä, ja siellä ei otettu mitään kantaa työnantajan käytökseen. Ehkä ymmärrettävää, mutta samalla työkkärin täti antoi ymmärtää, että hänen mielestään olen vain laiskotellut koko kesän. Anteeksi, mutta olisin halunnut aloittaa työharjoittelun, mutta eivät sieltä antaneet, koska PALKKATÖITÄ PITI olla tiedossa. :(

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi