aliexpress.com
Kommentit (132)
Jos tämä on yhtään samanlainen kuin Light in the box ja Mini in the box -kiinalaiskaupat niin hyvä on. Tai strawberrynet kosmetiikkakauppa. Kaikista olen tilannut menestyksellä ja strawberrynet maksaa lisäksi Suomen tullit suomalaisille takaisin :D
huijattu kirjoitti:
Ei kannata tilata mitään, mikä maksaa enemmän, kuin on valmis häviämään. Muutaman euron kännykkäsuojat oli ok, mutta yli kolmesataa maksoin kitarasta, joka oli sitten käyttökelvoton - 9 euroa lupasivat hyvittää. Paketin tuleminen kesti kolme kuukautta ja asian selvittely neljännen. Lopputulos huono...
Mä olen tilannut paljon tavaraa. Joskus sisältö on mennyt kuljetuksessa rikki. Ei muuta kuvat tuotteesta, menet palveluun omat tilaukset -kohtaan ja valitset open dispute. Sinne kuvat ja selitys, mitä on tapahtunut. Jos et saa myyjältä rahoja tai vastaavaa tuotetta tai mitään vastausta yhteydenottoosi, voit määräajan kuluttua tehdä escalate dispute -valinnan, jolloin asia menee Aliexpressin käsittelyyn, ja se maksaa rahat täysimääräisesti takaisin ja yleensä laittaa myyjän banniin palvelusta. Kuljetusajat taitaa nykyään olla ihan aika nopeita, kun Alibaba päätti ottaa Helsingin yhdeksi Euroopan rahdin hubiksi, josta mm. Venäjän tilaukset toimitetaan. Lyhimmillään tullut pakettia mulle muutamassa päivässä. Ja viimekädessä rahat saa yleensä takaisin omalta luottokorttiyhtiöltä, esim. Visalla tehdyt yli 40€ ostokset hyvitetään, jos tavaraa ei saa. Itse olen Nordean Visalla tehdyistä ostoista saanut rahat, kun englantilainen urheilutarvikeliike ei ikinä toimittanut kamoja.
Uskaltaako tuolle sivulle maksuvaiheessa laittaa oman kortin numeron? Ei siis kellekään myyjälle, vaan numerolle tarkoitettuun kenttään.
En huolisi vaivoikseni tuolla myytävää paskaa edes pientä korvausta vastaan.
Täällä on melkoisesti arvioita:
http://aliexpresssuomi.blogspot.fi/
Olen itsekin jotain tilaillut, ilman ongelmia.
Itse tilaan paljon vastaavasta, mutta vielä kiinalaisemmasta Taobaosta. Ihan moitteeton laatu (en osta feikkejä enkä vaatteita, koska kokomitoitus on hyvin erilainen) ja sujuva palaute- ja palautusjärjestelmä.
Kiinassa tai Taiwanillahan ne suomalaistenkin nettilauppojen tuotteet tehdään....E-Bayn todella, todella moni tuote tulee tosiasiassa Kiinasta.
Itse olen tilannut mm. taitoluistelun kilpailupuvun, josta maksoin 25 €. Samaa pukua myy suomalainen verkkokauppa hintaan 120 € ja kyseessä on siis täysin sama puku, myyjä kertoo pitkän toimitusajan syyksi sen, että tuotteet tulevat Kiinasta. Myin pukun eteenpäin 70 € hintaan.
Aliexpressistä tilaamalla tuet kansainvälistä rikollisuutta ja lapsityövoiman käyttöä. Miksi muutenkaan kuormittaa ympäristöä huonolaatuisilla piraatti tuotteilla joista näkee kilometrin päähän että ne ovat feikkejä. Noloa!!
Pipe kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/ostatko_kansainvalisista_nettikaupoista_piraattit…
Ihan varmasti tietämätön voi vahingossa tilata piraattikamaa. Itse tilasin jostain kiinalaisesta kaupasta (deal extreme tai light in the box luulisin) muutamat halvat aurinkolasit. Katsoin tietysti kuvat kaupan sivuilta, eikä niissä näkynyt merkkejä. Kun sain paketin, muutamissa laseista oli ray banin merkki sangassa ja/tai tarra laseissa. Enkä saanut edes rapsuttamalla niitä pois. Hyvät lasit silti, hyvän näköiset ja muutama kolikko. Minulla on aitoja raybanejakin, joten eivät todellakaan niitä vastaavat - muoviset pilipalilasit eivät juuri paina aitoihin verrattuna yms.
Kaupoissa näkee muu. Vuittonin korujen kopioita ja jos sen tietää niin tuskin tilaa. Mutta moni varmaan on autuaan tietämätön että joku tietty emaloitu kukkakuvio on "vuittonia". Suurin osa kun ei haute couturesta paljoa perusta.
Ja kaikki kama ei tosiaan ole piraattikamaa tai huonolaatuista. Esim. muotikorut - murto-osa siitä mitä jotkut kaupat täällä pyytävät ihan samanlaisista. Muotikengät tai asusteet - parilla eurolla voi kokeilla eikä ole niin väliä vaikka ei olekaan sukupolvia kestävää..
Olen tilannut paljon.
Jotain halpoja kiinarojuja voi ostaa, jotka voi heittää roskiin puolenvuoden päästä.
Mitään arvokkaampaa ei kannata tilata. Ne ei kestä puoltavuotta kauempaa.
Kokemusta on. Alla tasoni A3.
(Your level is higher than 96% of other users.)
Olen tilannut vaatteita, kenkiä, laukkuja, lasten leluja, koruja, astioita ja kännykkään kuoria. Ei mitään valittamista! Ostan tarkoituksella vain noin 10-20€ juttuja niin ei haittaa vaikka ois jotain vikaakin. 95% tavaroista on ollut odotetunlaisia ja hyviä. Jos joskus on ollut väärä koko tms. niin se on ollut yleensä oma vika kun en ole lukenut tietoja tarpeeksi hyvin. Toimitusaika on helposti 3-4 viikkoa mutta sen jaksaa odottaa.
Pipe kirjoitti:
Aliexpressistä tilaamalla tuet kansainvälistä rikollisuutta ja lapsityövoiman käyttöä. Miksi muutenkaan kuormittaa ympäristöä huonolaatuisilla piraatti tuotteilla joista näkee kilometrin päähän että ne ovat feikkejä. Noloa!!
Joo ja suurinosa isommista brändeistä tilaa vaatteensa jopa samoista tehtaista mistä aliexpressinkin tavara tulee . Kiss kiss ;)
http://aliexpress.com
Olen tilannut tosi paljon tavaraa mm. pienelektroniikkaa, kodintarvikkeita, vaatteita, urheilutarvikkeita, laukkuja ja reppuja. Laatu on ollut kyllä moitteetonta - verrattavissa vaikkapa Tokmannin tasoon (Kiinastahan senkin tuotteet pääosin tulevat). Toimitusajat vaihtelevat tosi paljon. Alle 2 kg tilauksille tarjotaan yleensä Free shipping to Finland Kiinan postin toimesta, ja ne tulevat yleensä parissa viikossa - nopeimmillaan tuli neljässä päivässä. Luottokorttimaksujen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia. Niiden kanssa ovat itseasiassa pikkutarkkoja, pikkutilauksetkin varmennetaan ennen kuin tilaus otetaan käsittelyyn. Palautuksia on ole koskaan tehnyt, joten niistä en osaa sanoa mitään. Kannattaa kokeilla avoimin mielin :
Heippa vaan kaikille! Onko tää aliexpress ihan luotettava? Kaikki on niin paljon halvempaa ku normaalisti. Olin kans vähän epävarma näistä kommenteista mitä täällä sivulla on kirjoteltu http://ostoko.com/kokemuksia/aliexpress , miten voi olla noin halpaa?
Jos olis yhtää vinkkejä tän suhteen ni ois tosi jepa:)
Voiko sielät tilat anonyymisti. Ei viittis antaa tietojaa kiinaan
Olen tilannut tavaraa älypuhelimesta - 1€ kalsareihin. Yksi tuote jäänyt tulematta ja rahat sain siitä takaisin.
Pari paitaa yms. pientä sälää ei ole vastannut sitä mitä ilmoitus antanut ymmärtää. Annetaanko arvosanaksi asteikolla 1-10 = 7
Tilaan edelleen, kun jotain mielenkiintoista ja halpaa kohdalle sattuu.
Mä olen tilannut vaikka kuinka monta kertaa tuolta, eikä mitään negatiivista sanottavaa. Aiemmin tilasin Ebaysta, mutta tuolla Alilla on halvempaa ja fiksumpi sivusto ja tilausten seuranta, joten se on nykyään mun vakipaikka.
Olen tilannut käsityö- ja askartelutavaraa, korutavaraa, koruja, taiteilijatarvikkeita, kännykänkuoria, leipomistarvikkeita, kankaita, pitsejä jne jne jne. 100% on aina kaikki tuotteet tulleet, kun taas Ebaysta jostain syystä mulla on useampia kokemuksia siitä ettei paketit ikinä saavu. Jos tuote ei tule, ei vastaa kuvausta, on rikki tms, rahat saa takaisin.
Mun pankkikorttitiedot on tallennettuna tuonne sivulle, eikä ole mitään ikinä tapahtunut. Tuo Alipay joka tuolla operoi, on vastaava kuin Paypal, joten luotan siihen että rahani on turvassa.
Sen verran toki katson, että myyjän palautteet on vähintään 98%, mieluummin yli 99%. Luen myös myyjän saamat palautteet ja tuotteen saamat palautteet&kuvat, ennenkuin teen tilausta. Tuotteet tulee pääasiassa parin viikon sisällä.
Ei valittamista, tilaan tuolta jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Voiko sielät tilat anonyymisti. Ei viittis antaa tietojaa kiinaan
Miten luulet, että tavarat löytää sulle ikinä, jos tilaat anonyymisti?
Täyttä paskaa. En ymmärrä miksi tilata Kiinasta, kun täältä saa mitä vaan ja kirppikset ym