aliexpress.com
Kommentit (132)
DX tai amazon on hyviä vaihtoehtoja myös.
http://www.dealextreme.com/p/ds-cooking-pots-set-324062?r=34774240
.DX:llä on EU-varastossa joitain tuoytteita, tulevat nopeesti.
.
https://www.amazon.co.uk/Tefal-Comfort-Stainless-Non-stick-Frying/dp/B0…
Tefal Comfort Max Stainless Steel Non-stick Frying Pan, 20 cm - Silver
£13.93
Olen itse tilannut sieltä feikkejä tavaroita eikä ne ole ikinä jäänyt tulliin. Tavaroiden laatu tietysti riippuu ihan niiden myyjästä
Me itseasiassa laitettiin pari viikkoa sitten tuolta tilaukseen hääkimppu, hiuskoriste ja puhelimeen suojakuoria 3 kappaletta. Itse en ole aiemmin tilannut, mutta eräs kaveri tilasi lähes kaikki hääkoristeet ja muut hilpetöörät häihin sieltä ja oli tyytyväinen.
Minäkin sain yhden aidon kukkakimpun hinnalla kaikki tilaamani tuotteet :)
Tilasin lastenhuoneeseen maton.
Mattoa ei kuulunut ja 2 kk kyseltyäni sen perään, tein reklamaation (myyjä sanoi vaan "tulossa, odottele"). Myyjä vastasi että tuote on lähetetty, mutta tullissa, pitäisi saapua minulle ihan any days now. Vastasin että ok, odottelen pari päivää. Ei kuulu eikä näy, eikä myyjä reagoi enää viesteihini
Painotan, että Aliexpress mainostaa että jos tuotetta ei saaa tms, korvaavat tuotteen ostajalle.
V*tut mitään korvaavat. Kerroin asiasta aliexpressin asiakaspalveluun, että olen odottanut kohta 3 kk tuotettani, myyjä ei ota vastuuta, mitä tehdään. Asiakaspalvelusta luvattiin aina ottaa yhteyttä myyjään, sitten minuun jne. Pyysin tätä 12 kertaa. siis laitoin 12 kertaa viestiä, joka kerta selitin asiani, joka kerta luvattiin hoitaa. Koskaan ei asia edennyt vaikka aina sanottiin että olen oikeassa tässä ja myyjän kuuluisi hyvittää tuote/lähettää uusi. Koen tulleeni huijatuksi niin myyjän kuin erityisesti Aliexpressin taholta, jonka lupaus hyvittää ostajalle aina tuote jos myyjä ei sitä tee, on aivan bullshit.
Ostakaa ennemmin Ebaysta, siellä tuo reklamaatio yms toimii mitä parhaiten.
Minä tilasin Alilta syksyn mittaan pienissä erissä paljonkin tavaraa, yhtä lukuunottamatta kaikki tulivat perille. Tilasin mekkoja neljä kappaletta, kaikissa materiaali oli vastaavaa kuin halvoissa Halloween-asuissa, sitä sähköistyvää luirukangasta..Ei puhettakaan, että kehtaisi ne päällä kulkea.
Tilasin äärettömän laadukkaita bambupikkareita, koot oli kutakuinkin oikeat,ehkä nyt ottaisin M (olen S), maksoivat 79 senttiä kappale. Tilaan niitä nyt lisää kun Suomessa maksavat törkeästi..
Tilasin myös meikkejä tuolta,contourkitin ja puuteripaletin. Contour Kit oli Anastasia Bev Hills kopio, ja hyvä sellainen. Tilaan uudestaankin, vaikkei koostumus ole ihan sama kuin orkkiksessa, tämä on öljyisempi, mutta sopii kuivaihoiselle. Toinen meikestä tuli rikkinäisenä, meni roskiin, menetin 2 euroa.
Uikkarikin tuli, tilasin S koon ja oli hemmetin pieni, olisi pitänyt olla L.
Vaatteet on aasialaisille naisille tehtyjä, tosin olen itse pienikokoinen mutta mulla on peppu ja rinnat, niin eihän ne mahdu nuihin minivaatteisiin..
Luotettava kauppapaikka tuo on, jos tilaat myyjältä, jolla hyvät arvostelut ja kannattaa tosiaan lukea ne arvostelut! Jotkut toimittaa hirmu viiveellä, pisimmillään odotin 2kk yhtä mekkoa joka tuli sitten, ja oli huono. Parkatakin ja kevytoppatakin tilasin myös, ensimmäinen maksoi 20e ja nukkaantui kuukaudessa. Toppatakki on tosi hyvä, ihan H&M laatua, mutta maksoi 9e.
Nyt en enää jaksa tilata kun en jaksa arpoa niitä kokoja ja odotella ikuisuuksia, liikaa tullut huteja.Mutta pikkareita tilaan, ne maksaa Suomessa liikaa.
Olen tilannut erittääin paljon elektroniikka tuotteiden varaosia eikä ongelmia ole ollut kertaakaan.
Tilaan sieltä oikeastaan kaikkea muuta paitsi vaatteita, joitain alusvaatteita lukuunottamatta. Ne on osoittautunut hintaansa nähden hyvinkin laadukkaiksi ja suomessa samoista saa pulittaa todella moninkertaiset hinnat. :)
Hesarin jutun kautta ajankohtainen. Olen tilannut sellaisilla hinnoilla, että tullin virkamiesten ei kannata työmäärän vuoksi ottaa asiakseen alkaa kurittamaan kansalaista. Eli alle 30e paketteja, eri tilauksilla ja eri aikoihin.
Vuodessa menee rahaa Alibabaan varmaan 500 euroa.
En ole ikinä tilannut enkä tilaa. Mulla on jo kaikkea, ja jos jotain tarvitsen, ostan just semmoista kuin haluan.
Tilaan sekä Alilta että Wishiltä (katson kumpi myy halvemmalla), yli 95% ostoistani on onnistuneita.
Miksi tilaan? Koska Suomesta ei saa ollenkaan/lähes mahdoton löytää tiettyjä harrastustarvikkeita, aasialaisia erikoisuuksia koskien vaikkapa ruoanlaittoa tai ei-länsimaisen sarjakuvahahmon tuotteita. Väitetään, ettei niille ole kysyntää, mutta kummasti nuo nettikaupat niillä tahkoavat voittoa kuitenkin, länsimaisilla ostajilla, joista osa suomalaisia.
Sitten ne tuotteet, joita saisi Suomestakin: Olen pienituloinen eikä minulla ole kiinnostusta laittaa vähäisiä rahojani samaan tavaraan, jota saa 80% halvemmalla tilaamalla suoraan Kiinasta. Esim. ripsentaivuttimet maksavat siinä vitosen paikkeilla Suomessa, ostin omani eurolla netistä. Lapselle kesämekko kolmella ja puolella eurolla, niskalapusta kävi ilmi että on ihan lisenssitavaraa, jonka hintaan lisätään Suomessa kymppi. Pakastan ne tekstiilit, joita en voi pestä 60 asteessa, joten uskon että ainakin osa myrkyistä haihtuu kyllä. Osa tietenkään ei, ja tämä sama ongelma vaivaa vaatekauppoja Suomessakin.
Postikuluista vielä. Uusin Hesari syyttää taas kerran Kiinaa, kun sen oma posti suosii ulkomaanlähetyksiä (eli lähettäminen on käytännössä ilmaista). Samaan aikaan meidän postimme säätää hoivapalveluiden puolella, leikkaa nurmikoita, eikä suorittaudu edes perustehtävistään eli postinjaosta nykyisen lain mukaan. En hitossa tahdo maksaa 5,90€ tuotteesta, jonka saisi itsessään eurolla, joten jätän nykyään kylmästi aikalailla tilaamatta kotimaasta (jossei ole kampanjaa että ilmaiset postit tms.)!
Nykyään Aliexpressiltä saa muuten ostohyvitystä Bonuswayn kautta!
Aliexpress tilauksista saa enemmän bonusta www.ebates.com ostohyvitys palvelun kautta.
Lisäksi 10$ liittymisbonus(saa heti ekan oston jälkeen). Rahat voi kotiuttaa Paypalin kautta.
Kannattaa tosiaan katsoa että onko myyjä luotettava ja onko ostajat laittaneet kuvia sinne alas kyseisestä tuotteesta. Kerran ostin erään esineen sieltä, ja noin kuukauden päästä tuote oli poistunut kokonaan aliexpressistä ja korttini ei toiminut joten jouduin vaihtamaan kokonaan uuteen tiliin.
Ennen tilasin paljonkin Aliexpressistä. Nykyään pakettien tulo kestää jopa kuukauden, niin ostan mieluummin euroopasta.
Tilaan mieluummin ebaystä, koska sinne voi maksaa paypalilla. Lähinnä jotain pientä rihkamaa tuolta tilaan, jolla ei ole kiire. Mitään arvokasta en lähtisi tilaamaan.
Jos haluaa kokeilla Aliexpressistä tilaamista, niin 25$ ostosta saa 10$ takaisin, kun tekee oston.
www.ebates.com cashback sivuston kautta. Eli rekisteröityy vaan tonne ja menee aliexpressin sivuille niiden kautta. Rahat saa sitten Paypaliin.
Olen tilannut sieltä pari mekkoa ja pakko sanoa että olen ollut todella tyytyväinen laatuun. Paksua napakkaa puuvillaa, ei mitään harson ohutta seittiä niinkuin esim. HM:n tuotteet. Kootkin on osunut nappiin. Pettynyt olen vain yhtiin farkkuihin jotka olivat liian isot, muuten olivat hyvä laatuiset. Olen tilannut myös pari American apparel- kopio tennishametta ja niihinkin olen ollut tyytyväinen. Feikkiuggit sain 60 eurolla ja ovat aitoa lampaannahkaa. Ainoastaan elektroniikkatuotteisiin olen ollut pettynyt mutta en ole tilannut muuta kuin minikaiuttimen ja kuulokkeet.
Tämä perkeleen paska tuli vahingossa asennettua koneelle, kun klikkasin pahaisen jääkiekkostriimin mainosta. Nyt sitä paskaläjää ei saa pois koneelta, ei mitenkään. Eikä ohjelman automaattista käynnistymistä voi mitenkään estää koneen käynnistyessä. Kone jää vain ihmettelemään, kun sen koettaa poistaa, ei tee mitään edes vikasietotilassa.
Vihaan mainostamista / tyrkyttämistä vaikka olisi miten halpaa tahansa. Välillä lähettelen näille kusipäille valetilauksia mitä törkeimmillä nimillä ja tiedoilla.
Tilaan Alilta näihin aikoihin joululahjoja lapsille, ihan hyvää tavaraa hintaansa nähden.
Repesin kyllä vähän..