Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

aliexpress.com

Vierailija
13.07.2014 |

onko kukaan koskaan tilannut tuolta mitään?

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut melko paljon sieltä.Kaikki on sujunut ongelmitta.Useimmiten tilaus on saapunut 2 viikon kuluessa.Koot ovat tosi pieniä.Tilasin housut kokoa 3XL,ja ne olivat minulle lyhyet(olen 159 cm).Hupparin,paitoja,toppeja jne..mutta eivät kyllä mitenkään kauhean laadukkaita,mutta täysin käyttökelpoisia.

Vierailija
42/132 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin itselle vaatetta, sopi 12-vuotiaalle tytölleni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:14"]

Tilasin jatkuvasti mm puhelimenkuoria, usb tarvikkeita, taskulamppuja. Laatu vaihteli mikä näkyy suoraan hinnoissa. Nyt kävi kuitenkin niin että pankista soitettiin että korttitietoni on varastettu. Mitään ei ennättänyt tililtä kadota mutta viikko ilman korttia ennen uuden saapumista. Eipä siinä, vaimo tilasi minulle alista uudet puhelimenkuoret ja tänä aamuna pankki oli soittanut että hänenkin korttinsa oli kopioitu!!! OP- kortit kyseessä. Varokaa kaikki!!!

[/quote] Käyttäkää Paypallia!

Vierailija
44/132 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten todella jees paikka mutta käsittääkseni esim. kaikki USB-tikut yms flash-muistituotteet on piraatteja tai kapasiteetti on feikattu.

http://aliexpress-products-reviews.blogspot.com/

Vierailija
45/132 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta siitä että on ehtinyt jo maksaa tilauksen ja haluaakin perua sen. Tilasin sieltä veljelleni reppua mutta hän ei halunnutkaan sitä. Laitoin myyjälle viestiä ja hän perui kaupan, mutta en ole saanut rahojani takaisin. Kuinka kauan kestää että saan rahat takaisin jos edes saan?

Vierailija
46/132 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin jatkuvasti mm puhelimenkuoria, usb tarvikkeita, taskulamppuja. Laatu vaihteli mikä näkyy suoraan hinnoissa. Nyt kävi kuitenkin niin että pankista soitettiin että korttitietoni on varastettu. Mitään ei ennättänyt tililtä kadota mutta viikko ilman korttia ennen uuden saapumista. Eipä siinä, vaimo tilasi minulle alista uudet puhelimenkuoret ja tänä aamuna pankki oli soittanut että hänenkin korttinsa oli kopioitu!!! OP- kortit kyseessä. Varokaa kaikki!!!

[/quote]

Minunkin korttini kopioitiin! Siitä on nyt 8kk ja en kuulemma saa rahojani takaisin. Tili nollattiin. Sitä ennen 15 onnistunutta tilausta. Sinne meni monta sataa euroa!

Vierailija
47/132 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:14"]

[/quote]

Minunkin korttini kopioitiin! Siitä on nyt 8kk ja en kuulemma saa rahojani takaisin. Tili nollattiin. Sitä ennen 15 onnistunutta tilausta. Sinne meni monta sataa euroa!
[/quote]

Miksi et saa rahoja takaisin? Maksoitko siis luottokortilla? Luottokorttiyhtiölle voi reklamoida korttikaapparin ostokset. Itse en ainakaan joutunut maksamaan korttikaappareiden ostoksia. Onko tuolla aliexpressillä käytössä se varmentamissysteemi että kun ostat esim. Mastercardilla jostain niin puhelimeen tulee varmennuspyyntö. Onneksi sellainen on nykyisin. Enää ei riitä että vie kortin tiedot. Tosin on ilmeisesti edelleenkin nettikauppoja jotka eivät käytä systeemiä.

Vierailija
48/132 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuulostaa nyt vähän omituiselta. Ensinnäkin se että maksat luottokortilla ei tarkoita että luottokorttisi menisi myyjän tietoon, vaan luottokorttinumero menee palvelun tarjoajalle joka tekee veloituksen kortilta tuotetietojen perusteella ja ilmoittaa siitä myyjälle. Ellet sitten ole ollut niin tyhmä että olet kertonut korttinumerosi sitä kalastelevalle henkilölle. Toinen uskottava selitys on, että olette syöttäneet luottokortin samalta tietokoneelta, johon on asentunut haittaohjelma ja näin valunut ulkopuolisen tietoon.

Joku tässä treadissa kehotti maksamaan Paypalilla. Aliexpressissä ei voi maksaa Paypalilla koska eBay omistaa Paypalin ja on Aliexpressin emoyhtiön Alibaban suora kilpailija. Aivan vastaavasti kun Amazonissakaan ei voi maksaa Paypalilla, koska eBay ei halua helpottaa ja käsitellä kilpailijansa maksuliikennettä.

Vierailija
49/132 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin äsken farkut ja tilaaminen on ihan helppoa kun aliexpressin saa suomenkieliseks. Jännityksellä odotan onko tuote luvatunlainen :)

Vierailija
50/132 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/132 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki Suomessa myydään samoja tuotteita kalliimmalla hinnalla, kyllä ne myyjien palkat, liiketila vuokrat yms pitää jostain ottaa. Ei yritys pyöri mitenkään päin, jos myydään tuote samalla hinnalla, kuin se on ostettukin. Tyhmimmätkin tajuaa tämän. Kaikki eivät välttämättä luota ko. sivustoon ja tällöin ennemmin maksaa tuotteesta enemmän ja ostaa sen suomalaiselta myyjältä. Toimitukset on alilla noin kaksi viikkoa, voi toki tuotekohtaisesti olla enemmän. 

Tähän mennessä mitä itse olen tuotteita tilannut on ne vastanneet tuoteselostetta, mikä sivustolla on luettavissa. Esim korujen kohdalla, eivät ne nyt mitää priimaa ole, mutta suurin osa on ollut hyvin kauniita ja virheettömiä. Vaatteita ja meikkejä olen nyt itselleni tilannut ja niitä nyt odotan millainen laatu niissä sitten on. 

Kortilla maksan. Esim oma säästöpankin kortilla maksaessani tietokoneen kautta tuli varoitus että sivu ei ole luotettava, eikä kortilla pystynyt maksamaan. Mutta mobiili sovelluksessa pystyi ko pankin kortilla maksamaan. 

Vierailija
52/132 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:39"]

Pieni täsmennys edellisen kirjoittajan viestiin:

EU:n ulkopuolelta tulevista lähetyksistä peritään tulli vain silloin, kun ostoksen + rahtikulujen arvo on yhteensä yli 150 euroa. Pienin perittävä tullin määrä on 10 euroa. Tullin määrä riippuu ostetusta tuotteesta ja sen tullinimikkeestä. Esimerkkejä tulliprosenteista: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/tullit_ja_verot/esimerkkeja/index.jsp

Alkoholi, tupakka ja hajuvedet ovat poikkeuksia minimiarvosääntöön, niistä tulli peritään aina. Tullin lisäksi näistä tuotteista on maksettava valmistevero.

Tuontitullin lisäksi kaikista lähetyksistä peritään 24 prosentin arvonlisävero (oletan että edellinen kirjoittaja tarkoittaa tätä kun puhuu 20% tullimaksusta). Alle 5 euron ALVeja ei peritä. Tästä syystä noin 22 euron lähetykset ovat varmasti kuluttomia (eli tullia, alv alle 5 euroa) - kunhan eivät siis ole alkoholia, tupakkaa tai hajuvesiä!

Olisin erimieltä , tulliin jää paketti kun hinta on yli 30,00 € . Ihan käytännön kokemuksella kerron.

Noin 50 pakettia saapunut, ainutkaan ei ole jäänyt tulliin, pääosa tulee postiin noudettavaksi (kirjattu lähetys), osa jopa postilaatikkoon. Muutamista ~100 USD tavaroista olen pyytänyt kauppalaskun varmuuden vuoksi.  Pääosin olen tilannut kalastus- ja veneilytarvikkeita. Tullin koira nuuskii paketeista huumeet, rahat ja aseet/räjähteet ei perukkeita, uistimia, potkureita. Osan laatu välttävää osa ihan Tokmanni, HongKong, Motonet laatua. Tuolta saa 10 kpl Suomen 3 kpl hinnalla ja silti kiinan kauppiiaat ryöstävät meidät

Vierailija
53/132 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut mm. vaatteita ja asusteita (osassa esim. Zaran logot ja ulkonäkö ihan sama liikkeessä myytävien kamojen kanssa, mutta hinta 1/4), meikkisiveltimiä ja söpöjä toimistotarvikkeita. Halpaa ja perille on kaikki tullut! Kosmetiikan kanssa olisin varovainen, voi sisältää vaikka mitä lyijystä ties mihin myrkkyihin.

Vierailija
54/132 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kerrotko lisää hääpuvustasi. Itsekin olen muutamaan tuolla ihastunut, mutta mietin mahtuuko (koko taulukon mukaan kyllä), kun olen rintava ja pullukka. Vastasiko hyvin kuvausta ? jne....

Vierailija
55/132 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tilannut sieltä paljon tavaraa kakki on tullut hyvässä kunnossa mutta en kuitenkaan tilaa mitään kallista sillä en viitsi ottaa riskejä

Vierailija
56/132 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tilannut paljon kauluspaitoja ja neuleita..4xl kokoa kun muuten olen xl (mies 183cm 82kg)..tulostimeen musteet, led taskulamppuja, nahkaolkalaukun pojalle jne jne

Vierailija
57/132 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees. Olen tosin ostanut vain vaatteita, joten muusta ei ole kokemusta. Kannattaa toki varautua siihen, että kiinalaista halpatuotantoa on vaatteet paljon, eikä tosiaan näytä ihan samalta kuin kuvissa (ainakaan siis hienommat esim. pitkät hameet tai pitsihepenet). Kannattaa myös syynätä tarkkaan kokoluokitukset, koska tuo kiinalainen L on melkein pienempi kuin meidän S. Mutta hintojen suhteen ei tosiaan paljon menetä, jos joku riepu ei sitten päälle mahdukaan (ja saattaa vaikka mahtuakin pienellä muokkaus-ompeleella).  Korsetit ovat olleet tähän mennessä paras ostos, kun missä tahansa muualla ne maksavat ihan helkkaristi. Eiväthän nuo siis mitään vyötärön treenaus- aktiivikäyttöä kestä, mutta pirun hyvän näköisiä esim. juhliin tai yksityisempään huviin! Toimitusajoissa tosiaan on vaihtelua; osa on tullut jopa suunnilleen viikossa, ja osaa on saanut odotella neljä viikkoa. Yhtä mekkoa sain jopa odottaa melkein kaksi kuukautta, ja siinä vaiheessa olin jo saanut rahojakin takaisin saapumattoman tuotteen takia, kun se lopulta minulle löysi.

Vierailija
58/132 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut paljon vuosien varrella, enimmäkseen ihan pikkuostoksia, ikinä ei ole jäänyt mikään tulliin. Laatu ei ole tietenkään mitään kymppi plus tasoa, mutta usein saa ihan hyvääkin kamaa.. Valitettavasti osa ns. piraattituotteistahan on samasta linjastosta heitetty sivuun kuin ihan alkuperäinen merkkituote. Tätä tapahtuu Kiinassa paljon. Ei muuta kuin omat laput tilalle ja se on siinä. Tällöinhän tietty saat ihan samantasoista kamaa kuin jos ostaisit sen aidon monisataprosenttisella hinnalla jopa... Karua mutta totta. Joskus taas joku pieni ominaisuus voi olla tehty kiinalaisella alihankkijalla jolloin kokonaisuus kärsii ja ei ole tietenkään samaa kuin aito. Käsittääkseni elektroniikassa tapahtuu tätä. Joissain luureissa esim. kuori on aito, sisus ei, ainakaan kokonaan.

Noista juhlamekoista sanoisin että LightInTheBox on parempi kauppa. Olen ostanut sieltä monta upeaa iltapukua ja hyvänlaatuisia myös.

Vierailija
59/132 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tilata mitään, mikä maksaa enemmän, kuin on valmis häviämään. Muutaman euron kännykkäsuojat oli ok, mutta yli kolmesataa maksoin kitarasta, joka oli sitten käyttökelvoton - 9 euroa lupasivat hyvittää. Paketin tuleminen kesti kolme kuukautta ja asian selvittely neljännen. Lopputulos huono...

Vierailija
60/132 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ostaa yksittäin, kun katsoo, että tuotteessa ei ole /lot -merkintää.

Missä ihmeessä tämmönen näkyy?