Kesäloma & miehen alkoholin käyttö, olen jo ihan loppu
Miehellä alkoi kesäloma ja otti pe alkoholia, eilen aloitti jo kahden aikoihin päivällä ja illalla kun meillä piti olla yhteinen meno niin alkoi nukkumaan ravintolan pöydässä 22.30 ja lähdimme siis kotiin ennen kuin ilta edes alkoi minun osalta, tänään on juonut aamusta iltaan ja nukahti jo puoli kuudelta olohuoneen sohvalle, jota 2½ vuotiaamme ihmetteli ja yritti herättää isää ja kysyi miksi isi on noin väsynyt.
On myös juonut jo aiempina viikonloppuina kumpanakin päivänä.
Tänään heräsimme poikkeuksellisesti vasta klo 10 (lapset mummulassa) ja ehdotin, että lähdetään lenkille - ei käynyt. Sitten alkoi alkoholi maistua ja nousuhumalassa kertoi vedet silmissä miten mahtava minun kanssa on olla ja miten rakastaa minua. Muutaman tunnin kuluttua meillä oli ilmiriita, koska mies meinasi vielä soittaa tänne erään ihan juopon tyypin ja siitä menetin malttini niin, etten hallinnut raivoani ollenkaan ja tuntui että happi loppuu, sillä itkin, huusin ja tärisin raivosta. No mies alkoi huutaa, ettei rakasta ollenkaan, huoritteli ja sanoi, että minun on lähdettävä heti.
Sitten tilanne tasaantui ja alkoi taas "rakkaus-levy soimaan"..
Katselin tota juopottelua, tissuttelua miksi ikinä sitä kutsutaan ja lähdin hakemaan lapsen mummulasta ja vein miehen baariin yhdelle.
Itkin koko matkan - en tiedä edes miksi.
Olen ihan loppu ja pelkään, että mies tissuttelee viikollakin.. :(
Onko teillä muilla tällaista? Vai onko vika minussa, olenko liian tiukkapipoinen?
Olisi kiva odottaa viikonloppuja ja tehdä yhdessä jotain kivaa.. ennen kun meillä oli vapaa-iltoja niin vuokrattiin elokuva, käytiin lenkillä jne ja tottakai joskus viihteelläkin, mutta silloin mieskin alkoi ottamaan illalla, nykyään toi tissuttelu alkaa jo päivällä..
Nyt alkaa jo ahdistaa kun näenkin alkoholia ja olen alkanut vihaamaan humalassa olevia ihmisiä.
Rakastan miestäni yli kaiken, on hyvä mies, hyvä isä, mutta en suoraan sanoen tiedä jaksanko tällaista ja jos niin kuinka kauan :(
Kommentit (60)
Hyvä aloittaja, ei ole sinun vikasi, ei todellakaan vaan miehesi vika, ei kunnon isä toimi noin. Lopeta tuollaisen katselu ja muuta toisenlaiseen elämään ja vie lapsi mukanasi! Teet palveluksen teille molemmille, tulet huomaamaan.
Saatana noita juoppoja! Pilaavat itsensä ja läheisensäkin. Heitä helvettiin se jätkä jo.
Alkoholismi on koko perheen sairaus. Sen näkee siitä kun haet täältä tukea ja mietit että onko vika sinussa, oletko liian tiukkpipo jne... Et enää itsekään näe kokonaiskuvaa miehesi käytöksestä, vaan vielä arvot ratkaisuasi.
Jos sinun ystäväsi kertoisi elämästään tuollaista, niin mitä sanoisit hänelle?
Miehesi on alkoholisti.
Olen itse raitistunut alkoholisti. Neuvoni on, että pitäkää, läheiset, itsestänne huoli. Suosittelen, että pistät miehesi luiskaan, jollei lähde hoitamaan itseään kunnolla.
Alkoholisti valehtelee, manipuloi ja pettää sairautensa takia. Niin kauan kuin hän juo, viina menee kaiken muun edelle, myös omien lasten. Voimia sinulle, ap!
Raitistunut alkkisäiti
Hyvä teksti raitistuneelta alkkisäidiltä!
Itselläni on alkkismies, mutta ollut raittiina pian 10 vuotta (meni Minnesota-hoitoon). Ajattelee asioista juuri kuin sinä :)
A) toi ei ole mitään tissuttelua
B) koko elämänne pyörii nyt miehen juomisen ympärillä
C) mieshän saa toki juoda, mutta on sinun asiasi suostutko katselemaan sitä
eli onko tämä sulle ok, jos ei, niin tee jotain.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:46"]Juoppo. En katselisi. Enkä ikinä antaisi lapsen katsella.
[/quote]Vahingossa alapeukku.
Heh.. Ikävä tuottaa pettymys mutta en ole juoppo. Lueppas viesti tarkemmin jos viinahuurussa näet lukea;-)
Et ole tiukkapipoinen, tiedät että raja tulee vastaan sinulle ennen pitkää, se lopullinen raja, jolloin tehdään valintoja.
Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin ja pystytte jatkamaan perheenä. Sekin on mahdollista :)
Tämä tarina on tosi, mutta vähäisen kokemuksen perusteella kerrottu. Käymme kesäisin saaressa, jossa käy paljon muitakin ihmisiä. Saarielämään kuuluu alkoholin käyttö; kellä enemmän, kellä vähemmän. Toissa kesänä tapasin saaressa kivan perheen ja ajttelin, että olisi mukavaa tutustua paremminkin; lapsistamme tuli hyvät "kesäkaverit". Syksyn tullen kuitenkin tiet erkanivat eikä yhteyttä pidetty.
Viime kesänä samainen perhe oli saaressa jälleen ja muistan ajatelleeni " kylläpä he käyttävät paljon alkoholia". Edelliseltä kesältä en kovin runsasta juopottelua muista.
Tänä kesänä olemme olleet saaressa kaksi kertaa yhtäaikaa ja alkoholin käyttö on tolkutonta. Juopottelu alkaa jo aamulla ja jatkuu taukoamatta niin kauan, että sammuvat (sekä isä että äiti). Heillä on hyvä viinapää, joten esim. lasten ruokinta kyllä hoituu jne, mutta yhtenä päivänä äiti sammui jo alkuiltapäivästä eikä isä juomiseltaan muistanut ruokkia lapsia; he söivät meidän kanssa.
Todella surullista seurata ko. perhettä; pääasia on juominen ja puuhastelu on sitä että huolehditaan oluet kylmään. Lasten kanssa ei puuhata yhtään mitään ja suurimman osan aikaa vanhemmat eivät edes tiedä, missä päin saarta he ovat.
Kun koittaa kotiinlähdön hetki, on ajokunto testattava alkometrilla. Jos tarvitsee käydä välillä kaupassa, se kyllä hoituu koska venettähän voi ajaa juovuksissa. Tämän perheen alkoholin käyttö on selvästi lisääntynyt ajan myötä, ja epäilen vahvasti että myös ap:n miehelle on näin käynyt/käymässä. Mieti ap, haluatko elää elämäsi alkoholin varjossa sillä se tulee menemään ykköseksi aina!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:34"]
Tämä tarina on tosi, mutta vähäisen kokemuksen perusteella kerrottu. Käymme kesäisin saaressa, jossa käy paljon muitakin ihmisiä. Saarielämään kuuluu alkoholin käyttö; kellä enemmän, kellä vähemmän. Toissa kesänä tapasin saaressa kivan perheen ja ajttelin, että olisi mukavaa tutustua paremminkin; lapsistamme tuli hyvät "kesäkaverit". Syksyn tullen kuitenkin tiet erkanivat eikä yhteyttä pidetty.
Viime kesänä samainen perhe oli saaressa jälleen ja muistan ajatelleeni " kylläpä he käyttävät paljon alkoholia". Edelliseltä kesältä en kovin runsasta juopottelua muista.
Tänä kesänä olemme olleet saaressa kaksi kertaa yhtäaikaa ja alkoholin käyttö on tolkutonta. Juopottelu alkaa jo aamulla ja jatkuu taukoamatta niin kauan, että sammuvat (sekä isä että äiti). Heillä on hyvä viinapää, joten esim. lasten ruokinta kyllä hoituu jne, mutta yhtenä päivänä äiti sammui jo alkuiltapäivästä eikä isä juomiseltaan muistanut ruokkia lapsia; he söivät meidän kanssa.
[/quote]
Toivottavasti olette todellakin tehneet lastensuojeluilmoituksen ettekä vain kauhistele täällä netissä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 00:19"]Lupasi nyt olla viikon ilman alkoholia, viikon päästä meillä on pakollinen meno/juhlat, joten sanoin, että silloin saa ottaa, mutta aloittaa vasta illalla.
Nytkin kun aloin aiheesta puhumaan loukkaantuu ja alkaa nälvimään minua, vaikka yritin kuinka nätisti sanoa. Sanoin myös, että voi käyttää alkoholia kerran viikossa eli pe tai la ja sittenkin vasta silloin kun lapset nukkuu. Sanoin, että en halua, että lapset näkevät häntä tai ketään humalassa tai nukkumassa sohvalla kotona ja vetosin näihin mainoksiin, joita mm.telkussa pyörii ja oli siitä yhtä mieltä kanssani.
Kerroin myös, että rakastan hänen seuraa kun on selvinpäin ja sanoin, että olisi ihana vaikka puuhailla lauantait yhdessä jotain kivaa.
Mieheni huolehtii muuten terveydestään, syö suht.tervellisesti, käy lääkärissä säännöllisesti jne.
[/quote]
voi Ap, lupasiko ihan olla viikon ilman alkoholia...
Jotenkin tunnen tästä suurta surua, kaikki alkoholistien puolisot uivat näemmä samaan katiskaan ja haluavat uskoa parasta.
Sinulla on pitkä tie edessäsi. Etsi joskus myöhemmin tämä ketju käsiisi. Ymmärrät silloin ehkä enemmän :)
Meillä mies ei juo arkisin ja on vaativassa ja stressaavassa työssä.. paitsi välillä työmatkoilla kuulen äänestä, että on ottanut ja kun kysyn aina sanoo, että yhden vain.
Itse en käytä alkoholia juuri ollenkaan, kuohuviiniä otan lasillisen tai pari silloin kun otan ja siksi ajattelin, että olenko tiukkapipo.
ap
Stressi ei ole mikään tekosyy miehesi käytökselle. Ja jos hän ottaa työmatkoillakin ja vielä valehtelee asiasta, niin sitten on jo mennyt sairauden puolelle.
Hei ap. Kehotan sinua lähtemään lapsen/lasten kanssa. Oma isäni oli alkoholiriippuvainen, joten perhe-elämämme oli vuosikausia todella ankeaa ka ahdistavaa, ennen kuin äitini repi voimaa lähteäkseen meidän lasten kanssa toisiin maisemiin. Toki isän jättäminen yksin, oman onnensa nojaan, oli tietyllä tapaa riipaisevaa, mutta lopullinen irtiotto täytyi viimein tehdä muun perheen mielenterveyden pelastamiseksi. Lähtö on rehellisesti sanoen parasta, mitä minulle on tapahtunut. Sain elämäniloni takaisin ja voin jälleen todella hyvin, sama muutos näkyy muissakin perheenjäsenissä :) Myös isäni on täytynyt muuttaa kurssia kyetäkseen hoitamaan tietyt elämään kuuluvat velvollisuudet. Ennen hänen ei tarvinnut, sillä äitini mahdollisti juomisen pyörittämällä taloutta. Tunteeni isää kohtaan ovat ristiriitaiset, mutta onneksi hän on nykyään siinä kunnossa, että voimme olla tekemisissä. Toivon sinulle voimia irtiottoon ja kaikkea hyvää perheellenne <3 Aurinkoa elämääsi! t. N24v
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:55"]Meillä mies ei juo arkisin ja on vaativassa ja stressaavassa työssä.. paitsi välillä työmatkoilla kuulen äänestä, että on ottanut ja kun kysyn aina sanoo, että yhden vain.
Itse en käytä alkoholia juuri ollenkaan, kuohuviiniä otan lasillisen tai pari silloin kun otan ja siksi ajattelin, että olenko tiukkapipo.
ap
[/quote
alkkiksilla on aina tuo "otin yhden tai otin vain pari kaljaa". ET sinä äänestä sitä kuulisi jos yhden vaan on ottanut. Valehtelu, peittely, vähättely..kaikki kuuluu alkoholismiin.
Mutta siis asiaan: mitä aiot tehdä ap? Ole kiltti ja kerro.
Ei todellakaan ole sinussa vika. Miehelläsi on alkoholiongelma. Kannattaa hakea siihen apua ja toivon, että motivaatiota hänellä löytyy. A-klinikka olisi varmaan oikea paikka. Ei tuollainen juominen ole normaalia alkoholin käyttöä missään tapauksessa ja tilanne tulee huononemaan, jos ei itse myönnä ongelmaa ja halua siihen muutosta. Teillä on vielä noin pieni lapsikin, että keskustele asiasta miehesi kanssa vakavasti ja vaadi muutosta tilanteeseen. t. nimim. 7 vuotta alkon suurkuluttajan rinnalla elänyt 2 lapsen äiti ja 3 kk.tta sitten hänestä eronnut, koska mies ei ongelmaansa myöntänyt eikä apua suostunut hakemaan
Mä annoin rankasti juovalle miehelleni kaksi vaihtoehtoa. Joko alkoholi tai perhe.
Hän valitsi perheen ja on nyt ollut täysin raitis monia vuosia.
Mies ei ollut koskaan ilkeä tai väkivaltainen humalassa, mutta silti en sitä pidemmän päälle olisi katsellut.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:46"]
Jospa miehelläsi oli stressiä töissä ja nyt kun alkoi loma niin ajatteli vähän rentoutua. Jospa se siitä menee ohi ellei miehesi vedä muutenkin ryyppyputkia. Itsekin lomalla tulee juotua enemmän, mutta en joka päivä enkä sammumispisteeseen asti. Kännissähän tunteet nousee pintaan miehillä. Ehkä teillä on selvittämättömiä asioita suhteessa mutta kellä ei olisi.
M48
[/quote]
Hah, just joo. Oisitko samaa mieltä jos se oliskin äiti joka käyttäytyy noin?