Kesäloma & miehen alkoholin käyttö, olen jo ihan loppu
Miehellä alkoi kesäloma ja otti pe alkoholia, eilen aloitti jo kahden aikoihin päivällä ja illalla kun meillä piti olla yhteinen meno niin alkoi nukkumaan ravintolan pöydässä 22.30 ja lähdimme siis kotiin ennen kuin ilta edes alkoi minun osalta, tänään on juonut aamusta iltaan ja nukahti jo puoli kuudelta olohuoneen sohvalle, jota 2½ vuotiaamme ihmetteli ja yritti herättää isää ja kysyi miksi isi on noin väsynyt.
On myös juonut jo aiempina viikonloppuina kumpanakin päivänä.
Tänään heräsimme poikkeuksellisesti vasta klo 10 (lapset mummulassa) ja ehdotin, että lähdetään lenkille - ei käynyt. Sitten alkoi alkoholi maistua ja nousuhumalassa kertoi vedet silmissä miten mahtava minun kanssa on olla ja miten rakastaa minua. Muutaman tunnin kuluttua meillä oli ilmiriita, koska mies meinasi vielä soittaa tänne erään ihan juopon tyypin ja siitä menetin malttini niin, etten hallinnut raivoani ollenkaan ja tuntui että happi loppuu, sillä itkin, huusin ja tärisin raivosta. No mies alkoi huutaa, ettei rakasta ollenkaan, huoritteli ja sanoi, että minun on lähdettävä heti.
Sitten tilanne tasaantui ja alkoi taas "rakkaus-levy soimaan"..
Katselin tota juopottelua, tissuttelua miksi ikinä sitä kutsutaan ja lähdin hakemaan lapsen mummulasta ja vein miehen baariin yhdelle.
Itkin koko matkan - en tiedä edes miksi.
Olen ihan loppu ja pelkään, että mies tissuttelee viikollakin.. :(
Onko teillä muilla tällaista? Vai onko vika minussa, olenko liian tiukkapipoinen?
Olisi kiva odottaa viikonloppuja ja tehdä yhdessä jotain kivaa.. ennen kun meillä oli vapaa-iltoja niin vuokrattiin elokuva, käytiin lenkillä jne ja tottakai joskus viihteelläkin, mutta silloin mieskin alkoi ottamaan illalla, nykyään toi tissuttelu alkaa jo päivällä..
Nyt alkaa jo ahdistaa kun näenkin alkoholia ja olen alkanut vihaamaan humalassa olevia ihmisiä.
Rakastan miestäni yli kaiken, on hyvä mies, hyvä isä, mutta en suoraan sanoen tiedä jaksanko tällaista ja jos niin kuinka kauan :(
Kommentit (60)
Ei ole tuollaista, onneksi! Ja muuten, ei se mikään hyvä isä ole joka antaa tuollaista mallia kaksivuotiaalle, herää unestasi ja mieti millaisen elämän haluat itsellesi ja varsinkin lapsellesi. Mahtavan elämisen mallin saa, onnea vaan.
Ehkä hän on pikkuhiljaa alkoholisoitumassa. Koita rakentaa päiväsi niin, etteivät ne ole rippuvaisia hänen kunnostaan. Liiku lapsen kanssa, käykää uimassa, kylässä, jätskillä, liikennepuistossa, jokiristeilyllä jne. Maatkoon se ukko siellä kotona kaljoineen.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:27"]Eli minussa on vika?
ap
[/quote]
Kyllä, olet tosi tiukkapipo.
Kuullostaa ihan lapsuudenkotini touhulta.Ehdot pöytään ja kimpsuja pakkaamaan.Pelossa ja ahdistuksessa mureneee ihmismieli
Juoppo on huono kumppani. Eroa jo lapsenkin tähden. Ensi kesänä tilanne on jo paljon pahempi. Lähde.
Tässä sulle vastaus: miehesi ei ole alkoholisoitumassa, vaan on alkoholisti. Tuo touhu ei tule helpottumaan vaan pahenemaan, niin kauan kuin juomista jatkaa. Jos mies lupaa vähentää, niin älä usko, sitä ei tule tapahtumaan.
Pikkuhiljaa sinä sairastut siinä vieressä ja hyysäämisellä ja hyssyttämisellä annat samalla miehelle "luvan" juoda entistä enemmän!
Vaihtoehdot: sano miehelle että lähtee hoitoon tai te lähdette lasten kanssa. Jos mies ei lähde, niin lähtekää te. Ehdottomasti!
Jos jatkat asian seuraamista, nalkuttamista, paremman toivomista jne, niin tilanne vaan huononee. Tule kertomaan muutaman vuoden päästä miten kävi :)
Oma äitini teki sen virheen että sen sijaan että heti olisi eronnut, maksoi eri vieroitushoitoja ja terapiakäyntejä isälle useamman vuoden ajan. Lopuksi tajusi erota mutta voin kertoa että om lapsuus ei ollut erityisen kivaa. Isää ei näkynyt synttäreillä ja välillä kun heräsi aamulla niin ei saanut katsoa lastenohjelmia koska isä oli sammunut sohvalle. Eron jälkeen tilanne paheni ja oikeus vaati että isä sai nähdä meitä. Muistan vieläkin kuinka pidin isää automatkat hereillä kun hän haki meitä äidiltä. Oli onnistunut saamaan kaikki maailman reseptilääkkeet ja oli aina tokkurassa.
Lapsen ei kuuluisi ainakaan nähdä tuota touhua vaikka sinä sitä sietäisitkin.
Huononee tuosta. Lähde. Älä hyvän tähden anna lapsesi nähdä tuota! Ei ole normaalia tuollainen. Minäkin olen eronnut tuollaisesta "hyvästä" miehestä. Toki viime metreillä tajusin, ettei olekaan niin hyvä ja asiat menevät koko ajan huonommin. Mitään muutosta ei tule tapaamaan, jos sitä siis odotat. Nyt alat suunnittelemaan elämää ilman tuota miestä, parempiakin siis tarjolla.
Ei ole yhtään normaalia, todellakaan. Ei pätkääkään, taitaa olla niin, että kun joutuu epänoormaalissa tolanteessa pitkään elämään, siitä tulee ikäänkiin noormaalia, ihminen tottuu ... miehesi ei pelkästään ole alkoholisoitumassa, vaan on täysi alkoholisti jo. Tee selväksi että mopo on karannut käsistä, asiaa pitää ryhtyä hallitsemaan. jos siihen ei itse pysty, täytyy hakea apua. Älä tue miehesi alkoholismia kuuvittelemalla että vika oon sinussa. Ei ole. Lähde, jos tilanne sitä vaatii, älä anna miehesi vetää sinua mukaan huuruiseen ja vääristyneeseen todellisuuteensa. Tsemppiä.
No ei ole hyvä mies eikä hyvä isä joka juo noin.
Juoppo. En katselisi. Enkä ikinä antaisi lapsen katsella.
Jospa miehelläsi oli stressiä töissä ja nyt kun alkoi loma niin ajatteli vähän rentoutua. Jospa se siitä menee ohi ellei miehesi vedä muutenkin ryyppyputkia. Itsekin lomalla tulee juotua enemmän, mutta en joka päivä enkä sammumispisteeseen asti. Kännissähän tunteet nousee pintaan miehillä. Ehkä teillä on selvittämättömiä asioita suhteessa mutta kellä ei olisi.
M48
Ystäväni on elänyt tuollaista elämää jo kuusi vuotta! Lapset ovat nyt koululaisia ja ovat itkien pyytäneet että muuttaisivat pois isän luota.
Koskaan ei voi tuoda kavereita, kotona kävellään aina kuin "munankuorilla" kun kuulostellaan milloin isä herää vihaisena ja krapulaisena.
Isä on ajellut kännissä lapsi kyydissään, on sammunut oven eteen niin ettei muu perhe päässeet kotiin sisään jne jne... Mutta ystäväni EI lähde. "jos tämä kesäloma vielä..." Ihan karmeaa seurattavaa!!!!
Kun sitä miestä välillä näen, niin ei tarvi olla Einstein huomatakseen, että päälle nelikymppisellä miehellä on pian edessään "hiekkahoito", silloin se juominen viimeistään loppuu. Viinapöhö ja henkinen pahaolo näkyy kilometrin päähän. Koko perheestä on tullut uhri.
Ihan kuin meiltä, itse olin niin nuori ja kokematon että tuhlasin vuosia tuollaiseen paskaan uskoen että mies muuttuu. Voin kertoa että tilanne todennäköisesti pahenee ja juominen yltyy entisestään. Jätä mies, ansaitsette parempaa, sinä ja lapsesi.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:46"]
Jospa miehelläsi oli stressiä töissä ja nyt kun alkoi loma niin ajatteli vähän rentoutua. Jospa se siitä menee ohi ellei miehesi vedä muutenkin ryyppyputkia. Itsekin lomalla tulee juotua enemmän, mutta en joka päivä enkä sammumispisteeseen asti. Kännissähän tunteet nousee pintaan miehillä. Ehkä teillä on selvittämättömiä asioita suhteessa mutta kellä ei olisi.
M48
[/quote]
Buhahaaa, ettei vaan juoppo suojelisi juoppoa. Tuo alkuperäinen kuvaus juomisesta ei ole mitään normaalia nollausta tai rentoutumista.
No, anna sen olla lomalla.