Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä alkoholistit on tyhmiä!

Vierailija
13.07.2014 |

Juovat ensin milloin milläkin tekosyyllä ja aina ja koko ajan, laittavat rahaa siihen tuhottomia summia. Sitten kun yrittävät olla raittiina, niin joka päivä kärvistelevät viinanhimonsa kanssa, se on kyllä kiusaannuttavaa katsottavaa.

 

Ei kannata itseään alkoholistiksi ryypätä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha niputtaa alkoholisteja yhteen heterogeeniseen sakkiin. Olen ollut itsekin muutaman vuoden ongelmakäyttäjä ja kyllä siis alkoholisti (nykyään raitis). Tyhmä en ole koskaan kokenut olevani. Päihteiden suurkulutus ja väärinkäyttö on kyvytöntä tunneilmaisua, minun mielestäni.

Vierailija
42/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:47"]

Kyllä taipumus alkoholismiin löytyy osalta geeneistä ja on sen vuoksi periytyvää. Alkoholismiin taipuvainen ihminen juo jo ensi kerroista ihan er tavoin kuin me muut. Esim exäni oli nuoruudessaan jo ihan kaatokännissä, mutta suuttui, kun yritin ottaa pullon pois. Hän ei myöskään koskaan kyennyt juomaan lasillista viiniä ruuan kanssa tai yhtä saunaolutta. Kun hän joi, hän joi kunnes sammui. Lopulta hän joi päiviä putkeen.

[/quote]

Taipumus joo. Muistan miten sain kai ekaluokkalaisena maistaa pienen tilkan viiniä ja miten se tuntui hyvältä, se kai oli sitä taipumusta. Tyhmyyttä sitävastoin on juoda vuosia ja vuosikymmeniä kuten minä tein, eikä tyhmyyksissään ymmärrä hakea apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:00"]Turha niputtaa alkoholisteja yhteen heterogeeniseen sakkiin. Olen ollut itsekin muutaman vuoden ongelmakäyttäjä ja kyllä siis alkoholisti (nykyään raitis). Tyhmä en ole koskaan kokenut olevani. Päihteiden suurkulutus ja väärinkäyttö on kyvytöntä tunneilmaisua, minun mielestäni.

[/quote]

Tätä nimenomaan. Ei alkoholisti tyhmyyttään juo vaan paetakseen jotain: traumoja, pettymyksiä, sosiaalista kyvyttömyyttä, kuka mitäkin.

Tyhmemmiltä tämän ketjun raivoraittiit vaikuttavat, ainakin kyvyttömiltä ajatella oman elämän ulkopuolisia asioita.

Vierailija
44/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:29"]

Jos olisin yhtään ilkeämpi ihminen, toivoisin että nämä valopäät sairastuisivat itse johonkin. Ei tietenkään alkoholismiin, sillä ovat toki aivan liian fiksuja ja filmaattisia siihen.

Mutta ehkäpä kapeakatseisuus ja yksinkertaisuus on riittävä sairaus, vaikka ei reppanat edes itse sitä tajua. Ei hätää, kyllä muut huomaavat.

En ole alkoholisti, vaan sellaisten kanssa työskentelevä.

[/quote]

Niiden kanssa ei kannata olla noin sinisilmäinen. Mutta jos sinulle siitä maksetaan, niin mitäpä väliä lopputuloksella on. Tuskin saat provisiopalkkaa sen mukaan montako alkoholistia saat raitistumaan.

[/quote]

Mikähän viestissäni viittasi sinisilmäisyyteen? Se etten pidä sitä suoranaisena tyhmyytenä? Se että en pidä kapeakatseisuudesta ja yksinkertaisuudesta (en muuten pidä siitä muissakaan asioissa)?

Tietenkin olen tietoinen että kaikki eivät kykene kohtuukäyttöön, että joidenkin pitäisi vain olla juomatta ja että kaikki niistä eivät silti tee niin. Onko riippuvuus silti aina vain suoranaista tyhmyyttä? Onko oikein pitää itseään toista parempana, vain koska tekee jotakin eri tavalla? Onko sairastuminen aina tahallista?

Kyllä, alkoholistiksi tullaan juomalla, mutta entä kun se lopettaminen ei onnistukaan? Käännetään selkä ja haukutaan tyhmäksi. Oikein! Ei suinkaan kannata edes yrittää ymmärtää ja olla inhimillinen ihmiselle, jolla menee huonosti? Ehei!

Ja kaikki alkoholistithan ovat väkivaltaisia, hulluja, likaisia ja ällöttäviä spurguja, jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä ja ovat vaaraksi teille, ovat olemassakin vai häiritäkseen teidän elämää. Oi kyllä!

Vierailija
45/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni ja mieheni kuoli, minä aloin juomaan pari lasillista valkkaria iltaisin. Se auttoi nukahtamaan ja rauhoittumaan. Sitten aloin ottaa lasillisen jo iltapäivällä. Sitten kaksi. Kerran otin lasillisen aamullakin, otin seuraavanakin aamuna. Otin lasillisia pitkin päivää.

Näin syntyi tapa ja riippuvuus. Myöhemmin huomasin, että tarvitsen apua. Että lääkitsen itseäni alkoholilla ja sairastun pahemmin. Sain apua, nykyään olen raitis.

Harva ihminen tiesi minun juovan niin paljon, häpesin sitä ja kielsin sen jopa itseltäni vähättelemällä.

Olinko tyhmä? Mielestäni en ollut, mutta jos kuulisin että joku läheiseni minua sen vuoksi pitää tyhmänä, saisi hän mielestäni hävetä.

Vierailija
46/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:30"]Tyhmyyttä se ei ole. Itse asiassa älykkäät ja luovat ihmiset päätyvät tyhmiä herkemmin alkoholisteiksi.

Itse olen alkoholisti mutta sepä ei muille kuulu. Työni teen ja mihin palkkani käytän on täysin oma asiani. Minulle alkoholismi on harrastus.

[/quote] odota kun harrastus jatkuu tarpeeksi. Pitkälle. Työt ja terveys on muutaman vuoden päästä historiaa. Tulet vielä huomaamaan, kun et hetkenpäästä saa mistään muusta mielihyvää kuin juomisesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaiset ovat tyhmiä, ulkomaalaiset ovat tyhmiä, tummaihoiset on tyhmiä ja blondit ne vasta ovatkin!

Äiti on tyhmä ja isi on tyhmä ja kaikki on tyhmiä!

Yhyy. Kyynel.

Vierailija
48/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä alkoholisti on pahin. Omaa tuskaa ja viinanhimoa puretaan ilkeilemällä naapureille ja läheisille. Itseä pidetään fiksuna ja jaellaan muille vaikkapa lastenhoitovinkkejä. Paheksuntaa kohdistetaan muihin, vaikka oma elämä romuna. Eletään toisten kustannuksella.

Mutta AA - alkoholisteja arvostan, niitä jotka ovat kyenneet myös hyvittämään ja ovat olleet pitkään raittiina. Toki heissäkin on niitä jotka

jatkavat kelmien touhuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:10"]Ap ei näytä oikein ymmärtävän mitä alkoholismi tarkoittaa ja miten sellaiseksi tullaan. 

[/quote] kyllä siihen aika monta ihan omaa valintaa tarvitaan että tulee alkoholistiksi. Ei kukaan sairastu alkoholismiin ilman omaa syytä!

[/quote]

Kyllä se on ihan periytyvä sairaus

[/quote]

Eipä se kyllä muuten periydy kuin esimerkistä!

Jos sun isä on ollut alkkis sulloin kun olet ollut lapsi, isäsi on esimerkillään mallin sulle antanut että juominen on ok.

[/quote]

Geenit on mitkä on, ilman esimerkkiäkin, valitettavasti.

Vierailija
50/51 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:25"]

Ilkeä alkoholisti on pahin. Omaa tuskaa ja viinanhimoa puretaan ilkeilemällä naapureille ja läheisille. Itseä pidetään fiksuna ja jaellaan muille vaikkapa lastenhoitovinkkejä. Paheksuntaa kohdistetaan muihin, vaikka oma elämä romuna. Eletään toisten kustannuksella.

 

Mutta AA - alkoholisteja arvostan, niitä jotka ovat kyenneet myös hyvittämään ja ovat olleet pitkään raittiina. Toki heissäkin on niitä jotka

jatkavat kelmien touhuja.

[/quote]

Olen alkoholisti, mies, ja raitis AA:n jäsen jo neljättä vuotta. Ei minussa ole mitään arvostamista, ainoa asia mitä alkoholismin kurissa pitämiseksi teen on se, että käyn palavereissa, juon kahvia ja puhun jätkien kanssa paskaa. Siinä ohella sitten olen pysynyt raittiina. Kaikki kiitos ja arvostus kuuluu AA:lle ja niille jätkille, minä olen saavana osapuolena. Tyhmäkö? Tyhmä kun en ymmärtänyt aikaisemmin, että minullakin on mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/51 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitistunut alkoholisti olen minäkin. Ymmärrän kyllä täysin vihan ja kaunan. Olen ollut itsekin todella kamala ihminen asettaessani viinan kaiken muun edelle. Sairaudestahan on kysymys, muttei tän sairauden luonne ehkä avaudu muille kuin meille itsellemme. Kukaan tuskin haluaa olla niin paska kuin minäkin känniaikoinani olin. 

 

Peace.

 

alkkisäiti