Kyllä alkoholistit on tyhmiä!
Juovat ensin milloin milläkin tekosyyllä ja aina ja koko ajan, laittavat rahaa siihen tuhottomia summia. Sitten kun yrittävät olla raittiina, niin joka päivä kärvistelevät viinanhimonsa kanssa, se on kyllä kiusaannuttavaa katsottavaa.
Ei kannata itseään alkoholistiksi ryypätä.
Kommentit (51)
Alkoholistin kanssa on kamalaa olla suhteessa. Asia menee juurikin noin kun juomisen makuun on päässyt, niin juomista selitellään ja jossain kohdassa kovin fiksusti selittävät ettei heidän juominen kannata ja aikoo lopettaa sen joskus. Näitä tyhjiä lupauksia tulee aivan törkeen paljon. Laskujen eräpäiviä siirretään, jotta voi hakea alkoholia. Sitten kun rahaa ei ole paljoa jäljellä, kaupassa lasketaan tarkkaan kuinka monta kaljaa jäljellä olevilla hiluilla saa ostettua.
Jos tapahtuu sellainen ihme että holisti yrittää sen juomisen lopettaa, niin voi jesus sitä käsien tärinää, sydämenhakkausta, hermostuneisuutta ja levottomuutta. Siihenkään ei alkkiksen mielestä ole kuin yksi lääke, ei apu vaan alkoholi!
Joten.. Typeriä ovat.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:09"]
Huoh, etpä itse kyllä vaikuta kovinkaan älykkäältä. Itseasiassa olet niin tyhmä ja asioita ymmärtämätön että viestisi oli kiusaannuttavaa luettavaa.
[/quote]
kalahtiko totuus nilkkaan?
[/quote]
Ei kalahtanut, itse juon noin 2 kertaa vuodessa. En vain jaksa ihmisiä joiden pitää ilmaista mielipiteensä vaikka mielipiteessä ei ole mitään järkeä. Ilmiselvästi et ymmärrä mitä alkoholismi on, mutta olet liian typerä tajuamaan sitä ettet ymmärrä.
[/quote]
Tajuan mitä tajuan, sanoin vain että kiusallista katsoa kun alkoholisti yrittää olla juomatta, varsinkin sellainen joka luulee siihen omin voimin pystyvänsä :) se norsunvitulla oleva naama ja levottomuus. Kun muut ympärillä elävät ihan normaalia kesäillanviettoa iloisena jutellen ja pelaillen...
[/quote]
Eli sinusta alkoholisti on tyhmä kun juo, mutta jos yrittää olla juomatta niin sekään ei ole hyvä koska sinua kiusaannuttaa? Ja jos tuo alkoholismi olisi ainoastaan ihmisen tyhmyydestä kiinni, niin miksi et sitten usko että juomista voi lopettaa ihan omin avuin? Ja jos se on sinusta riippuvuus jonka kanssa ihminen tarvitsee apua, niin miksi riippuvainen on mielestäsi automaattisesti tyhmä?
Jos olisin yhtään ilkeämpi ihminen, toivoisin että nämä valopäät sairastuisivat itse johonkin. Ei tietenkään alkoholismiin, sillä ovat toki aivan liian fiksuja ja filmaattisia siihen.
Mutta ehkäpä kapeakatseisuus ja yksinkertaisuus on riittävä sairaus, vaikka ei reppanat edes itse sitä tajua. Ei hätää, kyllä muut huomaavat.
En ole alkoholisti, vaan sellaisten kanssa työskentelevä.
Tyhmyyttä se ei ole. Itse asiassa älykkäät ja luovat ihmiset päätyvät tyhmiä herkemmin alkoholisteiksi.
Itse olen alkoholisti mutta sepä ei muille kuulu. Työni teen ja mihin palkkani käytän on täysin oma asiani. Minulle alkoholismi on harrastus.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:21"]
Absolutismi on silti harvassa asiassa hyvä. Mikäli on alkoholisti, niin eipä muu lopulta auta.
Lisäisin vielä, että useimmiten vaikka läheiset alkoholistia paheksuvat, silti joka tavalla mahdollistetaan juominen. Alkoholismi on monella tapaa myös läheisten (vaikka alkoholisti ei olisikaan) sairaus.
Tiedän tapauksia.
[/quote]
Ei juopon juominen voi olla vaikuttamatta läheisiin, kyllä se koko perhettä syvästi koskettava sairaus on.
Tuntui melko julmalta ymmärtää, että ei voi raitistua vähän, vaan viinalle on jätettävä lopulliset hyvästit mikäli haluaa elää ihmisiksi. Nyt en keksi yhtäkään syytä, miksi minun pitäisi juoda edes vähän. Ei, kyllä on aivan sama olla kokonaan ilman, vaesinkin kun ei tee viinaa mieli.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:10"]Ap ei näytä oikein ymmärtävän mitä alkoholismi tarkoittaa ja miten sellaiseksi tullaan.
[/quote] kyllä siihen aika monta ihan omaa valintaa tarvitaan että tulee alkoholistiksi. Ei kukaan sairastu alkoholismiin ilman omaa syytä!
[/quote]
Kyllä se on ihan periytyvä sairaus
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:26"]Älkää nyt ap:lle riehuko. Tottakai alkoholistin läheisillä on vaikeaa. Toiset surevat sen takia, toiset purkavat tunteensa vihana tai kiukkuna tai näin että haukkuvat jollain palstalla alkoholisteja. Sille alkoholistille itsellensä kun on yleensä vaikea sanoa asiat suoraan tai ei ole mitään hyötyä vaikka sanoisikin.
[/quote]
Ja jopa oikein kaupasta tuodaan sitä juotavaa...
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:10"]Ap ei näytä oikein ymmärtävän mitä alkoholismi tarkoittaa ja miten sellaiseksi tullaan.
[/quote] kyllä siihen aika monta ihan omaa valintaa tarvitaan että tulee alkoholistiksi. Ei kukaan sairastu alkoholismiin ilman omaa syytä!
[/quote]
Kyllä se on ihan periytyvä sairaus
[/quote]
Eipä se kyllä muuten periydy kuin esimerkistä!
Jos sun isä on ollut alkkis sulloin kun olet ollut lapsi, isäsi on esimerkillään mallin sulle antanut että juominen on ok.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:29"]
Jos olisin yhtään ilkeämpi ihminen, toivoisin että nämä valopäät sairastuisivat itse johonkin. Ei tietenkään alkoholismiin, sillä ovat toki aivan liian fiksuja ja filmaattisia siihen.
Mutta ehkäpä kapeakatseisuus ja yksinkertaisuus on riittävä sairaus, vaikka ei reppanat edes itse sitä tajua. Ei hätää, kyllä muut huomaavat.
En ole alkoholisti, vaan sellaisten kanssa työskentelevä.
[/quote]
Niiden kanssa ei kannata olla noin sinisilmäinen. Mutta jos sinulle siitä maksetaan, niin mitäpä väliä lopputuloksella on. Tuskin saat provisiopalkkaa sen mukaan montako alkoholistia saat raitistumaan.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:30"]
Tyhmyyttä se ei ole. Itse asiassa älykkäät ja luovat ihmiset päätyvät tyhmiä herkemmin alkoholisteiksi.
Itse olen alkoholisti mutta sepä ei muille kuulu. Työni teen ja mihin palkkani käytän on täysin oma asiani. Minulle alkoholismi on harrastus.
[/quote]
Kai sitäkin sairautta sitten on monenlaista. Minun kohdallani juopottelu kyllä oli suurta tyhmyyttä kun en ymmärtänyt hakea apua enkä ymmärtänyt kuinka helposti juopottelun voi lopettaa. Kyllä minäkin tunnen juoppoja, jotka tykkäävät juopotella, mutta minä en tykännyt, ja niille jotka tykkäävät, sanon vain, että jatkakaa samaan malliin ja pitäkää hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:10"]Ap ei näytä oikein ymmärtävän mitä alkoholismi tarkoittaa ja miten sellaiseksi tullaan.
[/quote] kyllä siihen aika monta ihan omaa valintaa tarvitaan että tulee alkoholistiksi. Ei kukaan sairastu alkoholismiin ilman omaa syytä!
[/quote]
Kyllä se on ihan periytyvä sairaus
[/quote]
Kyllä se on myös periytyvää tyhmyyttä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:30"]
Tyhmyyttä se ei ole. Itse asiassa älykkäät ja luovat ihmiset päätyvät tyhmiä herkemmin alkoholisteiksi.
Itse olen alkoholisti mutta sepä ei muille kuulu. Työni teen ja mihin palkkani käytän on täysin oma asiani. Minulle alkoholismi on harrastus.
[/quote]
Kai sitäkin sairautta sitten on monenlaista. Minun kohdallani juopottelu kyllä oli suurta tyhmyyttä kun en ymmärtänyt hakea apua enkä ymmärtänyt kuinka helposti juopottelun voi lopettaa. Kyllä minäkin tunnen juoppoja, jotka tykkäävät juopotella, mutta minä en tykännyt, ja niille jotka tykkäävät, sanon vain, että jatkakaa samaan malliin ja pitäkää hauskaa.
[/quote]
Silloin ei ole valmis lopettamaan juomista jos ei itse siinä ongelmaa näe.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:30"]
Tyhmyyttä se ei ole. Itse asiassa älykkäät ja luovat ihmiset päätyvät tyhmiä herkemmin alkoholisteiksi.
Itse olen alkoholisti mutta sepä ei muille kuulu. Työni teen ja mihin palkkani käytän on täysin oma asiani. Minulle alkoholismi on harrastus.
[/quote]
Kai sitäkin sairautta sitten on monenlaista. Minun kohdallani juopottelu kyllä oli suurta tyhmyyttä kun en ymmärtänyt hakea apua enkä ymmärtänyt kuinka helposti juopottelun voi lopettaa. Kyllä minäkin tunnen juoppoja, jotka tykkäävät juopotella, mutta minä en tykännyt, ja niille jotka tykkäävät, sanon vain, että jatkakaa samaan malliin ja pitäkää hauskaa.
[/quote]
Silloin ei ole valmis lopettamaan juomista jos ei itse siinä ongelmaa näe.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:30"]
Tyhmyyttä se ei ole. Itse asiassa älykkäät ja luovat ihmiset päätyvät tyhmiä herkemmin alkoholisteiksi.
Itse olen alkoholisti mutta sepä ei muille kuulu. Työni teen ja mihin palkkani käytän on täysin oma asiani. Minulle alkoholismi on harrastus.
[/quote]
Kai sitäkin sairautta sitten on monenlaista. Minun kohdallani juopottelu kyllä oli suurta tyhmyyttä kun en ymmärtänyt hakea apua enkä ymmärtänyt kuinka helposti juopottelun voi lopettaa. Kyllä minäkin tunnen juoppoja, jotka tykkäävät juopotella, mutta minä en tykännyt, ja niille jotka tykkäävät, sanon vain, että jatkakaa samaan malliin ja pitäkää hauskaa.
[/quote]
Minullakin oli vaihe jolloin inhosin juomista ja lipetinkin joksikin aikaa. Kun pari vuotta myöhemmin aloitin uudelleen, huomasin nauttivani joka hetkestä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:30"]
Tyhmyyttä se ei ole. Itse asiassa älykkäät ja luovat ihmiset päätyvät tyhmiä herkemmin alkoholisteiksi.
Itse olen alkoholisti mutta sepä ei muille kuulu. Työni teen ja mihin palkkani käytän on täysin oma asiani. Minulle alkoholismi on harrastus.
[/quote]
Kai sitäkin sairautta sitten on monenlaista. Minun kohdallani juopottelu kyllä oli suurta tyhmyyttä kun en ymmärtänyt hakea apua enkä ymmärtänyt kuinka helposti juopottelun voi lopettaa. Kyllä minäkin tunnen juoppoja, jotka tykkäävät juopotella, mutta minä en tykännyt, ja niille jotka tykkäävät, sanon vain, että jatkakaa samaan malliin ja pitäkää hauskaa.
[/quote]
Silloin ei ole valmis lopettamaan juomista jos ei itse siinä ongelmaa näe.
[/quote]
Aivan, ja se, ettein näe selvää ongelmaa vaikka kaikki muut sen näkevät, on juuri sitä tyhmyyttä. Ja Huom!!!! Koko ajan tarkoitan itseäni.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:30"]
Tyhmyyttä se ei ole. Itse asiassa älykkäät ja luovat ihmiset päätyvät tyhmiä herkemmin alkoholisteiksi.
Itse olen alkoholisti mutta sepä ei muille kuulu. Työni teen ja mihin palkkani käytän on täysin oma asiani. Minulle alkoholismi on harrastus.
[/quote]
Kai sitäkin sairautta sitten on monenlaista. Minun kohdallani juopottelu kyllä oli suurta tyhmyyttä kun en ymmärtänyt hakea apua enkä ymmärtänyt kuinka helposti juopottelun voi lopettaa. Kyllä minäkin tunnen juoppoja, jotka tykkäävät juopotella, mutta minä en tykännyt, ja niille jotka tykkäävät, sanon vain, että jatkakaa samaan malliin ja pitäkää hauskaa.
[/quote]
Minullakin oli vaihe jolloin inhosin juomista ja lipetinkin joksikin aikaa. Kun pari vuotta myöhemmin aloitin uudelleen, huomasin nauttivani joka hetkestä.
[/quote]
Onneksi olkoon, pidä hauskaa.
Niin itsekin tuhlasin elämäni parhaat vuodet juomiseen. SItten meni terveys ja melkein henkikin. Turha jossitella; eteen päin vaan kun kerran vielä mahdollisuuden sain. _Kukaan tai mikään ei olisi pystynyt juomista estämään_, vasta raitistuttua sitä vasta itse koki kuinka ihanaa se selvä elämä on! Tulipa oppirahat maksettua.
Kyllä taipumus alkoholismiin löytyy osalta geeneistä ja on sen vuoksi periytyvää. Alkoholismiin taipuvainen ihminen juo jo ensi kerroista ihan er tavoin kuin me muut. Esim exäni oli nuoruudessaan jo ihan kaatokännissä, mutta suuttui, kun yritin ottaa pullon pois. Hän ei myöskään koskaan kyennyt juomaan lasillista viiniä ruuan kanssa tai yhtä saunaolutta. Kun hän joi, hän joi kunnes sammui. Lopulta hän joi päiviä putkeen.
Se on mielenkiintoinen ilmiö, mitä sellainen kaatokänniin juoja hakee siltä humalalta. Eihän sitä pysy hereilläkään pitkään, kun vetää sellaisen kovan äkkihumalan.
Monesti alkoholistit luovat sen persoonansa uudelleen, että se humalassa oleva ihminen onkin se oma itse. Luulevat että se on jotenkin normaali olotila.
Älkää nyt ap:lle riehuko. Tottakai alkoholistin läheisillä on vaikeaa. Toiset surevat sen takia, toiset purkavat tunteensa vihana tai kiukkuna tai näin että haukkuvat jollain palstalla alkoholisteja. Sille alkoholistille itsellensä kun on yleensä vaikea sanoa asiat suoraan tai ei ole mitään hyötyä vaikka sanoisikin.