Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä alkoholistit on tyhmiä!

Vierailija
13.07.2014 |

Juovat ensin milloin milläkin tekosyyllä ja aina ja koko ajan, laittavat rahaa siihen tuhottomia summia. Sitten kun yrittävät olla raittiina, niin joka päivä kärvistelevät viinanhimonsa kanssa, se on kyllä kiusaannuttavaa katsottavaa.

 

Ei kannata itseään alkoholistiksi ryypätä.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/51 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:30"]

Tyhmyyttä se ei ole. Itse asiassa älykkäät ja luovat ihmiset päätyvät tyhmiä herkemmin alkoholisteiksi.

 

Itse olen alkoholisti mutta sepä ei muille kuulu. Työni teen ja mihin palkkani käytän on täysin oma asiani. Minulle alkoholismi on harrastus.

[/quote]

 

Miten kohtelet läheisiäsi? Aika harvassa on alkoholistit, jotka kohtelevat läheisiään hyvin ja kykenevät lojaalisuuteen.

Vai eikö elämässäsi tosiaan ole muuta arvoa, kuin "työni teen"...

Vierailija
4/51 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:30"]

Tyhmyyttä se ei ole. Itse asiassa älykkäät ja luovat ihmiset päätyvät tyhmiä herkemmin alkoholisteiksi.

 

Itse olen alkoholisti mutta sepä ei muille kuulu. Työni teen ja mihin palkkani käytän on täysin oma asiani. Minulle alkoholismi on harrastus.

[/quote]

 

Miten kohtelet läheisiäsi? Aika harvassa on alkoholistit, jotka kohtelevat läheisiään hyvin ja kykenevät lojaalisuuteen.

Vai eikö elämässäsi tosiaan ole muuta arvoa, kuin "työni teen"...

Vierailija
5/51 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:47"]

Kyllä taipumus alkoholismiin löytyy osalta geeneistä ja on sen vuoksi periytyvää. Alkoholismiin taipuvainen ihminen juo jo ensi kerroista ihan er tavoin kuin me muut. Esim exäni oli nuoruudessaan jo ihan kaatokännissä, mutta suuttui, kun yritin ottaa pullon pois. Hän ei myöskään koskaan kyennyt juomaan lasillista viiniä ruuan kanssa tai yhtä saunaolutta. Kun hän joi, hän joi kunnes sammui. Lopulta hän joi päiviä putkeen.

[/quote]

 

Itse olen alkoholistien lapsi ja myös mm isäni isälle on maistunut kuppi.

Itselläni on sellainen juttu,että jos juon vähääkään,tulee joku käittämätön himo siihen alkoholiin ja lisää on saatava ja saatava.Siksi olen katsonut paremmaksi olla juomatta pisaraakaan.Tuo himo joka jostain tulee kun ne ensi pisarat on saanut suuhun,on jotain ihan käsittämätöntä.

Vierailija
6/51 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 07:02"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:47"]

Kyllä taipumus alkoholismiin löytyy osalta geeneistä ja on sen vuoksi periytyvää. Alkoholismiin taipuvainen ihminen juo jo ensi kerroista ihan er tavoin kuin me muut. Esim exäni oli nuoruudessaan jo ihan kaatokännissä, mutta suuttui, kun yritin ottaa pullon pois. Hän ei myöskään koskaan kyennyt juomaan lasillista viiniä ruuan kanssa tai yhtä saunaolutta. Kun hän joi, hän joi kunnes sammui. Lopulta hän joi päiviä putkeen.

[/quote]

 

Itse olen alkoholistien lapsi ja myös mm isäni isälle on maistunut kuppi.

Itselläni on sellainen juttu,että jos juon vähääkään,tulee joku käittämätön himo siihen alkoholiin ja lisää on saatava ja saatava.Siksi olen katsonut paremmaksi olla juomatta pisaraakaan.Tuo himo joka jostain tulee kun ne ensi pisarat on saanut suuhun,on jotain ihan käsittämätöntä.

[/quote]

Sama täällä. En usko, että sitä viinan himoa, sitä poltetta ymmärtää kukaan muu kuin toinen alkoholisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulikin mieleen et pitää hakea iso kontti kaljaa tänää

Vierailija
8/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:07"]

Tästä tulikin mieleen et pitää hakea iso kontti kaljaa tänää

[/quote]

sen kun haet läski :)

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, etpä itse kyllä vaikuta kovinkaan älykkäältä. Itseasiassa olet niin tyhmä ja asioita ymmärtämätön että viestisi oli kiusaannuttavaa luettavaa.

Vierailija
10/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei näytä oikein ymmärtävän mitä alkoholismi tarkoittaa ja miten sellaiseksi tullaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:09"]

Huoh, etpä itse kyllä vaikuta kovinkaan älykkäältä. Itseasiassa olet niin tyhmä ja asioita ymmärtämätön että viestisi oli kiusaannuttavaa luettavaa.

[/quote]

 

kalahtiko totuus nilkkaan?

 

Vierailija
12/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:10"]

Ap ei näytä oikein ymmärtävän mitä alkoholismi tarkoittaa ja miten sellaiseksi tullaan. 

[/quote]

 

se nyt on mitä yksinkertaisinta, eletään vain juodakseen.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:10"]Ap ei näytä oikein ymmärtävän mitä alkoholismi tarkoittaa ja miten sellaiseksi tullaan. 

[/quote] kyllä siihen aika monta ihan omaa valintaa tarvitaan että tulee alkoholistiksi. Ei kukaan sairastu alkoholismiin ilman omaa syytä!

Vierailija
14/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:09"]

Huoh, etpä itse kyllä vaikuta kovinkaan älykkäältä. Itseasiassa olet niin tyhmä ja asioita ymmärtämätön että viestisi oli kiusaannuttavaa luettavaa.

[/quote]

 

 

kalahtiko totuus nilkkaan?

 

[/quote]

 

Ei kalahtanut, itse juon noin 2 kertaa vuodessa. En vain jaksa ihmisiä joiden pitää ilmaista mielipiteensä vaikka mielipiteessä ei ole mitään järkeä. Ilmiselvästi et ymmärrä mitä alkoholismi on, mutta olet liian typerä tajuamaan sitä ettet ymmärrä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne ovat tyhmiä, alkoholi on pehmittänyt niiden aivot pilalle.

Vierailija
16/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kukaan muu ei viinaa/kaljaa toisten suuhun kaada, niin omaa vikaa se on.

Vierailija
17/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottapa turiset, ja useimmat alkoholistit tekevä kännipäissään vielä tyhmempiä tyhmyyksiä, ajelevat kännissä tai tappelevat. Minä join päätoimisesti parikymmentä vuotta, elämäni parhaat vuodet, enkä tyhmyyksissäni hakenut apua. Joskus kärvistelin jopa viikon selvin päin, todella kärvistelin, ja se oli kamalaa. Nyt olen ollut muutaman vuoden selvin päin, enkä päivääkään. kärvistellyt. Eilen hain viinakaupasta kaverille pullon viinaa, olipas se pirun kallista, ei minulla olisi siihen varaa.

Vierailija
18/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:09"]

Huoh, etpä itse kyllä vaikuta kovinkaan älykkäältä. Itseasiassa olet niin tyhmä ja asioita ymmärtämätön että viestisi oli kiusaannuttavaa luettavaa.

[/quote]

 

 

kalahtiko totuus nilkkaan?

 

[/quote]

 

Ei kalahtanut, itse juon noin 2 kertaa vuodessa. En vain jaksa ihmisiä joiden pitää ilmaista mielipiteensä vaikka mielipiteessä ei ole mitään järkeä. Ilmiselvästi et ymmärrä mitä alkoholismi on, mutta olet liian typerä tajuamaan sitä ettet ymmärrä. 

[/quote]

 

Tajuan mitä tajuan, sanoin vain että kiusallista katsoa kun alkoholisti yrittää olla juomatta, varsinkin sellainen joka luulee siihen omin voimin pystyvänsä :) se norsunvitulla oleva naama ja levottomuus. Kun muut ympärillä elävät ihan normaalia kesäillanviettoa iloisena jutellen ja pelaillen...

 

Vierailija
19/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutismi on silti harvassa asiassa hyvä. Mikäli on alkoholisti, niin eipä muu lopulta auta.

Lisäisin vielä, että useimmiten vaikka läheiset alkoholistia paheksuvat, silti joka tavalla mahdollistetaan juominen. Alkoholismi on monella tapaa myös läheisten (vaikka alkoholisti ei olisikaan) sairaus.

Tiedän tapauksia.

Vierailija
20/51 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:17"]

Jep, kukaan muu ei viinaa/kaljaa toisten suuhun kaada, niin omaa vikaa se on.

[/quote]

Nimenomaan! Jos ja kun itse huomaa, ettei enää voi hallita juomistaan, on suurta tyhmyyttä olla hakematta apua kun sitä yleensä olisi lähellä ja ilmaiseksi. Mutta eipä siinä mitään, jatkakaa juopot juomista jos se kerran on kivaa.