Loputon syrjimisen suo, kun yritän vain opiskella ja valmistua vihdoin ja viimein. Nyt katsoivat minut eronneeksi!!!! (VALITUS ON JO TEHTY!)
Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä loputonta syrjimistä. Olen tehnyt tehtävät, palauttanut, ollut aktiivisesti yhteydessä opettajiin (tähän väliin sanottakoon, että olen aikuinen ihminen huom huom), olen kysynyt epäselvät asiat, usein mitään vastausta saamatta.
Silti minulle lähetettiin kuulemiskutsu. En osallistunut, en saanut unta yöllä. Seuraavaksi tuli eropaperit.
V... mitä kiusantekoa!!!!!!
Minulla on ollut rankkaa, on ollut riita-asiaa käräjäoikeudessa ties kuinka kauan, on ollut henkilökohtaisia juttuja (fyysisiä vaivoja.)
KUTEN SANOIN, OLEN OLLUT AKTIIVISESTI YHTEYTTÄ KOULULLE JA SELITTÄNYT TILANTEET.
SILTI MINUT VAIN HEITETÄÄN PIHALLE. Millään tekemälläni ei ole mitään väliä, mitä v...a voin tehdä toisin?! Poissaoloja on ollut, sitä en kiistä, MUTTA olen aina selittänyt syyt ja tehnyt tehtäviä näyttääkseni opiskeluhaluni!!!!!
Olen niin väsynyt tähän etten saa tätä hel ve tin tutkintoa ikinä kasaan!!!! Minkä takia minua syrjitään?!?
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Noi menkkakipu jutut huhhuh. En edes tiedä miksi eksyin tähän ketjuun, mutta, olen opettaja ja olen vetänyt oppitunteja järkyttävissä vatsakivuissa, koska oli PAKKO. Välitunnilla makasin luokan lattialla sikiöasennossa ja ulisin ja odotin milloin kipulääkkeet alkaa vaikuttaa. Joskus on vain pakko selviytyä jos haluaa päästä johonkin pisteeseen elämässä. Ymmärrän, että AP:lla on vaikeaa (jos ei ole trolli), mutta kyllä asiat pitää selvittää (ei opettajien vaan koulun johdon kanssa) niin kuin aikuinen ihminen eikä vain haukkua syyllistää ja huutaa. Jos koulu on järjestänyt kuulemisen niin sinne on mentävä. Se tilaisuus järjestetään siksi, että voidaan yhdessä kartoittaa tilanne ja miettiä miten edetään.
Näytät huonoa esimerkkiä.
Mun on vaikea ymmärtää näitä ap:n selityksiä. Meillä ainakin tehtiin amiksen läsnäsolopakko varsinaisen selväksi. Meillä potkittiin ulos kursseilta, jos oli liikaa hyväksymättömiä poissaoloja. Poissaoloista piti sopia aina niiden opettajien kanssa joiden tunneilta oltiin poissa, etukäteen. Tai vähintään piti ilmoittaa ennen tunnin alkamista hyväksyttävä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulemisen väliin jättäminen oli nyt aika paha moka.
Niinpä.
Siinä olisi pystynyt selittämää juuri niille ihmisille ketkä asioista päättävät (ei ole sama asia kuin opettajalle poissaolon selittäminen) ja puolustamaan itseä.
Nyt annoit vain itsestäsi ylimielisen kuvan, ettei sua kiinnosta pätkääkään, kun et mennyt paikalle.
Heillä ei harmittanut yhtään edes potkia sua pihalle tämän jälkeen!
Ja pahimmassa tapauksessa valituksestasi kuullessaan jopa nauttivat, että kärsit ja saivat antaa potkut noin ylimieliselle "vaikeimman kautta jatkan opiskelujani" -tyypille, kun vaihtoehtona olisi ollut helpompikin kuuleminen, johan et mennyt.
Miettivät ehkä:
"Oppiipahan olemaan ja hoitamaan asioita. Silloin tullaan, kun kutsu käy ja puolustaudutaan eikä valiteta jälkikäteen"
Minä olen tehnyt kaiken vaadittavan jo, kuulemiskutsu oli aiheeton, koska minä OLEN SELITTÄNYT ASIAT ja laki sitä edellyttää myös. Eli lakia olen noudattanut, mutta se ei kelvannut.
Sun olisi pitänyt mennä sinne kuulemistilaisuuteen! Siellä ratkaistiin tämä erottaminen.
Sitä ei missään nimessä olis voinut jättää väliin. Se oli ratkaiseva virhe. Käänteentekevä piste, josta ei voi peruuttaa. Siinä annettiin sulle mahdollisuus selittä ja puolustautua ja sinä jätit tämän mahdollisuuden kayttämättä! Vähän sama kuin hukkuva jättäisi ottamasta avuntarjoajan pelastusrenkaasta kiinni!
Sama
Mutta kun AP ei ollut yhtään saanut nukuttua. Lisäksi hänellä on niin pahat menkkakivut, että hän jopa joutuu SYVÄÄN HENGITTELEMÄÄN.
Pitää myös muistaa, että AP varta vasten kertoi, että "OLEN SELITTÄNYT KAIKEN".
Kuulostaa jokaisen työnantajan unelmatyöntekijältä tämä ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemiskutsu? Etkä mennyt. Intressant.
Tätä minäkin ihmettelen. Jos on kovin takkuista ollut, niin kyllä kai nyt sentään kuulemiseen menee, vaikkei olisi kunnolla yöllä nukkunutkaan.
Se, että sovelletaan samoja sääntöjä kaikkiin, ei ole syrjimistä. Kuulemisessa olisit voinut ihan itse selittää asiat ja ne epäselvyydet, mitkä viesteissäsi koululle ovat jääneet epäselviksi. No, sitten pitää odottaa että valitus käsitellään.
Öööö no siis en nukkunut ollenkaan edeltävänä yönä.
Se tilaisuus olisi kestänyt noin 30 min.
Kiitos aivan uudesta tiedosta, en todellakaan tiennyt tätä (tiesin kyllä.) Miten kuvittelet minun selviytyvän kuulemistilaisuudesta jos pää on aivan sumussa valvomisesta?????
Todennäköisesti 1000x paremmin kuin KOKONAAN menemättä.
Olishan se toki ollut paha, jos ap olisi nukahtanut siellä tilaisuudessa. :D
Vierailija kirjoitti:
Avin ratkaisua odotellessa.
Ap
Kai tiedät, että avin ratkaisuissa menee aikaa vähintään 4 kk? Nyt voitkin pyöriä omissa oloissasi menkkakivuissasi ja migreenissä huoleti todennäköisesti ensi vuoteen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Siinä olisi pystynyt selittämää juuri niille ihmisille ketkä asioista päättävät (ei ole sama asia kuin opettajalle poissaolon selittäminen) ja puolustamaan itseä.
Nyt annoit vain itsestäsi ylimielisen kuvan, ettei sua kiinnosta pätkääkään, kun et mennyt paikalle.
Ja pahimmassa tapauksessa valituksestasi kuullessaan jopa nauttivat, että kärsit ja saivat antaa potkut noin ylimieliselle "vaikeimman kautta jatkan opiskelujani" -tyypille, kun vaihtoehtona olisi ollut helpompikin kuuleminen, johan et mennyt.
Miettivät ehkä:
"Oppiipahan olemaan ja hoitamaan asioita. Silloin tullaan, kun kutsu käy ja puolustaudutaan eikä valiteta jälkikäteen"
Minä olen tehnyt kaiken vaadittavan jo, kuulemiskutsu oli aiheeton, koska minä OLEN SELITTÄNYT ASIAT ja laki sitä edellyttää myös. Eli lakia olen noudattanut, mutta se ei kelvannut.
Ystäväiseni, sinä et ole voinut selittää poissaoloja hyväksyttävästi, jos et ole toimittanut lääkärintodistuksia koululle kohtuullisessa ajassa. Todistukset pitää toimittaa oma-aloitteisesti. Luulisi tämän olevan selvää. Mokasit pahemman kerran, kun et ole toimittanut lääkärintodistuksia etkä mennyt kuulemiseen.
Hei pomo laitan sinulle tässä viestiä viisi minuuttia ennen kuin työvuoroni alkaa, koska en ensinnäkään taas saanut nukuttua, joten tässä on on minun lakisääteinen selitykseni siihen, joten et voi potkia minua pihalle. Lääkärintodistuksia et varmaankaan tarvitse, koska minä olen tottunut selvittämään nämä asiat sähköpostitse ja se pitäisi riittää. Minulla on mt-ongelmia, mutta sen perusteella ei ketään voi syrjiä, koska tiedät varmaan, että laki näin sanoo. Ilmoittelen sulle sitten kun tuntuu, että voimani palaavat riittävästi tai laitan vaihtoehtoisesti jonkin selvittävän sähköpostin, jossa selitän miksi en pysty työtehtäviäni hoitamaan. Uskollinen työntekijäsi, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä mitään opiskele. Ap on varmaan pimahtanut amisope, joka päästelee lomahöyryjä ja apinoi jotain keissiä viime lukuvuodelta.
Ei hitto, tämä mielikuva. :DVoin niin kuvitella, jonkun höyrähtäneen open viinipäissään purkavan lukuvuoden aikana syntyneitä patoutumia täällä.
Jep, varsinkin juuri aikuispuolella on joskus ihan oikeasti yhtä pahoja tapauksia kuin ap. Ollaan kökitty liian pitkään pienissä ympyröissä ennen uutta tutkintoa ja siinä on luulot omasta tärkeydestä kasvaneet vähän liian suuriksi. Tai kuvitellaan, että ikä ja elämänkokemus oikeuttaa erivapauksiin opinnoissa ja pillastutaan, kun näin ei ole. Joillakin on sitten mielenterveys pettänyt tai taustalta paljastunut diagnosoimatta jäänyt nepsy-oireyhtymä. Ei sekään oikeuta silti asiattomaan käytökseen ja oman vastuun laiminlyöntiin.
Itse olen töissä korkeakouluhallinnossa ja kyllä, tällaisia tapauksia tulee vastaan säännöllisesti.
Ihmettelevät, että mikä ihme voi olla syynä kun ovet korkeakouluun eivät aukea.
Juuri heidän todistuksensa on pisteytetty väärin, juuri heidän valintakokeensa tulos on väärennetty.
Ja suurin synti: heidän yleistä "elämämkokemustaan" ei ole mitenkään huomioitu.
Minä pääsin 8 vuotta sitten yliopistoon vain siksi, että kyseenalaistin pisteytyksen. Joku korkeakouluhallinnossa oli unohtanut pisteyttää matematiikan laudaturini, joten opiskelupaikka jäi saamatta. Onneksi osasin itsekin laskea, paljonko pisteitä todistuksesta tuli ja niin "aivan varmasti oikein pisteytetty" todistukseni katsottiin uudestaan ja todettiin, että virhehän sitä oli tapahtunut. Lienen siis mielenterveyspotilas?
Kuuleminen = se kaikkein viimeinen mahdollisuus selittää asiat itselleen parhain päin.
Vierailija kirjoitti:
Älkää suotta tuhlstko ruutia. Tää on se sama provoilija, jonka töistä ei meinannut tulla mitään, kun ruokatunti meni aina auton pysäköinnistä huolehtimiseen niin ettei muka kerinnyt syödä ollenkaan. Mitään banaania tai muuta nopeaa ei voinut syödä, koska vatsa ei ottanut vastaan, kaupasta ei tietenkään töiden jälkeen voinut hakea seuraavalle päivälle eväitä jostain mistä lie syystä jne.
Joo muistan tuon :D Sama tuli mieleen kun luin tätä ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Miettivät ehkä:
Oletko saanut kursseja suoritettua poissaoloista huolimatta vai ovatko kurssit keskeytyneet? Saitko tehtyä kaikki kurssit viime lukuvuonna, jotka oli suunnitelmaan laitettu vai paljonko jäi puuttumaan? Sitä kai siellä koulussa seurataan, ei pelkästään palautettuja tehtäviä tai poissaolojen selvittämistä. Mutta tsemppiä jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä mitään opiskele. Ap on varmaan pimahtanut amisope, joka päästelee lomahöyryjä ja apinoi jotain keissiä viime lukuvuodelta.
Ei hitto, tämä mielikuva. :DVoin niin kuvitella, jonkun höyrähtäneen open viinipäissään purkavan lukuvuoden aikana syntyneitä patoutumia täällä.
Jep, varsinkin juuri aikuispuolella on joskus ihan oikeasti yhtä pahoja tapauksia kuin ap. Ollaan kökitty liian pitkään pienissä ympyröissä ennen uutta tutkintoa ja siinä on luulot omasta tärkeydestä kasvaneet vähän liian suuriksi. Tai kuvitellaan, että ikä ja elämänkokemus oikeuttaa erivapauksiin opinnoissa ja pillastutaan, kun näin ei ole. Joillakin on sitten mielenterveys pettänyt tai taustalta paljastunut diagnosoimatta jäänyt nepsy-oireyhtymä. Ei sekään oikeuta silti asiattomaan käytökseen ja oman vastuun laiminlyöntiin.
Itse olen töissä korkeakouluhallinnossa ja kyllä, tällaisia tapauksia tulee vastaan säännöllisesti.
Juuri heidän todistuksensa on pisteytetty väärin, juuri heidän valintakokeensa tulos on väärennetty.
Minä pääsin 8 vuotta sitten yliopistoon vain siksi, että kyseenalaistin pisteytyksen. Joku korkeakouluhallinnossa oli unohtanut pisteyttää matematiikan laudaturini, joten opiskelupaikka jäi saamatta. Onneksi osasin itsekin laskea, paljonko pisteitä todistuksesta tuli ja niin "aivan varmasti oikein pisteytetty" todistukseni katsottiin uudestaan ja todettiin, että virhehän sitä oli tapahtunut. Lienen siis mielenterveyspotilas?
Kuvitteletko tosissasi, että nykyään kaikkien ylioppilaiden todistusten pisteet lasketaan käsin erikseen kaikissa kouluissa? Että sen takia kaikkien kannattaa valittaa, jos vaan ovat itse sitä mieltä että "joku idiootti on laskenut ne väärin"?
Ottakaa nyt huomioon että on nuori (lähes lapsi) kyseessä kun amiksesta puhutaan.
Vahinkoja sattuu ja niistä opitaan.
Viisas oppii virheistään, tyhmä ei niistäkään!
AP, ensi kerralla kuulemistra ei voi minkään takia jättää väliin.
Sinne mennään vaikka "pää kainalossa" (kuolema on pätevä syy olla menemättä), jos oikeasti haluat jatkaa ja selvittää asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avin ratkaisua odotellessa.
Ap
Kai tiedät, että avin ratkaisuissa menee aikaa vähintään 4 kk? Nyt voitkin pyöriä omissa oloissasi menkkakivuissasi ja migreenissä huoleti todennäköisesti ensi vuoteen asti.
Miksi AVI ottaisi käsittelyyn asian, joka ei sille kuulu. Opiskeluoikeuksiin kuuluvat asiat menevät opiskelijoiden oikeusturvalautakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuuleminen = se kaikkein viimeinen mahdollisuus selittää asiat itselleen parhain päin.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko tosissasi, että nykyään kaikkien ylioppilaiden todistusten pisteet lasketaan käsin erikseen kaikissa kouluissa? Että sen takia kaikkien kannattaa valittaa, jos vaan ovat itse sitä mieltä että "joku idiootti on laskenut ne väärin"?
Tosissani kuvittelen, että siellä tehdään selkeitä kirjausvirheitä ja niihin kannattaa puuttua. Silloin voi saada itselleen pisteiden perusteella kuuluvan opiskelupaikan, joka muuten jäisi huolimattoman hallintosihteerin takia saamatta. Kannattaa valittaa, jos pisteet on laskettu väärin tai tiedoista puuttuu jotain.
Vaikka sinusta tuntuu siltä, että sinua on kohdeltu väärin, niin kannattaa niellä kiukku ja tehdä, mitä pyydetään. Jos pystyt tähän, olet oppinut enemmän, mitä koulussa voidaan koskaan opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa nyt huomioon että on nuori (lähes lapsi) kyseessä kun amiksesta puhutaan.
Vahinkoja sattuu ja niistä opitaan.
Viisas oppii virheistään, tyhmä ei niistäkään!
AP, ensi kerralla kuulemistra ei voi minkään takia jättää väliin.
Sinne mennään vaikka "pää kainalossa" (kuolema on pätevä syy olla menemättä), jos oikeasti haluat jatkaa ja selvittää asian.
Hienoa, että päätit kirjoittaa kommentin vaikka et osannut lukea edes toista lausetta aloituksesta.
Siinä toisessa lauseessa kun AP kertoo: (tähän väliin sanottakoon, että olen aikuinen ihminen huom huom)
Mutta onhan se hyvä, että toit oman panoksesi keskusteluun.
Ja minkä takia jätit menemättä.
Kun nukutti!