Loputon syrjimisen suo, kun yritän vain opiskella ja valmistua vihdoin ja viimein. Nyt katsoivat minut eronneeksi!!!! (VALITUS ON JO TEHTY!)
Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä loputonta syrjimistä. Olen tehnyt tehtävät, palauttanut, ollut aktiivisesti yhteydessä opettajiin (tähän väliin sanottakoon, että olen aikuinen ihminen huom huom), olen kysynyt epäselvät asiat, usein mitään vastausta saamatta.
Silti minulle lähetettiin kuulemiskutsu. En osallistunut, en saanut unta yöllä. Seuraavaksi tuli eropaperit.
V... mitä kiusantekoa!!!!!!
Minulla on ollut rankkaa, on ollut riita-asiaa käräjäoikeudessa ties kuinka kauan, on ollut henkilökohtaisia juttuja (fyysisiä vaivoja.)
KUTEN SANOIN, OLEN OLLUT AKTIIVISESTI YHTEYTTÄ KOULULLE JA SELITTÄNYT TILANTEET.
SILTI MINUT VAIN HEITETÄÄN PIHALLE. Millään tekemälläni ei ole mitään väliä, mitä v...a voin tehdä toisin?! Poissaoloja on ollut, sitä en kiistä, MUTTA olen aina selittänyt syyt ja tehnyt tehtäviä näyttääkseni opiskeluhaluni!!!!!
Olen niin väsynyt tähän etten saa tätä hel ve tin tutkintoa ikinä kasaan!!!! Minkä takia minua syrjitään?!?
Kommentit (333)
Onko tää siis miekkoshullu vai se joka vuosia sitten jankkasi hu oran maineestaan?[/quote kirjoitti:
Mitä h##vettiä selität??
Ap
Minulla ei ole asiaan enää sanottavaa, odotan avin vastausta. Ilkeille raukoille minulla ei ole mitään asiaa. Toivottavasti saatte elämänne kuntoon 😂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole asiaan enää sanottavaa, odotan avin vastausta. Ilkeille raukoille minulla ei ole mitään asiaa. Toivottavasti saatte elämänne kuntoon 😂
Ap
Toivottavasti oikeasti lopetat tuon typerän vauhkoamisen, kun vika on vain itsessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa nyt huomioon että on nuori (lähes lapsi) kyseessä kun amiksesta puhutaan.
Vahinkoja sattuu ja niistä opitaan.
Viisas oppii virheistään, tyhmä ei niistäkään!
AP, ensi kerralla kuulemistra ei voi minkään takia jättää väliin.
Sinne mennään vaikka "pää kainalossa" (kuolema on pätevä syy olla menemättä), jos oikeasti haluat jatkaa ja selvittää asian.
Hienoa, että päätit kirjoittaa kommentin vaikka et osannut lukea edes toista lausetta aloituksesta.
Siinä toisessa lauseessa kun AP kertoo: (tähän väliin sanottakoon, että olen aikuinen ihminen huom huom)
Mutta onhan se hyvä, että toit oman panoksesi keskusteluun.
No kai nyt amislainen on nyt ehkä just ja just aikuinen (18v?)
Mutta aivan babyface ja kokematon!
Amiksessa opiskelee myös aikuisia. Kun neljä vuotta sitten suoritin ammattikoulun aikuispuolella tutkinnon, suurin osa kurssikavereistani oli neli-viisikymppisiä. Nuorinkin oli 23-24 -vuotias.
Ap tulee mieleen kyllä nuori joka on peruskoulun jälkeen mennyt amikseen. Juuri täyttänyt 18v ja polleena kutsuu itseään AIKUISEKSI.
Tämä siitä syystä että oikeasti AIKUINEN ymmärtäisi kuulemistilaisuuden tärkeyden.
Nuori ei välttämättä ymmärrä.
Olet aika naiivi, kun kuvittelet, että vain nuoret voivat olla ymmärtämättömiä ja välinpitämättömiä. Eivät kaikki ikänsä puolesta aikuiset käyttäydy lainkaan aikuisen tavoin. Monilla se ymmärrys rajoittuu vain itseen ja ehkä omiin lapsiin ym. lähipiiriin. Esimerkiksi opiskelutehtävien asianmukainen suorittaminen ja koulu-/työyhteisössä toimiminen tuntuu kuitenkin olevan mahdotonta. Omasta etenemisestä ei osata ottaa vastuuta ja kaikki on aina jonkun muun vika. Osa pimahtelee siksi, koska oma kapasiteetti ei riitä uuden oppimiseen mutta eivät sitä itse tiedosta. Tällaisia löytyy paljon ammattikoulujen aikuisopiskelijoista, koska osa on työnnetty sinne karenssin uhalla ilman sen kummempaa soveltuvuuden kartoitusta ja osalla on vain noussut elämäm_kokemus niin pahasti päähän, että kuvittelevat sen varjolla olevan oikeutettuja mihin tahansa.
Mmmm... tuohon tyyliin kun on "selitellyt" poissaolonsa ja muut asiat, en yhtään ihmettele ettei opettajat vastaa. Mielissään ovat, kun pääsevät sekopäästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sairastele 😂😂😂😂*
Minä en voi MIGREENILLENI JA MENKKAKIVUILLENI MITÄÄN.
Migreeni ja menkkakivut. Niillä onkin hyvä ratsastaa.
Kuvitteletko, että olen opiskelukykyinen, jos päässä jyskyttää??? Jos vatsassa kramppaa niin, että joudun hengittämään syvään, jotta kipu helpottuisi?? Minua v...ttaa ehkä maailman eniten, että nainen kehtaa aukoa toiselle naiselle naamaansa tämän menkkahel--vetistä sekä ylipäätään sairauksista (migreeni on sairaus.) Minähän olen niihinkin syypää!!!!
Noihin on lääkkeitä, ei tarvitse kärsiä. Vaikka provohan tämä on.
Katse peiliin. Siellä se vika on. Ota vaikka vuoden parin loma ja hoida itsesi kuntoon ja jatka opinnot sen jälkeen loppuun.
Ei se oikein aktiiviselta vaikuta, kun et mennyt kuulemistilaisuuteen. Se oli ihan sinun oma ratkaisusi ja tähän se johti.
Olet ymmärtänyt "kuulemisen" väärin. Ei se tarkoita sitä, että sinä menet kuuntelemaan valheita vaan sitä, että SINUA kuullaan. Et sitten halunnut käyttää omaa puheenvuoroasi, joten se siitäkin aktiivisuudesta ja yhteydenotoista. Siihen tilaisuuteen sinä olisit voinut viedä lääkärintodistukset ja käräjäkutsut nähtäväksi, jos et aiemmin ole niitä toimittanut.
Ei mikään oppilaitos ihan vähällä katso ketään eronneeksi, sillä tulot riippuvat opiskelijamäärästä tai valmistuneista. Amiksessa ei noin vaan katsota ketään eronneeksi vaan laaditaan henkilökohtaista opsia. Toisaalta, nimenomaan valtionosuuksien saaminen edellyttää sitä, että laskussa mukana olevat opiskelijat ovat todellisia eivätkä "haamuja". Siksi jotain kontrollia on oltava.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletteko, että tuo oli elämäni ensimmäinen kuulemiskutsu? 😂😂
Tai viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä mitään opiskele. Ap on varmaan pimahtanut amisope, joka päästelee lomahöyryjä ja apinoi jotain keissiä viime lukuvuodelta.
Ei hitto, tämä mielikuva. :DVoin niin kuvitella, jonkun höyrähtäneen open viinipäissään purkavan lukuvuoden aikana syntyneitä patoutumia täällä.
Jep, varsinkin juuri aikuispuolella on joskus ihan oikeasti yhtä pahoja tapauksia kuin ap. Ollaan kökitty liian pitkään pienissä ympyröissä ennen uutta tutkintoa ja siinä on luulot omasta tärkeydestä kasvaneet vähän liian suuriksi. Tai kuvitellaan, että ikä ja elämänkokemus oikeuttaa erivapauksiin opinnoissa ja pillastutaan, kun näin ei ole. Joillakin on sitten mielenterveys pettänyt tai taustalta paljastunut diagnosoimatta jäänyt nepsy-oireyhtymä. Ei sekään oikeuta silti asiattomaan käytökseen ja oman vastuun laiminlyöntiin.
Itse olen töissä korkeakouluhallinnossa ja kyllä, tällaisia tapauksia tulee vastaan säännöllisesti.
Ihmettelevät, että mikä ihme voi olla syynä kun ovet korkeakouluun eivät aukea.
Juuri heidän todistuksensa on pisteytetty väärin, juuri heidän valintakokeensa tulos on väärennetty.
Ja suurin synti: heidän yleistä "elämämkokemustaan" ei ole mitenkään huomioitu.
Minä pääsin 8 vuotta sitten yliopistoon vain siksi, että kyseenalaistin pisteytyksen. Joku korkeakouluhallinnossa oli unohtanut pisteyttää matematiikan laudaturini, joten opiskelupaikka jäi saamatta. Onneksi osasin itsekin laskea, paljonko pisteitä todistuksesta tuli ja niin "aivan varmasti oikein pisteytetty" todistukseni katsottiin uudestaan ja todettiin, että virhehän sitä oli tapahtunut. Lienen siis mielenterveyspotilas?
Kuvitteletko tosissasi, että nykyään kaikkien ylioppilaiden todistusten pisteet lasketaan käsin erikseen kaikissa kouluissa? Että sen takia kaikkien kannattaa valittaa, jos vaan ovat itse sitä mieltä että "joku idiootti on laskenut ne väärin"?
Harmittaisiko sinua, jos et pääsisi opiskelemaan toivealallesi, kun joku on epähuomiossa unohtanut osan arvosanoistasi kirjaamatta ja saisit tietää tämän vasta parin vuoden kuluttua? Tulisiko sellainen olo, että ei sillä väliä, vaikka joku idiootti teki pieniä virheitä.
Näitä on joka vuosi kymmeniä, iso osa ei tajua valittaa ja menettää opiskelupaikkansa.
Juuri näiden virheiden vuoksi omaa opintorekisteriä seurataan jatkuvasti! Sitäkin on sattunut, että erittäin kokeneen opiskelijan yliopisto-opinnoista havaittiin yhden merkinnän puuttuvan vasta siinä vaiheessa, kun hän jätti todistuspyynnön. Oli hän sen suorittanut, mutta opettaja oli jättänyt merkinnän tekemättä.
Eikö ap:lle ole kukaan kertonut, että sekä menkka- että migreenikipuja voidaan hoitaa. On käsittämätöntä, että eräät pitävät työkyvyttömyyttä aiheuttavia menkkakipuja normaaleina ja vetävän vaan "buranaa". Migreeni voi osoittautua perusteellisissa neurologisissa tutkimuksissa aivan joksikin muuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletteko, että tuo oli elämäni ensimmäinen kuulemiskutsu? 😂😂
Tai viimeinen.
Älä viitti ilkkua.
Toinen on paniikissa ja hädissään.
Aapee. Sinä keksittyä nyt epäolennaisiin asioihinsa keksityt tällä hetkellä selittelemään, kun sinun olisi hyvä nyt vaan kasata itsesi. Katsoa missä tilanteessa olet.
Siitä sitten pikku huikkaa alkaa hahmotella ja kuulostella menetkö opiskelemaan vai töihin.
Kassat itsellesi nyt liikaa asioita. Ei kukaan pysty tuollaiseen rumbaan.
Jos et pääse enää siihen kouluun, niin hyväksy se. Sitten alat hoitaa itseäsi: uni, lepo, terveellinen ruoka,, liikunta.
Veikkaan että olet lapsena joutunut liian koville ja nyt aikuisena hakeudun samanlaiseen tilaan. Paniikkiin.
Voit nyt tehdä toisin. Pääsisitkö johonkin juttelemaan.
Mielestäni tarvitsisit apua. Olennaista on, että itse ottaisit sen vastaan.
Se ei auta, että pääsisit kursseista läpi tuollaisella suorittamisella ja paniikilla, kun et kerran osaa niitä asioita. Sinun on vain hyväksyttävä se, että tuo taso ei riitä. Kyllä ne opettajat on koulutettuja ja tietää ja osaa hommansa.
Ei ole aapee sinun vikasi, että olet nyt kovassa kohdassa. Koeta rauhoittaa mielesi. Ajatuksesi on paniikissa sekaisin. Se on ihan normaali ilmiö.
Paniikissa ei pysty ajattelemaan selkeästi.
Voimia sinulle ja hakeudu avun piiriin.
Olet hyvä juuri noin ja hienoa, että sinulla on energiaa. Jossain vaiheessa saat suunnattua sen rakentavaan toimintaan. Suunnan hakemisessa ota apu vastaan.
Muista, että asioilla on tapana järjestyä. Et ole maailman sinua, jolla menee huonosti. Noista tilanteista kyllä noustaan.
Olet nyt siellä myrskyn silmässä.
Ei se ole häpeä, että hakee omaa polkua.
Täällä palstallakin on monta hakijaa ja monta sellaista, joka on käynyt kivan koulun ja löytänyt oman jutun. Täällä on myös niitä, jotka eivöt tajua, millaista voi olla. Nokkivat siksi?
Etsi oma tiesi, jossain vaiheessa in vaan luovutettava pään hakkaaminen seinään ja katsottava mitä on, ja lähteä siitä rakentamaan.
Voi kuinka montaa epäonnistumista ja onnistumista tähän masiinaan mahtuukohan.
Ole armollinen itsellesi.
❤️👍🏻🌸
… tulipas kirjoitusvirheistä.
Entäs aapee, jos se valituksesi hyväksytään?
Pystytkö keskittymään opiskeluun vai alatko sitten selittelyjen selittämisen?
Mitä sinä haluat? Viiden tai kymmenen viiden kuluttua?
Tarvitsetko apua? Mihin sinä tarvitset apua? Selittelyyn vaiko asioiden hoitoon? Mitä asioita pitää hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulemisen väliin jättäminen oli nyt aika paha moka.
En saanut unta yöllä enkä mene kuuntelemaan valheita itsestäni. Minkä takia saan kuulemiskutsun, vaikka olen ollut aktiivinen?! Selittänyt poissaolot, kysynyt neuvoa, ollut yhteydessä. Miksi saan siitä huolimatta kuulemiskutsun?!?
Se kuuleminen olisi ollut juuri sitä varten, että siellä olisit voinut kertoa ne asiat, mitä täällä nyt mesoat. Eikö siinä kutsussa mainittu, että sinut katsotaan eronneeksi, jos et osallistu kuulemiseen? Huomaa myös, että sinuahan ei siis erotettu, vaan katsottiin eronneeksi. Eli käytännössä erosit itse jättämällä menemättä kuulemistilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulemisen väliin jättäminen oli nyt aika paha moka.
En saanut unta yöllä enkä mene kuuntelemaan valheita itsestäni. Minkä takia saan kuulemiskutsun, vaikka olen ollut aktiivinen?! Selittänyt poissaolot, kysynyt neuvoa, ollut yhteydessä. Miksi saan siitä huolimatta kuulemiskutsun?!?
Se kuuleminen olisi ollut juuri sitä varten, että siellä olisit voinut kertoa ne asiat, mitä täällä nyt mesoat. Eikö siinä kutsussa mainittu, että sinut katsotaan eronneeksi, jos et osallistu kuulemiseen? Huomaa myös, että sinuahan ei siis erotettu, vaan katsottiin eronneeksi. Eli käytännössä erosit itse jättämällä menemättä kuulemistilaisuuteen.
Mitä sinä jankutat?
Etkö näe, että aapee on ihan paniikissa. Apua hän tarvitsee. Ei ole pystynyt noihin järkeviin toimintoihin.
Kertoi itse, että on paniikissa eikä nuku. Siellä on taustalla isoja juttuja, jotka vaikuttavat hänen toimintaansa. Vanhoja traumoja, jotka pukkaa paineessa esiin.
Liikaa juttuja ja liikaa kuormaa.
Aapee nyt rauhoittumaan ja jäsentämään ja apua hakemaan.
Voit opetella uuden tavan toimia. Se vie sikaa.
Sinulla on energiaa. Voit oppia.
… Sori…Uuden oppiminen vie AIKAA.
On varmaan jo todettukin täällä, mutta aloituspostauksessa on kuvailtu melko selvästi vain yhden osapuolen näkökulma asiaan. Jos kyseltäisiin myös esim. reksiltä tapauksesta, saattaisi paljastua muutamia oleellisia pikkujuttuja jotka ap vain "unohti" mainita. Ei ketään potkita mielivaltaisesti ulos yhtään mistään oppilaitoksesta.
No oma mokahan tuo on, jos ei mennyt sinne kuulemiseen. Eipä auta muu kuin syyttää itseään.
Ap taitaa olla milleniaali jonka ei ole koskaan tarvinnut tehdä itse mitään eikä ottaa vastuuta mistään ja nyt elämä lyö kovaa vastapalloon. Kiusattu = joku (koulu, työpaikka) vaatii että pitäisi tehdäkin jotain
Vaikkei oisi nukkunutkaan niin tunnin kuulemisen olisi kyllä jaksanut. Kellään ei ole menkkakipuja kuin muutaman päivän kuussa ja niihin ja migreeniin on saatavissa lääkitys. Oikeudenkäyntiinkin tämä kiusattu raukka lie syytön
Vierailija kirjoitti:
Eli sinua ollaan erottamassa, koska poissaoloja on liikaa? Etkä voi esim. tehdä kursseja uudestaan ensi vuonna? Kuulostaa oudolta.
Vähän vaikuttaisi siltä, että tuo touhu on jatkunut aika kauan. Ja jos kerran jättää vielä keskustelunkin väliin, niin kyllähän se näyttää koulun suuntaan siltä ettei ap:ta kiinnosta opinnot.
Mitä v...??
Ap