Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loputon syrjimisen suo, kun yritän vain opiskella ja valmistua vihdoin ja viimein. Nyt katsoivat minut eronneeksi!!!! (VALITUS ON JO TEHTY!)

Vierailija
07.07.2021 |

Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä loputonta syrjimistä. Olen tehnyt tehtävät, palauttanut, ollut aktiivisesti yhteydessä opettajiin (tähän väliin sanottakoon, että olen aikuinen ihminen huom huom), olen kysynyt epäselvät asiat, usein mitään vastausta saamatta.

Silti minulle lähetettiin kuulemiskutsu. En osallistunut, en saanut unta yöllä. Seuraavaksi tuli eropaperit.

V... mitä kiusantekoa!!!!!!

Minulla on ollut rankkaa, on ollut riita-asiaa käräjäoikeudessa ties kuinka kauan, on ollut henkilökohtaisia juttuja (fyysisiä vaivoja.)

KUTEN SANOIN, OLEN OLLUT AKTIIVISESTI YHTEYTTÄ KOULULLE JA SELITTÄNYT TILANTEET.

SILTI MINUT VAIN HEITETÄÄN PIHALLE. Millään tekemälläni ei ole mitään väliä, mitä v...a voin tehdä toisin?! Poissaoloja on ollut, sitä en kiistä, MUTTA olen aina selittänyt syyt ja tehnyt tehtäviä näyttääkseni opiskeluhaluni!!!!!

Olen niin väsynyt tähän etten saa tätä hel ve tin tutkintoa ikinä kasaan!!!! Minkä takia minua syrjitään?!?

Kommentit (333)

Vierailija
261/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijan erottaminen koulusta voi olla jopa laitonta. Opiskelijalla on aina oikeus tulla kuulluksi. Myös silloin, kun opinnot eivät etene, opintosuorituksia ei tule tarpeeksi tai tutkinto ei ole valmis määräajassa. Oletko ottanut yhteyttä Opetusministeriöön? Opetusministeriö valvoo oppilaitosten toimintaa Suomessa.

Kuulemistilaisuus oli järjestetty mutta ap ei vaivautunut paikalle.

Vierailija
262/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku laiska vetoaa MT trendihömpötykseen ja nyt häntä muka syrjitty. Älä ole idiootti, niin sinua ei kohdella kuten idioottia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijan erottaminen koulusta voi olla jopa laitonta. Opiskelijalla on aina oikeus tulla kuulluksi. Myös silloin, kun opinnot eivät etene, opintosuorituksia ei tule tarpeeksi tai tutkinto ei ole valmis määräajassa. Oletko ottanut yhteyttä Opetusministeriöön? Opetusministeriö valvoo oppilaitosten toimintaa Suomessa.

Opiskelijalle oli varattu se kuulemismahdollisuus, mutta ei käyttänyt. Opetusministeriö ei tasan tämmöisiä tutki.

Vierailija
264/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijalla on oikeus tulla kuulluksi tosiaan ja se tilaisuus oli AP:lle järjestetty. AP ei mennyt kuulemiseen ja siksi hänen katsotaan eronneen itse

Seuraukset siitä että jättää menemättä tuohon kuulemistilaiisuuteen muuten kerrotaan siinä paperissa jossa kutsu tilaisuuteen on.

Vierailija
265/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut mielenkiintoista kuulla vielä ap:n vastine, kun täällä on jo aukottomasti osoitettu että hän on tässä itse hölmöillyt. Onko tehnyt nöyräksi, onko oppinut jotain? Vai onko yhä harhat päällä ja oppilaitos vain kiusaa huvikseen. Emme taida ikinä tietää. Onnea seuraaviin opintoihin, toivottavasti migreeni on silloin vähän jo rauhoittunut.

Vierailija
266/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sivulla 4:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen noudattanut suunnitelmaa, mutta kun mikään ei riitä. Olen niin kyllästynyt olemaan silmätikku. Haluan vain opiskella rauhassa ilman jatkuvaa kyttäämistä. Hakeuduin jo verkko-opintoihin ja takaisin opiskelupaikkaan, josta lähdin, jos vaikka jommassa kummassa saisin tämän hemmetin tutkinnon finaaliin.

Entä jos et vaan pysty noihin opintovastimuksiin tai sitten et pysty niihin nyt?

Olisit voinut keskeyttää määräajaksi ja aloittaa sitten, kun voit paremmin.

Nyt kun sinut on erotettu, niin en tiedä miten se menee.

Joko sinulla on resurssit hoitaa nuo opinnot tai sitten yrität opiskella sellaista, mihin ei ole resursseja.

Vaikea sanoa, kun en tiedä tilannettasi. Kuulostaa vain siltä, että yrität ämpätä itsellesi liikaa kuormaa samaan kuormaan.

Voisitko hoitaa itseäsi paremmin?

Vaadin itseltäni paljon, ja ikää on sen verran, etten todellakaan halua alkaa odottelemaan vuosikausia, jotta voin taas jatkaa. En tule parantumaan mt-jutuista, joten niiden kanssa täytyy vain elää niin hyvin kuin pystyy. Minä saan voimaa siitä, kun minua ei kytätä ja oteta silmätikuksi, vaan annetaan opiskella/työelämässä tehdä työtä ilman jatkuvaa puuttumista. Tarvitsen vain vastaukset viesteihin ja jotain välipalautetta. Siten jaksan.

Eli ei ole "vasta lapsi" kyseessä vaan ihan aikuinen ihminen, jolta odottaisi myös aikuisen vastuuta. Sitä ei vaikuta kumminkaan löytyvän kuten ei myöskään alkeellisintakaan itsereflektiokykyä tai kykyä syy-seuraussuhteiden hahmottamiseen.

Ei se ole iästä kiinni, jis ei elämänhallinta ole hallussa. Siinä kohtaa aapee on kovia kokenut lapsena ja nyt aikuisena alkaa tuo oppi. Aapeellä on energiaa, kun han vaan nyt rauhoittuu ja hakee apua. Aina voi kehittyä.

Tukevaa ja luottamuksen täyteistä lapsuutta ei saa jälkikäteen, jos ei ole lapsena saanut epäonnistua, niin nyt voi antaa sen luvan itse.

… nyt voi alkaa opetella uutta.

Hassua, että ihmiset täällä kuvittelevat, että ihminen oliSi fiksu ja kykenevä ja valmis vain sillä meriitillä, että näyttää ulkoapäin aikuiselta.

Kuka täällä on valmis?

Mitä opittavaa tai opeteltavaa sinulla on omassa elämässäsi? Haloo.

Vierailija
267/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut mielenkiintoista kuulla vielä ap:n vastine, kun täällä on jo aukottomasti osoitettu että hän on tässä itse hölmöillyt. Onko tehnyt nöyräksi, onko oppinut jotain? Vai onko yhä harhat päällä ja oppilaitos vain kiusaa huvikseen. Emme taida ikinä tietää. Onnea seuraaviin opintoihin, toivottavasti migreeni on silloin vähän jo rauhoittunut.

Sen näkee sitten myöhemmin. Nyt hän on siinä kaiken myrskyn keskellä.

Miksi muuten ilkut? Miksi viimeinen sana sinulla on vittuilua?

Vierailija
268/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n tyyli vaikuttaa tutulta.

Joku vanha, tuttu palstahullu?

Kiukkuinen, Silppu?

Sanon sinä vaikutat jotenkin tutulta. Oletko jonkun äiti?

Vierailija
269/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen noudattanut suunnitelmaa, mutta kun mikään ei riitä. Olen niin kyllästynyt olemaan silmätikku. Haluan vain opiskella rauhassa ilman jatkuvaa kyttäämistä. Hakeuduin jo verkko-opintoihin ja takaisin opiskelupaikkaan, josta lähdin, jos vaikka jommassa kummassa saisin tämän hemmetin tutkinnon finaaliin.

Entä jos et vaan pysty noihin opintovastimuksiin tai sitten et pysty niihin nyt?

Joko sinulla on resurssit hoitaa nuo opinnot tai sitten yrität opiskella sellaista, mihin ei ole resursseja.

Vaikea sanoa, kun en tiedä tilannettasi. Kuulostaa vain siltä, että yrität ämpätä itsellesi liikaa kuormaa samaan kuormaan.

Vaadin itseltäni paljon, ja ikää on sen verran, etten todellakaan halua alkaa odottelemaan vuosikausia, jotta voin taas jatkaa. En tule parantumaan mt-jutuista, joten niiden kanssa täytyy vain elää niin hyvin kuin pystyy. Minä saan voimaa siitä, kun minua ei kytätä ja oteta silmätikuksi, vaan annetaan opiskella/työelämässä tehdä työtä ilman jatkuvaa puuttumista. Tarvitsen vain vastaukset viesteihin ja jotain välipalautetta. Siten jaksan.

Lakkaa vaatimasta, keskity olennaiseen. Täydellisyyteen pyrkimällä et tule saavuttamaan päämäärääsi. Niin kauan, kun annat mahdollisuuden, sinua kytätään. Mt-ongelmista puhuminen on eri asia, kuin niihin vetoaminen. Opettajat eivät ole vastuussa ongelmistasi, kuormitat heitä omilla ongelmillasi. Mt-ongelmasi on sinun. Ei käy ilmi mitä sairastat, eikä se meille edes kuulu. Mikäli taustalla on traumoja, et ole vastuussa niistä. Sinä kuitenkin olet vastuussa siitä annatko niiden vaikuttaa. Eheytyminen vaatii ammattiauttajaa, prosessi voi olla pitkä. Myös mahdollinen masennus hiipuu ja löydät avaimia hallita masennusta. Voi miettiä annatko masennuksen taluttaa sinua, vaiko se, että sinä talutat masennusta.

Mitä opintoihin tulee, tehtävien lisäksi vaaditaan näyttöä osaamisesta, eli se, miten käytäntö ja teoria kohtaa. Tsemppiä

Vierailija
270/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo amikset on tarkoitettu suoritettavaksi kolmessa (?) vuodessa. Se edellyttää läsnäoloa, tehtävien ja työharjoittelun hyväksyttävää suorittamista, myös ns. yleisten aineiden. Miten ihmeessä arvosanat voi antaa, jos poissaoloja on hirveästi eikä suorituksia ole tehty. On todistuksen väärentämistä päästää pois tollo, joka ei mitään osaa.  Opettajilla on täysi työ pitää luokka koossa ja huolehtia edes ahkerien tai no-joo -oppilaiden oppimisesta. Kiviriipat ovat kaiken päälle, niille joille pitäisi erikseen järjestää kokeita ja harjoitteluja. 

Vierailija
271/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 18-vuotiaan opiskelijan osalta on ongelma se, että opettaja ei voi lusmun poissaoloistakaan kysellä suoraan. Jotkut vanhemmat ovat ilmoittaneet, että hänen lapsensa ei ole saanut harjoittelua tai teoriaopetusta. Opettaja sanoi siihen, että "Jos se opiskelija olisi joskus täällä koululla, niin kyllähän se onnistuisi". Vanhemmat puolustelevat vätyksiä lapsiaan, koska lapset valehtelevat heille päin naamaa opintojensa tilasta. Alaikäisistä voi kysellä, että josko nousisivat kouluun edes ruokatuntiin mennessä :D

Vierailija
272/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen näkee sitten myöhemmin. Nyt hän on siinä kaiken myrskyn keskellä.

Miksi muuten ilkut? Miksi viimeinen sana sinulla on vittuilua?

Ilkun siksi, koska ottaa suunnattomasti päähän ihmiset, jotka eivät koskaan löydä vikaa itsestään, vaan se on aina muissa. AINA. Minkäänlaista reflektointikykyä ei ole. Se, että tämä tyyppi on tehnyt peräti valituksen, vaikkei itse edes mennyt omaan kuulemiseensa, osoittaa melkoista röyhkeyttä ja narsismia. Turha yrittää taputella olkapäälle ja kehottaa jatkamaan taistelua, jos ei osaa ottaa mokistaan opiksi. Se, että vastaavankaltainen skenaario tapahtuu myös tulevaisuudessa, on äärimmäisen todennäköistä. Silloinkin "sorretaan" ja "kiusataan", kun olisi vain ihan vähän lisää nukuttanut.

Vierailija
273/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee sitten lukioon ja netissä tehtyihin kursseihin. Ei amista pääse läpi ilman että on paikalla.

- Minullakin mt-ongelmia ja lukiossa

Vierailija
274/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan asiaan haluaisin kommentoida..

Ap on toki vastuussa itse opiskelustaan eikä voi syytellä muita mutta..

Vaikka migreeniin on lääkityksiä, ne ei valitettavasti aina auta... Migreeni voi olla todella invalidisoivaa pahimmillaan.

Myös menkkakivut voi olla helvetillisiä (jos esim. endometrioosia)

Apua terveydenhuollostakaan ei ole aina nopeasti ja helposti saatavilla.

Voimia ap:lle ❤️

Hoida nyt asia kerrallaan päättäväisesti kuntoon. Myös itsesi!

Vierailija
275/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi tehneensä tehtäviä. Kiinnostaisi tietää, mitä tehtäviä hän on tehnyt? Jos hän on ominpäin rustaillut jotain tehtäviä, joita ei ole pyydetty tekemään, ei opet sellaisia halua, eli eivät anna palautusosoitetta kun ap on sellaista kysellyt. 

Opettajilla on ihan tarpeeksi tekemistä niiden tehtävien kanssa, jotka he on pyytäneet tekemään ja niihin on takuuvarmasti annettu palautusosoitteet. 

Vierailija
276/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla on MINUN syytäni, että opettajat eivät vastaa viesteihini, joissa kysyn kysymyksiä???

No olisit hyvä ihminen mennyt sinne kuulemiseen! Sitä varten se on järjestetty, että saatte keskustella tilanteestasi ja katsoa missä mennään. Ihmiset ovat varanneet sinua varten todennäköisesti kiireistä aikaansa ja odotelleet saapuvaksi, että voisivat selvittää sinun kanssasi sinun asioitasi.

Ammattikoulujen opettajat on ylityöllistettyjä ja opiskelijoita on liikaa. Ei sitä varmaan ole aikaa jatkuvasti vastailla viesteihin, jos opiskelija ei edes vaikuta motivoituneelta tulemaan paikan päälle. Se kaikki on pois niiltä opiskelijoilta, jotka ovat oikeasti motivoituneita ja haluavat oppia. Sen takia se kuuleminen järjestettiin, että olisitte saanet aikaa käydä asiasi läpi!

Vierailija
277/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka migreeniin on lääkityksiä, ne ei valitettavasti aina auta... Migreeni voi olla todella invalidisoivaa pahimmillaan.

Migreeni on hyväksyttävä syy poissaololle, kunhan on hankkinut siihen lääkärintodistuksen, jonka toimittaa koululle. Ap ei nähtävästi ole näin toiminut. 

Ei missään koulussa opettajat huvikseen kiusaa ihmisiä. Asioihin on selvät säännöt olemassa. Olisi todella epäreilua muita opiskelijoita kohtaan, jos yhdelle annettaisin erivapaudet. 

Vierailija
278/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta, migreeni ja pahat kuukautiskivut voi varmasti tehdä opiskelukyvyttömäksi. Kannattaa tutkituttaa endometrioosin mahdollisuus. Jos elämäntilanne on terveydellisistä syistä se, ettei pysty opiskelemaan, olisi varmasti mahdollista saada sairaslomaa tai keskeyttää opinnot väliaikaisesti. Ammattikouluissa ollaan kyllä mielestäni tällaisista hyvin joustavia, eteenkin aikuispuolella.

Vierailija
279/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sivulla 4:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei ole "vasta lapsi" kyseessä vaan ihan aikuinen ihminen, jolta odottaisi myös aikuisen vastuuta. Sitä ei vaikuta kumminkaan löytyvän kuten ei myöskään alkeellisintakaan itsereflektiokykyä tai kykyä syy-seuraussuhteiden hahmottamiseen.

Ei se ole iästä kiinni, jis ei elämänhallinta ole hallussa. Siinä kohtaa aapee on kovia kokenut lapsena ja nyt aikuisena alkaa tuo oppi. Aapeellä on energiaa, kun han vaan nyt rauhoittuu ja hakee apua. Aina voi kehittyä.

Tukevaa ja luottamuksen täyteistä lapsuutta ei saa jälkikäteen, jos ei ole lapsena saanut epäonnistua, niin nyt voi antaa sen luvan itse.

… nyt voi alkaa opetella uutta.

Hassua, että ihmiset täällä kuvittelevat, että ihminen oliSi fiksu ja kykenevä ja valmis vain sillä meriitillä, että näyttää ulkoapäin aikuiselta.

Kuka täällä on valmis?

Mitä opittavaa tai opeteltavaa sinulla on omassa elämässäsi? Haloo.

Multa on nyt ainakin mennyt ihan ohi tuo ap:n viesti, jossa hän kertoi vaikeasta lapsuudestaan. Missä sellainen on?

Ja ap:hna sanoi hänellä olevan mm mt-ongelmia. Miten sä nyt onnistuit sen kippaamaan täysin, kun se kuitenkin varmasti se merkittävin "syypää" tässä.

Hassua, kun jotkut ihmiset ajattelevat, että kaikki omat ja toistekin ongelmat on vain vaikean tai "vaikean" lapsuuden syytä. Vika aina vanhemmissa, ei koskaan siinä, joka sieltä peilistä vastaan katselee...

Vierailija
280/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla asenne ettei pääse kouluun menkkakipujen takia . Kaikki naiset pääsee ja myös naisopettajat . Jos on ollut krapulaa kerro se että tuli juhlittua voinko suorittaa uudestaan .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi