Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loputon syrjimisen suo, kun yritän vain opiskella ja valmistua vihdoin ja viimein. Nyt katsoivat minut eronneeksi!!!! (VALITUS ON JO TEHTY!)

Vierailija
07.07.2021 |

Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä loputonta syrjimistä. Olen tehnyt tehtävät, palauttanut, ollut aktiivisesti yhteydessä opettajiin (tähän väliin sanottakoon, että olen aikuinen ihminen huom huom), olen kysynyt epäselvät asiat, usein mitään vastausta saamatta.

Silti minulle lähetettiin kuulemiskutsu. En osallistunut, en saanut unta yöllä. Seuraavaksi tuli eropaperit.

V... mitä kiusantekoa!!!!!!

Minulla on ollut rankkaa, on ollut riita-asiaa käräjäoikeudessa ties kuinka kauan, on ollut henkilökohtaisia juttuja (fyysisiä vaivoja.)

KUTEN SANOIN, OLEN OLLUT AKTIIVISESTI YHTEYTTÄ KOULULLE JA SELITTÄNYT TILANTEET.

SILTI MINUT VAIN HEITETÄÄN PIHALLE. Millään tekemälläni ei ole mitään väliä, mitä v...a voin tehdä toisin?! Poissaoloja on ollut, sitä en kiistä, MUTTA olen aina selittänyt syyt ja tehnyt tehtäviä näyttääkseni opiskeluhaluni!!!!!

Olen niin väsynyt tähän etten saa tätä hel ve tin tutkintoa ikinä kasaan!!!! Minkä takia minua syrjitään?!?

Kommentit (333)

Vierailija
241/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Silti minulle lähetettiin kuulemiskutsu. En osallistunut .... Seuraavaksi tuli eropaperit.

Olisikon tässä jokin looginen yhteys? Ja ap vinkuu koulun toiminnasta. 

Vierailija
242/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joillakin mielenkiintoisia toimintatapoja kommentoinneissaan… joko besserwisser tai lyödyn lynkkaaminen.

Tää tapaus on on kyllä inhimillinen juttu ja tarvitsee apuja.

Koska joku olis elämänsä elänyt ilma virheitä tai erehdyksiä tai ilman apuja?

Uuden alku. Se vaan, aapee pitää uskaltaa aloittaa.

Uudella asenteella ja tekemisellä ja keskittymisellä olennaisiin. Siinä sinä tarvitset apua. Se tapahtuu pikku hiljaa.

Siinä tarvitsee myös tunnustaa ja tunnistaa oma tilanteensa. Siinä

Mielen rauhoittaminen olisin se ensimmäinen. Miten siihen pääsee? Liikunta ruoka uni lepo. Rentoutusharjoitteet ja aapee voisit hyötyä Mindfullness harjoitteista ja psykologin avusta. Joa suostut ottamaan avun vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi vähentää huumeiden käyttöä. Voisi hiukan ongelmatkin vähentyä.

Vierailija
244/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla milleniaali jonka ei ole koskaan tarvinnut tehdä itse mitään eikä ottaa vastuuta mistään ja nyt elämä lyö kovaa vastapalloon. Kiusattu = joku (koulu, työpaikka) vaatii että pitäisi tehdäkin jotain

Vaikkei oisi nukkunutkaan niin tunnin kuulemisen olisi kyllä jaksanut. Kellään ei ole menkkakipuja kuin muutaman päivän kuussa ja niihin ja migreeniin on saatavissa lääkitys. Oikeudenkäyntiinkin tämä kiusattu raukka lie syytön

Jep. Milleniaalit, eli vuosina 1980-1995 syntyneet on juuri tuollaisia kuin AP.

Vierailija
245/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tuossa on se syrjintä? Jos ei opinnot etene, niin sitten on tuo kuuleminen. Ei siinä auta, että on selitellyt. Syiden pitää myös olla todennettavissa.

Kuuleminen on minun käsittääkseni sellainen että siellä ei käydä läpi pitävätkö opiskelijan selitykset paikkaansa, vaan selvitellään että aikooko/pystyykö opiskelija suorittamaan opintonsa loppuun.

Vierailija
246/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jätitkö vain menemättä kuulemiseen, vai yrititkö sopia uutta aikaa?

Vierailija
247/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuleminen on SINUA VARTEN, ei koulua niinkään. Se oli sun tilaisuus todistaa aktiivisuus, jotta mainitsemaasi "syrjintää" ei tapahdu ja sinua ei heitettäisi ulos ilman että tarjotaan tukea ja apua.

Sinun on syytä rauhoittua hetki ja pohtia, että onko tuo todellinen havainto, että koulu on sinua vastaan. Olen aika varma, että ovat sinun puolellasi. Kun rauhoitut niin otat kouluun uudelleen yhteyttä ja vaadit kuulemisen. Sitten kerrot tilanteesi ja asiaan löytyy ratkaisu. Pakenemalla ongelmia ne vain kasvavat ja ruokkivat vääränläisia ajatusmalleja, että kaikki on sinua vastaan.

Mitään ei ole vielä menetetty. Huokaiset ja pyydät apua ensi töikseen joltain opettajalta ja etsitte ratkaisun. Asiat selviää kyllä.

Vierailija
248/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tää ap demistä tuttu dldö?? tismalleen samat jutut ja kirjotustyyli

Vierailija
249/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on siis se, että et ole työkykyinen. Olet tehnyt sen minkä voit ja mielestäsi sen olisi pitänyt riittää. Ehkä se olisikin riittänyt, jos olisit mennyt kuuntelemistilaisuuteen.

Jos menkkakivut ja migreeni aiheuttavat työkyvyttömyyttä, tarvitset hoitoa. Itsellä on elämää helpottanut suuresti minipillerit, joiden myötä menkat ovat jääneet pois. Krooninen migreeni pilasi viime vuoden opiskelut, vuosien sairastqmisen jälkeen pääsin vihdoin kunnon neurologille.

Sairaudet on hoidettava. Tuo tutkintopaperi on vain muodollisuus, jolla et tee mitään, jos olet työkyvytön. Selkeästi mielenterveytesi on horjunut käräjien stressin vuoksi. Tarvitset siihenkin hoitoa ja apua ennen opiskelujen jatkamista saati työelämää. Kirjoituksistasi näkyy ettei mielesi ole tällä hetkellä kykenevä työhön tai opiskeluun.

Vierailija
250/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen tapaus. Taitaa olla oikein opettajien unelmaoppilas.

AKL 113 §: "Ammatillisessa koulutuksessa tehdään valitus opiskelijoiden oikeusturvalautakuntaan, kun koulutuksen järjestäjän päätös koskee opiskeluoikeuden peruuttamista ja opiskeluoikeuden palauttamista".

Joitain asioita käsittelee AVI ja joissain mennään hallinto-oikeuteen. Vähän sekava systeemi. Esimerkiksi AVI on oikea instanssi silloin, kun opiskelijan katsotaan eronneen itse. HaO puolestaan, kun kyse on määräaikaisesta erottamisesta. Kuntaliiton sivuilta löysin nuo tiedot.

Mutta kyllä esimies voisi olla ihmeissään, jos laittelisin aamulla sähköpostia tyyliin: "menkat alkoi, koskee, olen pois tämän päivän". Suosittelisi varmasti käyntiä työterveyslääkärin pakeilla tehokkaan kipulääkkeen reseptin saamiseksi. Sama koskee migreeniä. Kerran olen ollut poissa töistä, kun heräsin julmettuun päänsärkyyn aamuyöstä enkä ehtinyt ottaa sitä triptaania ajoissa.

Tätä "asiantuntijaa" ei kannata uskoa. Silloin, kun opiskelija eroaa itse, niin opiskelijalla ei todellakaan ole oikeutta tehdä oikaisuvaatimusta tai valitusta mihinkään. Ainoa, mitä hän voi tehdä, on hakea opiskelupaikkaa uudelleen. Ei luoja mitä "asiantuntijoita" täällä on ja porukka uskoo. :D

AVIN sivuilta löytyy nämä tiedot, joista tehdyt oikaisuvaatimukset tulee toimittaa AVIlle 14 vrk kuluessa päätöksen saamisesta (sisältää myös opintojen väliaikaisen keskeyttämisen):

"Voit hakea ammatillisessa koulutuksessa muutosta päätökseen, joka koskee

valmentavan koulutuksen suoritusaikaa

opiskelijaksi ottamista

erityistä tukea

osaamisen arvioinnin mukauttamista

ammattitaitovaatimuksista tai osaamistavoitteista poikkeamista

huumausainetestiä koskevan todistuksen esittämisvelvollisuutta

oikeutta opintojen väliaikaiseen keskeyttämiseen

opiskelijan katsomista eronneeksi."

Hallinto-oikeuteen voi valittaa vasta siitä päätöksestä, jonka on AVIsta saanut oikaisuvaatimukseensa.

Vierailija
251/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tarina ontuu nyt pahasti. Ei osaa kertoa mitä opiskelee, jotain mikä ei vaativaa. Hmm. On käräjäoikeutta ja mitä lie muuta soopaa ja diipa daapaa. Kunnon provoon tarvitaan ripaus enemmän realismia, muuten se menettää uskottavuutensa. Niin kuin olet nyt itsekin ap huomannut. Jauhat paskaa.

Jos Ap on se keneksi luulen, kyseessä on tosi tarina. Ollut samassa jamassa jo vuosia ja vaihtanut vain foorumia, missä itkeä ja syyttää muita. Jaxuhali Aplle, ollut ikävä.

Vierailija
252/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realiteetit on siis hyväksyttävä: et ole kunnossa, ja ongelmat johtuvat siitä.

Menkkakivut ja migreeni on hoidettava, samoin mielenterveys. Kunpa suuntaisit energiasi avun saamiseen sen sijaan, että kihiset kiukusta amiksen vuoksi. Amis hoituu sinulta kyllä kun olet siinä kunnossa.

Ohjeeni on: hakeudu päivystykseen, kerro että olet saanut hermoromahduksen. Pääset puhumaan mielenterveyshoitajalle ja toivottavasti saat lähetteen psykiatrille. Kerro heille uupumuksesta ja kaiken ylivoimqisuudesta, ei mistään koulusyrjinnästä.

Voimia!

Vierailija
253/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinua ollaan erottamassa, koska poissaoloja on liikaa? Etkä voi esim. tehdä kursseja uudestaan ensi vuonna? Kuulostaa oudolta.

ammattikoulussa on tapana käydä kurssit silleen parissa kolmessa vuodessa eikä sekoilla kampuksella kymmentä vuotta kuten yliopistolla.

Vierailija
254/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuosta ei tule ainakaan hoitajaa mihinkään.

Vierailija
255/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletteko, että tuo oli elämäni ensimmäinen kuulemiskutsu? 😂😂

Jo 3. koulu parin vuoden sisään mistä olet saanut kenkää. Milloin olisi aika katsoa peiliin?

Vierailija
256/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on joillakin mielenkiintoisia toimintatapoja kommentoinneissaan… joko besserwisser tai lyödyn lynkkaaminen.

Tää tapaus on on kyllä inhimillinen juttu ja tarvitsee apuja.

Koska joku olis elämänsä elänyt ilma virheitä tai erehdyksiä tai ilman apuja?

Uuden alku. Se vaan, aapee pitää uskaltaa aloittaa.

Uudella asenteella ja tekemisellä ja keskittymisellä olennaisiin. Siinä sinä tarvitset apua. Se tapahtuu pikku hiljaa.

Siinä tarvitsee myös tunnustaa ja tunnistaa oma tilanteensa. Siinä

Mielen rauhoittaminen olisin se ensimmäinen. Miten siihen pääsee? Liikunta ruoka uni lepo. Rentoutusharjoitteet ja aapee voisit hyötyä Mindfullness harjoitteista ja psykologin avusta. Joa suostut ottamaan avun vastaan.

AP ja AP:n kaltaiset ihmiset saavat loputtomasti tsäänseejä ja ympäröivien ihmisten auttamiskyky ja hermot venyvät äärimmilleen kerta toisensa jälkeen. Heidän käytös on tosielämässä hyvin "haastavaa". Jossain vaiheessa toisten ihmisten kärsivällisyys vaan loppuu ja sitten AP joutuu kohtaamaan todellisuuden. Ja syy kaikkeen on tietysti kaikessa muussa kuin AP:ssä itsessään.

Vierailija
257/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap;n kaksoissisko kävi meidän toimistossa möykkäämässä ja metelöimössä tossa joku vuosi sitten.

Oikeus opintoihin työttömyyskorvauksella oli katkennut, kun opinnot eivät edenneet,

Aikaisemmin ei vastannut mihinkään, mutta nyt oli asiaa: tämä oli VÄÄRIN ja päätöksen tekijä haluaa häntä vaan kiusata, häneltä on sukulainen kuollut ja tämä on kyllä väärin ja missä on johtaja, minä kyllä valitan työministerille jne jne!

Oli se raskas paketti.

Vierailija
258/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tyyli vaikuttaa tutulta.

Joku vanha, tuttu palstahullu?

Kiukkuinen, Silppu?

Vierailija
259/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan erottaminen koulusta voi olla jopa laitonta. Opiskelijalla on aina oikeus tulla kuulluksi. Myös silloin, kun opinnot eivät etene, opintosuorituksia ei tule tarpeeksi tai tutkinto ei ole valmis määräajassa. Oletko ottanut yhteyttä Opetusministeriöön? Opetusministeriö valvoo oppilaitosten toimintaa Suomessa.

Vierailija
260/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulemisen väliin jättäminen oli nyt aika paha moka.

En saanut unta yöllä enkä mene kuuntelemaan valheita itsestäni. Minkä takia saan kuulemiskutsun, vaikka olen ollut aktiivinen?! Selittänyt poissaolot, kysynyt neuvoa, ollut yhteydessä. Miksi saan siitä huolimatta kuulemiskutsun?!?

Kuulemiskutsu on ihan perus. Olisit mennyt vaan. Heillä olisi ehkä ollut muuta kysyttävää, kun mitä olet selittänyt jo. Kuulostat hankalalta ja laiskalta ihmiseltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan