Laivamatkustaminen ja ihmisten tungetsiminen
Kielipoliisi varmaan tarttuu, mut itse asiaan.
Oltiin Ruotsin risteilyllä nyt viikolla. Itsellä oli lasten rattaat. Sellaset avorattaat brion (mahdollisimman kapeat ja helpot työntää) Miksi ihmiset on niin pässejä että täytyy tunkea laukkujen kanssa jatkuvasti ohi rattaiden. Sitten mulkoillaan kun jää laukku jumiin. Itse kyllä kulben reippaasti rattaiden kanssa eteenpäin, mutta en voi täyttää sitä edessä sivuilla olevaa aukkoa. Sitten joku valopää täytyy tunkea siihen ahtaaseen väliin kävelemään. Itse kyllä katson konoajan että en työnnä kenenkään päälle. Sitten kun pidän pienen välin edessä olevaan nikn siihenkin pitää jonkun tuupata eteen.
Pelkääkö ihmiset että eivät mahdu laivaan tai pääse laivasta pois?
Pahimpia on suomalaiset keski-ikäiset pariskunnat. Aasialaisia oli myös laivassa ja olivat huomattavasti kohteliaampia suomalaiset ja ruotsalaiset.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:38"]
Sairaita tyyppejä taas ketju täynnä. Ihme aggressiota nostattaa ap:n ihan asiallinen viesti. Tuollaiet kapeat Brion rattaat eivät vie juurikaan tilaa, paljon enemmän teidän wt-ämmien kaljakärryt vievät tilaa.
Lasten- ja naistenvihaajat vauhdissa. Olette ihan sairaita.
[/quote]
itse mainitsin jo aiemmin etten vihaa lapsia. en naisiakaan, enkä miehiä.
vihaan ainoastaan VANHEMPIA , joista tulee idiootteja lapsensaannin jälkeen.
onko liian vaikea aihe käsiteltäväksi?
[/quote]
Joo kyllä se on ihan kauheeta ku joku haluaa kuljettaa lastaan rattailla!!!!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 16:17"]
Sairaita tyyppejä taas ketju täynnä. Ihme aggressiota nostattaa ap:n ihan asiallinen viesti. Tuollaiet kapeat Brion rattaat eivät vie juurikaan tilaa, paljon enemmän teidän wt-ämmien kaljakärryt vievät tilaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
seisot lapsesi kanssa siis mielelläsi 5 min sumpussa , sen sijaan
että istuisit laivassa sen saman 5 min?
lapsesikin tykkää? opetat lapsellesi kuinka jonotetaan ja tuskaillaan?
olet malliesimerkki siitä kuinka oma persaus on se tärkein, ajattelematta asian toista puolta tai mahdollisuutta?
seisot lentokoneessakin ensimmäisenä käytävällä kun kone laskeutuu?
itse olen nähnyt lentokoneessa kuinka isi hyppyytti lasta ilmassa,
samaan aikaan kun koko muu matkustamo istui vöissä turbulenssin takia.
vanhemmuus ei vaadi loogista ajattelukykyä?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 15:35"]
Tunnustan: inhoan näitä perheitä, jotka tulevat rattaiden kanssa tungokseen ja muodostavat käytävälle V-mallisen kuvion siten, että edessä on rattaat, joista pitää kiinni äiti JA isä ja molemmat vetää vapaalla kädellä laukkua perässä. Ohi ei pääse ja välillä ihastellaan piltin kanssa maisemia tai pysähdytään, kun jonkun kenkä putosi.
Olisi kaikille helpointa, että ensin laivasta pääsisi ulos tervejalkaiset, joilla on jatkoyhteys sovittuna. Vasta heidän jälkeensä olisi perheiden, ryhmien jne. vuoro. Silloin koko porukka pääsisi etenemään omassa tahdissaan eikä kuten nyt sen hitaimman ja keskelle "putke" jumittavan perään töksähtäen. Koska ap ja kaltaisensa vievät enemmän tilaa kuin 2 aikuista rattaineen, osun aika usein laukkuineni eteensä. Siinä sivussa kun on tyhjä paikka minun laukulleni. Mutta ei hätää, puikkelehdin aika pian mummojen ohi ja ehdin kuin ehdinkin bussiin.
[/quote]
Perheillä mummolla ja liikuntarajoitteisillakin voi olla jatkoyhteydet sovittuna ja odottamassa. Mikä siinä oman vuoron odottamisessa on niin vaikeaa?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 16:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
olet malliesimerkki siitä kuinka oma persaus on se tärkein, ajattelematta asian toista puolta tai mahdollisuutta?
[/quote]
Nimenomaan lapset on oppinut todella hyviksi jonottajiksi! Ne kusipäät aikuiset, joiden mielestä itsellä on oikeus rynniä muiden päälle on lähinnä se ongelma. Ei mun lapsilla ole ollu mitään ongelmia jonotuksen suhteen. Nää minäminäminä-ihmiset on ihan hirveitä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 16:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nimenomaan lapset on oppinut todella hyviksi jonottajiksi! Ne kusipäät aikuiset, joiden mielestä itsellä on oikeus rynniä muiden päälle on lähinnä se ongelma. Ei mun lapsilla ole ollu mitään ongelmia jonotuksen suhteen. Nää minäminäminä-ihmiset on ihan hirveitä.
[/quote]
ja taas meni pointti ohi. en tosin ihmettele.
sinä siis seisot sumpussa TASAN SAMAN AJAN mieluummin kuin istuisit laivassa sen ajan ilman stressiä?
ja OPETAT lapsiasi jonottamaan? =DDDDD
tuliko mieleen , että niillä KUSIPÄÄ-AIKUISILLA voi olla oikeasti kiire,
tosin kuin sinulla ja taaperollasi?
kuka onkaan se minä-minä-ihminen? (joka menee vaikka kaupan avajaisiin
jonottamaan ilmaista ämpäriä autolla 50km, vaikka ämpäri maksaa euron?)
Eli vastaus nro 90 meni vihdoin jakeluun?
Mutta 4 sivua aiheesta piti tapella ja jakaa vihakortteja =)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:12"]
taas tätä "lapsivihaa"....
Saahan rattaidenkin kanssa liikkuva lähteä liikkeelle samaan aikaan kuin muut. Eikä muiden tarvitse siihen kiilailla...Pitäähän siellä muitakin varoa, muiden laukkuja, mummoja, pyörätuoleja ym.
Saman olen huomannut kuin ap. etenkin ihmetyttää se laivasta ulos ryysääminen!! Miksi? Kaikki pääsee kJa yllä ulos. Laivaan menon jotenkin ymmärrän, jos nyt haluaa syömään tms juuri tiettyyn paikkaan ja ensimmäisenä.
Lapsia, äitejä ja rattaita "vihaavat" voisivat jo luovuttaa ja hankkia sen oman pikku-palleron ja vaihtaa puolta.. ;)
[/quote]Taksiin, ratikkaan...hölmö
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:23"]
Saahan rattaidenkin kanssa liikkuva lähteä liikkeelle samaan aikaan kuin muut. Eikä muiden tarvitse siihen kiilailla...Pitäähän siellä muitakin varoa, muiden laukkuja, mummoja, pyörätuoleja ym.
Saman olen huomannut kuin ap. etenkin ihmetyttää se laivasta ulos ryysääminen!! Miksi? Kaikki pääsee kJa yllä ulos. Laivaan menon jotenkin ymmärrän, jos nyt haluaa syömään tms juuri tiettyyn paikkaan ja ensimmäisenä.
Lapsia, äitejä ja rattaita "vihaavat" voisivat jo luovuttaa ja hankkia sen oman pikku-palleron ja vaihtaa puolta.. ;)
[/quote]Taksiin, ratikkaan...hölmö
[/quote]
Helsingissä taksit eivät varmasti lopu kesken ja ratikatkin kulkevat todella usein.
Mutta sinäkin siis seisot siinä sumpussa TASAN SAMAN AJAN jonka voisit istua rauhassa ja ilman stressiä?
Halutaan saada hyvät paikat loungesta tai ruokapaikoista ja sen takia on kiire.
Rattaiden kanssa ei koskaan kannata änkeä siihen pahimpaan ruuhkaan, 5 minuuttia kun jaksaa odottaa niin hyvin mahtuu.
Älä tunge niitten kärryjesi kanssa sinne joukkoon. Jos liikkumisesi on kerran vaikeampaa, odota vähän aikaa.
Minulla ei ole lapsia, mutta poistun ruotsinlaivalta vasta parikymmentä minuuttia maihinnousun aloittamisen jälkeen. Sen ajan juon kahvia laivan kahviossa. Sitten voin marssia ulos tyhjiä käytäviä pitkin.
Minä ainakin tölvin niitä vaunuja ihan tarkoituksella. :)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:09"]Minä ainakin tölvin niitä vaunuja ihan tarkoituksella. :)
[/quote]
sama
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:01"]
Sinulla yhtä kiire siis laivasta pois kun et malta hetkeä odottaa vaunujesi helvetistä ( onhan mahdollisimman suuret muuten) kanssa laivasta poispääsyä?[/quote]
"Sellaset avorattaat brion (mahdollisimman kapeat ja helpot työntää)"
Onko lukutaidossasi vikaa?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:01"]
Sinulla aina etuajo-oikeus, koska hyökkaysvaunut, LAPSI , ja sinä ÄIPPÄ?
Sinulla yhtä kiire siis laivasta pois kun et malta hetkeä odottaa vaunujesi helvetistä ( onhan mahdollisimman suuret muuten) kanssa laivasta poispääsyä?
kaltaísesi kusipäät vielä kokoontuvat jonnekin stokkan hulluille päiville äityliporukalla? mitä teidän päässä liikkuu?
[/quote]
sorry vaan mutta en käy hulluilla päivillä.
Kyllä itsekin odottelen enkä ole heti änkemässä ensimmäisenä ulos. Mua ihmetyttää kuinka huonokäytöksisiä ihmisiä on olemassa.
anteeksi jos pilasin päiväsi. Aika rumasti kirjoitat.
Erittäin harvoin käyn laivalla. ruotsin suunnalla kävin viimeks ehkä 5 vuotta sitten. Silloin ei ollut rattaita ja toisekseen kuljettiin autolla.
ap
Saman olen huomannut kuin ap. Ja etenkin ihmetyttää se laivasta ulos ryysääminen!! Miksi? Kaikki pääsee kyllä ulos. Laivaan menon jotenkin ymmärrän, jos nyt haluaa syömään tms juuri tiettyyn paikkaan ja ensimmäisenä.
ette vastaa vaunuhirviöt miksi itsellänne on niin helvetinmoinen kiire sinne jonoon?
yhteiskunnan tulisi toki järjestää mammoille vaunukaistat joka paikkaan , eiks je?
Kannattaako tuollaisiin paikkoihin edes ottaa rattaita mukaan?
Saman olen huomannut kuin ap. Ja etenkin ihmetyttää se laivasta ulos ryysääminen!! Miksi? Kaikki pääsee kyllä ulos. Laivaan menon jotenkin ymmärrän, jos nyt haluaa syömään tms juuri tiettyyn paikkaan ja ensimmäisenä.
[/quote]
miksi sulla on se etuajo-oikeus? kerro?
miksi olet siellä pahimmassa ruuhkassa, kerro?
mikä oikeus sinulla on , että muut pakenevat edestäsi?
onko aivosi valahtaneet synnytyksessä löstyneestä alapäästä ulos,
kun et osaa lukea ?
lapsiviha-kortti käytetty, huvittaa =)
en vihaa lapsia, vihaan vanhempia , joista tulee ääliöitä lapsen
synnyttyä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:19"]
Mun mielestä rattaiden kanssa saisi tulla ulos laivasta vasta 15 min sen saapumisen jälkeen. Silloin lapsiperhe ei olisi muiden kulkuväylien tukkeena.
[/quote]
Minkä tukkien? Mistä se tila on pois? Siinä on sen verran ihmisiä, ettei todellakaan ole tukkeena. Aina se tila on kuitenkin jonkun käytössä. Todellakin saa rattailla mennä ihan vapaasti.