Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laivamatkustaminen ja ihmisten tungetsiminen

Vierailija
12.07.2014 |

Kielipoliisi varmaan tarttuu, mut itse asiaan.

Oltiin Ruotsin risteilyllä nyt viikolla. Itsellä oli lasten rattaat. Sellaset avorattaat brion (mahdollisimman kapeat ja helpot työntää) Miksi ihmiset on niin pässejä että täytyy tunkea laukkujen kanssa jatkuvasti ohi rattaiden. Sitten mulkoillaan kun jää laukku jumiin. Itse kyllä kulben reippaasti rattaiden kanssa eteenpäin, mutta en voi täyttää sitä edessä sivuilla olevaa aukkoa. Sitten joku valopää täytyy tunkea siihen ahtaaseen väliin kävelemään. Itse kyllä katson konoajan että en työnnä kenenkään päälle. Sitten kun pidän pienen välin edessä olevaan nikn siihenkin pitää jonkun tuupata eteen.

Pelkääkö ihmiset että eivät mahdu laivaan tai pääse laivasta pois?

Pahimpia on suomalaiset keski-ikäiset pariskunnat. Aasialaisia oli myös laivassa ja olivat huomattavasti kohteliaampia suomalaiset ja ruotsalaiset.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:12"]

taas tätä "lapsivihaa"....

Saahan rattaidenkin kanssa liikkuva lähteä liikkeelle samaan aikaan kuin muut. Eikä muiden tarvitse siihen kiilailla...Pitäähän siellä muitakin varoa, muiden laukkuja, mummoja, pyörätuoleja ym. 

Saman olen huomannut kuin ap. Ja etenkin ihmetyttää se laivasta ulos ryysääminen!! Miksi? Kaikki pääsee kyllä ulos. Laivaan menon jotenkin ymmärrän, jos nyt haluaa syömään tms juuri tiettyyn paikkaan ja ensimmäisenä. 

Lapsia, äitejä ja rattaita "vihaavat" voisivat jo luovuttaa ja hankkia sen oman pikku-palleron ja vaihtaa puolta.. ;) 

No miksi rattaiden kanssa pitää ängetä etujoukkoihin, kun tietää monella eri tavalla olevansa muiden tukkeena. Kun työntää toisellakädellä rattaita ja vetää toisella laukkua, vie käsittämättömän paljon tilaa.

Vierailija
82/90 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä rattaiden kanssa saisi tulla ulos laivasta vasta 15 min sen saapumisen jälkeen. Silloin lapsiperhe ei olisi muiden kulkuväylien tukkeena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:14"]

Pelkääkö ihmiset että eivät mahdu laivaan tai pääse laivasta pois?

[/quote]

Pelkäätkö sinä? Ihan hyvin sieltä ehtii pois, vaikka ei ahtaudukaan samaan aikaan muitten kanssa mahdollisimman lähelle ovea.

Vierailija
84/90 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla on, ap, oikeus mennä vaikka heikoille jäille niine kärryinesi. On sitten eri asia, kannattaako se.

Vierailija
85/90 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihmettelee, miksi ihmiset ryysivät laivaan isona laumana. Ja ryysii itse laivaan osana sitä laumaa. Ap varmaan myös päivittelee supermarketin juhannusruuhkasssa, miksi kaikki nämä ihmiset ovat tulleet kauppaan juuri tänään. 

Vierailija
86/90 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:15"]

Kannattaako tuollaisiin paikkoihin edes ottaa rattaita mukaan?

[/quote] 

itselläni on sen ikäinen lapsi että ei välttämättä jaksa montaa tuntia kulkea kaupungissa. Jos ruotsinpuolella satamassa olisi vuokrattavana rattaita niin en tietenkään ottaisi mukaan.

tiedänpähän seuraavan kerran odotella hytissä että kaikki kiireiset pääsee ekana ryysimään ulos.

minä haluaisin myös tietää että miksi juuri rattaiden kanssa kulkevat joutuisivat odottamaan viimeiseksi ulospääsyä? Ihan tarkoituksella vielä otettiin risteily keskelle viikkoa.

ap

Vierailija
87/90 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:15"]ette vastaa vaunuhirviöt miksi itsellänne on niin helvetinmoinen kiire sinne jonoon?

[/quote] Tulimme juuri Tallinnasta ja tarkoitus oli odotella ihan rauhassa eikä tunkea ulos laivasta. Meidät kuitenkin häädettiin pois istumapaikoiltamme henkilökunnan toimesta. Edessämme oli hissi joten sillä sitten menimme alas maihinnousukannelle. Joo, se aula olikin sitten ihan täynnä emmekä päässeet edes hissistä ulos viiteen minuuttiin.

En odota että minulle tarvitsee tehdä väylää väkijoukossa, osaan kyllä liikkua virran mukana eikä eteeni tarvitse tunkea. Ja eikä tarvi tunkea minun ja edessä kävelevien lapsieni väliin...ihan yhtä lailla me haluamme laivaan/laivasta.

Vierailija
88/90 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:23"]

minä haluaisin myös tietää että miksi juuri rattaiden kanssa kulkevat joutuisivat odottamaan viimeiseksi ulospääsyä? Ihan tarkoituksella vielä otettiin risteily keskelle viikkoa.

[/quote]

Saathan sinä sinne ryysikseen mennä. Mutta omista kokemuksistasi jo osaat päätellä, että siellä on vaunujen kanssa hankalaa. 

Vierailija
89/90 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:15"]

Kannattaako tuollaisiin paikkoihin edes ottaa rattaita mukaan?

[/quote] 

itselläni on sen ikäinen lapsi että ei välttämättä jaksa montaa tuntia kulkea kaupungissa. Jos ruotsinpuolella satamassa olisi vuokrattavana rattaita niin en tietenkään ottaisi mukaan.

tiedänpähän seuraavan kerran odotella hytissä että kaikki kiireiset pääsee ekana ryysimään ulos.

ap

[/quote]

tartut lillukanvarsiin ja vetoat lapseesi ja muualla liikkumiseenne.

toki sinä ja pallerosi ansaitsette punaisella matolla verhotun oman "taaperokaistan" joka paikkaan ?

aloitit ihmisistä ja laivassa tungoksessa seisomisesta?

et ole sisälukutaitoinen? et ymmärrä mitä sinulle moneen kertaan sanotaan?

Vierailija
90/90 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terninaalituubit ovat helvetistä.. Ahdistavaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi