Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lesbopareista toinen on aivan miehen näköinen??

Vierailija
12.07.2014 |

Pari päivää sitten näin hääparin kaupungilla. Tarkemmin katsottuani huomasin, että kaksi naista olivat menossa naimisiin. Toinen oli pukeutunut hääpukuun ja toinen oli aivan kuin "mies". Puku päällä, hiukset  ja muutenkin aivan nuoren "naisellisen" näköisen pojan näköinen.

MIKSI??

Tätä olen aina ihmetellyt...Jos tykkää naisista, niin eikö silloin haluaisi toisen olevan nainen, kaikin tavoin? Olen nähnyt montakin paria, joista toinen menisi ihan hyvin miehestä. Ymmärrän, että toiset mieltyy naisellisiin ja toiset maskuliinisempiin ihmisiin, mutta silti....Eihän homopareissakaan toinen näytä naiselta, vaikka se "naisellisempi" osapuoli olisikin.... 

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:25"]

Portia Rossi, Patricia Cornwell, Jodie Foster ja heidän puolisonsa. Ei voi miehisyydestä puhua. Vai onko Ellen de Generis rekkalesbo? Tai Staci Gruber entä Alexandra Hedison? Tämä on taas nitä tätä stereotypisointia.

Kyllä tuolla mökkimarkettimme kassajonossa näkee paljon enemmän "miehisiä" naisia ukkojensa kanssa, kun lesbopiireissä. Nämä markettimartat on niitä lyhythiuksisia, pullukoita, meikittömiä perheenäitejä tunkikoissaan, joita voisi rekkalesboiksi luulla, jos ei kyljessä olisi Pertsa ja kakarat.

[/quote]

Mutta onhan supernaisellisella ja kauniilla Portia deRossilla aika miehekäs Ellen joka pukeutuu aina pukuihin tai miehekkäästi ja lyhyet hiukset.

Vierailija
42/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:59"]

Lesboilla on vapaampi tunne esim. pukeutua feminiinisesti tai maskuliinisesti puhtaasti sen mukaan kumpi tuntuu hyvältä, koska meillä ei ole parisuhteissamme niitä kankeita ja hankalia sukupuolirooleja, kuin heteroilla yleisesti. Eli siis vaikka monet heteronaiset eivät sitä edes tiedosta, saaattaisivat he mahdollisesti olla maskuliinisemman näköisiä, jos olisivat lesboja. Nyt heistä tuntuu, että "olen nainen, minun on oltava naisen roolissa, minun on oltava feminiininen". Sama miehillä toisinpäin. Monissa nykyajan heteroparisuhteissakaan ei ole sellaista sukupuoliroolivankilaa, joten nykyään näkyykin enemmän heteronaisia, jotka ovat

maskuliinisia, ja heteromiehiä, jotka ovat feminiinisiä. Tietysti on olemassa myös sellaisia heteroparisuhteita, joissa sukupuoliroolivankilaa ei ole, ja silti nainen on hyvin feminiininen mies on hyvin maskuliininen.

Eli pointtini on, että parisuhteen sukupuoliroolivankilan puuttuessa ihminen voi vapaasti liikkua feminiinisyyden ja maskuliinisuuden välillä ja toteuttaa sekä feminiinistä että maskuliinista puoltaan vapaasti. Eikö olekin ihanaa? Mitä jos heitettäisiin kaikki sukupuoliroolit roskiin?

[/quote]

Mutta miksi se, että on vain sitä mitä on eli nainen ja tykkää vaikka naisellisesta tyylistä, olisi sukupuoliroolivankila? Sehän on vain biologiaa, että on naisia ja miehiä ja miksi ei saisi olla naisellinen ja miehekäs, ilman että se olisi se mitä juuri haluaakin olla? Miksi pitäisi olla niin sukupuolineutraalia ja näyttää vastakkaiselta sukupuolelta, mitä sillä saavutetaan? Saa toki olla jos haluaa, ei siinä mitään. Minä kuitenkin koen naisena voivani toteuttaa itseäni ihan vapaasti, ei minulla ole mitään sellaista tarvetta olla maskuliininen tai miehekäs. Ja kivahan se on että ihmisiä on erilaisia ja että tykätään eri tyyleistä yms. itsensä toteutuksesta, mutta minua vain mietityttää tavallaan se, että miksi heteromiestä kiinnostaisi miehen näköinen nainen, tai miksi lesbonaista kiinnostaisi miehen näköinen nainen? Eikö kummankin ole aika luonnollista myös haluta kuitenkin nainen, ja ehkä siten enemmän naisen näköinen nainen? Toki mieltymyksiä on monia, mutta miten tuo on niin yleistä että monesta naisesta ei erota sitten millään että ovatko miehiä vai naisia? En vaan tajua.

[/quote]

Kyllä on luonnollista naisen pitää miehestä ja luonnollista on myös naisen pitää naisesta ja miehen miehestä. On luonnollista olla homo, lesbo, biseksuaali, hetero, maskuliininen nainen, maskuliininen mies, feminiininen nainen ja feminiininen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:09"]

Portia Rossi, Patricia Cornwell, Jodie Foster ja heidän puolisonsa. Ei voi miehisyydestä puhua. Vai onko Ellen de Generis rekkalesbo? Tai Staci Gruber entä Alexandra Hedison? Tämä on taas nitä tätä stereotypisointia.

Kyllä tuolla mökkimarkettimme kassajonossa näkee paljon enemmän "miehisiä" naisia ukkojensa kanssa, kun lesbopiireissä. Nämä markettimartat on niitä lyhythiuksisia, pullukoita, meikittömiä perheenäitejä tunkikoissaan, joita voisi rekkalesboiksi luulla, jos ei kyljessä olisi Pertsa ja kakarat.

[/quote]

Mutta onhan supernaisellisella ja kauniilla Portia deRossilla aika miehekäs Ellen joka pukeutuu aina pukuihin tai miehekkäästi ja lyhyet hiukset.

[/quote]

Tässä kohti voisi taas vetää markettimartta-kortin esiin. Jos Ellen deGeneres on miehekäs, niin mitä on sitten suurin osa suomalaista perheenäideistä..

Vierailija
44/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä Ellen de Generistä miehisenä enkä myöskään Diane Keatonia... Puku ei tee miestä:)

Vierailija
45/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:18"]Itsekin oon aina miettinyt tätä.. Jos itse olisin lesbo, niin en todellakaan haluaisi naista joka näyttäisi mieheltä. Vaan kauniin naisellisen naisen. Mutta ehkä siksi en ole lesbo :D

[/quote]

Onpa sinulla pienet ongelmat elämässäsi kun AINA olet miettinyt tätä asiaa joka.ilmeisesti ei koske sinua millään lailla

Vierailija
46/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:42"]

Yksi pitkähiuksinen lesbo on vaikkas Cara Delevingne, jos joku ei oo sitä pitkähiuksista lesboa nähnyt edes mediassa:). Tämä on niin hauska ketju, yhdyn siihen markettimartta-teoriaan. Kyllä Suomessa on paljon lesboja, jos ulkonäön perusteella mitataan.

[/quote]

Ai! Mun mielestä kylläkään ne markettien mammat ei näytä (jos  nyt siltä voi näyttää) yhtään lesboilta! En kyllä ikinä ole tämmöistä ajatellut tai tullut mieleenkään....Mitään kaunistuksiahan nuo eivät tietenkään ole, mutta ei kyllä tule lesbot millään tasolla mieleen. 

[/quote]

Entä jos he olisivat ostoksilla toisen naisen kanssa (naisellisemman) ja vaikka kädestä pitäisivät ja nauraisvat toisilleen? Pitäisitkö ystävinä vai lesboina? Siis Pertsa ja muksut kotona...

[/quote]

No en kyllä pitäis lesboina, sori vaan...lyhyet hiukset, ei meikkiä, ikävät vaatteet ja ylilihavuus ei mielestäni tuo mieleen lesboa...eikä nämä mammat ole mun mielestä miesmäisiä mitenkään, vaikka eivät pidä itsestään huolta tai pukeudu naisellisesti. Se miesmäisyys on jotain muuta...

[/quote]

Kerro mitä se on? Mistä tunnistat tai tiedät miesmäisen lesbon? Siis vaikka siellä marketissa.

[/quote]

No en minä sitä oikein osaa selittää. Enkä ole väittänyt, että tunnistaisin lesbot, eikä ole mitään tarvettakaan. Sanoin vaan, että ne mammat, jotka ovat päästäneet itsensä siihen tilaan, eivät mielestäni näytä/vaikuta lesboilta...minun mielestäni. Ei tämä mikään totuus ole, vain minun mielipiteeni. Toki joku muu voi luulla, että juuri nämä markettimammat ovat niitä lesboja. Sitähän minä en voi tietää. Mutta mielestäni he ovat vain kulahtaneita perheenäitejä. 

Vierailija
47/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:09"]

[/quote]

[/quote]

No näinpä juuri! 

Vierailija
48/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:18"]Itsekin oon aina miettinyt tätä.. Jos itse olisin lesbo, niin en todellakaan haluaisi naista joka näyttäisi mieheltä. Vaan kauniin naisellisen naisen. Mutta ehkä siksi en ole lesbo :D

[/quote]

Onpa sinulla pienet ongelmat elämässäsi kun AINA olet miettinyt tätä asiaa joka.ilmeisesti ei koske sinua millään lailla

[/quote]

No heh heh...oletpas sinä hauska. Oletko sitä AINA? 

Vierailija
49/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos uutisankkurit laitetaan jakoon, kuka on lesbo? Tunnistatteko heidät? Tässä yksi esimerkki;http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_Velez-Mitchell

Vierailija
50/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:49"]Minuakin ihmetyttää lähinnä se, että miksi niin moni nainen haluaa näyttää aivan mieheltä? Siis on toki pareja joissa kumpikin on naisellinen nainen, mutta aika paljon on myös noita lesbopareja tai lesboja ylipäänsä jotka ovat aika miehen näköisiä. Mistä se johtuu? Ymmärrän kyllä jos joku tykkää muuten vain olla transvestiitti, mutta toisaalta en ymmärrä sitä tavallaan ihan päivittäisenä. Ymmärrän myös jos joku haluaa vaikka vaihtaa sukupuoltaan, mutta minusta on outoa jos joku selkeästi nainen tai mies haluaa muuttaa ulkonäkönsä vastakkaisen sukupuolen näköiseksi, ilman että sitten vaihtaa sitä sukupuolta. Tulee mieleen, että on vähän hukassa itsensä kanssa, ettei tiedä mitä haluaa olla. Kun kyllähän se identiteetti usein on joko miehen tai naisen. En tosin näistä tiedä tarpeeksi, että en halua pahoittaa kommentillani kenenkään mieltä mutta olisi hauska tietää syitä:) Ei minua siis häiritse mitenkään miehet tuolla korkokengissään yms., olen vain utelias.

[/quote]

oletko tiennyt muuten, että jokaisessa meissä on sekä feminiininen että maskuliininen puoli? toisilla (ehkä sinulla?) maskuliininen on hyvin hyvin pieni. monissa ihmisiä kuitenki on molempia jonkin verran.:) kannattaa tutustua aiheeseen, on oikeasti mielenkiintoista. ymmärrän että ei ole helppoa sisäistää sitä sellaisen ihmisen, jonka maskuliininen puoli on lähes olematon (ehkä?) mutta suosittelen lukemaan aiheesta, siitä on hyötyä elämässä.

[/quote]

Olisi varmasti mielenkiintoista, pitääkin etsiä lisää tietoa aiheesta kun en tosiaan näistä aiheista tiedä:) Ei minulle ole mielestäni ongelma sisäistää itsessäni erilaisia puolia, minulla on kuitenkin niin homoja kuin lesboja lähipiirissä ja niissä monenlaisia ihmisiä, niin feminiinisempää homoa kuin naisellista lesboakin, samoin homo joka aivan peruspertti eli ei tosiaan ulospäin aina ihmisestä mitään näe. Minulla ei siis ole tosiaan mitään vastaan ketään ihmisiä, on ihan ok että joku mies kirpparilla sovittaa samoja korkkareita kuin minäkin tai en erota onko joku mies vai nainen vai tuleeko vastaan joku drag queen. Itse vain olen aika naisellinen ja tykkään ollakin tällainen, mutta voisihan sitä tutkia miten se maskuliinisuus minussa on. Ymmärrän kyllä, että moni haluaa olla jotain muuta ja pukeutua vain eri tyylisesti yms., mutta minusta silti on mielenkiintoista tavallaan että miksi niin monella on sitten niin vahva se toinen puoli, että halutaan vaikka aina näyttää "miehiseltä" vaikka on nainen? Jotenkin on helpompi ymmärtää sitä, että kokee olevansa toista sukupuolta ja vaihtaa sitä, mutta vaikeampi ymmärtää sitä tarvetta näyttää vastakkaiselle sukupuolelle vaikka "koko ikänsä", jos kokee olevansa vahvasti nainen/mies. Että miksi joku kokee sen maskuliinisen puolen niin vahvasti, että haluaa näyttää mieheltä aina? Mutta joo, pahoittelen etten asiasta tosiaan tiedä ja siksi ymmärryskin on näin heikkoa tässä asiassa, vaikutan kyllä aika idiootilta:D

Vierailija
51/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina miettinyt, että olisikohan säätieteiljä M.M lesbo? Se feminiini. Kääks tätä keskustelua...

Vierailija
52/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne oli todella hääpari niin kyllä se toinen oli sitten mies. Ei homot ja lesbot saa ainakaan vielä toistaiseksi mennä naimisiin.

Vierailija
53/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän voi rekisteröidä parisuhteensa ja pitää juhlat!! Onhan näitä telkkarissakin hääohjelmissa ollut... 

Vierailija
54/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 08:58"]

Jos ne oli todella hääpari niin kyllä se toinen oli sitten mies. Ei homot ja lesbot saa ainakaan vielä toistaiseksi mennä naimisiin.

[/quote]

No vaikka tässä tapauksessa olisin "nähnyt väärin" (mitä en usko, oli sellaista porukkaa myös vieraat), niin tämä on yleistä muutenkin....

Vierailija
55/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa silmäsi. Vain osa femme-lesboista pitää ns. rekkalesboista. Suurin osa pitää ihan normaalin näköisistä naisista (mikä normaali ikinä onkaan).

Vierailija
56/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut mitään "rekkalesboja" vaan sellaisia naisellisen näköisiä, poikamaisia naisia...hyvin laihoja ja pieniä...menisi ihan nuoresta pojasta... 

Vierailija
57/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että sinä vain huomaat ne "poikkeavan" näköiset. Rivikansalaiselta näyttävät lesbot menevät tutkasi alapuolelta.

Vierailija
58/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samasta syystä kuin homopareista toinen on naismainen, pyrkivät säilyttämään normaaliuden ja toinen on suhteessa mies ja toinen nainen.

Vierailija
59/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan monissa lesbopareissa molemmat on niitä hoikkia lyhyttukkaisia poikamaisia. Sitten on toki niitäkin, joista molemmat ovat naisellisia tai vain toinen, tai jopa sellaisia jotka eivät tähän luokitteluun sovi ollenkaan.

Veikkaan, että sun otos on liian pieni. Erityisesti et ehkä tajua, että kaksi "tavallisen näköistä" naista yhdessä kaupungilla on pari, vaan pidät niitä kavereina. Suosisittelen laajentamaan kaveripiiriä, jotta saat enemmän oikeaa kokemusta lesbopareista.

Vierailija
60/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytärpuoli on lesbo ja samaa oon itsekin ihmetellyt, tuo aivaan näytille pojan näköisiä tyttöjä, kerran jopa sukupuolen vaihdoksen tehneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi