Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lesbopareista toinen on aivan miehen näköinen??

Vierailija
12.07.2014 |

Pari päivää sitten näin hääparin kaupungilla. Tarkemmin katsottuani huomasin, että kaksi naista olivat menossa naimisiin. Toinen oli pukeutunut hääpukuun ja toinen oli aivan kuin "mies". Puku päällä, hiukset  ja muutenkin aivan nuoren "naisellisen" näköisen pojan näköinen.

MIKSI??

Tätä olen aina ihmetellyt...Jos tykkää naisista, niin eikö silloin haluaisi toisen olevan nainen, kaikin tavoin? Olen nähnyt montakin paria, joista toinen menisi ihan hyvin miehestä. Ymmärrän, että toiset mieltyy naisellisiin ja toiset maskuliinisempiin ihmisiin, mutta silti....Eihän homopareissakaan toinen näytä naiselta, vaikka se "naisellisempi" osapuoli olisikin.... 

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:34"]Naurettavaa kaivaa tähän ketjuun jotain julkkislesboja "kauniita" pareja...Huoh! Kai niitä jostain Jenkeistä löytyy... Mutta Ap varmaan tarkoittikin ihan tavallisia pareja Suomessa. Kyllähän tuo miesmäisyys on aika selkeä havainto monella.

[/quote]

niin koska jenkeissä kaikki on kauniita ja elämä täydellistä

Vierailija
22/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:43"]

Setan bileissä pyörineenä olen siät mieltä, että lasbot keskimäärin Suomessa ovat kyllä valtaväestöä maskuliinisempia. L-koodin hemaisevia femmejä ei juuri näe. Itse olen pitkähiuksinen bi-seksuaali ja minulta on muutaman kerran tultu kysymään, että miten voin olla uskottava lesbona pitkissä hiuksissani. Eli Suomessa elää kyllä jonkinlainen lesbojen kirjoittamaton koodisto, ettei voi olla ihan meikkaava ja naisellinen ja silti lesbona uskottava. Mutta joo, kohta tulee vihaista palautetta lesboilta. Pyydän anteeksi jo etukäteen, tämä on vain minun kokemukseni asiasta, ja vaikka otanta onkin melkoisen iso, voin toki olla väärässäkin.

[/quote]

Mun kokemukseni mukaan tämä tilanne on ainakin Helsingissä viimeisen viiden-kymmenen vuoden aikana muuttunut huomattavasti. Aiemmin tosiaan tilanne oli se, että suurinpiirtein turpaan tuli jos ei "näyttänyt lesbolta". Nykyään bileissä käy aivan kaikennäköistä porukkaa, enkä ole enää törmännyt ulkonäkövittuiluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:43"]Setan bileissä pyörineenä olen siät mieltä, että lasbot keskimäärin Suomessa ovat kyllä valtaväestöä maskuliinisempia. L-koodin hemaisevia femmejä ei juuri näe. Itse olen pitkähiuksinen bi-seksuaali ja minulta on muutaman kerran tultu kysymään, että miten voin olla uskottava lesbona pitkissä hiuksissani. Eli Suomessa elää kyllä jonkinlainen lesbojen kirjoittamaton koodisto, ettei voi olla ihan meikkaava ja naisellinen ja silti lesbona uskottava. Mutta joo, kohta tulee vihaista palautetta lesboilta. Pyydän anteeksi jo etukäteen, tämä on vain minun kokemukseni asiasta, ja vaikka otanta onkin melkoisen iso, voin toki olla väärässäkin.

[/quote]

mä oon meikkaamaton ja lyhythiuksinen feminiininen lesbo. mihin kategoriaan mut lykkäisit? ihmiset jotka miettivät "uskottavuutta lesbona" ovat muutenkin jotenki tyhmiä.

Vierailija
24/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ihmetyttää lähinnä se, että miksi niin moni nainen haluaa näyttää aivan mieheltä? Siis on toki pareja joissa kumpikin on naisellinen nainen, mutta aika paljon on myös noita lesbopareja tai lesboja ylipäänsä jotka ovat aika miehen näköisiä. Mistä se johtuu? Ymmärrän kyllä jos joku tykkää muuten vain olla transvestiitti, mutta toisaalta en ymmärrä sitä tavallaan ihan päivittäisenä. Ymmärrän myös jos joku haluaa vaikka vaihtaa sukupuoltaan, mutta minusta on outoa jos joku selkeästi nainen tai mies haluaa muuttaa ulkonäkönsä vastakkaisen sukupuolen näköiseksi, ilman että sitten vaihtaa sitä sukupuolta. Tulee mieleen, että on vähän hukassa itsensä kanssa, ettei tiedä mitä haluaa olla. Kun kyllähän se identiteetti usein on joko miehen tai naisen. En tosin näistä tiedä tarpeeksi, että en halua pahoittaa kommentillani kenenkään mieltä mutta olisi hauska tietää syitä:) Ei minua siis häiritse mitenkään miehet tuolla korkokengissään yms., olen vain utelias.

Vierailija
25/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:29"]

45 jatkaa: ja sitten aina, kuten tässäkin ketjussa, ruvetaan haukkumaan heteropareja.. Heteronaisista tehdään heti pilkkaa. Miksi on niin vaikea olla se lesbo ja myöntää, että moni lesboista hakee "miehen korviketta" siinä miehekkäässä naisessa? Yksi lesbonainen kerran myönsi, että pettymykset miehiin tekivät hänestä lesbon...

[/quote]

Ja tämä on sinun mielestäsi asiallista keskustelua? Ei lainkaan lesboja loukkaavaa?

[/quote]

Miksi se on joitain lesboja loukkaavaa??? Ne miesmäiset hyväksyy itsensä mun havaintojen mukaan. Musta vaikuttaa siltä että jotkut naisellisemmat lesbot ei hyväksy miesmäisempiä lesboja. Heteronaisena mä ymmärrän miksi jotkut ihastuu miesmäisiin lesboihin. 

Vierailija
26/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:42"]

Yksi pitkähiuksinen lesbo on vaikkas Cara Delevingne, jos joku ei oo sitä pitkähiuksista lesboa nähnyt edes mediassa:). Tämä on niin hauska ketju, yhdyn siihen markettimartta-teoriaan. Kyllä Suomessa on paljon lesboja, jos ulkonäön perusteella mitataan.

[/quote]

Ai! Mun mielestä kylläkään ne markettien mammat ei näytä (jos  nyt siltä voi näyttää) yhtään lesboilta! En kyllä ikinä ole tämmöistä ajatellut tai tullut mieleenkään....Mitään kaunistuksiahan nuo eivät tietenkään ole, mutta ei kyllä tule lesbot millään tasolla mieleen. 

[/quote]

Entä jos he olisivat ostoksilla toisen naisen kanssa (naisellisemman) ja vaikka kädestä pitäisivät ja nauraisvat toisilleen? Pitäisitkö ystävinä vai lesboina? Siis Pertsa ja muksut kotona...

Vierailija
27/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:43"]

Setan bileissä pyörineenä olen siät mieltä, että lasbot keskimäärin Suomessa ovat kyllä valtaväestöä maskuliinisempia. L-koodin hemaisevia femmejä ei juuri näe. Itse olen pitkähiuksinen bi-seksuaali ja minulta on muutaman kerran tultu kysymään, että miten voin olla uskottava lesbona pitkissä hiuksissani. Eli Suomessa elää kyllä jonkinlainen lesbojen kirjoittamaton koodisto, ettei voi olla ihan meikkaava ja naisellinen ja silti lesbona uskottava. Mutta joo, kohta tulee vihaista palautetta lesboilta. Pyydän anteeksi jo etukäteen, tämä on vain minun kokemukseni asiasta, ja vaikka otanta onkin melkoisen iso, voin toki olla väärässäkin.

[/quote]

Mun kokemukseni mukaan tämä tilanne on ainakin Helsingissä viimeisen viiden-kymmenen vuoden aikana muuttunut huomattavasti. Aiemmin tosiaan tilanne oli se, että suurinpiirtein turpaan tuli jos ei "näyttänyt lesbolta". Nykyään bileissä käy aivan kaikennäköistä porukkaa, enkä ole enää törmännyt ulkonäkövittuiluun.

[/quote]

Ok, tulikin mieleeni, että Setan bileissä pyörin viimeksi 7-8 vuotta sitten ja en pääkaupunkiseudulla, joten asiat voivat hyvinkin olla jo muuttuneet. Hyvä juttu. :-)

Vierailija
28/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:49"]

Minuakin ihmetyttää lähinnä se, että miksi niin moni nainen haluaa näyttää aivan mieheltä? Siis on toki pareja joissa kumpikin on naisellinen nainen, mutta aika paljon on myös noita lesbopareja tai lesboja ylipäänsä jotka ovat aika miehen näköisiä. Mistä se johtuu? Ymmärrän kyllä jos joku tykkää muuten vain olla transvestiitti, mutta toisaalta en ymmärrä sitä tavallaan ihan päivittäisenä. Ymmärrän myös jos joku haluaa vaikka vaihtaa sukupuoltaan, mutta minusta on outoa jos joku selkeästi nainen tai mies haluaa muuttaa ulkonäkönsä vastakkaisen sukupuolen näköiseksi, ilman että sitten vaihtaa sitä sukupuolta. Tulee mieleen, että on vähän hukassa itsensä kanssa, ettei tiedä mitä haluaa olla. Kun kyllähän se identiteetti usein on joko miehen tai naisen. En tosin näistä tiedä tarpeeksi, että en halua pahoittaa kommentillani kenenkään mieltä mutta olisi hauska tietää syitä:) Ei minua siis häiritse mitenkään miehet tuolla korkokengissään yms., olen vain utelias.

[/quote]

Aivan! Tästähän saisikin "uuden" näkökulman tähän keskusteluun, että miksi se miehinen nainen siinä suhteessa (tai ei suhteessa) haluaa näyttää mieheltä?? Onkohan niin, että hän kokee olevansa enemmänkin mies kuin nainen, mutta ei voi/halua mihinkään sukupuolenvaihdoksiiin ryhtyä ja on sitten lesbo? ....

Vierailija
29/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ensin pitäisi määritellä mitä "näyttää mieheltä" tai "näyttää naiselta" tarkoittaa. Ne kun vaihtelevat ajallisesti ja eri kulttuureissa huomattavasti. Sinäkin varmaankin käytät housuja?

Feminiinisesti pukeutuvat miehet ja maskuliinisesti pukeutuvat naiset varmaankin tekevät niin, koska voivat ja haluavat tehdä niin..ei tyylillä aina ole sen syvempiä merkityksiä. Usein pukeutumisella tosin näytetään kuulumista ryhmään. Gooteilla on korsetit ja hipeillä rastat.  Eikä identitetti ole niin yksioikoinen kuin olla nainen tai mies. Nainen ja mies voi olla erittäin monella tavalla, jostain syystä heterot vain eivät huomaa tätä niin helposti heteroista kanssaihmisistään, mutta homoista kyllä.

Vierailija
30/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilekuvia DTM:n naistenbileistä

http://www.dtm.fi/bilekuvat

Nuoria/nuorehkoja, suomalaisia naisia. Suomalaisesta naiskauneudesta jokainen voi toki olla omaa mieltään. Pissikset, silikonitytöt ja hiusjatke-ruiskurusketusbarbiet vähemmällä naistenbileissä, mutta muuten aika tavissuomalaisia. Tällaisia me ollaan, heterot, bisset ja lesbot.

Vierailija
31/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:49"]Minuakin ihmetyttää lähinnä se, että miksi niin moni nainen haluaa näyttää aivan mieheltä? Siis on toki pareja joissa kumpikin on naisellinen nainen, mutta aika paljon on myös noita lesbopareja tai lesboja ylipäänsä jotka ovat aika miehen näköisiä. Mistä se johtuu? Ymmärrän kyllä jos joku tykkää muuten vain olla transvestiitti, mutta toisaalta en ymmärrä sitä tavallaan ihan päivittäisenä. Ymmärrän myös jos joku haluaa vaikka vaihtaa sukupuoltaan, mutta minusta on outoa jos joku selkeästi nainen tai mies haluaa muuttaa ulkonäkönsä vastakkaisen sukupuolen näköiseksi, ilman että sitten vaihtaa sitä sukupuolta. Tulee mieleen, että on vähän hukassa itsensä kanssa, ettei tiedä mitä haluaa olla. Kun kyllähän se identiteetti usein on joko miehen tai naisen. En tosin näistä tiedä tarpeeksi, että en halua pahoittaa kommentillani kenenkään mieltä mutta olisi hauska tietää syitä:) Ei minua siis häiritse mitenkään miehet tuolla korkokengissään yms., olen vain utelias.

[/quote]

oletko tiennyt muuten, että jokaisessa meissä on sekä feminiininen että maskuliininen puoli? toisilla (ehkä sinulla?) maskuliininen on hyvin hyvin pieni. monissa ihmisiä kuitenki on molempia jonkin verran.:) kannattaa tutustua aiheeseen, on oikeasti mielenkiintoista. ymmärrän että ei ole helppoa sisäistää sitä sellaisen ihmisen, jonka maskuliininen puoli on lähes olematon (ehkä?) mutta suosittelen lukemaan aiheesta, siitä on hyötyä elämässä.

Vierailija
32/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:29"]

45 jatkaa: ja sitten aina, kuten tässäkin ketjussa, ruvetaan haukkumaan heteropareja.. Heteronaisista tehdään heti pilkkaa. Miksi on niin vaikea olla se lesbo ja myöntää, että moni lesboista hakee "miehen korviketta" siinä miehekkäässä naisessa? Yksi lesbonainen kerran myönsi, että pettymykset miehiin tekivät hänestä lesbon...

[/quote]

Ja tämä on sinun mielestäsi asiallista keskustelua? Ei lainkaan lesboja loukkaavaa?

[/quote]

Miksi se on joitain lesboja loukkaavaa??? Ne miesmäiset hyväksyy itsensä mun havaintojen mukaan. Musta vaikuttaa siltä että jotkut naisellisemmat lesbot ei hyväksy miesmäisempiä lesboja. Heteronaisena mä ymmärrän miksi jotkut ihastuu miesmäisiin lesboihin. 

[/quote]

Harva nainen ja lesbo haluaa olla "miehen korvike".

Vierailija
33/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:54"]

Yksi pitkähiuksinen lesbo on vaikkas Cara Delevingne, jos joku ei oo sitä pitkähiuksista lesboa nähnyt edes mediassa:). Tämä on niin hauska ketju, yhdyn siihen markettimartta-teoriaan. Kyllä Suomessa on paljon lesboja, jos ulkonäön perusteella mitataan.

[/quote]

Ai! Mun mielestä kylläkään ne markettien mammat ei näytä (jos  nyt siltä voi näyttää) yhtään lesboilta! En kyllä ikinä ole tämmöistä ajatellut tai tullut mieleenkään....Mitään kaunistuksiahan nuo eivät tietenkään ole, mutta ei kyllä tule lesbot millään tasolla mieleen. 

[/quote]

Entä jos he olisivat ostoksilla toisen naisen kanssa (naisellisemman) ja vaikka kädestä pitäisivät ja nauraisvat toisilleen? Pitäisitkö ystävinä vai lesboina? Siis Pertsa ja muksut kotona...

[/quote]

No en kyllä pitäis lesboina, sori vaan...lyhyet hiukset, ei meikkiä, ikävät vaatteet ja ylilihavuus ei mielestäni tuo mieleen lesboa...eikä nämä mammat ole mun mielestä miesmäisiä mitenkään, vaikka eivät pidä itsestään huolta tai pukeudu naisellisesti. Se miesmäisyys on jotain muuta...

Vierailija
35/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:55"]

[/quote]

Aivan! Tästähän saisikin "uuden" näkökulman tähän keskusteluun, että miksi se miehinen nainen siinä suhteessa (tai ei suhteessa) haluaa näyttää mieheltä?? Onkohan niin, että hän kokee olevansa enemmänkin mies kuin nainen, mutta ei voi/halua mihinkään sukupuolenvaihdoksiiin ryhtyä ja on sitten lesbo? ....

[/quote]

Miksi ihmeessä naisella ei voisi olla butch-lesbon identiteettiä? Älkää nyt jaksako olla noin yksioikoisia.

Vierailija
36/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:49"]

[/quote]

[/quote]

silloin jos on transsukupuolinen ei voi vaan "tyytyä" johonkin, se on niin pakottava tilanne. joku transihminen voisi tulla kertomaan lisää, itse en cisnaisena osaa enempää kertoa hyvin tästä.

miksette tajua että jotkut ihmiset vaan on maskuliinisia ja jotkut feminiinisiä ja jotkut ihastuu maskuliinisiin miehiin, jotkut maskuliinisiin naisiin, jotkut feminiinisiin naisiin, jotkut feminiinisiin miehiin, jotkut niihin kaikkiin.

Vierailija
37/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No en kyllä pitäis lesboina, sori vaan...lyhyet hiukset, ei meikkiä, ikävät vaatteet ja ylilihavuus ei mielestäni tuo mieleen lesboa...eikä nämä mammat ole mun mielestä miesmäisiä mitenkään, vaikka eivät pidä itsestään huolta tai pukeudu naisellisesti. Se miesmäisyys on jotain muuta...

[/quote]

Kerro mitä se on? Mistä tunnistat tai tiedät miesmäisen lesbon? Siis vaikka siellä marketissa.

Vierailija
38/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:59"]

Lesboilla on vapaampi tunne esim. pukeutua feminiinisesti tai maskuliinisesti puhtaasti sen mukaan kumpi tuntuu hyvältä, koska meillä ei ole parisuhteissamme niitä kankeita ja hankalia sukupuolirooleja, kuin heteroilla yleisesti. Eli siis vaikka monet heteronaiset eivät sitä edes tiedosta, saaattaisivat he mahdollisesti olla maskuliinisemman näköisiä, jos olisivat lesboja. Nyt heistä tuntuu, että "olen nainen, minun on oltava naisen roolissa, minun on oltava feminiininen". Sama miehillä toisinpäin. Monissa nykyajan heteroparisuhteissakaan ei ole sellaista sukupuoliroolivankilaa, joten nykyään näkyykin enemmän heteronaisia, jotka ovat

maskuliinisia, ja heteromiehiä, jotka ovat feminiinisiä. Tietysti on olemassa myös sellaisia heteroparisuhteita, joissa sukupuoliroolivankilaa ei ole, ja silti nainen on hyvin feminiininen mies on hyvin maskuliininen.

Eli pointtini on, että parisuhteen sukupuoliroolivankilan puuttuessa ihminen voi vapaasti liikkua feminiinisyyden ja maskuliinisuuden välillä ja toteuttaa sekä feminiinistä että maskuliinista puoltaan vapaasti. Eikö olekin ihanaa? Mitä jos heitettäisiin kaikki sukupuoliroolit roskiin?

[/quote]

Mutta miksi se, että on vain sitä mitä on eli nainen ja tykkää vaikka naisellisesta tyylistä, olisi sukupuoliroolivankila? Sehän on vain biologiaa, että on naisia ja miehiä ja miksi ei saisi olla naisellinen ja miehekäs, ilman että se olisi se mitä juuri haluaakin olla? Miksi pitäisi olla niin sukupuolineutraalia ja näyttää vastakkaiselta sukupuolelta, mitä sillä saavutetaan? Saa toki olla jos haluaa, ei siinä mitään. Minä kuitenkin koen naisena voivani toteuttaa itseäni ihan vapaasti, ei minulla ole mitään sellaista tarvetta olla maskuliininen tai miehekäs. Ja kivahan se on että ihmisiä on erilaisia ja että tykätään eri tyyleistä yms. itsensä toteutuksesta, mutta minua vain mietityttää tavallaan se, että miksi heteromiestä kiinnostaisi miehen näköinen nainen, tai miksi lesbonaista kiinnostaisi miehen näköinen nainen? Eikö kummankin ole aika luonnollista myös haluta kuitenkin nainen, ja ehkä siten enemmän naisen näköinen nainen? Toki mieltymyksiä on monia, mutta miten tuo on niin yleistä että monesta naisesta ei erota sitten millään että ovatko miehiä vai naisia? En vaan tajua.

Vierailija
39/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:49"]

[/quote]

[/quote]

silloin jos on transsukupuolinen ei voi vaan "tyytyä" johonkin, se on niin pakottava tilanne. joku transihminen voisi tulla kertomaan lisää, itse en cisnaisena osaa enempää kertoa hyvin tästä.

miksette tajua että jotkut ihmiset vaan on maskuliinisia ja jotkut feminiinisiä ja jotkut ihastuu maskuliinisiin miehiin, jotkut maskuliinisiin naisiin, jotkut feminiinisiin naisiin, jotkut feminiinisiin miehiin, jotkut niihin kaikkiin.

[/quote]

Kyllä varmasti tajuaa! Mutta tässä nyt vaan keskustellaan ja halutaan eri näkökulmia asiaan...

Vierailija
40/101 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:59"]

Lesboilla on vapaampi tunne esim. pukeutua feminiinisesti tai maskuliinisesti puhtaasti sen mukaan kumpi tuntuu hyvältä, koska meillä ei ole parisuhteissamme niitä kankeita ja hankalia sukupuolirooleja, kuin heteroilla yleisesti. Eli siis vaikka monet heteronaiset eivät sitä edes tiedosta, saaattaisivat he mahdollisesti olla maskuliinisemman näköisiä, jos olisivat lesboja. Nyt heistä tuntuu, että "olen nainen, minun on oltava naisen roolissa, minun on oltava feminiininen". Sama miehillä toisinpäin. Monissa nykyajan heteroparisuhteissakaan ei ole sellaista sukupuoliroolivankilaa, joten nykyään näkyykin enemmän heteronaisia, jotka ovat

maskuliinisia, ja heteromiehiä, jotka ovat feminiinisiä. Tietysti on olemassa myös sellaisia heteroparisuhteita, joissa sukupuoliroolivankilaa ei ole, ja silti nainen on hyvin feminiininen mies on hyvin maskuliininen.

Eli pointtini on, että parisuhteen sukupuoliroolivankilan puuttuessa ihminen voi vapaasti liikkua feminiinisyyden ja maskuliinisuuden välillä ja toteuttaa sekä feminiinistä että maskuliinista puoltaan vapaasti. Eikö olekin ihanaa? Mitä jos heitettäisiin kaikki sukupuoliroolit roskiin?

[/quote]

Mutta miksi se, että on vain sitä mitä on eli nainen ja tykkää vaikka naisellisesta tyylistä, olisi sukupuoliroolivankila? Sehän on vain biologiaa, että on naisia ja miehiä ja miksi ei saisi olla naisellinen ja miehekäs, ilman että se olisi se mitä juuri haluaakin olla? Miksi pitäisi olla niin sukupuolineutraalia ja näyttää vastakkaiselta sukupuolelta, mitä sillä saavutetaan? Saa toki olla jos haluaa, ei siinä mitään. Minä kuitenkin koen naisena voivani toteuttaa itseäni ihan vapaasti, ei minulla ole mitään sellaista tarvetta olla maskuliininen tai miehekäs. Ja kivahan se on että ihmisiä on erilaisia ja että tykätään eri tyyleistä yms. itsensä toteutuksesta, mutta minua vain mietityttää tavallaan se, että miksi heteromiestä kiinnostaisi miehen näköinen nainen, tai miksi lesbonaista kiinnostaisi miehen näköinen nainen? Eikö kummankin ole aika luonnollista myös haluta kuitenkin nainen, ja ehkä siten enemmän naisen näköinen nainen? Toki mieltymyksiä on monia, mutta miten tuo on niin yleistä että monesta naisesta ei erota sitten millään että ovatko miehiä vai naisia? En vaan tajua.

[/quote]

Minähän sanoin että voi olla ilman sukupuoliroolivankilaa naismaisia naisia ja miesmäisiä miehiä. Tarkoitin, että YLEISET sukupuoliroolit pakottaa olemaan naisellisia naisia ja miesmäisiä miehiä ja siksi tästä poikkeavia pidetään outoina eikä ymmärretä. sanoin mielestäni aivan selkeästi että voi olla naismaisia naisia ja miesmäisiä miehiä jotka ovat ihan vapaasti ja puhtaasti sitä mitä ovat. etkö osaa sisäistää lukemaasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan