Miksi lesbopareista toinen on aivan miehen näköinen??
Pari päivää sitten näin hääparin kaupungilla. Tarkemmin katsottuani huomasin, että kaksi naista olivat menossa naimisiin. Toinen oli pukeutunut hääpukuun ja toinen oli aivan kuin "mies". Puku päällä, hiukset ja muutenkin aivan nuoren "naisellisen" näköisen pojan näköinen.
MIKSI??
Tätä olen aina ihmetellyt...Jos tykkää naisista, niin eikö silloin haluaisi toisen olevan nainen, kaikin tavoin? Olen nähnyt montakin paria, joista toinen menisi ihan hyvin miehestä. Ymmärrän, että toiset mieltyy naisellisiin ja toiset maskuliinisempiin ihmisiin, mutta silti....Eihän homopareissakaan toinen näytä naiselta, vaikka se "naisellisempi" osapuoli olisikin....
Kommentit (101)
Lesbopareista melkein kaikki on noita. Niissä kuulemma usein miehiin pettynyt heteronainen alkaa seurustella miesmäisen lesbon kanssa.
Tunnen vain yhden lesbopari, ja heistä molemmat ovat hyvin naisellisen näköisiä. Hääkuvassakin molemmilla tyylikkäät mekot ja kampaukset, ei tosin kummallakaan perinteistä valkoista morsianlookia vaan aivan tavalliset juhlamekot.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 11:38"]Tunnen vain yhden lesbopari, ja heistä molemmat ovat hyvin naisellisen näköisiä. Hääkuvassakin molemmilla tyylikkäät mekot ja kampaukset, ei tosin kummallakaan perinteistä valkoista morsianlookia vaan aivan tavalliset juhlamekot.
[/quote] Tarkoitat siis rekisteröity parisuhde-kuva? Hääkuva voi olla vain miehellä ja naisella.
Montako aloitusta aiot aiheesta tehdä?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 11:38"]Tunnen vain yhden lesbopari, ja heistä molemmat ovat hyvin naisellisen näköisiä. Hääkuvassakin molemmilla tyylikkäät mekot ja kampaukset, ei tosin kummallakaan perinteistä valkoista morsianlookia vaan aivan tavalliset juhlamekot.
[/quote] Tarkoitat siis rekisteröity parisuhde-kuva? Hääkuva voi olla vain miehellä ja naisella.
[/quote]
Uliuli, hääkuvaksi sitä kutsutaan.
No tunnistat vaan sen yhden ääripään. Tunnen kymmeniä lesboja ja vaan hyvin harva on tuo sanomasi miesmäinen. Hyvin naisellisiakin pareja löytyy mutta nähdessäsi pidät kavereina.
Ai kamalaa, minä tunnen muutaman heteronaisen, jotka ovat hyvin miesmäisiä ja osa heistä on ihan onnellisesti naimisissa miehen kanssa. Pukeutuvat miestensä kanssa samanlaisiin vaatteisiinkin. Eivät meikkaa, lyhyet hiukset jne. Miksiköhän tuollaista paria luullaan?
Minä taas olen ihan naisen näköinen (olen nainen) ja niin on puolisonikin (nainen myös). Yleensä tulee yllätyksenä ihmisille se, että ollaan pari. On se vaan kamalaa, jos ulkonäöstä ei kaikkea voi päätellä ;)
Siksi, että niitä toisenlaisia naispareja oletat sisaruksiksi/kavereiksi? Hääpariin tämä ei tosin päde, mutta meitä on jopa neuvolassa luultu siskoksiksi.
Mä oon miettiny tätä iha samaa! Just miehellekki puhuin. Miks ne ei oo miehen kanssa jos haluaa aivan mieheltä näyttävän naisen. Luulisi haluavan naisen naisena. En tajua.
Jotkut ovat miehen oloisia, eivät kaikki. Stereotypiaa. Tunnen nelikymppisen prinsessapariskunnan (NE ne vasta hasuja ovatkin :) ).
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 08:53"]
Ymmärrän, että toiset mieltyy naisellisiin ja toiset maskuliinisempiin ihmisiin, mutta silti..
[/quote]
Vastasit juuri omaan kysymykseesi.
Itsekin oon aina miettinyt tätä.. Jos itse olisin lesbo, niin en todellakaan haluaisi naista joka näyttäisi mieheltä. Vaan kauniin naisellisen naisen. Mutta ehkä siksi en ole lesbo :D
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 11:55"]
Montako aloitusta aiot aiheesta tehdä?
[/quote]
Samaa mietin. Eikö sulla ole elämässä mitään muuta ajateltavaa?
En tiedä kuinka pariutuvat, mutta yleisesti kuitenkin monet lesbot mm. lyhyine hiuksineen ja ehkä muutenkin ovat keskimääräistä heteronaista miesmäisemmän näköisiä. Välillä jopa niin, ettei juuri miehestä erota.
Sama hämmentävä tilanne on monesti heterosuhteissa. Rumempi on usein nainen.
Ai, mä oon aina luullu, et lesbot tunnistaa pitkistä hiuksista
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:05"]Siksi, että niitä toisenlaisia naispareja oletat sisaruksiksi/kavereiksi? Hääpariin tämä ei tosin päde, mutta meitä on jopa neuvolassa luultu siskoksiksi.
[/quote]
sama. aina kysytään että oletteko muuten siskoksia. tuntuu oudolta!
Lesboilla on vapaampi tunne esim. pukeutua feminiinisesti tai maskuliinisesti puhtaasti sen mukaan kumpi tuntuu hyvältä, koska meillä ei ole parisuhteissamme niitä kankeita ja hankalia sukupuolirooleja, kuin heteroilla yleisesti. Eli siis vaikka monet heteronaiset eivät sitä edes tiedosta, saaattaisivat he mahdollisesti olla maskuliinisemman näköisiä, jos olisivat lesboja. Nyt heistä tuntuu, että "olen nainen, minun on oltava naisen roolissa, minun on oltava feminiininen". Sama miehillä toisinpäin. Monissa nykyajan heteroparisuhteissakaan ei ole sellaista sukupuoliroolivankilaa, joten nykyään näkyykin enemmän heteronaisia, jotka ovat
maskuliinisia, ja heteromiehiä, jotka ovat feminiinisiä. Tietysti on olemassa myös sellaisia heteroparisuhteita, joissa sukupuoliroolivankilaa ei ole, ja silti nainen on hyvin feminiininen mies on hyvin maskuliininen.
Eli pointtini on, että parisuhteen sukupuoliroolivankilan puuttuessa ihminen voi vapaasti liikkua feminiinisyyden ja maskuliinisuuden välillä ja toteuttaa sekä feminiinistä että maskuliinista puoltaan vapaasti. Eikö olekin ihanaa? Mitä jos heitettäisiin kaikki sukupuoliroolit roskiin?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:02"]
Ai kamalaa, minä tunnen muutaman heteronaisen, jotka ovat hyvin miesmäisiä ja osa heistä on ihan onnellisesti naimisissa miehen kanssa. Pukeutuvat miestensä kanssa samanlaisiin vaatteisiinkin. Eivät meikkaa, lyhyet hiukset jne. Miksiköhän tuollaista paria luullaan?
Minä taas olen ihan naisen näköinen (olen nainen) ja niin on puolisonikin (nainen myös). Yleensä tulee yllätyksenä ihmisille se, että ollaan pari. On se vaan kamalaa, jos ulkonäöstä ei kaikkea voi päätellä ;)
[/quote]
Mun mielestä on outoa että joillekin lesboille on vaikea asia hyväksyä että lesboista suurin osa on erittäin maskuliinisia. Lesboja verrataan aina miehiin ja niitä pidetään miehinä ja kutsutaan miehiksi tykkäsitte tai ette. Päin naamaa sitä ei teille sanota mutta teidän huomaamatta. Päin naamaa ei sanota kun ei uskalleta.
Varmaan siksi, että jos on oikea pariskunta, ei kaksi 'nais-naista' tulisi millään toimeen keskenään pidemmällä tähtäimellä. Toisen on oltava hiukan miesmäinen.
Ja usein jos luonne on miesmäinen, on myös ulkonäkö miesmäinen. Ehkä jo siksi, että tuollaisella naisella saattaa olla hiukan erilainen kemikaali- ja hormonikoktail (esim. tavallista korkeammat testo-tasot), mutta myös siksi, että luonteensa vuoksi se ei edes halua näyttää naiselliselta naiselta.