Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia & logopedia 2022

Vierailija
07.07.2021 |

Legendaarinen Vauvan Psykologia 2022 -ketju. Nyt myös logopedia virallisesti mukana! Sydämellisesti tervetuloa! ❤️

Seuraavissa viesteissä on usein toistuvia puheenaineita sekä vinkkejä ja linkkejä hakemiseen. Niihin kannattaa palata pitkin vuotta! Tiedot vastaavat kirjoitushetken tilannetta.

Kommentit (3036)

Vierailija
1181/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli lääkiksen digikoe!

Onko kukaan kuullut siitä millainen kokemus oli?

Vierailija
1182/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli lääkiksen digikoe!

Onko kukaan kuullut siitä millainen kokemus oli?

Sen verran kuulin kavereilta, että tietotekniikan kanssa ei ainakaan ollut ongelmia :)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös oikiksen koe taisi olla tänään.

Vierailija
1184/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko viestiä, että Helsingin Messukeskukseen pitäisi saapua hyvissä ajoin, viestin mukaan mieluiten tuntia ennen koetta? Onko mitään järkeä mennä niin aikaisin?

Kaveri oli viime vuonna sukunimensä takia suunnilleen tuntia ennen koepaikalla, kun saapumisajat oli porrastettu sukunimen mukaan. Sitten kuulemma saliin pääsi viidessä minuutissa ja seuraavat 45 min kuulemma vaan piti odotella paikallaan. Ei saanut edes lähteä enää vessaan, kun oli jo salissa. Sitten ne viimeisimmät sai aloittaa kokeen melkein heti saapumisensa jälkeen. Tosi kivaa niille ekana saapuneille, melkein tunnin odotelleille.

Vierailija
1185/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitteko viestiä, että Helsingin Messukeskukseen pitäisi saapua hyvissä ajoin, viestin mukaan mieluiten tuntia ennen koetta? Onko mitään järkeä mennä niin aikaisin?

Kaveri oli viime vuonna sukunimensä takia suunnilleen tuntia ennen koepaikalla, kun saapumisajat oli porrastettu sukunimen mukaan. Sitten kuulemma saliin pääsi viidessä minuutissa ja seuraavat 45 min kuulemma vaan piti odotella paikallaan. Ei saanut edes lähteä enää vessaan, kun oli jo salissa. Sitten ne viimeisimmät sai aloittaa kokeen melkein heti saapumisensa jälkeen. Tosi kivaa niille ekana saapuneille, melkein tunnin odotelleille.

Sen verran tärkeä koe, että kannattaa mennä ihan ohjeiden mukaan. Onhan esim. yo-kokeissakin ollut samanlainen systeemi, ja siitäkin selvittiin.

Ymmärrän kyllä tän harmituksen, koska mulla on sairauksia, joiden kanssa on hankalampi olla tällaisissa pitkissä odotustilanteissa (joiden aikana ei esim. tiedä pääseekö istumaan tai vessaan tms.). Toivottavasti kaikki menee kuitenkin sujuvasti.

Mulla ainakin lukee "viimeistään tuntia ennen", ei "mieluiten".

Vierailija
1186/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran tärkeä koe, että kannattaa mennä ihan ohjeiden mukaan. Onhan esim. yo-kokeissakin ollut samanlainen systeemi, ja siitäkin selvittiin.

Ymmärrän kyllä tän harmituksen, koska mulla on sairauksia, joiden kanssa on hankalampi olla tällaisissa pitkissä odotustilanteissa (joiden aikana ei esim. tiedä pääseekö istumaan tai vessaan tms.). Toivottavasti kaikki menee kuitenkin sujuvasti.

Mulla ainakin lukee "viimeistään tuntia ennen", ei "mieluiten".

Hakijoiden kirjaaminen sisälle digikokeeseen ottaa oman aikansa, yksi hakija kerrallaan. Koe pääsee alkamaan vasta kun kaikki on kirjattu. Jos kaikki tulevat viime hetkillä, koe ei pääse alkamaan ajallaan. Väistämättä ensimmäisinä tulleet joutuvat odottelemaan, mutta sille ei vain näissä digikokeissa voi mitään.

Vierailija
1187/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pistää kännykän näytön kirkkaus täysille ennen kuin ojennat QR-koodin luettavaksi. Sen saa luettua kirkkaasta näytöstä paremmin ja nopeutat näin kirjautumisprosessia.

Vierailija
1188/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa kyllä sanonut että on ollut tietoteknisiä ongelmia ja joku oli tarkastuskierroksella tajunnut ettei vastaus ollut tallentunut kokonaisuudessaan ja joutui kirjoittamaan tuon osuuden uudestaan. pääasiassa kuitenkin tuntunut tulleen ihan palautetta että ongelmitta on sujunut mutta ns. henkimaailman asioilta ei voi varmaan mitenkään kaikki välttyä.

Vierailija
1189/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan voisi myös pitää kiinni ikuisuuksiin asti opiskelija-statusta, käydä satunnaisia kursseja, hyötyä opiskelijaeduista, vaikka olisi jo valmistunut ja työelämässä ja mahdollisesti hissukseen opiskella uutta tutkintoakin, kun aina voi vaan mennä papereilla sisään minne haluaa.

Edelleen, tyyppi joka kykenee hankkimaan 4-x ällää ei yleensä elä noin. Kunnianhimoa on hiukan enemmän. Toi onnostuu sitä paitsi nytkin, koska joillekim aloille pääsee käytännössä kaikki hakijat.

Mistähän kunnianhimosta puhut? Kaikki ei tiedä mikä se oma ala on vaikka olisi kuinka kunnianhimoinen.

Mä kirjoitin hyvin ja siihen aikaan ei psykalle (tai lääkikseen, mitä en edes kyllä harkinnut) ollut todistusvalintaa. Sain paikan todistuksella kemiaan enkä sit mennyt psykan pääsykokeisiin, koska mulla oli paikka yliopistolla. Luin kemian appron ja sen vuoden aikana huomasin, että psykalle mä haluan. Hain ja pääsin. Kemian paikka oli mulla koko ajan, vielä psykan lisensiaattitutkinnonkin aikana voimassa. Olihan se kätevää, kun sain sivuaineita lukea vapaasti molemmista, kemilta ja psykalta.

Nykyinen todistusvalinta joka paikkaan varmasti lisää opiskelijoita aloittamaan vaikkapa siellä lääkiksessä (tai psykalla) vain, koska se on siistiä ja hienoa. Sit ihmetellään miksi työ ei tunnu oikealta tai miksi lääkärit on tylyjä jne.

täytyyhän olla kiinnostusta alaan muutenhan ollaan hakoteillä.

Totta kai on kiinnostusta alaan, mutta kyllä sekin monella vaikuttaa, että isi ja äiti on tyytyväisiä ja lääkiksessä statusarvo edelleen suuri.

minä oletin aikoinaan että poika menee Aaltoon dippalinjalle ja pyrkikin ja pääsi stadin lääkikseen. 

Vierailija
1190/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää huominen!! Vaikka en työssäkäynniltä saanut luettua yhtä paljon kuin olisin halunnu, en tiiä onko mahkuja realistisesti ees päästä sisään, niin silti vaan oksettaa ja kuumottaa ihan kauheesti! Tsemppiä kaikille! Ja onnea todistuksella päässeille!

Vierailija
1191/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viime vuonna yli tunnin jouduin odottamaan ja kun kiltisti istuin ennen kokeen alkua, jouduin tuhlaamaan aikaa kesken kaiken vessa käyntiin 🙄

Vierailija
1192/3036 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse viime vuonna yli tunnin jouduin odottamaan ja kun kiltisti istuin ennen kokeen alkua, jouduin tuhlaamaan aikaa kesken kaiken vessa käyntiin 🙄

Joo tämä esi-istunto oli kyllä vähän erikoinen konsepti.

Vierailija
1193/3036 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden tunnin ahdistuksentäyteisten yöunien jälkeen on hyvä istua vessassa vatsakipuisena ja toivoa, että ehtii kokeeseen ajoissa. Sanokaa etten ole ainut vastaavissa oloissa??

Paljon tsemppiä kaikille!

Vierailija
1194/3036 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden tunnin ahdistuksentäyteisten yöunien jälkeen on hyvä istua vessassa vatsakipuisena ja toivoa, että ehtii kokeeseen ajoissa. Sanokaa etten ole ainut vastaavissa oloissa??

Paljon tsemppiä kaikille!

Täällä kans :D Tsemppiä!

Vierailija
1195/3036 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu et ole ainoa. Mä en meinaa päästä sängystä ylös kun oksettaa ja sanomattakin selvää että ei tullut nukuttua. Nyt ahdistaa etten löydä paikan päälle ja että olen ainoa tuntia ennen siellä kökkimässä. :D tsemppiä kaikille!

Vierailija
1196/3036 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista Huomenta!

Tämä on hyvä merkki!

Vierailija
1197/3036 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan voisi myös pitää kiinni ikuisuuksiin asti opiskelija-statusta, käydä satunnaisia kursseja, hyötyä opiskelijaeduista, vaikka olisi jo valmistunut ja työelämässä ja mahdollisesti hissukseen opiskella uutta tutkintoakin, kun aina voi vaan mennä papereilla sisään minne haluaa.

Edelleen, tyyppi joka kykenee hankkimaan 4-x ällää ei yleensä elä noin. Kunnianhimoa on hiukan enemmän. Toi onnostuu sitä paitsi nytkin, koska joillekim aloille pääsee käytännössä kaikki hakijat.

Mistähän kunnianhimosta puhut? Kaikki ei tiedä mikä se oma ala on vaikka olisi kuinka kunnianhimoinen.

Mä kirjoitin hyvin ja siihen aikaan ei psykalle (tai lääkikseen, mitä en edes kyllä harkinnut) ollut todistusvalintaa. Sain paikan todistuksella kemiaan enkä sit mennyt psykan pääsykokeisiin, koska mulla oli paikka yliopistolla. Luin kemian appron ja sen vuoden aikana huomasin, että psykalle mä haluan. Hain ja pääsin. Kemian paikka oli mulla koko ajan, vielä psykan lisensiaattitutkinnonkin aikana voimassa. Olihan se kätevää, kun sain sivuaineita lukea vapaasti molemmista, kemilta ja psykalta.

Nykyinen todistusvalinta joka paikkaan varmasti lisää opiskelijoita aloittamaan vaikkapa siellä lääkiksessä (tai psykalla) vain, koska se on siistiä ja hienoa. Sit ihmetellään miksi työ ei tunnu oikealta tai miksi lääkärit on tylyjä jne.

Totta kai on kiinnostusta alaan, mutta kyllä sekin monella vaikuttaa, että isi ja äiti on tyytyväisiä ja lääkiksessä statusarvo edelleen suuri.

Mulla oli nimenomaan niin, että olin kiinnostunut psykasta, mutta koska olin se kympintyttö ja L-ylioppilas, kaikki olettivat minun menevän lääkikseen ja psykiatriksi. Hain sitten sinne lääkikseen, en psykaan, mutta en mennyt pääsykokeeseen lainkaan, koska psykologi ei ole psykiatri, lääkis ei kiinnostanut yhtään. Onneksi mulla oli paikka matikalle matikkakilpailusta, joten luin vuoden sitä ja sit hain psykaan. Pettyneitä riitti (onneksi omat vanhemmat ei olleet tässä joukossa) ja edelleen kuulen ihmettelyä, että miksi en ole psykiatri vaan erikoispsykologi. En ihmettele yhtään, jos joku menee lääkikseen vain, koska se on oletus.

Vierailija
1198/3036 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nimenomaan niin, että olin kiinnostunut psykasta, mutta koska olin se kympintyttö ja L-ylioppilas, kaikki olettivat minun menevän lääkikseen ja psykiatriksi. Hain sitten sinne lääkikseen, en psykaan, mutta en mennyt pääsykokeeseen lainkaan, koska psykologi ei ole psykiatri, lääkis ei kiinnostanut yhtään. Onneksi mulla oli paikka matikalle matikkakilpailusta, joten luin vuoden sitä ja sit hain psykaan. Pettyneitä riitti (onneksi omat vanhemmat ei olleet tässä joukossa) ja edelleen kuulen ihmettelyä, että miksi en ole psykiatri vaan erikoispsykologi. En ihmettele yhtään, jos joku menee lääkikseen vain, koska se on oletus.

itse täytyy päättää, viisaasti teit.

Vierailija
1199/3036 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksen digikokeessa oli ongelma, että kun tarkasti vastauksia, niin vastauksia puuttui. Mutta kokeen jälkeen kyllä vakuuttelivat, että kaikki on palvelimella. Tuo sähköinen koe ja tallennus ei ole yhtään synkassa.Hakijalle tietysti tosi kamala tilanne, kun et pääse tarkistamaan ja/tai joudut kirjoittamaan vastauksia uusiksi. En sitten tiedä, että mikä vastaus lopulta arvostellaan. 

Vierailija
1200/3036 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan ovat työn touhussa!

Eivät ehkä ihan vielä, jos ei kaikkia ole vielä saatu kirjattu sisään.

Peukkuni ovat pystyssä tasapuolisesti kaikkien pääsykoetta pakertavien palstailijoiden hyväksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi