Psykologia & logopedia 2022
Legendaarinen Vauvan Psykologia 2022 -ketju. Nyt myös logopedia virallisesti mukana! Sydämellisesti tervetuloa! ❤️
Seuraavissa viesteissä on usein toistuvia puheenaineita sekä vinkkejä ja linkkejä hakemiseen. Niihin kannattaa palata pitkin vuotta! Tiedot vastaavat kirjoitushetken tilannetta.
Kommentit (3036)
Mitä noihin nyt sanois, ainakin vaikeita mulle, kun enkku ei oo ees mun vahvinta alaa :(
Vierailija kirjoitti:
Okei, en tiennytkään et varjovalmennuksessa "oppilaat" käänsi tekstin yhdessä. Luulin et opet mut kiva tietää. Viime vuonna en mahtunut kyseiseen ryhmään, joten luin vaan tuotokset mitä sieltä nettiin virtas.
Nettiin virtas? Jaettiinko näitä suomennoksia jossain?
:D en tod aio mennä kokeeseen, kun tommoset artikkelit lykkäsivät
Ainoa pelkkään psykaan liittyvä on työpsykaa. Se on monien inhokkia. Osa taas rakastaa, niin kuin aina.
Onnea matkaan! Toi Mikolajewicz lienee haastavin.
Pitääkö muka nuo kaikki matemaattiset kaavat osata ulkoa ja pitääkö niitä vielä kaiken lisäksi osata käyttääkin? Epätoivo alkaa nousta jo pelkästä aineistojen vilkaisusta.
Miten noita englannin kielisiä pitäis opiskella?? Varmaan pitäs suomentaa, mut tosi hyvin tulee onnistumaan :( heti ekana jo toi joku Doendens_Meteyard :// Onnee vaan mulle!
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö muka nuo kaikki matemaattiset kaavat osata ulkoa ja pitääkö niitä vielä kaiken lisäksi osata käyttääkin? Epätoivo alkaa nousta jo pelkästä aineistojen vilkaisusta.
Ei herranjumala!! Siis en tosiaan tiedä, mietin samaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti kyllä. Ei noi kaavat ole niin vaikeita kuin mille näyttävät. Käyt ne pala kerrallaan läpi niin, että oikeasti ymmärrät mitä niissä tehdään. Silloin osaat myös käyttää kaavaa. Lopulta opettelet sen ulkoa. Flashcardit ja muistipelit yms. ovat hyviä keinoja.
Käyttäjä42095 kirjoitti:
Miten noita englannin kielisiä pitäis opiskella?? Varmaan pitäs suomentaa, mut tosi hyvin tulee onnistumaan :( heti ekana jo toi joku Doendens_Meteyard :// Onnee vaan mulle!
Lue se sanakirjan avulla läpi niin, että ymmärrät sen sisällön. Tee siitä tarkat suomenkieliset muistiinpanot ja jatka muistiinpanojen prosessoimista eteenpäin. Hyvillä opiskelutekniikoilla ei tarvitse alkuperäistä aineistoa lukea kuin kerran ja mahdollisesti kertauksen kohdalla toistamiseen, että voi olla varma, että keräsi kaiken olennaisen tiedon. Parhaiten oppiminen tapahtuu tietoa prosessoimalla, ei ulkolukuna.
Ihan hyvä että lähdin korottamaan yo arvosanoja koska kun kattoo noita pääsykoeaineistoja niin kirjotuksiin lukeminen tuntuu lasten leikiltä xd onneks kirjotuksiin voi osallistua myös kaks kertaa vuodessa toisin kuin pääsykokeisiin
Vierailija kirjoitti:
Siis eiks noi ole tyyliin normaalijakauma ja mikä muu? Joku toinen integraali?
Kyl se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, tää työmäärä on ihan valtava!
Pala kerrallaan elefanttikin syödään. Aikaa on kyllä tosi vähän, noin pari päivää per artikkeli, sillä kertauksellekin täytyy jäädä riittävästi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42095 kirjoitti:
Lue se sanakirjan avulla läpi niin, että ymmärrät sen sisällön. Tee siitä tarkat suomenkieliset muistiinpanot ja jatka muistiinpanojen prosessoimista eteenpäin. Hyvillä opiskelutekniikoilla ei tarvitse alkuperäistä aineistoa lukea kuin kerran ja mahdollisesti kertauksen kohdalla toistamiseen, että voi olla varma, että keräsi kaiken olennaisen tiedon. Parhaiten oppiminen tapahtuu tietoa prosessoimalla, ei ulkolukuna.
Kiitos :)
Artikkelit toki haastavia mutta mun mielestä tosi mielenkiintoisia. Kaavat näyttää pelottaville, mutta ne on ehkä helpoin osuus: ne kyllä hallitsee kun vaan tekee konkreettisia esimerkkejä. Onhan psykassa aikoinaan ollut varmaan joku 50 eri kaavaa, mitkä ovat pitäneet hallita. Enemmän olen huolissaan asioiden aidosta sisäistämisestä enkä niinkään vaikka kaavojen opettelusta.
Mutta joo, toivottavasti mahdollisimman moni luovuttaa niin saanpa ainakin itse paremmat mahdollisuudet :D. Psyka täältä tullaan
Siis kaikki muistiinpanot varjovalmennuksesta oli kaikkien käytössä viime vuonna vaikkei itse kurssille olisi mahtunutkaan. Löyty sieltä heidän sivuiltaan. Eli varmasti monet "ulkopuoliset" ovat käyttäneet noita teidän suomennoksia itseni lisäksi. Eli kiitos vain niistä! Säästi paaaljon aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki muistiinpanot varjovalmennuksesta oli kaikkien käytössä viime vuonna vaikkei itse kurssille olisi mahtunutkaan. Löyty sieltä heidän sivuiltaan. Eli varmasti monet "ulkopuoliset" ovat käyttäneet noita teidän suomennoksia itseni lisäksi. Eli kiitos vain niistä! Säästi paaaljon aikaa.
Varjovalmennuksen suomennokset oli opettajien tekemiä. Sen lisäksi oli ryhmä, jossa artikkelit suomennettiin sanasta sanaan yhdessä opiskelijoiden kesken. Nämä ei vuotanu nettiin.
Tämä päivä menee varmaan aineistojen henkiseen sulatteluun ja huomenna alkaa kunnon pänttääminen. Pitäisiköhän aloittaa vaikeimmasta eli tuosta tilastomatikan aineistosta?
SURKEAA , TODELLA SURKEAA! tänä vuonna siis odotrttavissa kokeen kysymyksissä jälleen käännösvirheitä, kuten viime vuonnakin, kun oli englannin kielisii artikkeleita