Psykologia & logopedia 2022
Legendaarinen Vauvan Psykologia 2022 -ketju. Nyt myös logopedia virallisesti mukana! Sydämellisesti tervetuloa! ❤️
Seuraavissa viesteissä on usein toistuvia puheenaineita sekä vinkkejä ja linkkejä hakemiseen. Niihin kannattaa palata pitkin vuotta! Tiedot vastaavat kirjoitushetken tilannetta.
Kommentit (3036)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin viime yönä unta, että olin psykan valintakokeessa. Kokeen valvojat olivat äänekkäitä, naureskelivat ja mm. katsoivat telkkaria. Koetta tehdessä jouduin vähän väliä pyytämään heitä olemaan hiljaa. Lopulta siinä kävi niin, että aika loppui kesken, enkä ehtinyt tehdä kokeesta kuin pienen osan.
Oikeasti siellä on aika harras tunnelma. :) Tosin nyt ei sitten enää kuulu paperin rapistelua, se jotenkin kuuluu siihen tunnelmaan, ja on ihanan rauhoittavaa.
Joo niinpä, onneksi. Joskus yliopiston tenteissä ne kokeen valvojat on supissu keskenään ja se on super ärsyttävää... Tuossa unessa mulla meni lopulta hermot ja huusin kokeen valvojalle et "tajuatko, että oon lukenu tähän kokeeseen monta viikkoa, nyt se turpa kiinni!!"
Miten muut kokelaat suhtautuivat huutamiseesi? :D
Ihanan aito uni! Haluan ajatella, että tämä on hyvä merkki. Tulet olemaan huolella lukenut ja pärjäät kokeessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin viime yönä unta, että olin psykan valintakokeessa. Kokeen valvojat olivat äänekkäitä, naureskelivat ja mm. katsoivat telkkaria. Koetta tehdessä jouduin vähän väliä pyytämään heitä olemaan hiljaa. Lopulta siinä kävi niin, että aika loppui kesken, enkä ehtinyt tehdä kokeesta kuin pienen osan.
Oikeasti siellä on aika harras tunnelma. :) Tosin nyt ei sitten enää kuulu paperin rapistelua, se jotenkin kuuluu siihen tunnelmaan, ja on ihanan rauhoittavaa.
Joo niinpä, onneksi. Joskus yliopiston tenteissä ne kokeen valvojat on supissu keskenään ja se on super ärsyttävää... Tuossa unessa mulla meni lopulta hermot ja huusin kokeen valvojalle et "tajuatko, että oon lukenu tähän kokeeseen monta viikkoa, nyt se turpa kiinni!!"
Miten muut kokelaat suhtautuivat huutamiseesi? :D
Ihanan aito uni! Haluan ajatella, että tämä on hyvä merkki. Tulet olemaan huolella lukenut ja pärjäät kokeessa!
Hetkeksi kaikki hiljeni, kunnes hetken päästä kokeen valvoja aukaisee taas telkkarin. Mun oli tosi vaikea keskittyä siihen kokeeseen ja muistan, että luin jonkun saman kysymyksen uudestaan ja uudestaan, enkä silti ymmärtänyt mitä siinä kysyttiin. Jossain vaiheessa huomasin, että koeaikaa on jäljellä enää vartti ja iso osa kokeesta tekemättä, ja iski paniikki. Kävin unessa läpi samoja tunteita, mitä oikeassakin koetilanteessa voisi tulla vastaan. Oli harvinaisen todentuntuinen uni!
Vierailija kirjoitti:
Joku kysy et myykö joku suomennettuja artikkeleja. Ite käytin viime vuonna googlekääntäjää josta ei hirveen hyvin ollu apua. Mut varjovalmennuksesta ne saa siis käännettynä ilmaseks. Tosi kätevä, kun aika kuitenki kortilla jos esim.lapsia tai töitä samalla. Eli alota pänttään suomenkielisiä ja jätä enkku artikkelit vikaks, siihen mennes ku oot siinä vaihees et pitää siirtyä niihin, nii ne on varjos ehditty kääntää sulle. Aika jees.
Varjovalmennuksessa tarkoitushan on kääntää artikkelit yhdessä porukalla, mieluusti niin, että kääntäjäporukkaan ei kuuluisi vapaamatkustajia. Käännettävää jää yhdelle ihmiselle onneksi aika vähän, joten oma osuus ei olisi kovinkaan suuri.
Huomenta!
Jännittää aika paljonkin! Ootteko tehneet millaista etukäteisvalmistautumista?
Vierailija kirjoitti:
Todella paljon luettavaa, oliko viime vuonna näin paljon!???
7 artikkelia oli viime vuonna. Nyt siis enemmän.
Onko näin käynyt ennen, että ne ovat vuotaneet julki ennen määräaikaa? 😂
Ei ollut ihan sellainen materiaali kuin oletin, mutta tämän kimppuun sitten, jos näin on määrätty. Odotellaan vielä viralliseen julkaisuhetkeen.
Okei, en tiennytkään et varjovalmennuksessa "oppilaat" käänsi tekstin yhdessä. Luulin et opet mut kiva tietää. Viime vuonna en mahtunut kyseiseen ryhmään, joten luin vaan tuotokset mitä sieltä nettiin virtas.
Nyt on niin monta enkunkielistä artikkelia, että mitenhän mahtaa omatoimikäännökset toimia?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin logoisa tämä aineisto.
Joo mietin samaa, aihepiirit jotenki enemmän logon puolelle osuvia
Kivasti englanninkielisiä... Noh, ei auta kun alkaa kahlaamaan noita läpi
Öö mitäs vtua miksi jotkut kommentoi aineistoa jo ennen klo 12?? Epäreilua
Vierailija kirjoitti:
Kun se oli ihan avoimesti yhteisvalinnan sivuilla julkaistu jo silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se oli ihan avoimesti yhteisvalinnan sivuilla julkaistu jo silloin.
Tästä tulee tehdä kantelu, koska sanottiin että julkaistaan vasta klo 12.00.
Aivan surkeita artikkeleita varsinkin noi englannin kieliset. Taidanpa vaihtaa hakukohdetta vaikka lääkikseen
Onpas jotenkin todella haastavia artikkeleita, valtaosa englanniksi ja painopiste on kognitiivisessa neurotieteessä ja kielen kehityksessä. Yikes