Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia & logopedia 2022

Vierailija
07.07.2021 |

Legendaarinen Vauvan Psykologia 2022 -ketju. Nyt myös logopedia virallisesti mukana! Sydämellisesti tervetuloa! ❤️

Seuraavissa viesteissä on usein toistuvia puheenaineita sekä vinkkejä ja linkkejä hakemiseen. Niihin kannattaa palata pitkin vuotta! Tiedot vastaavat kirjoitushetken tilannetta.

Kommentit (3036)

Vierailija
2721/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut kirjoitti:

Onkohan mitään mahkuja päästä Joensuuhun koevalinnassa varasijalta 11.?

Riippuu vähän onko Helsingin maisteri jo sijoiteltu vai ovatko maisteripääsijät jossain tällä hetkellä sisällä.

Psykan kokeen ohella ei oikein pysty hakemaan toiselle alalle, joten paikkoja oletettavasti ei ole vapautumassa.

Vierailija
2722/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut kirjoitti:

Onkohan mitään mahkuja päästä Joensuuhun koevalinnassa varasijalta 11.?

Todella epätodennäköistä päästä, valitettavasti. :/ Psykalla sijat liikkuu aika vähän, joskus muistan et oma sijoitus parani 2 pykälää ja olin juurikin aika samoilla sijoilla sillon kun sinä nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tällä hetkellä lukea joten joudun kysymään: onko odotettavissa että helsingin toiskertalaisjono liikkuu vielä maisteritulosten julkaisun jälkeen? Vai julkaistiinko ne jo?

Vierailija
2724/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa tällä hetkellä lukea joten joudun kysymään: onko odotettavissa että helsingin toiskertalaisjono liikkuu vielä maisteritulosten julkaisun jälkeen? Vai julkaistiinko ne jo?

Ei ole julkaistu, mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, että jonot liikkuisivat.

Vierailija
2725/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole julkaistu, mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, että jonot liikkuisivat.

Joo. En edes tiedä mitä toivoa, kun pääsin nyt kotikaupunkiin mutta oon varasijalla 2 tuonne. En pitänyt tällaista tilannetta mitenkään realistisena etukäteen ja nyt on aika absurdi fiilis.

Vierailija
2726/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on alin hyväksytty pistemäärä logolle?

Vierailija
2727/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin paljon ja sain vaan 69 pistettä, tuntuu et tein kaikkeni. Oli kolmas hakukerta mut eka ku yritin ihan tosissani. Oon jo kohta 30v ja toiskertalainen, nykyinen ammatti ja työ ei oo ihan mun juttu ja haluisin vaan niin kovin opiskella psykologiaa, mut alkaa turhauttaa tässä vaiheessa, ku oon niin vanha ja haluisin pian tehä lapsiakin. En tiedä yhtään mitä tekisin, että jaksanko vielä ens vuonna yrittää vai suoritanko avoimen opintoja työn ohessa ja yritän sitä kautta, vaikka sitä kautta ei psykologian maisteriks voikaan valmistua. Mut ihan valtavasti onnea kaikille, jotka pääsi sisään! Oon ilonen teidän puolesta, ootte todellakin paikkanne ansainneet :)

Vierailija
2728/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin paljon ja sain vaan 69 pistettä, tuntuu et tein kaikkeni. Oli kolmas hakukerta mut eka ku yritin ihan tosissani. Oon jo kohta 30v ja toiskertalainen, nykyinen ammatti ja työ ei oo ihan mun juttu ja haluisin vaan niin kovin opiskella psykologiaa, mut alkaa turhauttaa tässä vaiheessa, ku oon niin vanha ja haluisin pian tehä lapsiakin. En tiedä yhtään mitä tekisin, että jaksanko vielä ens vuonna yrittää vai suoritanko avoimen opintoja työn ohessa ja yritän sitä kautta, vaikka sitä kautta ei psykologian maisteriks voikaan valmistua. Mut ihan valtavasti onnea kaikille, jotka pääsi sisään! Oon ilonen teidän puolesta, ootte todellakin paikkanne ansainneet :)

haitko Maisteriin Helsinkiin? Ole onnellinen, että sulla ei ole lapsia. Sitten et voi sitä vähääkään panostaa mitä nyt.

Vierailija
2729/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haitko Maisteriin Helsinkiin? Ole onnellinen, että sulla ei ole lapsia. Sitten et voi sitä vähääkään panostaa mitä nyt.

Hain ihan tohon kandi+maisteri ja joka kaupunkiin. Maisterihakua oon miettinyt myös, mut sinne pääsee niin harva, et oon ajatellu et mun mahdollisuudet sitä kautta on ihan olemattomat :(

Vierailija
2730/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain ihan tohon kandi+maisteri ja joka kaupunkiin. Maisterihakua oon miettinyt myös, mut sinne pääsee niin harva, et oon ajatellu et mun mahdollisuudet sitä kautta on ihan olemattomat :(

Sinne voi hakea ihan samalla vaivalla kuin kandiinkin! 👍

Vierailija
2731/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt harmittaa niiiin paljon. Luin kokeeseen todella vähän. Skippasin kokonaan meta artikkelin ja sen tietoisuus artikkelin. Muut artikkelit luin 1-3 kertaa läpi, enkä osannut yhtäkään artikkelia hyvin. Kokeesta jätin tyhjäksi ainakin 25%. Ainoa osio, joka meni hyvin oli logiikka. Sain pisteitä 76. Eli jos olisin lukenut enemmän ja tosissani, niin olisin todennäköisesti päässyt 😭

Jatkan vielä. Mä en oikeasti pääse tästä mun harmituksesta yli. Aloitin lukuprosessin tosissani ja aikomuksena oli lukea koko kuukausi täysillä. Jostain syystä kadotin mun lukumotivaatin noin viikon lukemisen jälkeen ja jotenkin luovutin. Ajattelin, etten kuitenkaan pääsisi ja luovutin lukemisen suhteen. Kävin vetämässä kokeessa artikkelien osalta lottiriviä ja suuren osan vastauksista jätin tyhjäksi. Ainoa, mihin panostin oli logiikka ja niistä sainkin melkein kaikki oikein. Tällä suorituksella 76 pistettä 😭 miten voi lottoamalla saada näin hyvät pisteet, en ymmärrä! Toki logiikka on 25% kokeesta, joten se selittää. Mutta en vaan pääse yli ajatuksesta, että jos olisin lukenut, niin olisin heittämällä päässyt sisään 😭

Vierailija
2732/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti tullut nyt niiden tulokset, jotka eivät ole päässeet sisään

Vierailija
2733/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko kertoo et miten? Oonko hakukelponen ihan vaan AMK -tutkinnon suorittaneena vai pitääkö ensin olla jotain psykan opintoja suoritettuna? Olishan se hienoa jos vois parissa vuodessa valmistuu maisteriks, 5-6v on pitkä aika opiskella enää täs iässä. Terveystieteiden maisteria oon harkinnut myös, vaikka psykologia olis unelma niin toi vois olla kans ihan mielenkiintosta.

Vierailija
2734/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko 1-tehtäväosion painotus 20% - Eli jos osasi tehtävän 1.11- sai 20% kokeen maksimipistemäärästä?

Koska muut 1-osiontehtävät poistettiin.

Vierailija
2735/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko kertoo et miten? Oonko hakukelponen ihan vaan AMK -tutkinnon suorittaneena vai pitääkö ensin olla jotain psykan opintoja suoritettuna? Olishan se hienoa jos vois parissa vuodessa valmistuu maisteriks, 5-6v on pitkä aika opiskella enää täs iässä. Terveystieteiden maisteria oon harkinnut myös, vaikka psykologia olis unelma niin toi vois olla kans ihan mielenkiintosta.

AMK-tutkinto ja psykan perus- ja aineopinnot tuovat hakukelpoisuuden.

Vierailija
2736/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko 1-tehtäväosion painotus 20% - Eli jos osasi tehtävän 1.11- sai 20% kokeen maksimipistemäärästä?

Koska muut 1-osiontehtävät poistettiin.

Mitä höpötät, siitä osiosta poistettiin 3 tehtävää mut jäljelle jäi 11 kysymystä

Vierailija
2737/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jännää millainen koe sitten ensi vuonna! Varmaan taas ihan erilainen. Logiikan tilalle tulee lentopallokisat.

Vierailija
2738/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulispa juoksukisat tai uinti.

Vierailija
2739/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä te tiesitte, että tulee noita logiikan tehtäviä? Joku ihan selvästi vuotaa tietoa yliopistolta. Kuulemma esim. varjovalmennuksessa olleet olivat harjoitelleet noita logiikan tehtäviä. Epäreilua, että toiset saa tietää etukäteen mitä kokeeseen tulee.

Vierailija
2740/3036 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintakoeyhteistyötä on tarkoitus lisätä jo ensi vuonna.

Joten voipi olla, että psykalogoon saadaa kaveriksi esim. terveystieteitä tai Vakavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan