Psykologia & logopedia 2022
Legendaarinen Vauvan Psykologia 2022 -ketju. Nyt myös logopedia virallisesti mukana! Sydämellisesti tervetuloa! ❤️
Seuraavissa viesteissä on usein toistuvia puheenaineita sekä vinkkejä ja linkkejä hakemiseen. Niihin kannattaa palata pitkin vuotta! Tiedot vastaavat kirjoitushetken tilannetta.
Kommentit (3036)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan odotettavissa että maisterihaun tulokset tulisi myös tänään kun niitä ei vieläkään ole julkaistu..
Ei. :/ Kasvatustieteen kanditulokset tulivat Helsinkiin jo viikko sitten, mutta maisteria ei ole siihenkään vieläkään tullut.
Ääh mikä niissäkin nyt kestää 😩 noh toivotaan että tulisivat kuitenkin tän viikon aikana vaikka melkein jo tiedän etten päässyt kun yleinen koe meni sen verran huonosti mutta olisi kiva saada nyt odotus kerralla purkkiin
Onko logopedian tulokset tullu?
Vierailija kirjoitti:
Onko logopedian tulokset tullu?
On.
Vierailija kirjoitti:
Aiempi kommentti oli tarkoitettu vastaukseksi tähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosien projekti, tuskanhiki ja haaveet kulminoituu tähän päivään. Kaikki on joko mennyt hukkaan tai palkitaan. En enää tee tätä koskaan uusiksi, kävi miten kävi.
Niin siinä sitten kävi, että pääsin
Eikä, mahtavaa!!! Miltä nyt tuntuu? Minne pääsit ja monesko hakukerta oli? Itse hain tokaa kertaa (ekaa kertaa tosissani) ja pisteet jäin 73:een. 93 varasija Ouluun ja 135 Jyväskylään. Luin koko toukokuun (tosin mulla pieni lapsi osapäivähoidossa, joten ei ollut koko päivää käytettävänä. Mietityttää, kannattaako vielä yrittää vai ei.
Hyvin sulla on mennyt kuitenkin! Mieti kuinka paljon hakijoita niin suhteessa 93.varasija on hyvä. Eli koittaisin sinuna uudestaan. Onko logiikka hallussa? Sitä voi treenata jo ennakkoon :) Tsemppiä!
Kiitos tsempistä! :) Logiikka ei ollut hallussa. Pisteet tuli oikeastaan artikkelikysymyksistä, koska logiikassa ja tilastoartikkelin teoriakysymyksissä jätin paljon tyhjää ja virheitäkin sattui.
Vieläkö uudelleen? kirjoitti:
Eikä, mahtavaa!!! Miltä nyt tuntuu? Minne pääsit ja monesko hakukerta oli? Itse hain tokaa kertaa (ekaa kertaa tosissani) ja pisteet jäin 73:een. 93 varasija Ouluun ja 135 Jyväskylään. Luin koko toukokuun (tosin mulla pieni lapsi osapäivähoidossa, joten ei ollut koko päivää käytettävänä. Mietityttää, kannattaako vielä yrittää vai ei.
Tätä fiilistä on vaikea kuvailla lyhyesti. Oon hakenut yhteensä 5 vuotta, joista kaksi uskalsin yrittää täysillä. Viime vuonna oli kaikki pelissä, jäin pisteen päähän ja vietin koko kesän sisällä oikaisuvaatimuksia kirjoittaen. Istuin kaikki kesäpäivät neljän seinän sisällä valittaen pahaa oloa ja epäreilua elämää vauva-foorumilla. Aloitin toisen alan opinnot, jätin kesken kuukauden jälkeen.
Tämän kevään projekti olikin sitten puhdasta sadismia. Kellotin noin 300 lukutuntia vajaaseen kuukauteen ja luin käytännössä yksin kaikki valveillaolotunnit ilman yhtään välipäivää. En voi enkä halua suositella tätä kenellekään, mutta tämä oli kuitenkin strategia joka tuotti mulle 104 pistettä ja paikan haluamastani kaupungista.
Huomattavasti vähempi työ olisi riittänyt, mutta parempi näin päin.
Nyt harmittaa niiiin paljon. Luin kokeeseen todella vähän. Skippasin kokonaan meta artikkelin ja sen tietoisuus artikkelin. Muut artikkelit luin 1-3 kertaa läpi, enkä osannut yhtäkään artikkelia hyvin. Kokeesta jätin tyhjäksi ainakin 25%. Ainoa osio, joka meni hyvin oli logiikka. Sain pisteitä 76. Eli jos olisin lukenut enemmän ja tosissani, niin olisin todennäköisesti päässyt 😭
Onko jollain tietoa paljonko logopedian todistusvalinnan jonot ovat liikkuneet? Vai onko liikehdintää vielä tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Tätä fiilistä on vaikea kuvailla lyhyesti. Oon hakenut yhteensä 5 vuotta, joista kaksi uskalsin yrittää täysillä. Viime vuonna oli kaikki pelissä, jäin pisteen päähän ja vietin koko kesän sisällä oikaisuvaatimuksia kirjoittaen. Istuin kaikki kesäpäivät neljän seinän sisällä valittaen pahaa oloa ja epäreilua elämää vauva-foorumilla. Aloitin toisen alan opinnot, jätin kesken kuukauden jälkeen.
Tämän kevään projekti olikin sitten puhdasta sadismia. Kellotin noin 300 lukutuntia vajaaseen kuukauteen ja luin käytännössä yksin kaikki valveillaolotunnit ilman yhtään välipäivää. En voi enkä halua suositella tätä kenellekään, mutta tämä oli kuitenkin strategia joka tuotti mulle 104 pistettä ja paikan haluamastani kaupungista.
Ihana selviytymistarina!
Sinulle olisi kuulunut paikka jo viime vuonna, kun se koe oli niin virheellinen. Ja niin teitä yritteliäitä täällä pilkattiin, kun haitte teille kuuluvaa oikaisua.
Onneksi et lannistunut ja lopulta taisi olla parempi, että tänä vuonna pääsit haluamaasi kaupunkiin. Kovan hinnan siitä maksoit, mutta se kannatti!
miksi vipusesta on poistettu kaikki tilastot yliopistoon hakeneista
Vierailija kirjoitti:
Eikun tuloksia ei ole vielä tullut melkein mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun tuloksia ei ole vielä tullut melkein mihinkään.
no ainakin oli hakeneista tilastot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiempi kommentti oli tarkoitettu vastaukseksi tähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosien projekti, tuskanhiki ja haaveet kulminoituu tähän päivään. Kaikki on joko mennyt hukkaan tai palkitaan. En enää tee tätä koskaan uusiksi, kävi miten kävi.
Niin siinä sitten kävi, että pääsin
Hyvin sulla on mennyt kuitenkin! Mieti kuinka paljon hakijoita niin suhteessa 93.varasija on hyvä. Eli koittaisin sinuna uudestaan. Onko logiikka hallussa? Sitä voi treenata jo ennakkoon :) Tsemppiä!
Kiitos tsempistä! :) Logiikka ei ollut hallussa. Pisteet tuli oikeastaan artikkelikysymyksistä, koska logiikassa ja tilastoartikkelin teoriakysymyksissä jätin paljon tyhjää ja virheitäkin sattui.
Ilman muuta sitten vaan ens vuonna haet jos vaan jaksat. :)
Pääsin tänä vuonna psykalle, olen ikionnellinen! 😭 sain myös tiedon, että viime vuoden kokeesta tekemäni hallintovalitus menestyi oikeudessa ja paikka siis tiedossa sitäkin kautta! Muistakaa hakea oikaisua, vaikka kuka sanoisi mitä, jos kokeen arvostelussa on virheitä!
Onnea kaikille kouluun päässeille ja tsemppiä teille, joilla tänä vuonna ovet eivät auenneet. Teidän vuoro on ensi kerralla!
Vierailija kirjoitti:
Huh! Tuskien taival, mutta nyt se on ohi ja pääsit haluamaasi paikkaan! Olet todella ollut sinnikäs ja paikkasi ansainnut. Olen vilpittömästi iloinen puolestasi. Onneksi olkoon ja onnea opintoihin! :)
Helsingin yliopistoon maisterihakuun hakijoista melkein 90% oliensikertalaisia... Miten noi paiakt sitten jaetaan? Kuinka monta paikkaa noista 10 on ensikertalaisille?
Mäkin monen vuoden yrittämisen jälkeen pääsin! En todellakaan oo vielä sisäistänyt tätä, koska olin lähes varma, ettei koesuoriutuminen riittäisi (mm. täällä ja jodelissa tehdyn vertailun takia :D). Koko kuukauden koitin vaan tsempata itseäni kohtaamaan pettymyksen ja keskityin petaamaan varasuunnitelmaa ja ens kevään hakua, niin outoa, ettei enää edessä oo yhtään stressaavaa hakukevättä. Ihan hyvä, koska mun mielenterveys ei ehkä ois kestänytkään enää ainoatakaan :D
Arvioin täällä aiemmin saaneeni kokeesta 52-56% pisteistä (nää arvioin tosin ennen niitä korjauksia), lopulliset pisteet oli himpun yli 93. Ite jätin kaikki epävarmat tyhjiksi, en arvaillut ollenkaan.
Eka osio ja logiikka meni itsellä huonoiten, ekasta osasin laskun, artikkelikysymyksistä vastasin neljään, joista yksi meni väärin. Vaikuttais, ettei logiikasta ainakaan saanut ehkä hirveästi miinuksia väärästä. Mulla meni niistä 3 väärin, 5 oikein. 2 ja 3 -osioista jäi aika monta tyhjää, mut virheitä tein vaan 4. Tuntuu, et oma taktiikka oli hyvä, varmaan miinukset oli aika kovat.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin yliopistoon maisterihakuun hakijoista melkein 90% oliensikertalaisia... Miten noi paiakt sitten jaetaan? Kuinka monta paikkaa noista 10 on ensikertalaisille?
0. Ensikertalaisuuskiintiöt ovat vain alempiin tutkintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0. Ensikertalaisuuskiintiöt ovat vain alempiin tutkintoihin.
eihän ole.
Onkohan mitään mahkuja päästä Joensuuhun koevalinnassa varasijalta 11.?
Paljonko sait pisteitä?