Psykologia & logopedia 2022
Legendaarinen Vauvan Psykologia 2022 -ketju. Nyt myös logopedia virallisesti mukana! Sydämellisesti tervetuloa! ❤️
Seuraavissa viesteissä on usein toistuvia puheenaineita sekä vinkkejä ja linkkejä hakemiseen. Niihin kannattaa palata pitkin vuotta! Tiedot vastaavat kirjoitushetken tilannetta.
Kommentit (3036)
Paljonko arvioitte miinuksista tulleen?
Vierailija kirjoitti:
Vuosien projekti, tuskanhiki ja haaveet kulminoituu tähän päivään. Kaikki on joko mennyt hukkaan tai palkitaan. En enää tee tätä koskaan uusiksi, kävi miten kävi.
Niin siinä sitten kävi, että pääsin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosien projekti, tuskanhiki ja haaveet kulminoituu tähän päivään. Kaikki on joko mennyt hukkaan tai palkitaan. En enää tee tätä koskaan uusiksi, kävi miten kävi.
Onnea! Mihin?
Kai pisteytykset vielä julkaistaan? Kiva nähdä miten paljon miinukset oli.
Itsellä ihan positiivinen fiilis. Koe meni ensimmäiseksi kerraksi ihan hyvin. Nyt vuosi armotonta logiikan treenausta ja ens vuonna uusiksi. Minulle tämä hakukerta opetti paljon omasta opiskelutekniikasta ja siitä ettei se sisäänpääsy oikeasti ole mahdotonta.
Aika vähän näyttää olevan mahdollisuuksia lukea psykan aineopintoja, ainakin kansalaisopinnoissa? Olis kiva kun olis opiskelijaryhmä tukena. Ne olis tarkoitus tekaista ens vuonna pois alta.
Miten nuo todistusvalintajonot liikkuu, onko niiden mahdollista viel liikkua? Ja milloin niissä liikehdintä loppuu? En oo siis yhtää miettinyt näitä aiemmin...
Ei-ensikertalaisjonot varmaa liikkuu suhteessa vähemmän, eikö, koska paikkoja jaossa vähemmän. Yritän täs hahmottaa sitä, et millaisilta varasijapaikoilta ees mitää mahkui päästä, ees ns.teoriassa. Tietenkää ei varmaks voi tietää, miten liikkuu, mut...
Eikä, mahtavaa!!! Miltä nyt tuntuu? Minne pääsit ja monesko hakukerta oli? Itse hain tokaa kertaa (ekaa kertaa tosissani) ja pisteet jäin 73:een. 93 varasija Ouluun ja 135 Jyväskylään. Luin koko toukokuun (tosin mulla pieni lapsi osapäivähoidossa, joten ei ollut koko päivää käytettävänä. Mietityttää, kannattaako vielä yrittää vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä, mahtavaa!!! Miltä nyt tuntuu? Minne pääsit ja monesko hakukerta oli? Itse hain tokaa kertaa (ekaa kertaa tosissani) ja pisteet jäin 73:een. 93 varasija Ouluun ja 135 Jyväskylään. Luin koko toukokuun (tosin mulla pieni lapsi osapäivähoidossa, joten ei ollut koko päivää käytettävänä. Mietityttää, kannattaako vielä yrittää vai ei.
Aiempi kommentti oli tarkoitettu vastaukseksi tähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sulla on mennyt kuitenkin! Mieti kuinka paljon hakijoita niin suhteessa 93.varasija on hyvä. Eli koittaisin sinuna uudestaan. Onko logiikka hallussa? Sitä voi treenata jo ennakkoon :) Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ihan positiivinen fiilis. Koe meni ensimmäiseksi kerraksi ihan hyvin. Nyt vuosi armotonta logiikan treenausta ja ens vuonna uusiksi. Minulle tämä hakukerta opetti paljon omasta opiskelutekniikasta ja siitä ettei se sisäänpääsy oikeasti ole mahdotonta.
Aika vähän näyttää olevan mahdollisuuksia lukea psykan aineopintoja, ainakin kansalaisopinnoissa? Olis kiva kun olis opiskelijaryhmä tukena. Ne olis tarkoitus tekaista ens vuonna pois alta.
Ainakin Helsingin ja Jyväskylän avoimissa on aineopinnot.
tuleekohan noi tehtävät luettavaksi opintopolkuun, että voi myöhemmin tarkistaa, että missä oikein mokasi
Hei miten ne omat pisteet näkee?
Onkohan odotettavissa että maisterihaun tulokset tulisi myös tänään kun niitä ei vieläkään ole julkaistu..
Hei te jotka jäitte ilman opiskelupaikkaa ja meinasitte kuitenkin avoimessa tehdä opintoja purkkiin "väkivuoden" aikana: Olisko kiinnostusta telegram/wa-ryhmään jossa sais vertaistukea ja vinkkejä yksinopiskelun suunnitteluun ja toteuttamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingin ja Jyväskylän avoimissa on aineopinnot.
Jep, näitä katsoinkin, mutta nämä tosiaan täysin itsenäisesti suoritettavat. Alkio-opistossa olis ryhmämuotoinen, mutta käsittääkseni myös läsnäolopakko plus kk-maksu n. 400e joten liian kallis minulle.
Vierailija kirjoitti:
tuleekohan noi tehtävät luettavaksi opintopolkuun, että voi myöhemmin tarkistaa, että missä oikein mokasi
Etänäyttöpalvelu (digitaalisten kokeiden näyttöpalvelu)
Voit tarkastella digitaalisissa valintakokeissa antamiasi koevastauksia ja niiden pisteytyksiä Valintakoepisteet-palvelussa. Poikkeuksena tietojenkäsittelytieteen valintakoe, jota koskevat ohjeet löydät kohdasta Kopiopalvelun poikkeukset.
Valintakoepisteet -palvelu aukeaa yhteishaun tulosten julkaisun jälkeen 8.7.2022 klo 12. Palvelu on auki 31.12.2022 saakka.
Mene sivulle https://tulokset.korkeakouluun.fi. Linkki aktivoituu 8.7.2022.
Kirjaudu valintakoejärjestelmään käyttäen Suomi.fi-palvelun vahvaa tunnistautumista. Tyypillisin tunnistautumistapa on kirjautuminen pankkitunnusten avulla.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan odotettavissa että maisterihaun tulokset tulisi myös tänään kun niitä ei vieläkään ole julkaistu..
Ei. :/ Kasvatustieteen kanditulokset tulivat Helsinkiin jo viikko sitten, mutta maisteria ei ole siihenkään vieläkään tullut.
Vierailija kirjoitti:
Hei te jotka jäitte ilman opiskelupaikkaa ja meinasitte kuitenkin avoimessa tehdä opintoja purkkiin "väkivuoden" aikana: Olisko kiinnostusta telegram/wa-ryhmään jossa sais vertaistukea ja vinkkejä yksinopiskelun suunnitteluun ja toteuttamiseen?
Olisin kiinnostunut!
mistä vipusesta ny näki ne hakeneet tilastot?
Eipä mitenkään yllättävää, ettei opiskelupaikka auennut itsellenikään ja pisteet vielä myös aika kehnot. Arvasin vaan varmaan ihan liikaa. Odottelen vielä avoimen väylän tuloksia ja katsellaan sitten, mitä ensi vuonna tapahtuu. En ole varma, jaksano enää ensi vuonna hakea psykan pääaineopiskelijaksi, koska tää hakuprosessi on vaan joka vuosi niin hajottava ja koe tosi arvaamaton. Noh, enpä jaksa kesääni pilata tällä ja toivottavasti ei kukaan mukaan.
Onnittelut kaikille sisäänpäässeille!