Psykologia & logopedia 2022
Legendaarinen Vauvan Psykologia 2022 -ketju. Nyt myös logopedia virallisesti mukana! Sydämellisesti tervetuloa! ❤️
Seuraavissa viesteissä on usein toistuvia puheenaineita sekä vinkkejä ja linkkejä hakemiseen. Niihin kannattaa palata pitkin vuotta! Tiedot vastaavat kirjoitushetken tilannetta.
Kommentit (3036)
Vierailija kirjoitti:
En ollut kokeessa, mutta menin katsomaan, joko koe on ilmestynyt Helsingin yliopiston sivuille ja onhan se. Nyt ihmettelen, miksi osa tehtävistä on poistettu arvostelusta. Osaatteko kokeessa olleet kertoa, mikä niissä oli ongelma? (Tehtävät 1.12-1.14, koe ja sen vastaukset löytyvät yhteisvalinnan sivuilta.)
Niistä puuttui oikea vastaus vastausvaihtoehdoista.
Eivätkä ne ole kokeen ainoat virheet.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta otetaan Hkiin psykologian opiskelijaa? Eilen olin Hgin yliopiston juhlasalissa ja ei ollut monta psykologia jotka oli juhlassa kun nousivat pystyyn, oisko ollut 6. Itse äitinä olin poikani valmistujaisissa kun vannoin valan.
vannoin vaan vannoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukku ylös kuinka moni on laittanut palautetta tästä kyseisestä logiikkatehtävästä?
jos ei Itse ymmärrä jotain tehtävää niin on ihmisiä jotka ymmärtää. sen takiahan on noita tehtäviä että karsitaan heikot pois.
Edelleenkin kyse on tehtävässä olevasta virheestä. Jotkut eivät tätä suostu ymmärtämään.
Fiksuimmat ja tarkimmat ovat huomanneet, että tehtävää ei voi annetulla tehtävänannolla ratkaista.
täytyy myöntää että itse en ymmärrä ollenkaan, en oo pyrkimässä mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oululaisiin en luottaisi. Oululaisilla ja muutenkin Pohjois-Suomalaisilla on tapana lähteä keulimaan, koska haluavat tehdä itsestään tärkeitä. Luulevat usein olevansa oikeassa, vaikka tieto mikä heillä on, on ihan hölynpölyä. Osaavat myös esittää täysin varmaa, vaikka tiedon taustalla ei ole mitään maallikon tietämystä kummempaa.
siellä taas puolestaan eteläläinen nostamassa itseään ylemmäs koska olen paljon parempi ja tärkeämpi koska asun lähellä pk-seutua? Entisenä eteläläisenä ja nykyisenä oululaisena voin todeta että oot täysin väärässä. Ei ne etelän hienostelijat ole yhtään pohjanmaalaisia parempia vaikka niin kovasti haluavat uskoa
No itse olen pohjoisesta etelään muuttanut ja kyllä tässä ei ole kyse mistään paremmuudesta vaan siitä tavasta kohdella ihmisiä ja muutenkin toimia noissa niin hienoissa viroissa. Jatkuva alemmuudentunto etelän ihmisiä kohtaan ja sitä kautta hirveä tarve osoittaa olevansa parempi.
Siitäkin huolimatta etelässä kuitenkin arvostetaan pohjois-suomalaista työvoimaa ja korkeaa työmoraalia. Mistähän voisi johtua ;)
KOrkeaa "työmoraalia". Joo jos paskanpuhuminen ja toisten selän takana haukkuminen on korkeaa työmoraalia, ni sitten. >>yksi syistä joiden vuoksi muutin pois
Valitettavasti sitä paskaa puhutaan toisten selän takana jokaisessa kolkassa mihin suomessa keksit mennä. Se on varmasti ongelma ihan kaikkialla, varsinkin jos vuosia olet samassa paikassa asunut. Oon asunut etelä-,keski- ja pohjois suomessa ja aaaivan kaikkialla toisistaan jauhetaan tarpeettomasti vaikka olisi kuinka kiva tyyppi kohteena. Se on ikävää, mutta ei silti sulje pois sitä työmoraalia jota työnantajat arvostavat etelä-suomessa asti.
ainahan sitä pikkasen juorutaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa miksi/mihin psyk opiskeluissa tarvitaan matematiikkaa?
Psykometriikkaan.
Kiitos vastauksesta! Suoritan oerusopintoja parhaillaan avoimessa, ja haaveena olisi joku
päivä pyrkiä sisään asti. Mutta taitaa kaatua tuohon matematiikkaan, kun olen aivan onneton siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykometriikkaan.
Kiitos vastauksesta! Suoritan oerusopintoja parhaillaan avoimessa, ja haaveena olisi joku
päivä pyrkiä sisään asti. Mutta taitaa kaatua tuohon matematiikkaan, kun olen aivan onneton siinä.
Älä stressaa! Tämän vuoden koe viimeistään osoitti, että yksin matikan osaamisella tai sen osaamattomuudella ei ole merkittävää vaikutusta. Kokeessa matemaattinen osio sisälsi 10 teoriakysymystä aineistosta ja _yhden laskutehtävän_ (alun perin neljä, joista 3 poistettiin arvioinnista virheellisyyden takia).
Eli matikka tuskin muodostuu kohdallasi kynnyskysymykseksi. Jos intoa riittää niin kohti tavoitteita vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykometriikkaan.
Jos miettii tämän vuoden koetta niin ei todellakaan kouluun pääsy kaadu siihen! Koulussakin se matikka opetetaan ja kaikki psykologit eivät työssään tarvi matikkaa. Älä luovu toivosta, hae ihmeessä jos kiinnostusta on :)
Eikö kokeissa oo ollut tilastotiedettä? Oikein tiukille menee todistusvalinnalla niin pitkällä matikalla ohitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oululaisiin en luottaisi. Oululaisilla ja muutenkin Pohjois-Suomalaisilla on tapana lähteä keulimaan, koska haluavat tehdä itsestään tärkeitä. Luulevat usein olevansa oikeassa, vaikka tieto mikä heillä on, on ihan hölynpölyä. Osaavat myös esittää täysin varmaa, vaikka tiedon taustalla ei ole mitään maallikon tietämystä kummempaa.
siellä taas puolestaan eteläläinen nostamassa itseään ylemmäs koska olen paljon parempi ja tärkeämpi koska asun lähellä pk-seutua? Entisenä eteläläisenä ja nykyisenä oululaisena voin todeta että oot täysin väärässä. Ei ne etelän hienostelijat ole yhtään pohjanmaalaisia parempia vaikka niin kovasti haluavat uskoa
No itse olen pohjoisesta etelään muuttanut ja kyllä tässä ei ole kyse mistään paremmuudesta vaan siitä tavasta kohdella ihmisiä ja muutenkin toimia noissa niin hienoissa viroissa. Jatkuva alemmuudentunto etelän ihmisiä kohtaan ja sitä kautta hirveä tarve osoittaa olevansa parempi.
Siitäkin huolimatta etelässä kuitenkin arvostetaan pohjois-suomalaista työvoimaa ja korkeaa työmoraalia. Mistähän voisi johtua ;)
KOrkeaa "työmoraalia". Joo jos paskanpuhuminen ja toisten selän takana haukkuminen on korkeaa työmoraalia, ni sitten. >>yksi syistä joiden vuoksi muutin pois
Valitettavasti sitä paskaa puhutaan toisten selän takana jokaisessa kolkassa mihin suomessa keksit mennä. Se on varmasti ongelma ihan kaikkialla, varsinkin jos vuosia olet samassa paikassa asunut. Oon asunut etelä-,keski- ja pohjois suomessa ja aaaivan kaikkialla toisistaan jauhetaan tarpeettomasti vaikka olisi kuinka kiva tyyppi kohteena. Se on ikävää, mutta ei silti sulje pois sitä työmoraalia jota työnantajat arvostavat etelä-suomessa asti.
No pikkasen on suhteellinen käsite. Kaikkein todella inhottavimmat ja todenteolla ilkeimmät juorut olen kuullut Pohjois-Suomessa ja Ahvenanmaalla. Siinäpä meriittiä kerrakseen tässä valtakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kokeissa oo ollut tilastotiedettä? Oikein tiukille menee todistusvalinnalla niin pitkällä matikalla ohitetaan.
Ei enää, sillä todistusvalintalaisilla ei olisi vastaavia tietoja. Lukiossa opetetaan lähinnä todennäköisyyslaskentaa, tilastotiede on aivan sivuosassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pikkasen on suhteellinen käsite. Kaikkein todella inhottavimmat ja todenteolla ilkeimmät juorut olen kuullut Pohjois-Suomessa ja Ahvenanmaalla. Siinäpä meriittiä kerrakseen tässä valtakunnassa.
tarkoittavatko edes pahaa, kenties vaan suorasukaisia, niin ja millä tasolla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, miks täällä pitää olla näin huono henki, riidellä ja haukkua :(
Koska tämä on keskustelupalsta ja aina, jos joku ylentää itsensä ja alkaa rajata kuka saa keskustella, tulee vastapalloon.
Nythän rajauksen, jälleen kerran, tekevät nämä "emmä oo ees nähnyt tehtävää, mutta X-7=94 ja X-8=93, joten mä oon oikeassa".
Huvinsa kullakin.
en ymmärrä tuosta yht mitään
Nyt taitaa olla tämän kevään kirjalliset pääsykoerutistukset ohi! Vai onko jollain alalla vielä valintakokeita?
Ensi viikolla tule opettajien soveltuvuuskutsut.
Josko pian niiden jälkeen alkaisi tulla opiskelupaikkojakin.
Voiko joku laittaa tän hetken todistuspisterajat?
Utelias stimppa kirjoitti:
Voiko joku laittaa tän hetken todistuspisterajat?
Oulussa tällä hetkellä 129.3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enää, sillä todistusvalintalaisilla ei olisi vastaavia tietoja. Lukiossa opetetaan lähinnä todennäköisyyslaskentaa, tilastotiede on aivan sivuosassa.
Ei todistusvalintaisilla muutenkaan ole vastaavia tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä on keskustelupalsta ja aina, jos joku ylentää itsensä ja alkaa rajata kuka saa keskustella, tulee vastapalloon.
Nythän rajauksen, jälleen kerran, tekevät nämä "emmä oo ees nähnyt tehtävää, mutta X-7=94 ja X-8=93, joten mä oon oikeassa".
Huvinsa kullakin.
Hän vaan luulee osoittavansa, että ne ulkopuoliset on pahempia kuin he itse, ne oikeat ja paremmat. Hän vaan tekee sen niin, että jälleen kerran katkeruudessaan todistaa sen alkuperäisen-itse rajaa pois kaikki, jotka ovat eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvinsa kullakin.
Hän vaan luulee osoittavansa, että ne ulkopuoliset on pahempia kuin he itse, ne oikeat ja paremmat. Hän vaan tekee sen niin, että jälleen kerran katkeruudessaan todistaa sen alkuperäisen-itse rajaa pois kaikki, jotka ovat eri mieltä.
Se on kännissä 24/7/365 ja 10 kertaa psykalle hakenut. Kumma kun ei pääse sisään.
Millä kanavalla jodelissa on psykan keskusteluja?