Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avomieheni tuli uskoon ja siitä seurasi "ongelma" :(

Vierailija
10.07.2014 |

Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä nyt 8kk, avomieheni tuli uskoon ja on nyt _taukoamatta_ puhunut häistä ja pidättäytynyt seksistä viimeisen kuukauden ajan. 

Hän siis haluaisi mennä mun kanssani nyt jo naimisiin, koska avoliitto ei ole hänen käsityksensä mukaan hyväksytty asumismuoto.

Hän ei myöskään harrasta kanssani enää seksiä, koska esiaviollinen seksi on syntiä.

Ymmärrän täysin miehen uudet näkökannat ja kunnioitan niitä, mutta en mä todellakaan vielä ole valmis naimisiin! Ollaan asuttu yhdessä alle 3kk! 

Mies toki ehdotti myös, että muutetaan erilleen kunnes mennään naimisiin, jos en nyt heti ole valmis sitoutumaan.

A P U A! Mitä mä teen, mies on aivan ihana ja haluan kunnioittaa hänen ajatuksiaan, mutta ollaan tunnettu niin vähän aikaa, etten haluaisi naimisiin, lisäksi ollaan todella nuoria vielä 23-vuotiaita :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin saat paljon esirukousta, tulet nimittäin olemaan miehen jatkuvien rukousten kohteena, aiheena sinun uskoontulo. Kaikkia sanojasi ja tekojasi katsotaan tarkkaan, etsitään merkkejä, että oletko lähestynyt uskonasioita vai et.

Miehesi saa niin helposti uskovaisen naisen, että jos hänet jätät, uusi on jo ens kuussa kuvioissa ja viimeistään joulukuussa vietetään häitä.

Vierailija
2/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, onko sillä nyt väliä, että ap:n mies todennäköisesti löytää omista piireistään uuden naisen pian? Itse en missään tapauksessa voisi elää helluntailaisen kanssa, eikä tuo näkökohta saisi minua jäämään sekunniksikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symppaan sinua tilanteessasi, ap. Meillä on hieman vastaavanlainen tilanne päällä, mutta kuitenkin aivan päinvastainen.

Mieheni on yhtäkkiä innostunut Eckhardt Tollen ajatuksista ja päättänyt, että emme saa enää millään tavalla rajoittaa omaa tai toistemme elämää. Emme tähän mennessäkään ole olleet mitenkään erityisen mustasukkainen pari, mutta nyt miehen mielestä suhteemme pitäisi muuttaa mm. seksuaalisesti vapaaksi (suhteen alussa hän oli yksiavioisuuden kannalla, kuten minä olen vieläkin). Tämä on itselleni se vaikein kohta sulattaa, varsinkin kun mies on parasta aikaa ihastunut suhteen ulkopuoliseen naiseen ja pelkään aidosti että koko suhteemme loppuu jos hän alkaa vielä seksiäkin harrastaa tämän naisen kanssa.

Mies on aiemmin suhteemme aikana erään toisen asian tiimoilta ollut vakaasti tietyllä kannalla ja taivutellut minutkin uskomaan siihen, ja myöhemmin tämä johti pahoihin ongelmiin suhteessamme. Hän oli siis silloin väärässä eikä kuunnellut minua kun yritin puhua hänelle järkeä. Nyt hän vaikuttaa hurahtaneen noihin Tollen teeseihin yhtä kokonaisvaltaisesti ja tuomitsee vääräksi kaiken, mikä on niiden kanssa ristiriidassa. Kun yritän huomauttaa, ettei tällainen viimeksi johtanut hyvään lopputulokseen, hän ohittaa kommentin, koska se koskee menneisyyttä ja menneisyydellä ei ole merkitystä Tollen mukaan..

Mitä ihmettä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä? 

Vierailija
4/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 nostaa..

Vierailija
5/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38, juokse ja lujaa. Ei tuollainen ole tasa-arvoinen parisuhde, jossa toinen määrittää, millä tavalla eletään.

Vierailija
6/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 15:44"]Symppaan sinua tilanteessasi, ap. Meillä on hieman vastaavanlainen tilanne päällä, mutta kuitenkin aivan päinvastainen.

Mieheni on yhtäkkiä innostunut Eckhardt Tollen ajatuksista ja päättänyt, että emme saa enää millään tavalla rajoittaa omaa tai toistemme elämää. Emme tähän mennessäkään ole olleet mitenkään erityisen mustasukkainen pari, mutta nyt miehen mielestä suhteemme pitäisi muuttaa mm. seksuaalisesti vapaaksi (suhteen alussa hän oli yksiavioisuuden kannalla, kuten minä olen vieläkin). Tämä on itselleni se vaikein kohta sulattaa, varsinkin kun mies on parasta aikaa ihastunut suhteen ulkopuoliseen naiseen ja pelkään aidosti että koko suhteemme loppuu jos hän alkaa vielä seksiäkin harrastaa tämän naisen kanssa.

Mies on aiemmin suhteemme aikana erään toisen asian tiimoilta ollut vakaasti tietyllä kannalla ja taivutellut minutkin uskomaan siihen, ja myöhemmin tämä johti pahoihin ongelmiin suhteessamme. Hän oli siis silloin väärässä eikä kuunnellut minua kun yritin puhua hänelle järkeä. Nyt hän vaikuttaa hurahtaneen noihin Tollen teeseihin yhtä kokonaisvaltaisesti ja tuomitsee vääräksi kaiken, mikä on niiden kanssa ristiriidassa. Kun yritän huomauttaa, ettei tällainen viimeksi johtanut hyvään lopputulokseen, hän ohittaa kommentin, koska se koskee menneisyyttä ja menneisyydellä ei ole merkitystä Tollen mukaan..

Mitä ihmettä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä? 

[/quote]

Hankit rakastajan :) Eiköhän tule mies äkkiä järkiinsä.

Vierailija
7/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske lukemaan Kai Sadinmaan kirja 10 käskyä kirkolle. Ehkä miehesi tajuaa...

Sadinmaa on pappi, joka sanoo tuossa kirjassa mm. että Jeesus puhui seksuaalisuudesta yhtä paljon kuin saimaannorpista. Lisäksi hän puhuu todella osuvasti, kuinka Vanhan Testamentin Jumalan suurin huvi on tappaa ja kiduttaa.

Vierailija
8/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 jatkaa:

"Patriarkaalisuuden vastustaminen oli yksi Jeesuksen keskeisistä missioista. Hän horjutti kolmea keskeistä patriarkaalisen vallan läpitunkemaa instituutiota: niin kotia, uskontoa kuin isänmaatakin. Ne olivat esteitä universaalin veljeyden ja sisaruuden toteutumiselle. Jeesus ei ollut nykyajan moralistinen konservatiivi ja valtiokirkkoaatteen lobbari, vaan Jumalan valtakunnan kapinallinen, joka asettui aina heikomman puolelle." pappi Kai Sadinmaa

"Jeesus ei vaatinut uskomaan oppiin, vaan halusi päinvastoin vapauttaa ihmiset siltä ja sen sijaan saada ihmiset uskomaan rakastavaan ja armolliseen Jumalaan ilman minkään instituution väliintuloa. Jeesus ei perustanut uskontoa, vaan hän romutti sen ihmisen vapauden tähden." pappi Kai Sadinmaa

Vierailija
9/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:22"]

38, juokse ja lujaa. Ei tuollainen ole tasa-arvoinen parisuhde, jossa toinen määrittää, millä tavalla eletään.

[/quote]

Tilanne ei ole niin mustavalkoinen kuin tuon lyhyen kuvaukseni perusteella näyttää. Mies sanoo, että ei aio tehdä mitään vasten tahtoani. Samalla hän kuitenkin antaa ymmärtää olevansa siirtynyt minua korkeammalle henkisen kehityksen tasolle, ja mieheni tuntien tiedän, ettei hän näe tulevaisuutta suhteella, jossa toinen osapuoli "kieltäytyy kasvamasta ihmisenä" ja jää jumittamaan alemmalle tasolle. Hän sanoo olevansa sitoutunut minuun, mutta kuitenkin vaatii perustelemaan, miksi suhteen ulkopuolinen seksi olisi huono asia ja ilmaisee pettymystään jos en kykene vastaamaan häntä tyydyttävällä tavalla. Olen yrittänyt selostaa ihmissuhteiden dynamiikan muuttumista, joka tuosta todennäköisesti seuraisi ja johtaisi lopulta eroomme, mutta mies katsoo että joko tällaiset syy-seuraussuhteet eivät koske häntä, tai jos koskevat niin sitten ero on oikea ratkaisu eikä oman elämän rajoittamista eron välttämiseksi voi siinä tapauksessa hyväksyä.

Suhteemme kuulostaa varmasti aivan kauhealta, kun kerron siitä vain tämän yksityiskohdan, mutta olen muilta osin todella onnellinen mieheni kanssa ja olemme olleet pitkään yhdessä. En halua vain yhtäkkiä lopettaa suhdetta, vaan haluan yrittää kaikkeni, jotta mies ymmärtäisi oman kohtuuttomuutensa ja sen, ettei hänen elämänsä ole pilalla vaikka hän ei eläisikään sitä Tollen oppeja pilkuntarkasti noudattaen (on myös sanottava, että en tällä hetkellä tiedä, ovatko nämä "teesit" oikeasti Tollen allekirjoittamaa kamaa, vai onko kyseessä vain mieheni niistä tekemä tulkinta).

38

Vierailija
10/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:39"]Hankit rakastajan :) Eiköhän tule mies äkkiä järkiinsä.

[/quote]

Mieheni tietää, että en itse nauttisi suhteen ulkopuolisesta seksistä ja on ehdottanut molemminpuolisesti avointa suhdetta. Hänelle vaikuttaa ainakin tällä hetkellä olevan niin tärkeää päästä sänkyyn tämän ihastuksensa kanssa, että varmasti hän olisi valmis tuon tavoitteen saavuttaakseen vaikka hyväksymäänkin minun sivusuhteeni, jos sellaista ehdottaisin. Aiemmassa elämänvaiheessa, kun itse olin ihastunut, hän ei olisi omienkaan sanojensa mukaan sellaista hyväksynyt, enkä itse sitä tuolloin myöskään ehdottanut. Mutta nyt hän on kuulemma kasvanut ihmisenä niistä ajoista ja arvot ovat muuttuneet. Kyllä, tiedän kuinka tarkoitushakuiselta ja naurettavalta tämä kuulostaa tähän kirjoitettuna.

38

Vierailija
11/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä jätä uskovaista miestä. Sen parempaa miestä et voi löytääkään. Miksi turhaan lyöt päätäsi seinään. Naimisiin vain.

Vierailija
12/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri uskoon tulleissa on se ongelma, että ovat usein kovin kiihkeitä ja noudattavat oppia pilkulleen. Sellaisen kanssa voi olla vaikea neuvotella tärkeistä asioista, kun vasta-argumenttina lyödään Raamattua pöytään ja kerrotaan mitä seurakunnan paimen on asiasta opettanut. Elämänkokemus ei vielä ole heille opettanut sitä, mitkä uskonopit ovat ristiriidassa käytännön elämän kanssa.

Jos harkitset suhteen jatkamista niin käykää keskustelu tärkeistä asioista ETUKÄTEEN. Tärkeitä asioita voisivat olla mm seuraavat:

- Raamatun mukaan mies on perheen pää. Suomen lain mukaan puolisot ovat tasa-arvoisia. Kumpaa noudatetaan?

- Haluatteko lapsia? Jos haluatte niin kasvatetaanko ne nollavuotiaasta asti helluntailaisten omissa kerhoissa ja kouluissa uskoon vai saavatko osallistua vapaasti koulun uskonnontunneille ja itse päättää omasta uskostaan?

- Jäätkö kotiäidiksi vai saatko tehdä omaa uraa?

- Saavatko lapset leikkiä ja olla tekemisissä ei-uskovaisten kavereidensa kanssa? Jotkut uskikset pitävät tässä tiukkaa linjaa ja kieltävät.

- Mitkä asiat ovat elämässänne kiellettyjä miehesi uskon vuoksi? Mitkä asiat ovat sinun elämässäsi sallittuja vaikka miehen usko kieltää ne häneltä?

- Voitko kunnioittaa miehesi päätöksiä kieltäytyä tietyistä asioista uskontonsa perusteella?

- Kumpi teistä päättää sen, mitkä uskonnon rajoitukset koskevat lapsianne ja mitkä eivät?

- Oletetaanko sinunkin kääntyvän uskoon vai saatko elää oman vakaumuksesi mukaan?

- Joudutko myös sinä osallistumaan miehesi seurakunnan lähetystyöntekoon?

- Voiko miehesi seurakunta päättää teidän perheenne asioista ja jyrätä sinun mielipiteesi?

- Saako seurakunta ja miehesi kieltää sinua osallistumasta sellaisiin harrastuksiin, jotka heidän mielestään ovat ei-kristillisiä tai suorastaan saatanasta? Nähin kuuluu mm. kaikki mietiskely ja jooga, idän uskontoihin liittyvät asiat, moni musiikinlaji jne.

- Saako miehesi kieltää sinulta ystävyyssuhteet ei-uskovaisten ihmisten kanssa tai sellaisten kanssa, jotka hän tai hänen seurakuntansa on julistanut moraalittomiksi? Näihin voi kuulua mm. vanhat ystäväsi ja koko se sosiaalinen tukiverkkosi, joka estäisi miestä ja seurakuntaa jyräämästä sinua.

- Miten suhtaudutte ehkäisyyn? Kuinka monta lasta haluatte?

Kannattaa käydä katsomassa Uskontojen uhrien tuki ry:n sivuilta millaisen porukan kanssa olet tekemisissä. Sieltä löytyy lisää kysymyksiä, jotka joudut esittämään itsellesi ja miehellesi. Nämä asiat pitää selvittää ETUKÄTEEN, ei siinä vaiheessa kun ongelmia jo on.

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

Tässä nimenomaan helluntailaisuudesta ja helluntailaisuuteen liittyvästä henkisestä väkivallasta:

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/181-helluntailaisuus

Vierailija
13/47 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:20"]

Älä ihmeessä jätä uskovaista miestä. Sen parempaa miestä et voi löytääkään. Miksi turhaan lyöt päätäsi seinään. Naimisiin vain.

[/quote]

Eihän hihhulia voi edes ottaa vakavasti. :)

Vierailija
14/47 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se

Vierailija
15/47 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ukko kohta järkiinsä tule ja lopeta ton hömpötyksen.

Vierailija
16/47 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin parempaa provoa keksimään.

Vierailija
17/47 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset menisi naimisiin. 

Vierailija
18/47 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin 8kk yhdessä ja sitten 3kk yhdessä? Ettei olisi provo?

Vierailija
19/47 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 23:07"]

Ensin 8kk yhdessä ja sitten 3kk yhdessä? Ettei olisi provo?

[/quote]

8kk yhdessä, asuttu 3 kk yhdessä, niinkuin siinä lukee :)

-ap

Vierailija
20/47 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omasta mielestäni yhteenliittymisen ainakin on sitoutumista. En ikinä voisi kuvittella muuttavani yhteen jonkun kanssa ikäänkuin vielä tutustumisvaiheessa, niinkuin yleensä lähes kaikilla on tapana tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi