Avomieheni tuli uskoon ja siitä seurasi "ongelma" :(
Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä nyt 8kk, avomieheni tuli uskoon ja on nyt _taukoamatta_ puhunut häistä ja pidättäytynyt seksistä viimeisen kuukauden ajan.
Hän siis haluaisi mennä mun kanssani nyt jo naimisiin, koska avoliitto ei ole hänen käsityksensä mukaan hyväksytty asumismuoto.
Hän ei myöskään harrasta kanssani enää seksiä, koska esiaviollinen seksi on syntiä.
Ymmärrän täysin miehen uudet näkökannat ja kunnioitan niitä, mutta en mä todellakaan vielä ole valmis naimisiin! Ollaan asuttu yhdessä alle 3kk!
Mies toki ehdotti myös, että muutetaan erilleen kunnes mennään naimisiin, jos en nyt heti ole valmis sitoutumaan.
A P U A! Mitä mä teen, mies on aivan ihana ja haluan kunnioittaa hänen ajatuksiaan, mutta ollaan tunnettu niin vähän aikaa, etten haluaisi naimisiin, lisäksi ollaan todella nuoria vielä 23-vuotiaita :(
Kommentit (47)
Ei ole hyvä merkki tulla uskoon. Jos on terve ja elämä ojennuksessa, ei niin tapahdu. :(
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 23:07"]
Ei muuta kuin parempaa provoa keksimään.
[/quote]
Ei tämä välttämättä ole provo. Itsekin seurustelin aikanaan tyypin kanssa joka oli vanhoillislestadiolaisesta perheestä. Itse ei ollut liikkeessä mukana, oli eronnut siitä aikuisuuden kynnyksellä. Mutta tietyt kotoa (ja liikkeestä) opitut tavat vaikuttivat edelleen. Esim. naimisiinmenosta alkoi puhumaan 3kk seurustelun kohdalla. Että meillä pitäisi alkaa päättämään kihloihin menosta ja suunnittelemaan häitä. Löin jarrut päälle. Ei jumankauta, opeteltiin vasta tuntemaan toisiamme, että millainen toinen pohjimmiltaan on ja tässä pitäisi heti päättää loppuelämästä! Juu ei kiitos.
Helluntailaisten keskuudessa on krooninen pula nuorista miehistä. Joten jos eroatte, tuo aikaisemman kirjoittajan kommentti että mies on vuoden päästä naimisissa ja se on sitten byebye ainiaaksi on totta.
Helluntailaisuus voi olla ihan ok tai rasittavaa. Riippuu paljon seurakunnasta ja siitä miehestä. Käy tutustumassa seurakuntaan. Voi olla että siellä on mukava ilmapiiri ja sinuun suhtaudutaan kuin ihmiseen. Jos sinulle tulee olo, että sinua katsotaan ja puhutellaan kuin toisen luokan ihmistä, niin ennustan ongelmia.
Helluntailaisissa pariskunnissakin on helluntailainen - luterilainen -pareja. Tiedän pari sellaista ja he ovat onnellisia. Mutta se vaatii sitä että kumpikaan ei käännytä toista vaan uskoo, että sen toisen usko on ihan yhtä hyvää kuin toisenkin ja että lasten uskonnollisesta kasvatuksesta päästään yhteisymmärrykseen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 23:35"]Kiitos kannustavista kommenteista!
Kai tässä pitää sitten alkaa muuttolaatikoita pakkaamaan.. ehkä parempi niin, saanpahan itsekkin miettiä, että ollaanko liian erillaisia elämään yhdessä.
Ja mies siis käy helluntaiseurakunnassa, ei ole jehovantodistaja.
-ap
[/quote]
Parempi on että pakenet vielä kun voit. Helluntaiseurakunta on yks kaameimmpia seurakuntia mitä tiedän. Kohta se rettuuttaa sua sinne kuulemaan saarnaa mm. siitä kuinka naiset on miehen palvelijoita. pakottaa sut kasteelle jne. Jne.
Kannattaa varmaan asua erikseen ja jatkaa kuitenkin miehen tapaamista. Mieti omalta kohdaltasi oletko valmis sitoutumiseen. Mielestäni helluntaiseurakunnassa on paljon hyvääkin ja olisin itse halunnut saada uskovan miehen, mutta eihän sellaista riittänyt minulle niin kova pula miehistä noissa piireissä on ja parin valinnassa markkinat todella kovat. Tarkoittaa että kuvankauniita sinkkunaisia on vaikka parikymmentä yhtä ok näköistä miestä kohden.
Oletko käynyt miehen mukana seurakunnassa?
Kannattaa kokeilla ainakin :)