Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ongelma teille on muiden ylipainosta?

Vierailija
06.07.2021 |

Olen normaalipainoinen, mutta en hauku ja valita toisten ylipainosta. Eiköhän se ole jokaisen oma asia ja osalla voi jopa sairaus tuoda ylipainoa. Toki se on altistavaa monille sairauksille, mutta myös moni muu asia on. Ja lapset sitten, moni on nuorena ylipainoinen, mutta sitten myöhemmin ovat normaalipainoinen. Eikö teillä valittajailla ole elämää?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se häiritsevää kun läskiä joutuu katukuvassa näkemään niin paljon. Enempi tuolla liikkuu läskejä kun normaalipainoisia ja sen pitäisi aiheuttaa kansanterveystasolla jo vähän suurempaa huolta kun se että pahoittaako joku läski mielensä kun kaikki ei hänen läskejään ja olemusta jaksa hehkuttaa.

Vierailija
22/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei kiinnosta muuten, paitsi silloin kun lihavuutta yritetään normalisoida. on ok olla lihava, mutta kyllä se on naurettavaa kun jotkut ovat sitä mieltä että ”läskiviha” ja rasismi menee samaan kategoriaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma juttu kun monia timtuu kiinnostavan muiden paino ja asiat muutenkin. Ei mua voisi vähempää kiinnostaa muiden ihmisten paino, omaisuus eikä elämä muutenkaan yhtään.

Älä valehtele. Et olisi tällä palstalla, ellei kinnostaisi.

Vierailija
24/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ärsyttävää näin henkilökohtaisen avustajan näkökulmasta, kun työn kuormittuvuus lisääntyy, kun asiakkaat on niin läskejä.

Näiltä ihmisiltä pitäisi kieltää mahdollisuus henk. koht avustajaan, 110% heidän tarve tälle on vain omaa laiskuutta ja tästä johtuvasta ylipainosta tulevia ongelmia, avustaja pois = poistuisi tarvekin.

Ei ainakaan minun työhön vaikuta kun mun yksi avustettavista on ylipainoinen. Käyn hänelle kaupassa, tiskaan, pesen pyykit ja puhun niitä näitä hänen kanssaan. Ei mun tarvitse häntä nostella millään tavalla vaikka on pyörätuolissa. Kotihoito käy sillä asiakkaalla mun lisäksi joiden kanssa hän tekee muut asiat.

Mukavan leppoinen työ. Yhden asiakkaan kanssa käydään uimassa, eloluvissa, potkitaan palloa pihalla, pelataan pleikkarilla ym. Leppoisempaa ja mukavampaa työtä en tiedä. Itse saan valita asiakkaani ja mulla on nyt kolme samaa ollu monta vuotta ja aikoinaan sanoinkin pomolle että lisää en ota asiakkaita.

Vierailija
25/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä yksilön syyllistämisen asiasta, mutta lihavuus on nykyään niin yleistä. Kyllä siihen pitäisi joku laajempi ratkaisu keksiä.

Vierailija
26/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma juttu kun monia timtuu kiinnostavan muiden paino ja asiat muutenkin. Ei mua voisi vähempää kiinnostaa muiden ihmisten paino, omaisuus eikä elämä muutenkaan yhtään.

Monia kiinnostaa myös se, että mallit ovat laihoja. Liian laihoja, jopa monen mielestä. Kauheita kampanjoita, joissa kielletään liian laihat mallit terveyteen vedoten. Sen sijaan liian lihavaa mallia hehkutetaan jokaisessa lehdessä.

Vierailija
27/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halveksuin nuorina lihavia, koska olin hyvin epävarma omasta (hoikasta) kropastani. Nyt olen tuhti ja tyytyväinen ja en halveksu ketään.

Vierailija
28/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin selvästi ettei mua kiinnosta niin mitä kohtaa et ymmärrä?

Ei se muuta sitä tosiasiaa ettei mua kiinnosta vaikka kuinka vastaan vikiset.

Vierailija
29/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suututtaa, kun bussissa lihava ihminen änkee viereen, vaikka oikeasti ei siihen edes mahdu.

Vierailija
30/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa elämää elävä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksaja kirjoitti:

Vähät läskien terveydestä, mutta se tulee yhteiskunnalle kalliiksi.

Olen ollut ylipainoinen lähes koko elämäni. Käytän julkisen ja yksityisen terveyden- ja sairaanhoidon palveluja keskimäärin kerran vuodessa. Ylipainoni takia en ole koskaan käynyt lääkärissä. Vai lasketko kaikki ylipainoisen lääkärikäynnit ylipainosta johtuvaksi? Hammas- tai silmälääkärinkin?

Hampaat siinä on kovilla kun pitää karkkia ja pitsaa ahtaa 24/7

Onko joku oikeasti noin idiootti, että kuvittelee ylipainoisten syövän 24/7? 

Syöminenhän ei tutkitusti millään liity ylipainoon. Ylipaino on Trumpin ja Hitlerin keksintö jolla alistetaan naisia.

Vierailija
31/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksaja kirjoitti:

Vähät läskien terveydestä, mutta se tulee yhteiskunnalle kalliiksi.

Olen ollut ylipainoinen lähes koko elämäni. Käytän julkisen ja yksityisen terveyden- ja sairaanhoidon palveluja keskimäärin kerran vuodessa. Ylipainoni takia en ole koskaan käynyt lääkärissä. Vai lasketko kaikki ylipainoisen lääkärikäynnit ylipainosta johtuvaksi? Hammas- tai silmälääkärinkin?

Et vielä. Lisäksi kyse on kansanterveydestä, eikä yksilöstä.

Kerro, milloin terveyteni romahtaa, kun näytät sen niin tarkasti tietävän?

Vierailija
32/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren ihmisen keho vielä kestää sen ylipainon mut vanhemmiten on sit edessä rollaattori, diabetes yms.

Vierailija
33/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole lähinnä esteettinen ongelma. Pakko tumnustaa, että ei se ylipaino kenelläkään hyvältä näytä. Itsekin koko aikuisiän jojoillut 5-10 kilon kanssa, jo tuo kilomäärä ylimääräisenä ahdistaa peilistä katsottuna.

Vierailija
34/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan muka niin huolissaan ihmisten terveydestä ja yhteiskunnan rahoista, vaikka oikeasti vaan ärsyttää ja/tai ällöttää lihavat ihmiset.

No sinäpä sen sanoit. Olen täsmälleen tätä mieltä. Ja miksi en saisi olla? Ällöttäviähän ne ovat.

Vierailija
35/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen tyttäreni ylipaino häiritsee, koska rakastan häntä, enkä halua että hän kuolee/pilaa terveytensä ennenaikaisesti.

Vierailija
36/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Itsepä kiloni kannan” on aina tää perusluritus.

Nyt tulee news flash: myös lihavat vanhenee!

Niistäkin tulee avun tarvitsijoita joskus. Polvet pettää aikaisemmin kuin normaalipainoisilla. Normaalikokoinen ystäväni loukkasi selkänsä työskennellessään vanhainkodissa ja siirtäessään ylipainoista asukasta, niin ettei enää koskaan pysty tekemään ruumiillista työtä.

Joten ei, ylipainoinen ei kanna lopulta itse kilojaan. Niitä joutuu kantamaan ne pienet lähihoitajatytöt hoitokodeissa ja loppu viimeiseksi arkun kantajat.

Vierailija
37/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin selvästi ettei mua kiinnosta niin mitä kohtaa et ymmärrä?

Ei se muuta sitä tosiasiaa ettei mua kiinnosta vaikka kuinka vastaan vikiset.

Olisi kiva tietää miksi olet AV:lla, jos ei kiinnosta.

Vierailija
38/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, ärsyttävää kun lihavuudesta tehdään normaalia. Tulevaisuudessa nämä nykyajan läskit 30-50 vuotiaat tulevat kuormittamaan rajusti terveydenhuoltoa.

Tästä on tehty tutkimus, että tuo väite ei pidä paikkaansa. Lihavat elävät sen verran lyhyemmän elämän, ettei tuo uhka kovin monella realisoidu.

Vierailija
39/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä yksilön syyllistämisen asiasta, mutta lihavuus on nykyään niin yleistä. Kyllä siihen pitäisi joku laajempi ratkaisu keksiä.

Elintarvikeollisuus ei tähän suostu. He hyötyvät miljardeja vuodessa tästä.

Vierailija
40/104 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kelle vastasit mutta onko sulla kaikki muumit laaksossa?

Ei palstalla oleminen tarkoita automaattisesti sitä että kiinnostaisi muiden asiat. Eikä se jos kommentoi.