Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lapsia – haluan pitää vapauteni

Vierailija
06.07.2021 |

Monet ajattelevat vieläkin, enemmän vanhemman polven edustajat, että lapset ovat olennainen osa elämää. Vaikka yhdyn ajatukseen, että lapset voivat tehdä elämästä parempaa, se vaatii omanlaisensa ihmisen joka pystyy samaistumaan siihen. Mutta itse näen lapset omaa vapauttani rajoittavina tekijöitä. Minulla olisi vähemmän aikaa tehdä asioita, joita haluaisin tehdä. Kuten veljeni, jolla on kaksi pientä lasta, sanoo: "Kun työt päättyvät, työt alkavat." Onneksi olen löytänyt sen oikean, joka ei myöskään halua lapsia.
Eräs ihminen jonka tapasin aikoinaan sanoi näin: "Lapset on kivoja, niin kauan kun ne on muiden lapsia."

Onneksi ilmapiiri asian suhteen on keventynyt. Mielestäni on myös epäreilua, että maailma tuntuu toimivan lasten suhteen päinvastoin. Ne ihmiset, jotka eivät halua lapsia, saavat lapsia. Ne ihmiset, jotka haluavat lapsia, eivät saa lapsia.

Ajatteleeko joku teistä samalla vai eri tavalla? Keskustellaan.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne ihmiset, jotka eivät halua lapsia, saavat lapsia. Ne ihmiset, jotka haluavat lapsia, eivät saa lapsia."

Siis miten niin..? Kyllä ainakin täällä länsimaissa suurin osa niistä, jotka ei missään tapauksessa halua lapsia, tajuaa käyttää ehkäisyä. Lapsettomuus on toki ongelma monelle, mutta kyllä tunnen todella monta jotka lapsen ovat halunneet ja saaneet. En nyt ymmärrä väittämää, että päikseen menisi tässä asiassa.

Vierailija
22/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajan mietteet hyvin, olin itsekin täysin samaa mieltä aikanaan.

Tapasin aivan ihanan naisen, ja seurustelun alussa mainitsin, että en halua missään nimessä lapsia.

Neito totesi, että en minäkään, ja älä huoli, mulla on niin paha endometrioosi, että käytännössä en pysty niitä ikinä edes saamaan.

Käytti vielä pillereitäkin, ja silti se sitten tapahtuikin, ehkä tässä keississä voi jopa käyttää kliseistä " pieni ihme" sanontaa.

Lekurin mukaan, mahikset oli luokkaa 7 oikein lotossa, ja paha paikka itse neidolle, koska aika ja elämäntilanne oli todella huono lapselle, MUTTA tod näköisesti loppuelämän ainut mahku saada se oma lapsi.

Eikä se maailma mihinkään murentunut lapsen myötä, pinnallisuus ja materian palvonta unohtui, tilalle hiukan erilaisia arvoja.

Toki vaatii veronsa, vie paljon, mutta antaa sitä enemmän.

Jokainen kuitenkin tavallaan, ei ole yhtä oikeaa polkua maaliin.

Mielenkiintoinen tarina. Onneksi kävi hyvin lopulta, eikä vanhemmuus ollut ikävä vastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään allekirjoita että lapsen tehdäkseen pitäisi olla jotain hoivaviettiä. Ei lapsen tehneet ole mitään vajaa-älyisiä joille suurin nautinto on hoivata jotain kääröä. Se on vain yksi vaihe ihmisen elämässä ja kuuluu asiaan.

Lapsen tekeminen on sitä että tuodaan uusi ihminen tähän maailmaan ja pidetään siitä huolta kunnes se pärjää itsekseen. Ei ole kysymys sinusta tai sun motivaatioista tai tykkäätkö kakkavaipoista vai ei. Yrittäkää nähdä iso kuva.

Vierailija
24/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin tietämätön ja elät luuloissasi.

Ei lapsi sido kuin hetken aikaa ja lapsen kanssa voi liikkua, matkustaa.

Kun lapsi on parivuotias, voi jättää hoitajalle vähäksi aikaa.

Et ymmärrä että vapautta tulee liikaakin kun lapsi on esim. teini ja sitten aikuinen.

Ja höpöhöpö. Mikään muutama tunti ei riitä kun sitä vapautta kaipaa vuosia. Mihinkään mielenkiintoiseen paikkaan ei voi mennä, mitään mukavaa ei voi tehdä kun on lapsia. Minulla on yli 20 vuotiaat lapset ja teini, sekin melkein aikuinen ja yhä elämäni on rajoitettua tuon nuorimman vuoksi. Tietysti hälläväliä vanhemmilla onkin helppia kun niitä ei kiinnosta onko lapsi täyspäinen ja selviääkö elävänä nukkumaanmenoon asti. Meille muille lapsiperhe-elämä on työtä alusta loppuun asti.

Vierailija
25/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut lapsia ja olen onnistunut niiltä välttymään. Olen onnellinen näin. Sisareni on toivonut paljon lapsia, mutta ei voi niitä saada. Elämä on epäreilua, mutta minusta ikävintä on, että sisareni on alkanut vihata minua. 

Vierailija
26/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin tietämätön ja elät luuloissasi.

Ei lapsi sido kuin hetken aikaa ja lapsen kanssa voi liikkua, matkustaa.

Kun lapsi on parivuotias, voi jättää hoitajalle vähäksi aikaa.

Et ymmärrä että vapautta tulee liikaakin kun lapsi on esim. teini ja sitten aikuinen.

Ja höpöhöpö. Mikään muutama tunti ei riitä kun sitä vapautta kaipaa vuosia. Mihinkään mielenkiintoiseen paikkaan ei voi mennä, mitään mukavaa ei voi tehdä kun on lapsia. Minulla on yli 20 vuotiaat lapset ja teini, sekin melkein aikuinen ja yhä elämäni on rajoitettua tuon nuorimman vuoksi. Tietysti hälläväliä vanhemmilla onkin helppia kun niitä ei kiinnosta onko lapsi täyspäinen ja selviääkö elävänä nukkumaanmenoon asti. Meille muille lapsiperhe-elämä on työtä alusta loppuun asti.

Omasta mielestäni lapsenkasvatuksessa työläin vaihe ei ole vauva- tai pikkulapsiaika. Esiteini- ja teini-ikäisen kasvatus on ollut paljon haastavampaa. Toki joillain on helppoja yksilöitä ihan onnen kaupalla, mutta monelle on tuttua tämä nuoren kanssa hermojen riekaloituminen.

Vierailija
27/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että mulle on ihan se ja sama haluaako joku lapsia vai ei.  Kuuluu samaan kategoriaan kuin uskonto ja politiikka.

Vierailija
28/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse halusin ehdottomasti lapsia. Paras ystäväni ei halunnut, eikä veljeni. Ymmärrän heitä enkä ole koskaan kyseenalaistanut tai vähätellyt heidän mielipidettään. Olen omista lapsistani kiitollinen.

Meillä on neljä alle viisitoistaveetä. Mies ja minä molemmat tahdoimme ison perheen ja saimme sen. Lapset ovat meille valtava rikkaus, joten sen, minkä "vapaudessa" menettää, saa moninkertaisesti muunlaisena takaisin. Sisarellani ei ole lapsia, se on taas hänen ja miehensä ratkaisu. Emme milloinkaan, edes mielessämme kyseenalaista toistemme elämää.

Vierailija
29/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti vapaudestasi! kaiholla joskus seurailen lapsettomien elämää netissä. Mitä kaikkea he ehtivätkään. Itselläni on siis kaksi, enkä heitä vaihtaisi pois. Mutta kyseessähän on suunnilleen elämää isompi sitoutuminen ja vastuu, että ymmärrän täysin sinua. Ja hienoa, että ymmärrät sen ja valitset miltä oikein tuntuu.

Liian moni lisääntyy turhan hövelisti.

Vierailija
30/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi tästä pitää aina keskustella??? Minä halusin lapsia ja 2 sain. Ymmärrän kuitenkin että joku toinen voi haluta vaikka kissan tai hevosen tai tatuoinnin tai... Jos et halua lapsia niin fine, älä halua, ei ketään oikeasti kiinnosta haluatko vai etkö!!!

Monia voi kiinnostaa ja tällä palstalla saa keskustella,kohteliaasti mieluiten.

Vierailija
31/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jokaisen oma asia tekeekö lapsia vai ei.

Olen tehnyt sellaisen havainnon että lapsia ja lapsenlapsia haluaa varsinkin vanha kansa ja ei niin koulutetut ihmiset. Tai siis heille se on itsestäänselvyys että niitä hankitaan. Eivät ymmärrä muuta, ja vain lapset ovat tärkeää. Huom.Yleistys. Kyllä on koulutettujakin joille lapsenhankinta on tärkeää, mutta tiedätte mitä tarkoitan.

Jopas on rankka yleistys! Olemme nelilapsinen perhe. Mieheni on fyysikko, minä lukion lehtori. Olemme alle nelikymppisiä, jotka kyllä ymmärrämme elämää ja maailmaa monelta kantilta. Että se siitä havainnostasi.

Vierailija
32/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut lapsia ennen kuin ihan kalkkiviivoilla nelikymppisenä. Nyt he ovat tärkeintä, mitä on.

Terv. Uraäiti

Vierailija
33/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan jokaisen oma valinta. Kunhan pohtii asian kunnolla läpi ja näkee sen kokonaisuutena, joka juoksee koko aikuiselämän läpi ja mitä seurauksia milläkin valinnalla on. On ihmisiä, jotka missaavat aika ison palan elämästä jos jättävät lapset tekemättä, mutta toisaalta on myös ihmisiä joiden ei olisi koskaan pitänyt tehdä lapsia.

Vierailija
34/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikkien kannalta onnellisintä että ne, jotka eivät halua lapsia, eivät hanki lapsia. Aivan liikaa on lapsia, joista ei välitetä tai huolehdita. Pidä vain oma linjasi, ap.

Vierailija
35/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on jo täytetty ihmisillä. Siksi viisas ei lisäänny.

Vierailija
36/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se minäminäminä-kulttuuri teettää.

Minäminäminä-kulttuuri teettää ilmastonmuutoksen ja siitä sinun lapsesi sitten kärsivät sinun itsekkyytesi vuoksi.

Vierailija
37/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jokaisen oma asia tekeekö lapsia vai ei.

Olen tehnyt sellaisen havainnon että lapsia ja lapsenlapsia haluaa varsinkin vanha kansa ja ei niin koulutetut ihmiset. Tai siis heille se on itsestäänselvyys että niitä hankitaan. Eivät ymmärrä muuta, ja vain lapset ovat tärkeää. Huom.Yleistys. Kyllä on koulutettujakin joille lapsenhankinta on tärkeää, mutta tiedätte mitä tarkoitan.

Jopas on rankka yleistys! Olemme nelilapsinen perhe. Mieheni on fyysikko, minä lukion lehtori. Olemme alle nelikymppisiä, jotka kyllä ymmärrämme elämää ja maailmaa monelta kantilta. Että se siitä havainnostasi.

Tiedän lääkäripariskunnan, jolla on neljä lasta, jotka ovat lääkäreitä, vanhin on naimisissa lääkärin kanssa. Tiedän paljon DI- ja KTM-vanhempia, joilla on 3-4 lasta.

Vierailija
38/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään rahasummakaan ei korvaisi sitä ihanaa aikaa kun sain hoitaa ja olla lapseni kanssa.

Sieltä tuli rupsahtanut annu mamma huutelemaan. Keskeltä ruman, lihavan vauvansa paskan katkua. 

Vierailija
39/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kertoisitteko mitä ne paikat ovat, joissa ei voi lasten kanssa käydä, ja mitkä on ne asiat, joita lasten takia ei voi tehdä.  Joku reppureissaaminen eteläamerikkalaisissa maissa ja thaikuissa tulee mieleen tai olla sotakirjeenvaihtajana tai rauhansovittelijana jossain Etinamibiassa.

Vierailija
40/129 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään rahasummakaan ei korvaisi sitä ihanaa aikaa kun sain hoitaa ja olla lapseni kanssa.

Sieltä tuli rupsahtanut annu mamma huutelemaan. Keskeltä ruman, lihavan vauvansa paskan katkua. 

Alkaispa jo koulu, että jonneveetit sais jotain muuta tekemistä