Suositelkaa mulle kirjoja!
Haluaisin jotain kesälukemista, mutta ideat ovat vähissä. Tykkään ihmiskohtaloista, kirjoista, jotka antavat ajattelemisen aihetta. Ei mitään fantasiaa, eikä rikosromaaneja.
Mitä kannattaisi lukea?
Kommentit (57)
Lucy Irvine: Karkulainen, Joyce Carol Oates: Blondi, Pat Conroy: Vuorovetten Prinssi...
Harry Potter -sarja. Ei kiinnostanut fantasiakirjat minuakaan yhtään tippaa, mutta nuo veivät ihan väkisin mukanaan. Erilainen lukukokemus.
Vieras mies ja Kähkösen kirjat, voin suositella kans kumpiakin. Hienovaraisia, täynnä tunnelmia.
Tea Obreht: Tiikerin vaimo
http://www.mtv.fi/kirjat/index.shtml/2012/04/1526989/ta-obreht-tiikerin-vaimo
En oo vielä lukenut, mutta aion kyllä.
Mooses Mentula, nimestä en ole varma. Isän kanssa tai Isän kanssa kahdestaan.
Karin Alvtegen "Todennäköinen tarina"
Siilin eleganssi oli jotain niin huonoa.
Madame Bovary on tosi hyvä, tai sitten Nesbon ja Läckbergin dekkarit!
Augusten Burroughsin kirjat. Esim. Juoksee saksien kanssa.
hei tää on hyvä ketju, saa itsellekin vinkkejä. pitäkää tää hengissä huomisaamuun asti, nyt en jaksa enää kaivella kynää. uni tulee...
Paul Auster, Sattuman soittoa
Henri Charriere, Vanki nimeltä Papillon
Mä tykkään Paul Austerin ja Siri Hustvedtin kirjoista.
mika waltari, sinuhe egyptiläinen
arto paasilinna, hirtettyjen kettujen metsä
Anne Ragde Berliinin poppelit ja 2 sen jatko-osaa. Jos kiinnostaa norjalainen elämänmeno sikalanhoitajan, Tanskassa asuvien homojen ja yhden voimakkaan nuoren naisen näkökulmasta.
Kertomus kadonneesta saaresta. Kirjoittanut Benedict Zilliacus aika kauan sitten. Kesäinen tarina saaresta, joka jäi sodan jalkoihin. Aion lukea sen tänä kesänä, luin siitä upeita arvioita kirjablogeista. Laiturilla...
En oo ap. mutta seiskan kirjaehdotus kiinnostaa. Kenen tyyliä muistuttaa kerronnaltaan. Ja kiitos vinkistä.
Rocktähtien, bändien, näyttelijöiden elämäkerrat. Kirjastosta löytyy aika hyvin. Itse luin äskettäin Michael Monroesta kirjan. Muutti käsitystäni hänestä paljon, parempaan suuntaan:).
Suosittelen omaa suosikkiani, eli Giorgio Bassanin teosta Ferraran puutarha. Ihmissuhteita mielenkiintoisessa, Italian lähihistoriaan sijoittuvassa (palkitussa) romaanissa.