Mistähän saisi ihan vain tavallisen terveen sekarotuisen kissan?
Tuntuu että täällä kaupungissa myydään vain rotukissoja kovaan hintaan ja näyttelyvelvoitteella :/ En haluaisi välttämättä ottaa kallista rotukissaa ihan vaan lemmikkikaveriksi, varsinkaan kun ei varmasti tulisi käytyä noissa näyttelyissä, mitä kasvattajat tuntuvat kaikki velvoittavan.
Eläinsuojissa tuntuu olevan vain säikkyjä aikuisia ongelmakissoja ja vaikka kuinka sellaisen haluaisin "pelastaa", minulla ei ole vain aikaa ja resursseja alkaa hoitamaan aikuista kissaa joka pelkää koko maailmaa.
Reipas, sosialistettu ja normaalisti pidetty sekarotuinen kissanpentu olisi meille hyvä, muutaman satasenkin olisin valmis maksamaan, mutta en yli 600€
Kommentit (15)
Kyselehän alueen maatiloilta:) Olen töissä lomittajana ja monella tilalla on kissoja liikaakin. Hyvien tapojen mukaan itse maksaisin "maatiaiskissasta" esim. 30€ vaikka niitä annettaisiin ilmaiseksikin.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:28"]
Kyselehän alueen maatiloilta:) Olen töissä lomittajana ja monella tilalla on kissoja liikaakin. Hyvien tapojen mukaan itse maksaisin "maatiaiskissasta" esim. 30€ vaikka niitä annettaisiin ilmaiseksikin.
[/quote]
Kannattaa olla varovainen maatilakissojen kanssa. Niiden on hyvä saada olla emonsa kanssa 12 viikkoisiksi asti, ja olisi hyvä, jos ne tottuvat ihmisiin. Nämä ehdot eivät usein toteudu, ja se saattaa johtaa siihen, että kissa on arka ja varovainen, ja saattaa esim. raapia turhan paljon. Oma kissani (olen tuo kakkonen) tuntui oppivan siinä 12 viikon tienoilla olemaan raapimatta ja purematta niin, että sattuu. Muu pentue opetti. Monet olisivat antamassa kissoja aikaisemminkin, mutta se ei välttämättä kannata.
Minulta :) Voin lähetää kuvia ja lisätietoja jos annat sähköpostiosoite
Joku maksaisi/pyytäisi satoja euroja sekarotuisesta? Huh huh.
Maalta. :) meidän molemmat kissat on otettu maalta, toinen pohjoisesta ja toinen keski-pohjanmaalta. Ihania, ihmisrakkaita, terveitä tyttöjä molemmat!
7 jatkaa
ja en todellakaan maksanut kummastakaan mitään, ei ole oikeasti tapana. Ovat vain kiitollisia kun pääsevät pennuista eroon!
Itse ostin brittikissan joka ei ollut täysin näyttelytasoinen, kasvattajan kissa oli eka kertaa saanut pentuja ja sain kissani edullisesti 350e. Enpä usko että kasvattaja sai kuin korkeintaan omansa takaisin. Tosi ihanast a kodista pääsi meille, oli tottunut lapsiin jne. Pentu oli rokotettu ja madotettu, paperit kunnossa.
Uskon että jostain maaseudulta saa sekarotuisia edullisesti, mutta muista katdoa ettei pentu ole liian nuori, niiden tulee olla 12-viikkoisia jotta emo on ehtinyt pennut kasvattaa ja vieroittaa. Parempi aina sopia että voisiko käydä katsomassa pentujakun ne ovat 6-8viikkoisia ja sopia noudosta kun ovat luovutusikäisiä. Niin näet missä oloissa pennut kasvaa. Jos ei ole madotettu, niin vie pentu heti lääkäriin madotettavaksi ja rokotettavaksi. Kerran ystäväni haki vähän isomman kissanpennun jostain maalta, ja näin kun se oksensi kasan matoja lattialle...
Moi.
Varmaan Suomi 24 Tori palstalta löytyy.
ainakaan meidän rotukissoissa ei ollut mitään näyttevaatimuksia
Kyllä eläinsuojeluyhdistyksistäkin saa ihan reippaita, kilttejä kissoja, kaikki ei siis ole moniongelmaisia. Ota pentu, tai kysele vaikka sellaisia nuorehkoja kissoja, jotka ovat jo valmiiksi tottuneet ihmiseen, tai jotka on jouduttu antamaan esim. allergian takia pois. Varmasti löytyy ihania, ihmisrakkaita kissoja. On niitä moniongelmaisiakin kissoja, mutta niitä ei yleensä annetakaan sellaisiin perheisiin, joissa on lapsia tai joissa ei ole totuttu kissoihin. Eläinsuojeluyhdistyksen kissoissa on se hyvä puoli, että ne on valmiiksi leikattu, rokotettu ja sirutettu. :)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:42"]
Minulta :) Voin lähetää kuvia ja lisätietoja jos annat sähköpostiosoite
[/quote]
Missä päin suomea asut?
Meillä on pentuja, jotka saavat olla emon kanssa vähintään 12 viikon ikään asti tai pidempäänkin. Ne ovat päivittäin tekemisissä myös ihmisten kanssa ja muutenkin sosiaalisia. Emme kuitenkaan anna vain yhtä kissaa, sillä mielestämme kissalle on hyväksi saada lajitoveri uuteenkin kotiin. Jos ap (tai joku muu) haluaa lisätietoja ja on kiinnostunut kahdesta kissasta, niin kannattaa vaikka luoda jokin väliaikainen sähköpostiosoite. Otamme sitten yhteyttä :) (Olemme Uudeltamaalta ja voimme tuoda kissat, jos matka ei ole ihan mahdoton.)
Itse otin eläinsuojasta pennun (Turku). Emoa ei ollut, mutta koko pentue oli todella sosiaalinen, kun niitä käytiin katsomassa niin usein ja joku sijaisemokissakin niillä oli jossain vaiheessa. Olisin ottanut aikuisen kissan, mutta meillä on ennestään koira ja suosittelivat pentua. Noissa suojissa voi siis olla myös pentuja kun niihin varmasti tuodaan kantavia kissoja, jotka sitten synnyttävät siellä suojassa. Omasta poikakissastani maksoin 120 €. Hintaan sisältyi leikkaus ja korvatuointi.
Kissa on nyt viisivuotias. Todella terve, kiltti ja sosiaalinen. :)