Nyt puhuu Koskelan surmasta syytetyn pojan äiti
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eb214472-e6a4-480e-9b6a-164eb19c7ab9
Kuten huomaatte niin teko tuli täytenä yllätyksenä sekä kovana järkytyksenä epäillyn pojan äidille eikä kakkiaisten suorittama koko perheen lynkkaaminen mitä täällä on tehty ainakaan auta asiaa yhtään.
Täällä on myös hurskasteltu, ettei meidän poika ikinä tekisi tuollaista mutta samalla kerrotaan miten kakaroiden annetaan juosta ulkona yömyöhään vailla kuria. Ihan yhtä hyvin sinä voit saada poliisilta vastaavan soiton ja poikaasi epäillään vastaavasta rikoksesta.
Kommentit (1617)
Vierailija kirjoitti:
Oliko kirja tilaustyö jonkun tekijän vanhemmilta???
Tuskin.
Onko täällä pohdittu sitä, mikä se vanhimman tekijän sai raivoon, jota ei itsekään tunnistanut? Mietin vain, kun nuorille on kuulemma ujutettu aggressiiviseksi tekeviä päihteitä.
Ne kaksi jantteriahan olivat oikein hekumoineet etukäteen, kuinka tuo vanhin tulee todella pahoinpitelemään uhria. Ja heillä oli ollut myös tarve mennä teon jälkeen keräämään pulloja paikalta. Herättää ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Hirveintä mitä voin kuvitella on, että tekijät ja/tai tekijöiden omaiset rahastavat tapauksella.
Voin pahoin!
Mitä heiltä muuta voisi odottaa. Nyt ymmärrän, mistä pahuus kasvaa. 🤮🤮🤮🤮🤮
Oksettavaa, miten tämän murhaajan äiti uhriutuu. Äidin käytös selittää hyvin miten hänen pojastaan tuli, millainen hänestä tuli. Mistään ei oteta vastuuta ja uhriudutaan. Selitellään. Nyt meidän pitäisi sääliä tätä naista?
Itse säälin oikeasti esim. Pekka-Erik Auvisen vanhempia enkä ole sitä mieltä että vanhemmat ovat aina vastuussa lastensa käytöksestä mutta tuo kirja on täynnä äidin muiden syyttelyä vaikka ainoa mitä hänen olisi tarvinnut tehdä olisi ollut katsoa peiliin.
On ihan totta että kukaan ei pysty spottaamaan murhaajaa vaikka hän asuisi samassa taloudessa, mutta vaatii todella vikaisen mielen ettei ota mitään vastuuta kasvattamansa lapsensa käytöksestä ja vielä puolustelee sitä. En ihmettele ollenkaan miten tuon naisen lapsi päätyi ratkaisuunsa kun äitinsä on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Äiti pesi lattialla mytyssä olleet märät vaatteet.
Niin... ei sitten tullut puheeksi, miksi näin oli. Seuraavana soittaa poliisi.. ja sitten kirjoitetaan jo kirjaa, jossa ei mistään tiedetä mitään, ainoastaan kultapoju vankilassa ja äipällä huono fiilis. Ja yhden kirjankin voisi kirjoittaa, kun kukaan ei enää kunnon töihin ota🤮.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... ei sitten tullut puheeksi, miksi näin oli. Seuraavana soittaa poliisi.. ja sitten kirjoitetaan jo kirjaa, jossa ei mistään tiedetä mitään, ainoastaan kultapoju vankilassa ja äipällä huono fiilis. Ja yhden kirjankin voisi kirjoittaa, kun kukaan ei enää kunnon töihin ota🤮.
Miksi kommentoitte, jos ette tiedä asiasta mitään?
Jos mua olisi tuollaisessa tilanteessa haastateltu kirjaan, olisin sanonut, että haluan sanoa vain yhden sanan: Anteeksi.
Mikä niiden isien rooli on poikiensa kasvattajina - no sen näkee sokeakin: murha. Isät kasvatti murhaajapojat. Ukot on itse varmaan linnanvenkuloita.
Onpa pitkä ketju, jossa 97% ei tunnu tietävän asiasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa ei huomattu, lastenkodissa ei huomattu????!!! Miten sokeita nämä muka ammatti-ihmiset ovat työssään, kun monen koululaisen tiedossa oli, että A:ta oli kiusattu jo pitkään. Totta kai he yrittävät pestä käsiään aiheesta ja esittää tietämätöntä, mutta miksi eivät uskoneet muitten kertomuksia? Hävytöntä vastuunpakoilua!
Tämähän on ihan normaalia että koulussa ei huomattu toisinsanoen ei välitetty. Meidän pojan kiusaamiseen koulu puuttui vasta kun asia oli viety poliisille. Oli kiire alkaa toimimaan. Oikeasti jonkun pitää ensin kuolla ennenkuin välitetään.
Ai että, mua naurattaa täällä, kun mietin sitä tohinaa ja tohotusta opettajienhuoneen, rehtorinkanslian ja kuraattorin kusiputkan välillä, kun kiireessä vipeltävät menemään ja kulmat kurtussa miettivät, miten esitetään poliisille, että muka jotain olisi tehtykin.
(Been there too)
Se rehtori pitäisi erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole lynkannut mitään. Olisi kieltämättä kauheaa omalle kohdalle, pahinta toki hänelle je omaisilleen, jolle nuo teot tehtiin.
Mutta varmasti on itkua ja oksennusta tullut tämänkin tekijän vanhemmilta.
Kyllähän täällä on vanhemmat lynkattu ja väitetty, että pojan teko johtuu huonosta kasvatuksesta ja kotioloista.
No miten tuo muka sen kumoaisi? Yrittävät vain päästä päkähästä.
Ei tuo ole voinut puskista tulla
Tottakai se tulee puskista. Kenen tahansa lapsi voi syyllistyä raakaan murhaan.
Ei voi! Vai voisitko sinä? Olethan sinäkin jonkun lapsi. Minä en ainakaan voisi. Vanhempani olisivat voineet olla takuuvarmoja asiasta, ja oikeassa olisivat olleet. Samoin itse voin mennä vaikka takuuseen etteivät omat lapseni ikimaailmassa tuollaista tekisi.
Et siis eroa sinisilmäisyydessä mitenkään tuosta murhaajapojan äidistä, hän olisi sanonut ihan samoin vielä vuosi sitten. Oma äitini kyllä uskoi, että olen kykeneväinen murhaan silloin kun minua tulivat nuorena poliisit hakemaan erään soramontulla tapahtuneen rikoksen jälkeen. Soramonttuhan on suosittu paikka suorittaa teloitus.
Nimen omaan. Totuus on se, että kukaan ei koskaan voi mennä takuuseen tuollaisesta asiasta, ei edes itsensä kohdalla. Minä luulen että en kykenisi vahingoittamaan toista ihmistä vakavasti, mutta en mene vannomaan, joskus voi tulla tilanne että vahingoitan. Hyvin epätodennäköistä, olenhan kohtalaisen heiveröinen jo korkeahkon ikänikin vuoksi, mutta silti, kun kyseessä on ihminen, mikään ei ole mahdotonta. Ja sama koskee lapsiani, en minä voi mennä takuuseen heistä, haluan uskoa että ovat hyviä ihmisiä ja tähän saakka ovat olleetkin, mutta mistäs minä voin tietää mitä tulevaisuus mahdollisesti tuo. Mielisairaus, päihdeongelma, itsepuolustustilanne, ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa ei huomattu, lastenkodissa ei huomattu????!!! Miten sokeita nämä muka ammatti-ihmiset ovat työssään, kun monen koululaisen tiedossa oli, että A:ta oli kiusattu jo pitkään. Totta kai he yrittävät pestä käsiään aiheesta ja esittää tietämätöntä, mutta miksi eivät uskoneet muitten kertomuksia? Hävytöntä vastuunpakoilua!
Tämähän on ihan normaalia että koulussa ei huomattu toisinsanoen ei välitetty. Meidän pojan kiusaamiseen koulu puuttui vasta kun asia oli viety poliisille. Oli kiire alkaa toimimaan. Oikeasti jonkun pitää ensin kuolla ennenkuin välitetään.
Ai että, mua naurattaa täällä, kun mietin sitä tohinaa ja tohotusta opettajienhuoneen, rehtorinkanslian ja kuraattorin kusiputkan välillä, kun kiireessä vipeltävät menemään ja kulmat kurtussa miettivät, miten esitetään poliisille, että muka jotain olisi tehtykin.
(Been there too)
Se rehtori pitäisi erottaa.
Eikös hänet jo erotettu?
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä pohdittu sitä, mikä se vanhimman tekijän sai raivoon, jota ei itsekään tunnistanut? Mietin vain, kun nuorille on kuulemma ujutettu aggressiiviseksi tekeviä päihteitä.
Ne kaksi jantteriahan olivat oikein hekumoineet etukäteen, kuinka tuo vanhin tulee todella pahoinpitelemään uhria. Ja heillä oli ollut myös tarve mennä teon jälkeen keräämään pulloja paikalta. Herättää ajatuksia.
Luulisi poliisien tutkineen tällaiset.
" Äiti pesi lattialla mytyssä olleet märät vaatteet."
Olivatko kuo-li-aak-si ha-katun ikätoverin verestä märät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä tilanne, että vakavasti masentunut teini laitetaan sijoitukseen. En ihmettele yhtään tuota kommenttia, että koki ettei tuon jälkeen ollut enää kotia.
Erittäin tyypillistä Suomessa. Suljetaan uhri laitokseen, ja luullaan että asia ratkeaa sillä. Ei ratkea. Väärä tyyppi lukkojen takana. Toki helposti käsiteltävä asiakas.
Jotenkin riipaisevaa kun luin jostain, että uhri oli hävennyt paljon laitokseen joutumista. Voin kuvitella kuinka kauhealta herkästä pojasta tuntunut laitoksessa. En ymmärtä tuota ratkaisua että kiusattu, masentunut nuori pakotetaan laitokseen. Lastensuojelun metodit pitäisi laittaa tarkasteluun.
Onko sulla mitään kykyä tarkastella asiaa mistään muustakon tuosta huutamisen näkökulmasta? On todella monia lapsia, joiden vanhemmat eivät pärjää lapsen kanssa kotona, koska lapsi on masentunut, psykiatri ei ota lasta osastolle, joten lastensuojelun on pakko ottaa vastuu. En tiedä mihin nämä lapset pitäis sit laittaa kun vanhemmat toivovat sijoitusta? Kadulle? Otatko sä himaas?
Kyllä koti on parempi vaihtoehto, ellei vanhemmilla päihde- tai mt-ongelmaa. Masentuneen nuoren on parempi olla kotona kuin laitoksessa. Haluaisitko itse mennä laitokseen masentuneen? Millä logiikalla laitos on ratkaisu? Ymmärträm jos nuorella paha päihdeongelma, rikoskierre tms että laitetaan laitokseen. Mutta masentuneem, kiusatun nuoren paikka ei ole laitoksessa. Se saa nuoren tuntemman olonsa hylätyksi.
Tästä on noin kymmenen vuotta aikaa, mutta meidän tyttären luokalla oli poika josta muistaakseni 13 vanhempaa valittivat (käytös) ja luokalla oli 22 oppilasta.Yksi näistä valituksista oli kun rivitalossa asunut luokan tyttö oli herännyt yöllä ja nähnyt pojan ikkunansa takana. Tuon pojan vanhempien mielestä vika oli tytön kun tämä oli suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoitte, jos ette tiedä asiasta mitään?
Tiedän kuule tarpeeksi. Ihana ja rakastettava pieni poika on kuollut. Tietojeni mukaan hänet piestiin ja raiskattiin kuoliaaksi ja jätettiin kitumaan.
Olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Vierailija kirjoitti:
" Äiti pesi lattialla mytyssä olleet märät vaatteet."
Olivatko kuo-li-aak-si ha-katun ikätoverin verestä märät?
Tuskinpa.
Alkoholin osuutta liioitellaan Suomessa rikoksissa. Ne samat tyypit tappaisi selvinkin päin.