Menisitkö sekasaunaan?
Itse en menisi enkä mene. Aikoinaan opiskelupiireissä oli tähän jopa painostusta ja me jotka emme kekkuloineet muiden edessä alasti, jäimme vähän syrjään kaikesta muustakin.
Omat perusteluni: Intimiteetti. Yksityisyys. Näistä siinä vain on kyse. Ei mistään häpeilystä, tiukasta moraalista tms.
Vaikka sauna ei mikään seksuaalinen paikka olekaan, paljaat sukuelimet tulevat siellä kyllä myhäillen kytätyiksi ahnailla silmillä kun tilaisuus koittaa. Ja kaikki perustelut jostain suomalaisesta perinteestä ja alastomuuden luonnollisuudesta ovat tässä yhteydessä vähän outoja, koska ei se mielestäni poista sukupuolisen alastomuuden intimiteettiä että siirrytään ovesta huoneeseen jossa keskilämpötila muutaman 10 astetta korkeampi.
Olenko outo?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sekasaunoessa ei haluta harrastaa seksiä? Olishan se mahtavaa nuolla kaverin vaimon posliinia kun kaveri lykkisi sua persiiseen.
Mä en suostu harrastaan seksiä saunassa muutenkaan. Yksi epäeroottisimmista paikoista vaikka alasti oltaisiinkin.
Olen ollut, eikä asia silloin häirinnyt mitenkään. Nykyään saunon vain yksin, en edes kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Saunakulttuuri kyllä pahasti hukassa, jos ihan “myhäillen kytäten” käytetään saunassa oloa vain toisten kehojen vertailuun.
Onneksi oma vuosikurssimme sattui opiskelussa mitä parhainta laatua. Opiskelijateemapäivillä saunottiin ristiin rastiin, sekä omalla että muiden koulujen kollegoiden porukalla – ei siitä kukaan mieltään ainakaan ääneen pahoittanut. Muutamalle nirppanokalle järjestettiin erillinen mahdollisuus naisten omaan saunavuoroon ja muutama sitä hyödynsikin – mutta 90% muijista tuli reilusti miesten kanssa sekasaunaan jatkamaan jutustelua. Hyviä muistoja.
Nainen, joka ei halua olla alasti miesten seurassa = nirppanokka. Joopa joo.
Tirkistelijät menee sekasaunaan uimapuvussa, hyi!
Mistä tämä tulee, että sekasaunominen on Suomessa joku yleinen perinne? Perheen kesken tottakai, mutta kyllä yleisempää on saunoa naiset ja miehet erikseen kuin kaikki yhdessä.
En ole koskaan ollut sekasaunassa ja en koskaan ole edes kuullutkaan että sekasaunoja on.
Kaikissa tapahtumissa missä on saunamahdollisuus on ollut niin aina on erikseen ollu naisten ja miesten omat vuorot.
Lapsena saunoin kyllä vanhempieni kanssa ja silloin saunottiin alasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sekasaunoessa ei haluta harrastaa seksiä? Olishan se mahtavaa nuolla kaverin vaimon posliinia kun kaveri lykkisi sua persiiseen.
Mä en suostu harrastaan seksiä saunassa muutenkaan. Yksi epäeroottisimmista paikoista vaikka alasti oltaisiinkin.
No niin, tein kyselyn tänne av:lle äsken, että ovatko ihmiset harrastaneet seksiä saunassa ja karkeasti noin 60/67 vastaajasta oli harrastanut seksiä saunassa.
Saunassa on siis hyvin monelle eroottinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekasaunaan voin mennä uimapuvussa. Viimeksi kun näin oli miehet oli alasti ja naisilla uikkarit. Oma valinta kaikilla.
Sekasaunaan mennään alasti, hyvänen aika. Se on osa sitä juttua. Jos joku tulee sinne uimapuvussa, niin kyllä sitä vähän ihmetellään. Ei sekasaunat ole seksuaalisia vaan yhteisöllisiä paikkoja.
Sekasaunaan mennään vaikka pilkkihaalareissa, yhteissaunassa ollaan alasti.
pdffox.com_yhteissaunominen-suomessa
Kyllä. Tykkään katsella nuoria timmejä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä tulee, että sekasaunominen on Suomessa joku yleinen perinne? Perheen kesken tottakai, mutta kyllä yleisempää on saunoa naiset ja miehet erikseen kuin kaikki yhdessä.
Vahaan aikaan yhteissauna oli normi lähes koko Euroopassa. Uskonto, hienostelu ja vauraus sotkivat asiat. Saksankielisissä maissa saunotaan yhdessä.
70
Vierailija kirjoitti:
"Naiset ensin, miehet sitten" -järjestys tuhoaa bileet kuin bileet. Tuntikausien turha kuoppa bileiden tunnelmassa. Kun sauna on koko ajan vapaa kaikille, pysyy tunnelma hyvänä ja jokainen saa saunoa niin pitkään kuin haluaa tai vaikka pitää välillä tunnin huilitauon.
Kyse on ajoituksesta. Tunnelma ei latistu, jos miehet menevät saunaan 5 minuuttia naisten jälkeen.
Olen ollut sekasaunassa noin 30 kertaa.
Samaan aikaan muuten vaan saunassa noin 1500 kertaa.
Että jotain 2%?
Olen mennyt ja menen jatkossakin. Ei siinä ole mitään outoa.
Ihan luonnollista ja ihan suomalaista, joka muuta väittää, on etääntynyt todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vasta sotien jälkeen muuttunut tämmöiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, tein kyselyn tänne av:lle äsken, että ovatko ihmiset harrastaneet seksiä saunassa ja karkeasti noin 60/67 vastaajasta oli harrastanut seksiä saunassa.
Saunassa on siis hyvin monelle eroottinen paikka.
Sauna mutta ei sekasauna. Eri juttu olla kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammat eivät kestä totuutta, että miehillä voi alkaa jöpöttää tuollaisissa tilaisuuksissa, kun kerran poistivat kommenttini 😂
Pari sataa kertaa olen sekasaunassa ollut, ja kertaakaan ei ole yhdelläkään miehellä erektiota ollut. Eli ei niin hirveän yleinen ongelma.
Kuinka isoja munia näit?
On niihinkin varmasti jonkin verran verta paakkuuntunut.
Muutama vuosi sitten HS järjesti kyselyn lukijoilleen sekasaunasta. Kyselyyn taisi vastata nelinumeroinen määrä lukijoita, joten otos ei ollut aivan pieni. Tulosten mukaan 1/3 ei mene missään tilanteessa sekasaunaan. Toiselle 1/3 sekasauna on täysin normisaunomista. Ja loput 1/3 on kyllä käynyt muutaman kerran sekasaunassa esim. nuorena opiskelijana. Siihen ryhmään kuuluu myös tämä ukko, joka pääsi 80-luvulla 9 eri kertaa sekasaunaan. Sen jälkeen ei ole tullut elämässä tilannetta eteen, että olisi edes puhuttu sekasaunaan menosta.
Itse kävin ennen sekasaunomassa, alasti tai uimapuvussa. Nykyään käyn vain jos uimapuvut, olemme sopineet tämän käytännöksi nykyisen kumppanini kanssa. Lisäksi olemme olleet paljon tekemisissä ulkomaalaisten kanssa opiskeluaikoina ja silloin tuli luonnollisesti heidän kanssaan saunottua uimapuvussa.
Mm saksalaiset nuoret, etenkin naiset, laittavat uimapuvun saunaan tai jättävät välistä. Tämä ainakin omalla kokemuksella vaihto-opiskelun kautta.
Ei hätää. Kohta meillä on kaikki julkiset saunat sekasaunoja missä ei saunota uimapuvussa 🤗🤦 kiitos feministit,seta ja muut kivat veijarit.
Tänään olin sekasaunassa, ei siinä mitään ihmeellistä ole.