Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö sekasaunaan?

Vierailija
06.07.2021 |

Itse en menisi enkä mene. Aikoinaan opiskelupiireissä oli tähän jopa painostusta ja me jotka emme kekkuloineet muiden edessä alasti, jäimme vähän syrjään kaikesta muustakin.

Omat perusteluni: Intimiteetti. Yksityisyys. Näistä siinä vain on kyse. Ei mistään häpeilystä, tiukasta moraalista tms.

Vaikka sauna ei mikään seksuaalinen paikka olekaan, paljaat sukuelimet tulevat siellä kyllä myhäillen kytätyiksi ahnailla silmillä kun tilaisuus koittaa. Ja kaikki perustelut jostain suomalaisesta perinteestä ja alastomuuden luonnollisuudesta ovat tässä yhteydessä vähän outoja, koska ei se mielestäni poista sukupuolisen alastomuuden intimiteettiä että siirrytään ovesta huoneeseen jossa keskilämpötila muutaman 10 astetta korkeampi.

Olenko outo?

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat eivät kestä totuutta, että miehillä voi alkaa jöpöttää tuollaisissa tilaisuuksissa, kun kerran poistivat kommenttini 😂

Pari sataa kertaa olen sekasaunassa ollut, ja kertaakaan ei ole yhdelläkään miehellä erektiota ollut. Eli ei niin hirveän yleinen ongelma.

Mitä se haittaisi vaikka kikkeli nousisikin?

Vierailija
42/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasaunaan voin mennä uimapuvussa. Viimeksi kun näin oli miehet oli alasti ja naisilla uikkarit. Oma valinta kaikilla.

Sekasaunaan mennään alasti, hyvänen aika. Se on osa sitä juttua. Jos joku tulee sinne uimapuvussa, niin kyllä sitä vähän ihmetellään. Ei sekasaunat ole seksuaalisia vaan yhteisöllisiä paikkoja.

Sekasaunaan saa tulla siinä asussa kuin haluaa juuri siksi, että se on yhteisöllistä.

Pääosin ovat kaikki olleet alastomina niissä sekasaunoissa, joissa olen itse ollut. Mutta aina joskus osuu joku uimapukuinen joukkoon ja siitä vielä vähän harvemmin pyyhkeeseen kääriytynyt. Mutta saa niin tulla, jos haluaa.

Joskus opiskeluaikoina tuli nähtyä väkeä sekasaunassa myös pukuun ja kravattiin pukeutuneena, yhden kerran oli neiti iltapuvussaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat eivät kestä totuutta, että miehillä voi alkaa jöpöttää tuollaisissa tilaisuuksissa, kun kerran poistivat kommenttini 😂

Pari sataa kertaa olen sekasaunassa ollut, ja kertaakaan ei ole yhdelläkään miehellä erektiota ollut. Eli ei niin hirveän yleinen ongelma.

Mitä se haittaisi vaikka kikkeli nousisikin?

Jos saunaan menee kaveriporukassa saunomaan, niin ei sinne seksiä mennä harjoittamaan.

Jos haluat seisovia kikkeleitä saunassa katsella, niin mene Yrjönkadun uimahallin miestenvuoroille.

Vierailija
44/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti minä olen kyllä nähnyt erektioita... Enää en sekasaunokaan.

Vierailija
45/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut, vaikka ikää on jo kohta 50v. Enkä kyllä menisikään. En sauno millään muullakaan porukalla, paitsi lasten kanssa silloin kun he olivat pieniä, ja nykyisin mieheni kanssa. En edes keksi tilannetta, että joutuisi tuollaista miettimään. Jos menemme johonkin kyläilemään, käymme kyllä suihkussa kotona ennen sitä, ei meidän tarvitse kesken kyläreissun ruveta peseytymään. Meillä ei ole edes omaa saunaa, joten ei tuollainen tule edes meidän luonamme voisi tulla puheeksi.

Vierailija
46/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasaunassa tuijotan aina sukuelimiin ja livon kieltäni. Mietin kuinka lipoisin sitä hikisen kosteaa vakoa.

Vierailija
47/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tosiaan on ihmisiä jotka tykkäävät saunoa? Voisiko epämiellyttävämpää ollakaan kuin istua hikikopissa, olitpa sitten yksin tai yhdessä tai pyyhe päällä tai nakkena. Suomalaisen kulttuurin inhottavin osa.

Vierailija
48/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sekasaunoja vastaan, mutta itse en mene koskaan. En ole kaunis, vaan omituisen näköinen vartaloltani. Arpinen ja ruma. Aivan sama mitä muut sanoo siitä, että "ei siellä muut sinua katso". Kyllä katsoo, ja näkee katsomattamakin. En halua antaa muille vahingonilon tunnetta siitä, millainen olen.

Vierailija
49/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä en menisi. Lihava, pikkukikkelimies, kun olen niin eipä sinne ole asiaa. Antaa muiden saunoa. Minä voin vaikka juoda kaljaa sohvalla ja kokata vaikka jotain syötävää sillä aikaa.

Vierailija
50/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naiset ensin, miehet sitten" -järjestys tuhoaa bileet kuin bileet. Tuntikausien turha kuoppa bileiden tunnelmassa. Kun sauna on koko ajan vapaa kaikille, pysyy tunnelma hyvänä ja jokainen saa saunoa niin pitkään kuin haluaa tai vaikka pitää välillä tunnin huilitauon.

Minusta yksi hyvä tapa järjestää asia on esim. naiset ensin, yhteissauna, miehet. Näin on sekä naisilla että miehillä mahdollisuus saunoa myös pidempään. Tässä pitää vain jonkun pitää huolta, että ilmoitetaan milloin miesten sauna on alkamassa, että ne jotka haluaa pääsee ajoissa pois alta.

Itse tykkään saunoa sekä naisten saunoissa että yhteissaunoissa, vähän tilanteesta riippuen. Naisten kanssa saunoessa tunnelma on vähän erilainen, siis hyvällä tavalla, koen sen jollain tapaa erityiseksi. Mielestäni on ihan ok ja ymmärrettävää, etteivät kaikki halua saunoa toisen sukupuolen kanssa samaan aikaan, ja tunnelma pysyy hyvänä, kun tarjotaan kaikille sopivia vaihtoehtoja. Ei kaikki sinne saunaan muutenkaan samaan aikaan ole tunkemassa.

Myös kontekstilla on väliä, esim. isot opiskelijajärjestön ryyppyjuhlat on eri asia kuin kaveriporukan illanistujaiset. Ensimmäisessä vaihtoehdossa en välttämättä itsekään kokisi oloani niin turvalliseksi ja hyväksi että menisin sekasaunaan, mutta tuttujen/kavereiden seurassa sekasauna on omissa piireissäni ihan normaali juttu, josta ei tarvitse liiemmin keskustella. Jos jotkut haluavat saunoa erikseen, se kyllä onnistuu ja välillä on sitten erillisiä naisten saunoja jos joku niitä keksii ehdottaa.

Vierailija
51/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn viikoittain koulupäivän päätteeksi (ennen koronaa)

Vierailija
52/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

M

Vierailija
53/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin bikineissä.

Olen ollut alasti sekasaunassa ainoana naisena, mikä oli ok paitsi kun menimme saunasta uimaan ja itse olin vielä vedessä ja rivi miehiä katseli rannalla uintiani ja alasti ylös kiipeämistä liukkaita kallioita pitkin. Eivät olleet herrasmiehiä he..

Vierailija
54/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin sekasaunomassa nuorena, enkä pidä sitä kummallisena. En pidä sitäkään kummallisena jos joku ei sitä halua tehdä, ihmiset haluaa vetää rajansa yksityisyytensä kohdalle eri tavoin. Siitä kyllä olisin ärsyyntynyt myös muiden puolesta jos joku olisi painostanut ketään mihinkään mikä ei itsestä tunnu luontevalta, sitä ei meidän porukassa kyllä tehty.

Vierailija
55/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän rehellisesti katselleeni koulukavereideni sukuelimiä sekasaunassa. SIksihän sinne mentiin. Tyhmää väittää jotain muuta.

mies30

Tekisitkö niin nykyään? tekisitkö? sekasaunassa?

Vierailija
56/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran opiskelijana tarjoutui minullekin mahdollisuus, enkä mennyt. Se sauna oli ihan täpötäynnä.

Ystävien kanssa mennään sekasaunaan. Me ollaan kyllä kaikki jollain tapaa sateenkaariväkeä, että ehkä senkin puolesta siihen alastomuuteen on matalampi kynnys.

Ehkä voisin nykyään mennä muutenkin, jos sauna ei ole täynnä. Eli ei tarvitse iho vasten ihoa olla. En ole enää yhtä arka kuin nuorena. Toisaalta mulla ei ole mitään tarvetta mennä sekasaunaan. Eli jos ei ole muuta vaihtoehtoa tarjolla tai jos menee vaikka porukalla josta osa on miehiä, niin sitten voi mennä sekasaunaan.

Vierailija
57/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde: "Juha What" Juha Vainio : YLEISESSÄ SAUNASSA

Yleisessä saunassa, miesten puolella

Oskarin kokoisena yleisien miesten tarinat kuuntelin huolella.

Yleisessä saunassa olin opissa,

Enso-Guzeitin aamuvuoro istui samassa kuumassa kopissa.

Näistä asioista maisista

Puhuivat he kaikenlaisista.

Yleisesti ottaen kuitenkin puhuivat he naisista.

Ja he puhelivat naisista,

Uniensa kuvajaisista.

Niistä saavuttamattomista naisista

Satumaisista.

Yleisessä saunassa, miesten puolella

Tietoa sai se joka yleisien miesten juttua seurasi huolella.

Yleisessä saunassa, opin tavoille,

Hiilisataman porukka kun istui viereeni puhtaille lavoille.

Näistä asioista maisista

Puhuivat he kaikenlaisista.

Yleisesti ottaen kuitenkin puhuivat he naisista.

Vierailija
58/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse. Saunominen on minulle tapa rentoutua ihan rauhassa ilman juttelua ja vieraita ihmisiä. Haluan vain olla ja saunoa, en mitään sen enempää. Sauna ei ole minulle mikään seurustelupaikka.

En mene saunaan enää edes anoppini kanssa. Mieheni on samanlainen saunoja kuin minäkin, eli saunatuokiomme ovat lähes äänettömiä ja rauhallisia. En muutenkaan viihdy porukoissa, vaan olen rauhaa rakastava kotihiiri.

Sama juttu minullakin. Ei minulla ole mitään tarvetta saunoa porukalla, vaan saunon yksin tai mieheni kanssa.

Haluan nostaa saunassa kintut kohti kattoa ihan rauhassa ja olla juuri sen lämpöisissä löylyissä kuin itse tykkään. Olen sosiaalinen töissä, mutta saunassa j haluan olla hiljaa ja silmät kiinni.

Vierailija
59/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai sekasaunaan ja alasti. Aika harva asia on niin ikävä kuin kokouimapuku saunassa, ja on lisäksi erittäin epähygieenistä.

Ei mua haittaa yhtään, jos joku sitten vaivihkaa vilkaisee rintojani, kunhan ei mitään tuijotuskilpailua synny.

Ja aina voi verhoutua myös pyyhkeeseen saunassa.

Itse voisin sekasaunoa riippuen seurasta. Opiskeluaikoina tätä tuli harrastettua.

Vierailija
60/121 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi alasti sekasaunaan edes läheisten ystävieni kanssa. Ei siinä ole minusta mitään ihmeellistä, eikä sitä tarvitse perustella kenellekään.

Sama täällä. lenni sauna käyn naisten vuorolla. Ei mitään ongelmaa! Ei myöskään vierailuni sukua olevilla, naisten kanssa käydä saunassa.Ystävät, tutavat  käyköön  omissa saunoisaan rauhassa ihan kenen kanssa haluavat,minä en sinne tule iltaa vietää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan