Helsingin palkat viidennes New Yorkin palkoista??
No on siellä asuminenkin kalliimpaa, mutta miten paljon siellä oikein tienaa??
Kommentit (578)
Police Officer $61,367 - $81,983
Senior Corporal $79,387 - $89,350
Sergeant $91,584 - $98,626
Lieutenant $101,092 - $108,865
Työn välttelyn asiantuntija kirjoitti:
Suomessa saa työttömänä jokainen 540 e käteen ja siihe asumistuet ym. kela massit päälle, eikä tarvii etes asua helssinkin monikultuurisessa ilmastossakaan saadakseen massit tilille.
Paljonko nykissä maksetaa kelamassia toimettomalle, saako 3000 taalaa? epäilen!
Mun ei ainakan kannata muuttaa nykiin kun kela maksaa kaikki ok-taloni asumiskulut.
Olet yhteiskunnan loinen.
Mut Amerikassa huijataan myös . Sitten on erikseen Kanada ja etelä Amerikka joissa on sekavampaa mutta inhimillisempää . USA yksin on Capitol . Talouskeskus . Arabiassa Aasiassa on erikseen talouskeskukset ja Kiinassa. Suomessa on parempi verotus joka mahdollistaa perusturvan mikä tosin on naurettavan pieni .
Jos ei ole saanut tehtyä muuta kuin pienipalkkaista työtä niin sitä joskus jää jumiin niin tietysti parempi on korottaa elintasoa tuilla koska ne tuet on rahaa kaupoille ja tuilla saa maksettua vuokran kun palkka ei riitä . Myös jos sairastuu on oltava vakuutukset ja nekin maksaa . Joku perustulo se vaan on oltava millä ostaa ruokaa eikä varasta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa työttömänä jokainen 540 e käteen ja siihe asumistuet ym. kela massit päälle, eikä tarvii etes asua helssinkin monikultuurisessa ilmastossakaan saadakseen massit tilille.
Mun ei ainakan kannata muuttaa nykiin kun kela maksaa kaikki ok-taloni asumiskulut.
Mitä sitten, mua ei haittaa.
Kiva kun maksat laskuni.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli pitkä ketju, jossa asiaa käsiteltiin. Esimerkiksi Los Angelesissa poliisi tienaa yli 100,000 $ vuodessa.
Pieni hinta BLM:n sylkykuppina toimimisesta.
Vierailija kirjoitti:
No, tämän takia tarvitaan kansalaispalkka. Jokainen saa saman, kenenkään ei tarvitse syyttää toisia loisiksi tai riistäjiksi, jos sillä perustulolla selviää niin hyvä, jos haluaa lisää tuloja tekee töitä (jos niitä löytää).
Extreme Meganaamio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli pitkä ketju, jossa asiaa käsiteltiin. Esimerkiksi Los Angelesissa poliisi tienaa yli 100,000 $ vuodessa.
Kyllä minäkin 100.000 taalasta painaisin rikollista yön timoa katuun "riittävän pitkään"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
silloin haiskahtaa aina aivopesulta ja politiikalta, kun puhutaan, että täällä meillä Suomessa kaikki on niin maailman parasta ja jenkeissä, niin huonoa. pelkkää politiikkaa. menkää ihmiset oikeasti julkiselle puolelle katsomaan päivystykseen esim. Helsingissä, mikä on oikea tilanne. täällä Suomessa pitää jokaisen itse pitää huoli hoitamisestaan, oltava aktiivinen ja vaadittava hoitoa. Silloinkin menee usein väärin. Saksassa on toimiva terveysenhuolto, ei täällä.
Kommentoi vain, jos olet asunut itse molemmissa maissa, näitä mutu-kommentteja ei vaan jaksa lukea. Kommenttisi on täysin naurettava tietämättömyydessään, olen asunut 10+ vuotta jenkeissä sekä Suomessa.
Saksasta en itse tiedä mitään, eli se on siis täysin mahdollista, että terveydenhuolto on siellä parempaa kuin Suomessa. Saksalainen kaverini on tosin kertonut, että siellä pitää maksaa health insurancesta myös itse, jotta pääsee hyvän terveydenhuollon piiriin. Olisi kiinnostava kuulla tästä ihmiseltä, joka on itse käyttänyt tuota palvelua Saksassa, näitä arvailijoita en jaksa kuunnella.
Aviomieheni on Yhdysvalloista, korkeakoulutettu ihminen. Asumme Suomessa. Suomalaisesta systeemistä hän kritisoi etenkin terveydenhuoltoa. Pitää sitä tasoltaan hyvin heikkona. Kannattaa muistaa, että terveydenhuollossa on myös kulttuurisia eroja, kaikki ei johdu esim. siihen käytetystä rahasta. Yhdysvaltalaiset lääkärit ovat hyvin paljon aggressiivisempien hoitojen kannattajia, leikataan jos voidaan, käytetään kovia lääkkeitä, jos voidaan. Suomessa taas lääkärit pitkälti seuraavat ja pyrkivät kajoamaan mahdollisemman vähän. Niin kovia lääkkeitä, mitä jenkkilääkärit määräävät, ei välttämättä edes saa Suomesta. Siltikin Yhdysvalloissa potilaskokemus ilmeisesti on parempi, potilasta kuunnellaan enemmän ja kohdellaan ihmisenä paremmin. Myös kokeellisia hoitoja käytetään laajasti, mitä täällä taas ei tehdä
Kuten aiemmin todettu, vain 7% yhdysvaltalaisista on tyytyväisiä maansa terveydenhoitojärjestelmään. Kuolleisuus ”tarpeettomiin” sairauksiin (siis sellaisiin joihin ei hyvällä hoidolla tarvitsisi kuolla) on verrattaen suurta, samoin lapsikuolleisuus. Mutta hyvä jos palstan hyväosaisilla ja -tuloisilla homma on toiminut kiitettävästi.
Eri kyselyjen perusteella n. 70 % amerikkalaisista ovat tyytyväisiä omaan terveysvakuutukseensa.
Amerikkalainen maksaa siitä kuitenkin kaksi kertaa niin paljon kuin eurooppalainen. On totta, että kaikki eivät sitä osaa kyseenalaistaa. Heidät on opetettu uskomaan, että Usassa on kaikki paremmin.
Suomalaiset on opetettu uskomaan etta:
Suomi on maailman onnellisin maa
Suomen laaketiede maailman huippuja
Koulutus maailman parasta
Ei vaan ole oikein nayttoa naista vaitelmista. Missa Nobelit?
Olkaamme tyytyväisiä, ettei Suomeen ole myönnetty Nobeleita säälistä, kuten Afrikkaan.
VaraNatsi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin 100.000 taalasta painaisin rikollista yön timoa katuun "riittävän pitkään"
Montako kymmentä vuotta suostuisit lusimaan siitä?
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa Suomessa se aika kun jään työelämästä eläkkeelle ja joudun siirtymään työterveyshuollosta julkisten terveyspalveluiden käyttäjäksi. Joko on otettava kallis yksityinen sairasvakuutus tai pahimmassa tapauksessa myytävä asunto jotta pääsee hoitoon yksityisella puolelle jos ja kun sairastuu.
Itsekin valmistellessani väitöskirjaani olin jonkin aikaa virkavapaalla ja hämmästyin, kuinka alas julkinen terveydenhoito on ajettu. Itse en pärjää eläkkeellä muuten kuin jatkamalla työntekoa yrittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta asuminen Helsingissä maksaa lähes yhtä paljon kuin New Yorkissa.
Summalla, jonka maksan vuokraa yksiöstäni Helsingissä, ei pystyisi vuokraamaan edes vaatekomeroa New Yorkissa - ei edes laitakaupungilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
silloin haiskahtaa aina aivopesulta ja politiikalta, kun puhutaan, että täällä meillä Suomessa kaikki on niin maailman parasta ja jenkeissä, niin huonoa. pelkkää politiikkaa. menkää ihmiset oikeasti julkiselle puolelle katsomaan päivystykseen esim. Helsingissä, mikä on oikea tilanne. täällä Suomessa pitää jokaisen itse pitää huoli hoitamisestaan, oltava aktiivinen ja vaadittava hoitoa. Silloinkin menee usein väärin. Saksassa on toimiva terveysenhuolto, ei täällä.
Kommentoi vain, jos olet asunut itse molemmissa maissa, näitä mutu-kommentteja ei vaan jaksa lukea. Kommenttisi on täysin naurettava tietämättömyydessään, olen asunut 10+ vuotta jenkeissä sekä Suomessa.
Saksasta en itse tiedä mitään, eli se on siis täysin mahdollista, että terveydenhuolto on siellä parempaa kuin Suomessa. Saksalainen kaverini on tosin kertonut, että siellä pitää maksaa health insurancesta myös itse, jotta pääsee hyvän terveydenhuollon piiriin. Olisi kiinnostava kuulla tästä ihmiseltä, joka on itse käyttänyt tuota palvelua Saksassa, näitä arvailijoita en jaksa kuunnella.
Mitä arvailuja? Voihan tuokin kommentoija olla asunut vaikka kuinka kauan Saksassa. Ja täällä on aika ajoin Saksassa asuvia, jotka ovat terveydenhuollosta kertoneet.
Vierailija kirjoitti:
Summalla, jonka maksan vuokraa yksiöstäni Helsingissä, ei pystyisi vuokraamaan edes vaatekomeroa New Yorkissa - ei edes laitakaupungilta.
No sulla on tosi halpa vuokra sitten. Koska kyllä jollain 1000 dollarilla eli 800 eurolla jonkun ihan ok soluhuoneen saa New Yorkista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sulla on tosi halpa vuokra sitten. Koska kyllä jollain 1000 dollarilla eli 800 eurolla jonkun ihan ok soluhuoneen saa New Yorkista.
Puhe oli asunnosta, ei soluhuoneesta (jollaisessa ei kai kukaan aikuinen asu).
Yhteiskunnan loinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, mua ei haittaa.
Kiva kun maksat laskuni.
Penniakaan et ole minulta saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin asuin hamassa nuoruudessani soluhuoneessa. Vuokra oli 200 mk/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No halvimmat yksiöt ihan normaaleissa taloissa ovat lähtien jotain 1300 dollaria. Ja mitään helsinkiläisiä 15 neliön yksiöitä ei vaikuta olevan ollenkaan. Eli kyllä Helsingin vuokrat ja hinnat hipovat New Yorkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin asuin hamassa nuoruudessani soluhuoneessa. Vuokra oli 200 mk/kk.
Munkin mielestä on ihan normaalia asua solussa, vaikka opiskelijan, tai sinkkuna kavereiden kanssa. Eli ihan hyvin "aikuisetkin" asuu solussa.
Naurettava ketju, varsinkin kun vertaillaan Helsinkia ja New Yorkia tasavertaisina asuinpaikkoina.
Sama kun vertailisitte talojen korkeutta molemmissa kaupungeissa.