Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat ovat jääneet teinin tasolle

Vierailija
09.07.2014 |

Mielestäni lapsettomat ihmiset ovat jääneet jossain määrin teinin tasolle!

Mitäs siihen sanotte?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, mä oon ihan kakara suorastaan!

Nytkin ollaan menossa miehen kanssa Linnanmäelle, KAHDESTAAN :D

Vierailija
2/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että arviointikykysi on jossain määrin teinin tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla? En eroa lapsellisista ystävistäni muuten kuin sillä, ettei minulla ole lapsia..

T. Vakityö asiantuntijatehtävissä, asunto maksettu & onnellisesti naimisissa oleva 50v. :)

Vierailija
4/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä provoilemaan aurinkoon. Tsui tsui, ulos

Vierailija
5/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelisin, että itselläsi taitaa olla lapsia. Teini-ikäisiä?

Vierailija
6/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni taidat olla vähän jälkeenjäänyt.

Vierailija
7/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsia pitäisi alkaa pukata teini-iässä, ettei jää teiniksi ikuisesti?

Vierailija
8/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:19"]

Mielestäni lapsettomat ihmiset ovat jääneet jossain määrin teinin tasolle!

Mitäs siihen sanotte?

[/quote]

Sinä olet provo. Ei jaksa enää, sorry.

Vierailija
9/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon siihen että en ymmärrä mitä tarkoitat. Missä kohtaa teinin tasolle? Olen eri mieltä.

Vierailija
10/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:24"]

Eli lapsia pitäisi alkaa pukata teini-iässä, ettei jää teiniksi ikuisesti?

[/quote]

Joo, ja ilmeisesti yli kolmekymppisten miesten kanssa.

Sorry, en voinut vastustaa. :D Odotan kiihkeää Katja Hännis-väittelyä tämän jälkeen. :D

Vierailija
11/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihmiset, jotka luulevat, että viisautta ja elämänkokemusta karttuu AINOASTAAN lastensaannin kautta, ovat jääneet henkisesti teinin tasolle.

Tosiasiassa ihminen voi elää täyttä elämää ja hankkia kokemuksia tsiljoonalla tavalla. Ok, hän ei tiedä kovinkaan paljon äitiydestä tai lapsiperheen murheista (sivusta seuraamalla ei kovin selkeää kuvaa saa, ei myöskään muiden lasten hoitamisella), mutta hän voi tietää jotain muuta olennaista elämästä, mitä taas joku äiti-ihminen ei tiedä. Vaikkapa (tässä muutamia tuntemieni lapsettomien elämän sfäärejä): omaishoitajan työstä, poliitiikasta ja järjestötyöstä, kansainvälisestä avustustyöstä, kriiseistä ja luonnonkatastrofeista, sodista, nälästä, inhimillisestä hädästä, omaisten kuolemasta ja surutyöstä, vaativasta bisnesurasta, puolison vaikeasta sairaudesta, omasta vaikeasta sairaudesta ja kuolemanpelosta....

Voi niistä toki äiti-ihminenkin tietää, mutta pointti olikin, että ei välttämättä, koska elämä on ollut perhekeskeistä. Pitäisikö lapsettoman sitten mollata äitejä sanomalla, että "he eivät tiedä elämästä mitään, ovat teinien tasolla..."?

Ei, ihan yhtä typerää se olisi kuin ap:nkin kommentti.

Live and let live!

-kahden lapsen äiti-

Vierailija
12/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:32"]

Mielestäni ihmiset, jotka luulevat, että viisautta ja elämänkokemusta karttuu AINOASTAAN lastensaannin kautta, ovat jääneet henkisesti teinin tasolle.

Tosiasiassa ihminen voi elää täyttä elämää ja hankkia kokemuksia tsiljoonalla tavalla. Ok, hän ei tiedä kovinkaan paljon äitiydestä tai lapsiperheen murheista (sivusta seuraamalla ei kovin selkeää kuvaa saa, ei myöskään muiden lasten hoitamisella), mutta hän voi tietää jotain muuta olennaista elämästä, mitä taas joku äiti-ihminen ei tiedä. Vaikkapa (tässä muutamia tuntemieni lapsettomien elämän sfäärejä): omaishoitajan työstä, poliitiikasta ja järjestötyöstä, kansainvälisestä avustustyöstä, kriiseistä ja luonnonkatastrofeista, sodista, nälästä, inhimillisestä hädästä, omaisten kuolemasta ja surutyöstä, vaativasta bisnesurasta, puolison vaikeasta sairaudesta, omasta vaikeasta sairaudesta ja kuolemanpelosta....

Voi niistä toki äiti-ihminenkin tietää, mutta pointti olikin, että ei välttämättä, koska elämä on ollut perhekeskeistä. Pitäisikö lapsettoman sitten mollata äitejä sanomalla, että "he eivät tiedä elämästä mitään, ovat teinien tasolla..."?

Live and let live!

-kahden lapsen äiti-

[/quote]

viestisi oli muutoin hyvä, ja antoi syytä harkita uudestaan kantaani lapsettomien henkisestä kasvusta, ja ensimmäiset ja viimeiset kappaleesi sai minut ajattelemaan että et sinäkään ihan ole kovin paljon aikuistunut sitten lapsia saamalla.

Lisäksi aika harvat on ulkomaan avussa, omaishoitaja tai mitään muutakaan edellä mainituissa, suurin osa lapsettomista elelee tavallista elämää baareissa, harrastuksissa, lomaillessa,  töllöä tuijottaen, festareilla käyden, kahvitellen ja ystäviä tapaillen aivan kuten minäkin silloin kun olin vielä lapseton ja suurin vastuuni oli minä itse.

[/quote]

Totta kai osa on, osa taas ei. Joka tapauksessa ihminen kerää kokemuksia elämästä koko valveillaoloaikansa. Osa kokemuksista on arkisia, osa ei. Pienten lasten äidin kokemukset ovat erilaisia kuin lapsettoman naisen.

Ja joka tapauksessa kenestäkään EI VOI PELKÄN LAPSETTOMUUDEN perusteella väittää, että hänellä ei ole kokemuksia elämästä. Kun tosiaan niitä kokemuksia voi hankkia niin monesta muustakin.

Se oli pointtini, harmi ettet ymmärtänyt sitä.

12

Vierailija
13/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistätkö sinä mun prefrontaalisen aivolohkon kehittymisen ikäni perusteella? Miten niin "teinin tasolle"?

t. teini

Vierailija
14/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö sinua nyt harmittaa, että lapsettomilla on ehkä enemmän rahaa käytettävissä itseensä ja omiin tarpeisiinsa kuin kenties sinulla?

Vierailija
15/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, onhan mun elämäni kivaa ja täynnä seikkailuja! :)

Vierailija
16/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:25"]

Sanon siihen että en ymmärrä mitä tarkoitat. Missä kohtaa teinin tasolle? Olen eri mieltä.

[/quote]

en ole koskaan ikinä ajatellut mitään ihmeellistä ihmisistä joilla ei ole lapsia, mutta nyt kun kuukausi sitten aloitin palstailun huomasin että todella monet lapsettomat kommentoivat vähän lapsellisen naiivisti asioihin.

Ja vieläpä sellaisiin asioihin joista heillä ei ole mitään kokemusta.

Lisäksi koin itse suuren kasvun kun sain ensimmäisen lapseni ja voisin vaan kuvitella millainen edelleen olisin ilman lapsiani, olen myös nähnyt tämän monissa tutuissani joilla on lapsia ja tämän kasvun jälkeenjäämisen niissä joilla ei ole, poikkeuksia lukuun ottamatta.

Vierailija
17/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, viisaasti sanottu. En ole tuota kauheasti miettinyt, mutta noinhan asia juuri on. Itse olisin asunut jo vuosia ulkomailla ja edennyt uralla, jos en olisi tehnyt lapsia. En kadu lapsiani, mutta tottahan se on, että perheen perustaminen vie aikaa ja sitoo paikkaan. Samana aikana lapseton tekee jotain muuta, joka kartuttaa myös elämän kokemuksia.

Vierailija
18/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:32"]

Live and let live!

-kahden lapsen äiti-

[/quote]

viestisi oli muutoin hyvä, ja antoi syytä harkita uudestaan kantaani lapsettomien henkisestä kasvusta, ja ensimmäiset ja viimeiset kappaleesi sai minut ajattelemaan että et sinäkään ihan ole kovin paljon aikuistunut sitten lapsia saamalla.

Lisäksi aika harvat on ulkomaan avussa, omaishoitaja tai mitään muutakaan edellä mainituissa, suurin osa lapsettomista elelee tavallista elämää baareissa, harrastuksissa, lomaillessa,  töllöä tuijottaen, festareilla käyden, kahvitellen ja ystäviä tapaillen aivan kuten minäkin silloin kun olin vielä lapseton ja suurin vastuuni oli minä itse.

Vierailija
19/19 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te mielenterveyspotilaat teette tällaisia umpiturhia avauksia palstalle?

Ihme sakkia, mee vaikka pihalle, siellä on kiva ilma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän