Te jotka ette "päästä" puolisoa yksin tai kaverien kanssa
baariin tai reissuun tai yhtään minnekään missä ette itse ole mukana kyyläämässä. Kysymys teille. Mitä rakkaus mielestänne on, ilmeisesti ei ainakaan luottamusta ja toisen näkemistä itsestä erillisenä olentona? Onko se siis kontrollointia?
Toinen kysymys. Uskotteko että alkoholi panee uusia ajatuksia ihmisen päähän?
Kommentit (88)
En oikein käsitä.
Mitä tuo vahtiminen hyödyttää?
Jos puoliso ei halua pysyä uskollisena niin mitä te sille mahdatte?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 07:36"]Se, että on mustasukkainen ja kokee, että ei pysty luottamaan kumppaniinsa ja on oikeamminkin sitä, että ei pysty luottamaan itseensä. Ei luota itseensä siinä, että pystyisi kestämään mahdolliset pettämiset ja sydänsurut ja jatkamaan eteenpäin elämää jos kävisi niin.
Sitä se on. Ei sillä oikeasti ole mitään tekemistä sen kanssa luottaako toiseen. Toinen on voi aina rikkoa sen luottamuksen ja kysymys on siitä miten sen kestäisi. Eli omasta itsestä se on kiinni. Miten pysyy pää ja sydän kasassa tai ennemminkin miten selviää JOS sydän särkyy.
Itsetutkiskelua, oman itseluottamuksen korjailua ja riskinottokykyä. On vain otettava se riski, että sydän voi särkyä kun rakastaa toista. Mutta siitä selviää kyllä.
Ei kontrollilla voi ehkäistä sitä, päin vastoin.
[/quote]
Naulan kantaan, harvinaisen fiksua puhetta tällä palstalla.
Se on juuri tuota - hätää omasta itsestä.
Jos miehen KAIKKI kaverit on ääliöitä niin eiköhän se mieskin ole jonkin sortin vatipää... ON tullut huomattua tähän ikään mennessä.
Meillä mies käyttää joskus tekosyynä sitä, että mä en halua että hän lähtee ulos, jos hän itse ei jaksa lähteä baariin mutta ei saa sanotuksi sitä kavereilleen, ettei saa kotitossukan mainetta. Eli eipä se aina ole oikeasti siitä kiinni, etteikö puoliso päästäisi, totuus voi olla ihan toinen :)
Perusteluja voi lähettää mun miehelle. Että miksi kannattaa päästää. Voi sitä mökötystä ja kiukkuisuutta jos kerran vuodessa kerron johonkin lähteväni :/ kuitenkin kerron aina etukäteen että hänkin pystyisi lähtemään omien kavereiden kanssa eikä todellakaan tarvi jäädä lasten kanssa kotiin! Mutta ei :/
Itse on kyllä joskus heittää että lähden kaverin kanssa oluelle. Viineksi kun heitti, saatiin aikaan kauhea riita. Sanoin, että jos minä en saa mennä niin et mene sinäkään.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:10"]Meillä mies käyttää joskus tekosyynä sitä, että mä en halua että hän lähtee ulos, jos hän itse ei jaksa lähteä baariin mutta ei saa sanotuksi sitä kavereilleen, ettei saa kotitossukan mainetta. Eli eipä se aina ole oikeasti siitä kiinni, etteikö puoliso päästäisi, totuus voi olla ihan toinen :)[/quote]
Ja tuostako muka ei saa kotitossukan mainetta, ku "vaimo ei päästä"? :D
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:10"]Meillä mies käyttää joskus tekosyynä sitä, että mä en halua että hän lähtee ulos, jos hän itse ei jaksa lähteä baariin mutta ei saa sanotuksi sitä kavereilleen, ettei saa kotitossukan mainetta. Eli eipä se aina ole oikeasti siitä kiinni, etteikö puoliso päästäisi, totuus voi olla ihan toinen :)[/quote]
Mutta sinun väittäminen vittumaiseksi akaksi on parempi maineen kannalta?
Meillä parisuhde perustuu vapaaehtoisuuteen. Toisen puolesta ei yritetän varmistella eikä myöskääm elää tai ajatella.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:03"]
Minkäs mustasukkaisuudelle voi.....
[/quote]
Erota.
Mitä sitten, kun ukko ei halua mennä, vaikka patistan? Haluaa olla kotona perheen kanssa
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:07"]
Minua ovat ensimmäiset poikaystävät pettäneet järkiään, joten vaikea sitä on täysin luottaa toiseen ja ajatella, että tämä kaveri on nyt erilainen.
[/quote]
Se on todella valitettavaa. Itselläni on yksi suhde kaatunut sen takia, ettei silloinen tyttöystäväni pystynyt luottamaan minuun ja hänellä oli samanlaisia kokemuksia menneistä suhteista kuin sinulla. Puoli vuotta yritettiin, mutta totesin suhteen mahdottomaksi. En halua elää eristettyä elämää ystävistäni ja muusta maailmasta ja yksi tärkeimmistä (ellei jopa tärkein) asia parisuhteessa on luottamus.
[/quote]
Usein vielä mustasukkaisempi osapuoli haluaa tehdä toisenkin mustasukkaiseksi. Epäilee toista vaikkei olisi aihettakaan ja vaatii luottamaan itseensä, vaikka aihetta epäluottamukseen voisi olla myös nimenomaan tätä mustasukkaista henkilöä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:07"]Minua ovat ensimmäiset poikaystävät pettäneet järkiään, joten vaikea sitä on täysin luottaa toiseen ja ajatella, että tämä kaveri on nyt erilainen.
[/quote]
On muakin aiemmissa suhteissa petetty, ja silti (tai ehkä just siksi) oon sitä mieltä, ettei kyttäämisestä ja mustasukkaisuudesta ole mitään hyötyä. Jos mies pettää, niin se pettää. Minkä minä sille voin?
Mulla vähän sama, että mies on iän myötä tullut laiskaksi lähtemään. Muutaman kerran vuodessa käy, joskus jää pariin kertaan. Tiedän, että syyttävä sormi on minuun päin, kun mies ei osallistu pikkujouluihin tai vastaaviin. Mutta syy on se, ettei enää jaksa muiden kännäämistä katsoa, kun omat tavat on muuttuneet että ottaa vain pari.
Mä päästän, luotan mieheeni. Baareissa käy muutenkin harvoin niin ei tuota ongelmaa. On absolutisti niin juo siellä limua tai jotain. Kaverinsa tunnen myös, on ihan asiatyyppi.
Tutustukaa niihin miehen kavereihin ja rakentakaa yhdessä sitä luottamusta, älkää antako mustasukkaisille ajatuksille valtaa. (Sillä jos on pettääkseen, sen voi tehdä ihan missä tahansa milloin tahansa. )
30 jatkaa. Mua itseäni aina ärsyttäisi, jos en saisi mennä MIHINKÄÄN ilman puolisoa, nähdä kavereita yksin tai mitään. On se kuitenkin oma aikakin tärkeätä! Pitää toiselle antaa tilaa hengittää, muuten lopulta puolisot tukehtuu ja suhde kuivuu kasaan.
"Demokratia hyvä, kontrolli parempi."'
- Stalin
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:04"]
Jos puolisi käyttäytyisi mahdollisimman avoimesti, niin se helpottaisi mustasukkaisuuteen.
[/quote]
Höpsis! oikein mustasukkaiselle ei kelpaa mikään. Hän epäilee, kyttää, kiukuttelee aina.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:17"]
Kyllä mä päästän miestäni menemään, hän vaan ei itse halua mennä koskaan mihinkään. Ja tämän takia olen saanut itselleni pirttihirmun leiman otsaani.
Mies haluaisi minut monesti mukaansa, mutta en voi suurinta osaa hänen kavereistaan sietää silmissänikään, joten en ollut menossa mukaan.
Miten siis voin pakottaa mieheni menemään minnekään, jos hän itse ei halua?
Ja se miksi en tykkää osasta hänen kavereistaan, johtuu siitä, että ne ovat naisia pelkääviä sovinistisikoja. Joiden jutut on todella typeriä ja naisia alistavia, jos napautan takaisin jotain niin kylläpä semmoinen paskaryöppy niskaan tipahtaa, ettei mitään rajaa. Minut on haukku musiikkimakuni takia, autoni takia, hiustyylini takia ja vaikka minkä muun takia.
Mies vaan ei tosiaan suostu mihinkään menemään jos mä en ole messissä.
[/quote]
Entä, kun kaverit on kaikki mukavia, vaimo kelpaa messiin, mutta vaimoa ei huvita vaan on mieluummin esim. siskojensa kanssa, ei päästä miestään kuitenkaan yksin, vaan silloin jos päästää esim. syntymäpäiville tai viikonloppuvierailulle, työntää 3-vuotiaan isän mukaan?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 03:26"]
Mitä sitten, kun ukko ei halua mennä, vaikka patistan? Haluaa olla kotona perheen kanssa
[/quote]
Jos mies haluaa olla perheensä kanssa, hän ei myöskään pelkää sanoa sitä ystäville, ja ystävät myös ymmärtävät sen.
Miksi olette miehestänne noin riippuvaisia?