Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö miehenne ulkomaanlomamatkoilla ilman teitä?

Vierailija
08.07.2014 |

Tai päästäisitkö, jos mies haluaisi lähteä?

Kysymys on suunnattu lähinnä teille, joilla on miehenne kanssa yhteisiä pieniä lapsia.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy, ja jos ylipäänsä saisi sen mukaan ulkomaanmatkalle, olisin iloinen.

Vierailija
2/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy. Meillä ei ole kauheasti yhteistä loma-aikaa eikä myöskään rahaa, sen lisäksi tykätään matkustella yhdessä. Halvemmilla reissuilla voi toki käydä, ja on käynytkin, ja lisäksi olen hänelle oikein ehdottanut, että tehän voisitte mennä yhdessä paikkaan X.

Toisaalta mulle tulee sanasta "ulkomaanlomamatka" jotain sellaista, jota me ei harrasteta, mutta koska avauksessa ei tarkemmin määritelty, mistä on kyse, vastaan omista lähtökohdistamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että avioeroja on niin paljon, kun ihmiset vaikuttaa kaipaavan jatkuvasti lomaa omasta puolisostaan. Ymmärrän irtioton tarpeen, jos sen siipan kanssa oikeasti vietetään lähes 24/7, mutta muussa tapauksessa pidän vähän kummana, ettei vapaa-aikaa halua viettää elämänsä miehen/naisen kanssa. Me on oltu yhdessä miehen kanssa jo 15 vuotta ja edelleenkin mulla ehtii työpäivän aikana tulla häntä valtava ikävä.

Vierailija
4/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:03"]

Ei ihme, että avioeroja on niin paljon, kun ihmiset vaikuttaa kaipaavan jatkuvasti lomaa omasta puolisostaan. Ymmärrän irtioton tarpeen, jos sen siipan kanssa oikeasti vietetään lähes 24/7, mutta muussa tapauksessa pidän vähän kummana, ettei vapaa-aikaa halua viettää elämänsä miehen/naisen kanssa. Me on oltu yhdessä miehen kanssa jo 15 vuotta ja edelleenkin mulla ehtii työpäivän aikana tulla häntä valtava ikävä.

[/quote]

Mikä on "jatkuvasti lomaa" omasta puolisostaan? Täällä on ollut paljon ihmisiä, jotka kerran tai pari vuodessa viettävät pidennetyn viikonlopun omalla kaveriporukallaan. Kyllä vuoteen mahtuu paljon yhteisiäkin viikonloppuja.

Itse olen ollut nykyisessä suhteessani noin 10 vuotta. Ollaan alusta asti oltu kuin paita ja peppu. Niin kuin teilläkin, ikävä tulee hetkessä tulee. Me satutaan vielä olemaan sellaisia kotihiiriä, että harvemmin tulee mentyä minnekään ilman toista tai edes tekee mieli. Mutta me ollaan todettu, että vapaa-ajan viettäminen erikseen silloin tällöin tekee todella hyvää sekä meille molemmille että meidän suhteelle.

Vierailija
5/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:33"]En mä nyt jaksa provosoitua nimittelystäsi. Jos mies jostakin ihmeen syystä ilmoittaisi, että lähtee ulkomaille lomaileman ilman perhettä, se tarkoittaisi sitä että rahataloutemme olisi katastrofissa yhden ihmisen itsekkyyden takia. Pyytäisin todellakin miestä istumaan alas ja kertomaan mistä ihmeestä on kyse.

Vaikea kuvitella miten tilanne etenisi, kun aihe on niin hypoteettinen. Ehkä olisimme tuossa vaiheessa eron partaalla ja toivoisin vielä mahdollisuutta selvitä tilanteesta. Tai sitten mies olisi sairastunut psyykkisesti, kun päättäisi jättää perheen pulaan ja häipyisi maisemista.

[/quote]

Jos minun naiseni tulisi "kieltämään" minua matkustamista, saisi ihan rauhassa olla yh sen jälkeen.

[/quote]

Sanomatta selvää, että sulla mitään naista olekaan.

Vierailija
6/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:37"]Joo käy, jatkuvastit työmatkoilla ulkomailla.

[/quote]

Sitäkö tässä kysyttiin?

[/quote] Lue vitun ääliö otsikosta mitä tässä kysyttiin.

"

"Käykö miehenne ulkomaanlomamatkoilla ilman teitä?"

joo käy, jatkuvastit työmatkoilla ulkomailla.

[/quote]

Tämän tästähän palstalla valitetaan miten kotiäidin osa on niin kova kun kaikki muut saa viettää lomaa töissä ja työmatkatkin on pelkkää hurvittelua. Siihen tuo vastaus varmaan pohjautui.

Vierailija
7/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:43"]

Eikö teitä/miestänne yhtään vaivaa, jos hän on erossa lapsistaan pitempään kuin 1 vrk / ikävuosi? Tuli vaan mieleen, kun ap kysyi kysymyksensä nimenomaan pienten lasten äideiltä ja ulkomaanmatkat nyt väkisinkin kestää yleensä useamman päivän.

[/quote]

Minun mieheni on ollut pari puolen vuoden jaksoa ulkomailla ilman perhettään, kävi ehkä 6-7 viikon välein Suomessa. Hienosti meni tuokin jakso. Lapset olivat jo isoja koululaisia.

Vierailija
8/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:32"]

Oksettavia kahlitsijoita koko ketju täynnä. Kunnon narsisteja.

[/quote]

Miehen pitää päästä, mutta moniko mies antaisi naisen mennä hymymielin ulkomaille kerran vuodessa ja pistää palamaan 2000-3000 e rahaa? Niin sinäkin olisi mieluumin narsisti ja kahlitsija.

Narsismia on se, että perheellinen mies, joka on lapsrtkin hankkinut päättää mennä ihanalle arjen irtiotolle YKSIN. Narsismia on nauttia yksin kalliista lomasta ja jättää perhe suomeen ruikuttamaan. Haloo, urpå!

[/quote]

MIKSI täällä naiset olettaa, että jos heillä on itsekeskeinen mies, muidenkin miehet on moisia?

Mun mies, lastemme isä, ainakin laittaa valtaosan tuloistaan perheeseen, myös siis muihin kuin omiinsa ja jos kaikesta tuosta vielä jää, hän käyttää sen itseensä. Ja miksi ihmeessä ei saisi käyttää? Mikä pakko miehen olisi laittaa kaikki palkkansa muhun ja lapsiin? En mäkään laita kaikkia mun tuloja mieheen ja lapsiin vaan myös itseeni.

[/quote]

Koska miehesi kuulostaa itsekeskeiseltä. Olen kotiäiti ja elämme mieheni yrityksen tuloilla ja osingoilla, joita onkin ihan kiitettävästi. Mies siis tienaa kaiken, mutta ei voisi kuvitellakaan että menisi lomalle yksin, ei näe siinä iloa, koska viihtyy perheensä kanssa.

Lähipiiristä nämä miehet tiedetään, jotka reissaavat yksin, ovat järjestäen itsekeskeisiä ja nainen jää paljosta paitsi. Miehesi käytöksen vuoksi siis leimaan miehesi.

Vierailija
9/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy. Meinasi lähteä silloinkin, kun olin synnyttänyt kuopuksemme n. kuukausi aikaisemmin ja esikoinen oli vauhdikas 3,5v. Tuli järkiinsä, eikä lähtenyt. Hyvä niin, koska ei oltais oltu kotona odottamassa enää palatessa.

Mutta siis tuota ennen ja tuon jälkeen on kyllä käynyt, mutta tajunnut oikeasti miettiä asioita muiltakin kannoilta kuin oman halunsa.

Vierailija
10/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:15"]

Koska miehesi kuulostaa itsekeskeiseltä. Olen kotiäiti ja elämme mieheni yrityksen tuloilla ja osingoilla, joita onkin ihan kiitettävästi. Mies siis tienaa kaiken, mutta ei voisi kuvitellakaan että menisi lomalle yksin, ei näe siinä iloa, koska viihtyy perheensä kanssa.

Lähipiiristä nämä miehet tiedetään, jotka reissaavat yksin, ovat järjestäen itsekeskeisiä ja nainen jää paljosta paitsi. Miehesi käytöksen vuoksi siis leimaan miehesi.

[/quote]

No tiedoksi vaan, että kaikki eivät ole kotiäitejä ja elä miehensä yritysen tuloilla ja osingoilla. Meillä on myös säilyneet ihan omat lapsuudenystävät vuosien ajan (toki nykyään kun kaikki ovat perheellisiä, ollaan enemmänkin perhetuttuja kaikkien kesken) mutta myös muiden ihmisten kanssa voi ja pitää viettää välillä aikaa kuin vain sen oman perheen. Ja tämä nyt ei tarkoita sitä, että oltasiin joka toinen viikonloppu ja kesälomat menossa ympäriinsä ties millä kännäysreissuilla. Puhutaan reissuista 1-2- kertaa vuodessa. Meidän perhe ainakin kestää tuollaisen erossa olon, kykenemme sen verran luottamaan toisiimme.  

Vierailija
11/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta taas on aika kummallista, jos kaiken vapaa-ajan ja lomatkin haluaa viettää vain sen kumppaninsa ja perheensä kanssa. Eikö ole ketään ystäviä tai kontakteja ulkomaailmaa? Mites sitten kun lapset muuttavat pois kotoa tai eläkkeellä? Sittenkö isä ja äiti istuvat kotona kahdestaan ja nauttivat toistensa seurasta? En noilla tyttöjen kaupunkireissuillani siis varsinaisesti kaipaa lomaa mistään (toki vaihtelu virkistää) vaan ennenkaikkea haluan hoitaa myös suhteita ystäviini.

Vierailija
12/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:32"]

Oksettavia kahlitsijoita koko ketju täynnä. Kunnon narsisteja.

[/quote]

Miehen pitää päästä, mutta moniko mies antaisi naisen mennä hymymielin ulkomaille kerran vuodessa ja pistää palamaan 2000-3000 e rahaa? Niin sinäkin olisi mieluumin narsisti ja kahlitsija.

Narsismia on se, että perheellinen mies, joka on lapsrtkin hankkinut päättää mennä ihanalle arjen irtiotolle YKSIN. Narsismia on nauttia yksin kalliista lomasta ja jättää perhe suomeen ruikuttamaan. Haloo, urpå!

[/quote]

MIKSI täällä naiset olettaa, että jos heillä on itsekeskeinen mies, muidenkin miehet on moisia?

Mun mies, lastemme isä, ainakin laittaa valtaosan tuloistaan perheeseen, myös siis muihin kuin omiinsa ja jos kaikesta tuosta vielä jää, hän käyttää sen itseensä. Ja miksi ihmeessä ei saisi käyttää? Mikä pakko miehen olisi laittaa kaikki palkkansa muhun ja lapsiin? En mäkään laita kaikkia mun tuloja mieheen ja lapsiin vaan myös itseeni.

[/quote]

[/quote]

Vai mun mies kuulostaa itsekeskeiseltä, koska saattaa jopa käydä jossain yksin eikä vietä kaikkea vapaa-aikaansa perheensä kanssa.

Me sovitaan hyvin mieheni kanssa yhteen, koska mäkään en vietä perheeni kanssa 24/7/365.

Sen sijaan sä kuulostat aika hirveältä pirttihirmulta, elät täysin miehesi varoilla ja sitten se mies ei saa käyttää rahaa lainkaan itseensä vaan kaikki pitää antaa sulle ja sä sitten kontrolloit. Saako se käydä Essolla kahvilla vai pitääkö siihenkin laittaa anomus kolmena kappaleena sulle eka?

Vierailija
13/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:35"]

[/quote]

Minusta taas on aika kummallista, jos kaiken vapaa-ajan ja lomatkin haluaa viettää vain sen kumppaninsa ja perheensä kanssa. Eikö ole ketään ystäviä tai kontakteja ulkomaailmaa? Mites sitten kun lapset muuttavat pois kotoa tai eläkkeellä? Sittenkö isä ja äiti istuvat kotona kahdestaan ja nauttivat toistensa seurasta? En noilla tyttöjen kaupunkireissuillani siis varsinaisesti kaipaa lomaa mistään (toki vaihtelu virkistää) vaan ennenkaikkea haluan hoitaa myös suhteita ystäviini.

[/quote]

Mun mielestä on kanssa aika kammottava ajatus ettei saisi tehdä mitään omien ystävien kanssa. Täällä kun kielletään se siis kokonaan :-o En mäkään sulattaisi, jos mies vähän väliä olisi ties missä liesussa, mutta kyllä ihmisen nyt sentään pitää saada tehdä välillä myös ihan itsenäisiä ja jopa ihan itsekkäitä päätöksiä.

Vierailija
14/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:03"]

[/quote]

Mikä on "jatkuvasti lomaa" omasta puolisostaan? Täällä on ollut paljon ihmisiä, jotka kerran tai pari vuodessa viettävät pidennetyn viikonlopun omalla kaveriporukallaan. Kyllä vuoteen mahtuu paljon yhteisiäkin viikonloppuja.

Itse olen ollut nykyisessä suhteessani noin 10 vuotta. Ollaan alusta asti oltu kuin paita ja peppu. Niin kuin teilläkin, ikävä tulee hetkessä tulee. Me satutaan vielä olemaan sellaisia kotihiiriä, että harvemmin tulee mentyä minnekään ilman toista tai edes tekee mieli. Mutta me ollaan todettu, että vapaa-ajan viettäminen erikseen silloin tällöin tekee todella hyvää sekä meille molemmille että meidän suhteelle.

[/quote]

Jatkuvasti on enemmän kuin kerran vuodessa. Monista vastauksista saa vaikutelman, että mies tekee kavereidensa kanssa useamman reissun vuodessa ja naiset saman verran. Ei siinä nyt enää kauheasti yhteistä vapaa-aikaa jää, se on ihan realiteetti, jos samaan aikaan ollaan suurin osa ajasta töissä ja kotona odottaa pienet lapset ja taloustyöt.

Vierailija
15/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

62: Voitko lainata sen viestin, jossa joku sanoo, ettei mies saa lainkaan tavata kavereitaan? En keksi, mitä tarkoitat.

Vierailija
16/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kieltäisi naisen oman ulkomaanmatkan niin loukkaantuisitteko? 

Vierailija
17/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:28"]

62: Voitko lainata sen viestin, jossa joku sanoo, ettei mies saa lainkaan tavata kavereitaan? En keksi, mitä tarkoitat.

[/quote]

Ainiin sori, mä varmaan käsitin väärin ton, kun tuolla sanottiin, että mies ei saa mennä yksin vaan pitää lomailla perheen kanssa.

Jotenkin aattelin, että se menisi kavereiden kanssa eikä kirjaimellisesti yksin.

Mun moka.

-62-

Vierailija
18/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy välillä kavereidensa kanssa, vaikka enimmäkseen matkaillaan kyllä yhdessä. En ymmärrä, miksi hän ei voisi näin tehdä, tai miksi asia olisi minun päätettävissäni. Meillä ei ole pieniä lapsia.

Vierailija
19/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on oltu yhdessä miehen kanssa jo 15 vuotta ja edelleenkin mulla ehtii työpäivän aikana tulla häntä valtava ikävä.

[/quote]

Kuulostaa oudolta ja epäkäytännölliseltä takertumiselta.

Vierailija
20/130 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niinpä. Teillä on ihana avioliitto jossa kaipaatte 15 vuoden aikana vain toisianne, minulla on tullut vastaavassa ajassa paljonkin sitä että kaipaisin jonkun toisen seuraa välillä. Voi olla että joskus tulee avioerokin, kuka tietää, mutta aloittelemme nyt kuitenkin siitä että välillä teemme jotain asioita ilman toisiamme. Sujuu sitten muina aikoina se avioelämäkin mukavammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme