Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus on terve reaktio suomalaiseen yhteiskuntaan

Vierailija
06.07.2014 |

Tämä maa on täynnä kyykytystä, kyttäystä, kateellisuutta, työpaikka- ja koulukiusaamista, ilkeilyä, kyräilyä, pätkätöitä, kouluampumisia, patoutunutta vihaa, välinpitämättömyyttä, pimeää, kylmää, umpimielisyyttä.

Minä olisin ennemminkin huolestunut niistä, jotka EIVÄT masennu.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:37"]

Aloittaja ei kyllä ole koskaan elänyt länsimaisen hyvnvointivaltion ulkopuolella. Tekisi kyllä hyvää. Saisi vähän perspektiiviä näihin valituksiin.

[/quote]

Olen asunut kuudessa eri maassa. Eli revipä siitä.

ap

[/quote]

Ja moniko niistä oli sotaa käyvä kehitysmaa?

[/quote]

Yksi. Mites itse? 

ap

[/quote]

En usko sinua, mutta olkoon. Ihmettelen kyllä, millaiset arvot ja perspektiivi on ihmisellä, joka pitää suomalaista yhteiskuntaa jotenkin eriityisen huonona. Minusta tämä on parhaita paikkoja maailmassa elää. On turvallista, palvelut ja infrastruktuuri toimii, virkamiehet ovat rehellisä, ihmiset antavat toisilleen tilaa, terveydenhuolto ja koulutus ovat huippuluokkaa, naisten ja lasten ja vammaisten asema on hyvä...  Olemme niin etuoikeutettuja, että meillä on mahdollisuus myös ottaa ja muuttaa toiseen maahan, jos paikallinen meininki ei miellytä. Miljardeilla ei ole samaa mahdollisuutta.

[/quote]

Aivan sama ellet usko. 

ap

Vierailija
22/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei kyllä ole koskaan elänyt länsimaisen hyvnvointivaltion ulkopuolella. Tekisi kyllä hyvää. Saisi vähän perspektiiviä näihin valituksiin.

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

En ole ap mutta miten helvetissä se, että muualla menee huonosti, ESTÄÄ meitä tuntemasta pahaa oloa siitä miten kylmiä suomalaiset ovat? Ja kyllä, olen itsekin asunut muuallakin kuin suomessa.

Se, ettei minulla ollut aikanaan varaa ostaa voita leivälle tuntuu paljon vähemmän pahalta kuin kolea ja halveksiva katse. Olen mielummin köyhä kuin kiusattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeys maan perii. Herrat kahmii itsellensä isot palkat ja bonukset, säästöt kahmitaan kirjastoilta, koulutuksesta, vanhusten vaipoista... Ole siinä sitten yhteisöllinen!

Vierailija
24/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:05"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

En ole ap mutta miten helvetissä se, että muualla menee huonosti, ESTÄÄ meitä tuntemasta pahaa oloa siitä miten kylmiä suomalaiset ovat? Ja kyllä, olen itsekin asunut muuallakin kuin suomessa.

Se, ettei minulla ollut aikanaan varaa ostaa voita leivälle tuntuu paljon vähemmän pahalta kuin kolea ja halveksiva katse. Olen mielummin köyhä kuin kiusattu.

[/quote]

Juuri näin! Ja se katse jää muistiin, lähtemättömästi. 

ap

Vierailija
25/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:05"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Juuri näin! Ja se katse jää muistiin, lähtemättömästi. 

ap

[/quote]

Jep. Ja kaikki kiusaamiset, haukkumiset ja ilkeilyt -  vaikka nehän on aina tietysti ihan kokonaan omaa syytä. Minut pitäis hakata, raiskata, paloitella ja polttaa elävältä siksi etten hyväksy muilta ihmisiltä millaista tahansa käytöstä. Jonkun mainitsemasta kotikasvatuksen tasosta en tiedä, mutta sen tiedän että KOULUkasvatus menee täysin päin persettä. On vissiin jo jonkin aikaa menny kun parikymppiset joiden pitäis jo olla "aikuisia" jaksavat ja kehtaavat kiusata todella räikeästi muita häpeämättä käytöstään hitustakaan.

Töihin täällä ei pääse jos ei ole ollu vähintään kesätöissä viimeistään 16-vuotiaasta lähtien ja käynyt kaikkia mahdollisia ja mahdottomia lupakursseja. Ja jos/kun ei pääse töihin on tyhmä ja laiska loinen joka pitäisi tappaa - sama taitaa päteä myös kotiäiteihin vaikka lasten kotihoito on oikeasti paljon halvempaa kuin päivähoito. Ylipäätään ihmisen arvo täällä on se mitä se yhteiskunnalle tuottaa.

Vierailija
26/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus ap. Itse miettinyt masennnukseen sairastuneena ihan samoja. Myös koulukiusattu ja ehkä myös työpaikkakiusattu. Se paskan takana puhumisen määrä suomessa on ihan järjetöntä. Ja jos siihen ei mene mukaan niin on auttamattomasti ulkopuolinen ja vapaa kiusattavaksi.

Vierailija
27/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Tuollaiset kaiken pahan olon ja ongelmat mystisen yhteiskunnan niskoille sysäävät paskaläjät ovat niitä ilmapiirin ja toisten ihmisten mielenterveyden myrkyttäjiä.

Vierailija
28/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:17"]Päinvastoin. Tuollaiset kaiken pahan olon ja ongelmat mystisen yhteiskunnan niskoille sysäävät paskaläjät ovat niitä ilmapiirin ja toisten ihmisten mielenterveyden myrkyttäjiä.

[/quote]

Esimerkki apn kuvailemasta, ja todellisesta suomalaisuuden varjopuolista. Missä hyväntahtoisuus, läheisistä välittäminen ja auttaminen on..

Vierailija
29/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten yksi kansan tauti, alkoholismi. Joka on koko perheen sairaus. Täällä yksi uhri. Jos äitiäni ei olisi kasvatettu asenteella " hiljaa hys ei saa puhua, ollaan kun ei olisikaan" -asenteella, olisin ehkä saanut elää paremman lapsuuden ja nuoruuden

Vierailija
30/32 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/32 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ahdistaa suomalainen kulttuuri joissakin asioissa. Yhteiskunta on vielä hyvä, ainakin osittain.

Vierailija
32/32 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on todella hyvä paikka asua. Olen asunut ulkomailla, ja tämä on todella maineensa arvoinen maa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi